Izložba Gorana Petercola četvrta je retrospektivna izložba MMSU-a organizirana u sklopu EPK-ovog programskog pravca Doba moći koji se, pored ostalih tema, fokusira i na strukture moći promatrajući ih u rasponu od njihovog destruktivnog do kreativnog potencijala, od nasilja i opresije do pobjede slobodne volje.

Dosad su u sklopu tog programskog pravca održane velike retrospektivne izložbe Tomislava Gotovca, Gorana Trbuljaka i Vlade Marteka, a retrospektiva Gorana Petercola prirodno im se pridružuje zbog činjenice da je riječ o autoru koji se indirektno ali permanentno obračunava sa sustavom umjetnosti koji provodi tihu institucionalizaciju i unifikaciju postupaka stvaranja i načela proizvodnje umjetnosti.

Svoj je ponekad namjerno suh i oskudan a ponekad zavodljiv vizualni jezik Petercol izgradio na dekonstrukciji slikarstva. Tako je jedna od njegovih tipičnih izjava: “Boja je neka vrsta materije na podlozi (kao i svjetlo)”. Kao jedan od protagonista neoavangardne zagrebačke scene sedamdesetih, iz navedenog miljea u kojem su mnogi djelovali rušeći stare principe u umjetnosti Petercol se izdvajao ponajviše činjenicom da konvenciju nije a priori odbacivao već ju je poništavao u samom procesu rada. Kako navodi kustosica izložbe Sabina Salamon, “dok pokušava slijediti konvenciju, put ga odvodi od očekivanog rezultata k nepredviđenim varijetetima. Uzmemo li najklasičniji primjer stvaranja po gledanju motiva, Petercol itekako gleda, ali ne gleda konvencionalno, već vidi ono što se po konvenciji gledanja ne zamjećuje: rub formata papira umjesto njegove središnje površine, međuprostor između stupa izlagačkog prostora i umjetničkog rada, sjene umjesto predmeta.”

Goran Petercol rođen je u Puli 1949. godine. Studirao je na Pomorskom fakultetu, plovio na brodovima trgovačke mornarice, te diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Kao likovni urednik radio je za enciklopedije i leksikone Leksikografskog zavoda u Zagrebu a od 2007. do 2014. predavao na Akademiji primijenjene umjetnosti u Rijeci. Od 1975. izlaže radove fokusirane na procese, dosege, konvencije i subverzije konceptualnih struktura. Sa svjetlosnim instalacijama, po kojima je i najpoznatiji, počeo je 1985. godine.

Izložbu je moguće pogledati do 5. siječnja 2020. godine.