Vojko Obersnel

Što se tiče informacija da će Rijeci, umjesto Volosa, biti ponuđena mogućnost organiziranja Mediteranskih igara, istaknuo je kako će takvu ponudu, ako nje dođe, valjati pomno analizirati.

Obersnel je izrazio zadovoljstvo
što je netko u Vladi konačno progledao kad je u pitanju politika prema
aerodromima pa se u saborskoj proceduri nalazi izmjena zakona koja će
omogućiti davanje aerodroma u koncesiju.

“Izmjene zakona očito su se
sagledale zbog problema sa zagrebačkim aerodromom, iako smo upravo iz
Grada Rijeke zadnje četiri godine uporno ponavljali potrebu izmjene
zakona, koja će omogućiti da se aerodromi, pritom prije svega misleći na
riječki aerodrom, mogu dati ili u koncesiju ili da se za njih kroz
proces dokapitalizacije može naći strateški partner koji je spreman
uložiti i upravljati aerodromom. Posljednjih godina imao sam prilike
razgovarati s brojnim tvrtkama koje su bile zainteresirane za
upravljanje riječkim aerodromom. Radilo se uglavnom o tvrtkama koje
uspješno upravljaju aerodromima u Europi i svijetu – nadam se da njihov
interes još uvijek postoji,” kazao je Obersnel.
 
Vlada
ne može dati garanciju za održavanje Mediteranskih igara 2017
Odgovarajući
na pitanje o tome bi li Grad Rijeka bio spreman preuzeti organizaciju
sljedećih Mediteranskih igara 2014. godine, nakon što se pojavila
informacija da će Međunarodni odbor Mediteranskih igara (MOMI) oduzeti
organizaciju igara grčkom gradu Volosu, gradonačelnik Obersnel podsjetio
je kako se o tome nesluženo razgovaralo i s Tehničkom komisijom
MOMI-ija za njihova nedavnog posjeta Rijeci.

“U ovom trenutku je
teško na to dati decidiran odgovor. Prije svega, mislim da se radi o
relativno kratkom roku u kojem bi bilo potrebno izvesti rekonstrukciju
ili izgradnju niza nedostajućih objekata, pri čemu je najveći problem
vezan uz smještaj sportaša. Naime, predvidjeli smo da sportaši smjeste u
studentskom domu koji bi se trebao graditi u Sveučilišnom kampusu, a
koliko mi je poznato, u ovom trenutku nije zatvorena financijska
konstrukcija za izgradnju smještaja. No, u svakom slučaju, ako ponuda
dođe, treba je preispitati, porazgovarati s članovima Izvršnog odbora o
tome što ta njihova ponuda znači, jer u ovom trenutku ne možemo
garantirati niti novi stadion niti smještaj, već bi trebalo razmišljati o
alternativnim rješenjima,” kazao je Obersnel, dodajući kako je bitan je
i stav Vlade, koja mora dati garanciju i na sebe preuzeti dio troškova
organizacije Igara.
 
Prije nekoliko dana, kazao je Obersnel,
stigao je dopis potpisan od strane državnog tajnika u Ministarstvu
znanosti, obrazovanja i športa, u kojem stoji da u ovom trenutku Vlada
ne može dati garanciju za održavanje Mediteranskih igara 2017.
“Kompletni
dosje Mediteranskih igara s onim poboljšanjima koje je od nas tražila
Tehnička komisija s takvim očitovanjem Vlade uputili smo u središte MOMI
i vidjet ćemo kako će se stvari dalje razvijati,” kazao je Obersnel.
 
Govoreći
o redovnim aktivnostima, gradonačelnik Obersnel je podsjetio kako su
nedavno započeli radovi na nastavku izgradnje ceste prema Marišćini, i
to dionici do Hosta. Radi se o investiciji vrijednoj 20 milijuna kuna,
koja bi trebala biti gotova do kraja godine, a već u drugoj polovini ove
godine raspisat će se natječaj za preostalih 800 metara ceste do
granice s Općinom Viškovo. 
 
Nedavno su započeli radovi na nastavku izgradnje ceste prema Marišćini, i
to dionici do Hosta. Radi se o investiciji vrijednoj 20 milijuna kuna,
koja bi trebala biti gotova do kraja godine
Također, nastavljena je sanacija
željezničkog tunela koja bi trebala biti gotova do 15. ožujka, nakon
čega kreće izgradnja garaže i poslovno-stambenog objekta na području
bivše garaže Autotransa. Sa sanacijom tunela stvorit će se preduvjeti za
nastavak gradnje ulice Ivana Pavla II, koja će spojiti Ciottinu s
Dežmanovom ulicom.

