Kojom god ulicom se vozili u gradu, koleko god imali sreće ili ne većinom će nas dočekati crveno svjetlo. Tako se ja vozim iz smjera grada i kod Novog lista me dočeka crveno. Sve u redu, auti iz smjera (ne znam ulicu) NL s uzbrdice prolaze i jedan čovjek hoda pješačkim. Idem dalje normalnom brzinom, opet me dočeka novi semafor ZTC-a s crvenim svjetlom, stanemo i samo jedan auto s Turnića se spusti a crveno je trajalo oko 10s iako je kolona u Zvonimirovoj. Napokon zeleno, krenemo i sljedeći semafor, isto novi nam da crveno svjetlo i to isto oko 10s a niti jedan pješak niti vozilo nigdje ne skreće. Sva sreća pa se nas je na raskršću Liburnijske i Zvonimiove dočekalo zeleno. no sljedeći šok od nekih 20s je valjda najgluplji semafor u rijeci, onaj u liburnijskoj ispred 3. maja. Svima crveno, nikoga iz ulice dolje gdje je valjda samo parkiralište, pješaka nikada u životu nisam vidio i svi stojimo.
Pa neka se max. skrati zeleno i za onu strelicu i za to parkiralište kao i za pješake. Zar se ne može napraviti da je semafor isključen tokom dana ili da se uključi kada dođe pješak i pritisne.
A danas sam se navečer vraćao sa zabilaznice, izašao na Škurinjama i htio bi na semaforu koji je nov skrenuti sa zaobilaznice za osječku lijevo. I nevjerojatno, svjetli mi crvena strelica za lijevo a ispod nje svjetli zelena strelica za lijevo. Ni vozač ispred mene nije krenuo, a nebi ni ja. Ne znam jesu li skrivene kamere ili policija u grmu piše tablice onima koji prođu kroz “crveno/zeleno”. Guglam i vidim članke u kojima obi daje u nekoliko navrata milijune za sinkronizaciju semafora (svaki puta isti posao-plaća se X puta milijuni).

“Index.hr
Semafori bez dnevnog reda

“Krenete naprijed kraj vatrogasaca, pa kraj Pošte 2 i baš kad dođete do Zavoda za javno zdravstvo ovaj semafor vam se zatvori pred nosom. Najgore je što je Obersnel jednoj firmi platio nekoliko milijuna kuna za sinkronizaciju semafora. Ovi su nešto na brzinu sfušali (vidimo kako) i uzeli milijune. Onda im je Obersnel rekao da moraju stvar popraviti. Ali za taj popravak im je opet platio par milijuna kuna. Oni su normalno opet uzeli novce, ali opet nisu ništa napravili…”
I u centru često vlada crveni val.

Rijeka je sprdnja i medija, RTL piše o našim semaforima;
“Semafor istovremeno pokazuje i crveno i zeleno, a valjda je na vozaču da odluči kroz koje će svjetlo proći.

Još samo nedostaje da se u nekom obližnjem grmu skriva prometni policajac, spreman vas oglobiti zbog “prekršaja”.

Autor: RTL”
Novilist svako malo piše o nezadovoljnim vlasnicima motora kojima se nikada ne pali zeleno (pametni u čemu?)…
Puno stručnih tema čitam, kao ovu
http://www.motoscena.com/forum_posts.asp?TID=8800
Sve opravdani komentari i nezadovoljstva.

Mene zanima, Rijeka je valjda grad s najviše semafora u Hrvatskoj, ujedno i s najmanje rotora koji su puno jednostavniji i sigurno jeftiniji. Primjer je efikasnost onog na Škurinjama. Zašto u gradu ne postavljamo rotore i zašto trošimo milijune na sinkronizaciju i tvrtke koje nikada ništa ne ne naprave.

Sretan sam što sam guglanjem našao i ovaj portal jer sam htio gradonačelnku poslati pismo dok je ovo puno jednostavnije.

