Naziv Bijenala “Ride Into the Sun” preuzet je od istoimene pjesme grupe Velvet Underground i utjelovljuje imanentnu težnju za boljim svijetom i životom koja se može završiti, kažu organizatori, “ugodnim snom o suncem obasjanoj Arkadiji, miroljubivom i prosperitetnom društvu idiličnog života ili noćnom morom paklenog svijeta prepunog ljudskih i prirodnih katastrofa.”

Bijenale je osnovao umjetnički kolektiv Labin Art Express XXI kao eksperimentalnu platformu za realizaciju svog temeljnog projekta: izgradnje futurističkog Podzemnog grada 150 metara ispod površine zemlje u
svrhu revitalizacije bivših istarskih ugljenokopa u Labinu i Raši koja je započela ove godine rekonstrukcijom izvoznog tornja okna Podlabin – šohta.

Po njihovim riječima, idući Bijenale ideju podzemlja ne podupire u ideološkom smislu, kao alternativu nebesima, već stvarnu, fizičku formu istraženog životnog prostora. “U ovom trenutku velike društvene
regresije koja obilježava europski i širi internacionalni kontekst, 3. Bijenale industrijske umjetnosti otvara pozicije promišljanja novih horizonata koji će nadrasti atmosferu fragmentacije i osjećaj gubitka nade”, ističu iz Labin Art Expressa.

Tri geografski odvojene, ali tematski povezane izložbe

Manifestacija, čije se otvorenje očekuje krajem srpnja iduće godine, bit će strukturirana u tri geografski odvojene, ali tematski povezane izložbene cjeline, pri čemu Labin s Lamparnom i susjednom, rudarskom Rašom funkcionira kao polazišna točka i središte Bijenala iz kojeg se razvija u druge gradove – Rijeku, Vodnjan
i Pulu.

Kako je najavljeno, veliki dio radova producirat će se posebno za Bijenale tijekom umjetničkih rezidencija autora u ovoj i idućoj godini, a svi će činiti kompleksnu konstelaciju koja se bavi propitivanjem odnosa između umjetnosti i društva, s naglaskom na povijesnoj, kulturnoj, društvenoj i političkoj specifičnosti gradova u kojima će se odvijati.

Izložba u Labinu bavit će se mogućnostima materijalizacije utopije Podzemnog grada kao prostora potencijala u doba snažnog utjecaja deindustrijalizacijem, izložba u Puli bavit će se odnosom politike i estetike, antičkim naslijeđem grada i turizmom, položajem filmske industrije kao aparatusa moći, kao i deindustrijalizacijom u vidu propale brodograđevne industrije, a ona u riječkom MMSU-u donosi alternativne koncepte i modele rada
u doba tranzicije industrijskog u informatičko društvo, poput pobune protiv imperativa prekomjernog rada i neprekidnog natjecanja kroz prakticiranje slobodnog vremena, inercije, odugovlačenja i apstinencije od rada.

Četvero hrvatskih i inozemnih kustosa

Bijenale će se održati pod vodstvom četvero hrvatskih i inozemnih kustosa – to su Branka Benčić, Gerald Matt, Ksenija Orelj i Christian Oxenius.

Branka Benčić je nezavisna kustosica i povjesničarka umjetnosti, umjetnička voditeljica APOTEKE – Prostora za suvremenu umjetnost u Vodnjanu, koja je realizirala više od 50 skupnih i 100 samostalnih izložbi u
Hrvatskoj i inozemstvu.

Bila je povjerenica i kustosica Hrvatskog paviljona na Venecijanskom bijenalu (2017) te kustoska savjetnica Hrvatskog paviljona na Venecijanskom bijenalu arhitekture (2018). Članica je hrvatske sekcije AICA
(Međunarodno udruženje likovnih kritičara).

Gerald Matt je kustos i kulturni menadžer, direktor Umjetničkog instituta u Beču i izvanredni profesor teorije umjetnosti i umjetničkog menadžmenta na Sveučilištu primijenjenih umjetnosti u Beču. Bivši je direktor
Kunsthalle Beč (1996.-2012.), član vijeća muzeja u Bolzanu i Bolonji te Kunsthalle Berlin, autor je više knjiga o umjetnosti i upravljanju muzejima.

Ksenija Orelj je viša kustosica u riječkom Muzeju moderne i suvremene umjetnosti (MMSU) gdje se posebno bavi eksperimentalnim pristupima retrospektivnim izložbama (post)konceptualnih umjetnika. Do 2008. je radila kao kustosica u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja.

Christian Oxenius je nezavisni kustos, autor i voditelj istraživanja u Međunarodnom udruženju bijenala, jedan od kustosa Atenskog bijenala 2013. Prošle godine izdaje svoj prvi roman Iskustvo suvremene umjetnosti. Putovanje nadahnuto ‘Planinom Analog’ Renea Daumala.

Kalendar događanja

Predstava
  • 24.09. – 25.09.
  • (20:00)

Premijera predstave „Everything falls in place“

Nova predstava Umjetničke organizacije Kabinet usmjerava se na dublje razumijevanje kompozicijskih procesa kreacije izvedbe...

Detaljnije

Izložba
  • 24.09. – 15.10.
  • (18:00)

“Južna sazviježđa: poetike nesvrstanih” u Galeriji Filodrammatica

Izložba skupine autora u sklopu šesnaestog izdanja interdisciplinarnog festivala "Moje, tvoje, naše" ove godine posvećenog temi Pokreta nesvrstanih....

Detaljnije

Predstava
  • 24.09. – 25.09.
  • (17:30)

Predstava za djecu “Srce veće od mene samog”

Topla i dirljiva priča redateljice Tamare Kučinović smještena u svijet životinja, koja se bavi strahom od emocija, posebno danas u vremenu obilježenom pandemijom...

Detaljnije

Prezentacija
  • 25.09.
  • (17:00)

Online predstavljanje slikovnice „Moje mjesto pod suncem“

"Inspirativna ideja, malo razgovora i trud da se uskladi crtež i riječi - i eto slikovnice Moje mjesto pod suncem“, riječi su autora Mirka Ilića, Slavenke Drakulić i Rujane Jeger o slikovnici koja će se predstaviti online putem ...

Detaljnije

Konferencija
  • 27.09. – 29.09.
  • (00:00)

Međunarodna konferencija i filmski program o Pokretu nesvrstanih

Na konferenciji koja će se prenositi i online sudjelovat će predavači Vijay Prashad, Sara Salem, Budimir Lončar i Tvrtko Jakovina...

Detaljnije

Izložba
  • 29.09.
  • (14:00)

Fiumare: Dan otvorenih vrata izložbe torpeda s radionicom za djecu

Muzej grada Rijeke, u sklopu festivala Fiumare, poziva na besplatni obilazak izložbe riječkih torpeda u željezničkom skladištu na Žabici...

Detaljnije