Na
početku konferencije za novinare, gradonačelnik Obersnel podsjetio je
na “kopernikanski obrat” ministra gospodarstva, koji je cijelu prošlu
godinu vjerovao u dobru ponudu A-TEC-a za privatizaciju brodogradilišta
3. maj, da bi početkom ove godine i sam utvrdio da se ta tvrtka nalazi u
financijskim poteškoćama, nakon čega je Vlada brzopotezno raspisala
natječaj za privatizaciju 3. maja, koji traje samo 10 dana.
“Nadam
se da je Vlada svjesna svoje odgovornosti za brodograđevnu industriju.
Ne bih želio da ponovno dođemo u situaciju da se netko igra sudbinom 3.
maja i ostalih brodogradilišta u Hrvatskoj, s obzirom na činjenicu da je
brodogradnja ostala gotovo jedina stvarna industrijska proizvodnja,”
kazao je Obersnel.

Gradonačelnik je također kazao da Grad Rijeka upravo radi i na zatvaranju financijske konstrukcije za izgradnju autobusnog kolodvora. U narednih mjesec do dva trebao bi biti raspisan natječaj za odabir strateškog partnera s kojim ćemo krenuti u realizaciju tog projekta po nekom od modela javno privatnog partnerstva, a početak radova očekuje se u drugoj polovici godine.
 
Osvrćući se na brojna prozivanja putem medija, gradonačelnik Obersnel istaknuo je kako se, proporcionalno padu proizvodnje u Hrvatskoj, “povećava proizvodnja u tvornici laži koja je u ovim vremenima otvorila i treću smjenu”.

Grad Rijeka upravo radi na zatvaranju financijske konstrukcije za izgradnju autobusnog kolodvora“Tako se i na državnoj i na lokalnoj razini razinama govori o nenamjenskom, nezakonitom trošenju sredstava u gradskom proračunu, pa je čak i premijerka Kosor zabrinuta tko će to odgovarati za nenamjensko trošenje iz riječkog proračuna. Možda bi bilo dobro da pročita nalaz državne revizije za 2009. godinu, prema kojem od 261 županije, grada i općine obuhvaćenih revizijom dano samo 11 bezuvjetnih mišljenja, 3 nepovoljna te čak 247 uvjetnih. Za većinu ovih gradova koji su dobili uvjetna mišljenja, poput Rijeke, kao jedan od glavnih problema navodi se upravo nenamjensko trošenje novaca – u pravilu se radi o novcima sakupljenim od komunalne naknade – u neke druge djelatnosti, prije svega one koje su vezane uz društveni standard građana, od subvencioniranja cijena vrtića do socijalnog programa. Ako je u više od 85% gradova problem isti kao u Rijeci, onda je vjerojatno da problem nije u gradovima, jer je nemoguće prihvatiti da su svi gradonačelnici i načelnici, bez obzira na političku pripadnost, nesposobni i neodgovorni, nego očito nešto treba izmijeniti u zakonu,” poručio je gradonačelnik, podsjetivši na inicijativu Udruge gradova da se barem u ovim kriznim vremenima dio prihoda od komunalne naknade može trošiti i za ostale namjene. Ako su gradonačelnici krivi za nenamjensko trošenje, tko je odgovoran, upitao je gradonačelnik Obersnel, za nenamjensko trošenje niza ministarstava, Carinske uprave ili pak Fona za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
 
“Vrhunac laži i cinizma je očitovanje Ministarstva zdravstva u nalazu državne revizije po kojem su troškovi projektiranja nove sveučilišne bolnice u Rijeci narasli za više od 4 milijuna kuna zbog inzistiranja grada na zamjeni zemljišta potrebnog za izgradnju bolnice. Radi se o najobičnijoj laži, jer Detaljni plan uređenja potreban za izgradnju bolnice na Trsatu s točno utvrđenim gabaritima bolnice postoji već godinama i neriješeni vlasnički odnosi između Grada Rijeke i države sigurno ne mogu biti razlog povećanju troškova u projektiranju,” kazao je gradonačelnik Obersnel.
 
Istaknuo je kako, za razliku od drugih sredina gdje Vlada dijeli bivše vojne objekte, poput Virovitice ili Klane, kad je u pitanju Grad Rijeka traži se zamjena nekretnina. Tako je svoju nekretninu, u kojoj se nalaze kazališne radionice, a koja je potrebna za izgradnju nove sveučilišne bolnice, Grad Rijeka zamijenio za prostor bivših vojnih skladišta u Dragi. Pritom je iz gradskog proračuna plaćena kupovina zemljišta od privatnih osoba u iznosu od preko 2,5 milijuna kuna, što nam uzeto u obračun prilikom zamjene nekretnina.
 
S obzirom na brojna prozivanja o preskupim Bazenima Kantrida ili Centru Zamet, gradonačelnik je pozvao nadležne da pregledaju dokumentaciju i potvrde ili opovrgnu gomilu laži koja se dnevno plasira vezano uz izgradnju sportskih objekata u Rijeci.

Izvor: Grad Rijeka