DB888 / 06.09.2011.

U slučaju da je za glavni smjer uključena crvena signalizacija dok kao na slici 3. dopunska strelica G05 ili G06 uključena, možete proći no morate propustiti sve pješake i vozila koja nailaze. Drugim riječima, možete proći ali morate biti oprezni.

Ovdje je Rijeka promet dobro postavio signalizaciju jer kako navodite, kod izlaza ZBR-Škurinje na Osječka-Drenova G06 je vjerojatno postavljena radi pješaka koje morate propustiti da bi prošli. Tj. vjerojatno se uključuje jer su se preko pješačkog tipkala najavili.

Citat Zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08, 48/10, 74/11)

Članak 60. stavka 1.
“Ako je uređaju za davanje znakova prometnim svjetlima za upravljanje prometom na raskrižju dodano jedno dopunsko prometno svjetlo ili više dopunskih prometnih svjetala u obliku zelene svjetleće strelice, za vrijeme dok je takvo svjetlo upaljeno, vozač može vozilom proći i krenuti u smjeru označenom zelenom svjetlećom strelicom i za vrijeme dok je upaljeno crveno ili žuto svjetlo, pri čemu mora propustiti vozila koja se kreću po cesti na koju ulazi i pješake koji prelaze preko kolnika.”

Poštovani,
u prvom dijelu svoje tužibabe spominjete raskrižja koja su na dionici državne ceste D8 od raskrižja Zvonimirova-R. Benčića do raskrižja Liburnijska-priključna cesta HP. Na njoj ne funkcionira koordinacija rada semafora zbog tehničkog problema koji će se uskoro riješiti. Naime, semafori na raskrižjima Zvonimirova-Vinka Benca i Zvonimirova-Ivana Matetića Ronjgova još uvijek su u probnom tj. privremenom režimu rada jer su postavljeni u sklopu investicije ZTC (Zapadni trgovački centar) i još su uvijek dio gradilišta. S druge strane, na raskrižjima Zvonimirova-R.Benčića i Zvonimirova-M.Barača-Krešimirova (raskrižje Mlaka) još funkcioniraju stari relejni semaforski uređaji kojima se ne može daljinski upravljati, a čija se zamjena treba realizirati do konca godine. Dovršetkom ovog zahvata tj. postavom suvremenih semaforskih upravljačkih uređaja postići će se koordinacija rada svih semafora na toj dionici državne ceste D8, a također će se omogućiti i daljinski nadzor i upravljanje iz Gradskog prometnog centra (sustav automatskog upravljanja prometom – AUP). Ukoliko Hrvatske ceste odobre potrebna dodatna sredstva, o čemu očekujemo potvrdu do konca rujna, zamijenit će se još i stari upravljački semaforski uređaji na raskrižjima Zvonimirova-Zametska-Liburnijska i Liburnijska-priključna cesta HP. Tada će se i ta dva raskrižja uključiti u sustav AUP, a rad semafora na cijeloj dionici o kojoj je riječ biti će usklađen.

Situacija koju spominjete na izlazu sa zaobilaznice na Škurinjama, dozvoljena je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i posebno se obrađuje u auto školama. Crvena direkciona strelica na trostrukoj semaforskoj laterni ujedno je i potvrda smjera za taj prometni trak, tj. da je namijenjen samo za skretanje u lijevo. Dodatna zelena strelica znači da se uz crveno svjetlo „uvjetno“ možete uključiti u promet na Osječkoj skretanjem u lijevo, kada je dozvoljen smjer „ravno“ po Osječkoj iz smjera grada prema sjeveru, naravno uz prethodno propuštanje vozila koja voze ravno. Razlog je povećanje protočnosti prometa na ovom vrlo opterećenom raskrižju. Istovremeno je iz smjera Osječke prema gradu aktivna zelena strelica desno prema čvoru Škurinje, dok je za smjer ravno po Osječkoj prema gradu aktivno crveno svjetlo.

Također, ni Rijeka promet nije zadovoljan sa koordinacijom rada semafora na dionici (kraj vatrogasaca, Pošte 2, Zavoda za javno zdravstvo) koju spominjete. Naime, koordinaciju rada semaforskog uređaja na raskrižju Krešimirova-Zavod za javno zdravstvo sa raskrižjem Krešimirova-Nikole Tesle te sa raskrižjem Mlaka postignuta je samo djelomično, odnosno za smjer prema centru grada. Problem je posve tehničke prirode i leži u činjenici da se 30 godina star relejni upravljački semaforski uređaj na raskrižju Mlaka ne može daljinski kontrolirati niti se može programirati tako da se postigne „zeleni val“. Kada se ovaj uređaj do konca godine zamijeni upravljačkim uređajem nove generacije, postići će se i nužna koordinacija koja sada nedostaje.

Što se tiče Vaših navoda da se troše milijuni za sinkronizaciju semafora u gradu Rijeci, u tom Vas smislu želimo razuvjeriti o trošenju velikih svota novaca. Upravo iz razloga što imamo vlastite prometne stručnjake, nadzor i regulacija prometa te prometno planiranje i projektiranje vrši se iz Gradskog prometnog centra Rijeka prometa u sklopu redovnog rada, u što spada i sinkronizacija rada semafora na pojedinim raskrižjima. Dakle, za taj se posao ne angažiraju vanjske tvrtke.

Također, moramo reći kako Rijeka nikako nije grad sa najviše semafora u Hrvatskoj, niti je grad sa najmanje rotora. Međutim, Rijeka od svih hrvatskih gradova ima vjerojatno najveće probleme sa prostorom za izgradnju svoje prometne mreže, jer je geografski stisnuta između brda na sjeveroistoku i mora na jugozapadu, a gusto izgrađena gradska područja šireg centra ne pružaju velike prostorne mogućnosti za smještaj kružnih raskrižja, kao što to npr. imaju Varaždin, Karlovac, Čakovec. Dapače, Rijeka u slučajevima gdje je to moguće primjenjuje takva prometna rješenja, kao što je to primjer velikog kružnog raskrižja Škurinje na Osječkoj ulici, ili mini kružnog raskrižja kod Tower centra. Također se u bliskoj budućnosti planiraju i projektiraju neka nova kružna raskrižja kao raskrižje V.Dukića-T.Strižića na prilazu Sveučilišnom kampusu na istočnom dijelu grada, a studija je napravljena i za još neke druge lokacije.

Uspoređivati cijenu izgradnje kružnog raskrižja u odnosu na trošak semaforizacije ne bi bilo moguće ako se ne razmatra neka konkretna lokacija. Oba rješenja imaju svoje prednosti i nedostatke, i kada se odlučuje o konačnom rješenju potrebno je da se prethodno svi ti elementi stručno analiziraju. U pravilu je izgradnja kružnog raskrižja veći i skuplji zahvat nego semaforizacija, a često zahtijeva i odgovarajuću imovinsko-pravnu pripremu. Međutim, kasnije u eksploataciji i održavanju ima nešto manje troškove nego semaforska oprema. Prema tome, najvažniji je učinak koje pojedino rješenje može imati na promet, ali su često upravo postojeća prostorna ograničenja uzrok da se kružno raskrižje ne može realizirati.

Što se tiče reagiranja senzora prometa na 42 raskrižja u Gradu Rijeci gdje postoji automatsko upravljanje prometom, oni su tvornički podešeni tako da registriraju sva vozila pa i motore odnosno skutere, iako je njihova masa bitno manja od mase ostalih motornih vozila. Međutim, ako se na nekom raskrižju događa da senzor ne registrira motocikle, tada treba ponovno podesiti njegovu osjetljivost. Rijeka promet prilikom održavanja upravljačkih uređaja provjerava i osjetljivost senzora, no događa se da u konkretnim situacijama zbog raznih razloga tehničke prirode svi senzori ne reagiraju jednako. Zato, ukoliko je vozačima motocikala ili skutera poznata neka konkretna lokacija gdje zaista postoji takav problem, molimo da se to dojavi Rijeka prometu koji će grešku odmah otkloniti.

Wow … pozdrav DB333 i svim ostalim borcima proti nasilne semaforizacije ovoga geografskim polozajem dovoljno napacenog grada.
Za postavljanje rotora nije potrebna detaljna strucna analiza nego za njegovo NEpostavljanje.
Troskovi izgradnje Rotora su u pravilu puno manji ako se planiraju paralelno sa cestama, pogotovo tamo gdje se raskrsca rekonstruiraju dodavanjem drugih i trecih traka uz zadrzavanje semafora.
Sva ta rekonstruirana raskrizja u Rijeci, mogla su biti ROTORIZIRANA vec odavna.
Vi ipak nemate hrabrosti za takve stvari, jer je Rotorizacija grada proces suprotan Semaforizaciji … tog istog grada.
Rotore Skurinje i Tower ste napravili samo zato sto nista drugo tamo niste mogli staviti… nista drugo tamo jednostavno ne dolazi u obzir. I to je jedan od dokaza superiornosti rotora nad svim ostalim rijesenjima raskrizja, koji jednostavno samom svojom pojavom eliminira ta RASKRIZJA, i cije opremanje i eksploatacija u usporedbi sa semaforiziranim raskrizjima ne kosta nista… da ne govorimo o zadovoljstvu i ustedi kontinuiranog prometovanja
KRUZNI TOK NIJE KRUZNO RASKRIZJE kao sto ga VI zovete, i tako ga obezvrijedjujete, da bi lakse potrosili pare na semafore, i sofisticirane upravljacke uredjaje, a VOLOSKO JE IMALO ROTOR PRIJE NAS RIJECANA.
Ljutiti pozdrav uz smjesak jedan … ali vrijedan 🙂

Odgovorite

Kalendar događanja

Književni susret
  • 23.04.
  • (18:00)

Noć knjige u GKR-u: čitateljsko druženje i razgovor s Natašom Govedić

Ovogodišnja Noć knjige, uz temu o životinjama i ljudima, idealna je prilika za razgovor s hrvatskom književnicom, teatrologinjom, urednicom i kritičarkom Natašom Govedić...

Detaljnije

Edukacija
  • 23.04.
  • (17:00)

Noć knjige na MedRi: U društvu s terapijskim životinjama

Na Medicinskom fakultetu u Rijeci, u srijedu 23. 4. 2025. od 17 do 20 sati bit će održan program „U društvu s terapijskim životinjama“. ...

Detaljnije

Izložba
  • 23.04.
  • (13:00)

Izložba radova studenata zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti

Slikarski odsjek Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu predstavlja se izborom radova studenata prijediplomskog i diplomskog studija....

Detaljnije

Razgovor
  • 23.04.
  • (18:00)

Palestinska književnica Adania Shibli gošća Filozofskog teatra u “Zajcu”

Nova gošća Filozofskog teatra Srećka Horvata u HNK Ivana pl. Zajca, u srijedu 23. 4. u 18 sati, poznata je i nagrađivana palestinska književnica Adania Shibli....

Detaljnije

Koncert
  • 24.04.
  • (20:00)

FOREVER NU! Tribute festival posvećen nu metalu u Pogonu kulture

Veliki nu metal koncert na kojem će nastupiti tribute bendovi koji izvode najveće hitove imena kao što su System of a Down, KoRn, Slipknot i Marilyn Manson...

Detaljnije

Radionica
  • 26.04. – 27.04.
  • (16:00)

Radionica za mlade „inkluZiNE“

Kultura svima svugdje poziva na vikend radionicu izrade inkluzivnih fanzina za mlade od 16 do 26 godina, koju će voditi kulturologinja Tina Tus...

Detaljnije