Kao mlada osoba koja je odrasla uz ovaj portal, duboko me žalosti i razočarava činjenica da ste donijeli odluku o prestanku javnog objavljivanja upita građana kroz platformu MojaRijeka. Ovaj portal je, od svog osnutka, imao ključnu ulogu u očuvanju transparentnosti i omogućavanju građanima da javno iznose svoje probleme, uz očekivanje da će dobiti javne odgovore. To je bio temelj na kojem je Grad Rijeka izgrađen kao grad s otvorenom vladavinom, grad u kojem su građani imali mogućnost slobodnog izražavanja, a njihovi problemi bili rješavani brzo i učinkovito.
Od početka, Goran Grudić i Zoran Žmirić su sjajno vodili ovaj portal, stvarajući jedan od najmodernijih medija u Hrvatskoj, sa izuzetno kvalitetnom video produkcijom koja je bila na razini profesionalnih YouTube kanala. Ovdje su, na primjer, tajnici Mjesnih odbora redovito objavljivali novosti o komunalnim radovima i manjim prioritetima, pružajući građanima uvid u aktivnosti i napore na očuvanju i poboljšanju grada.
Tijekom godina, portal je postao nezamjenjiv alat za rješavanje problema građana. Jedan od najboljih primjera bio je kada su Hrvatske autoceste, nakon objave na portalu, riješile problem s rupama na obilaznici koje su bile prisutne godinama, a koje su ubrzo bile popravljene nakon samo mjesec dana. Mnogi mediji su prepoznavali kvalitetu sadržaja i angažirali se u izvještavanju o temama koje su potekle s ovog portala. Bili smo svi ponosni na MojuRijeku jer je predstavljala istinsku platformu za rješavanje problema i transparentnu komunikaciju.
Nažalost, u posljednjih nekoliko godina, primijetili smo smanjenje aktivnosti na ovom portalu. Nisu se više objavljivali novosti Mjesnih odbora, a vijesti se više nisu stavljale ni na portal rijeka.hr. Video produkcija na YouTube kanalu, koja je nekoć bila na visokom nivou, sada je znatno oslabila. Umjesto kvalitetnih priča o svakodnevnim radnicima, poput smetlara i vozača autobusa, koji su privukli stotine tisuća pregleda, sada imamo samo povremena i nedovoljna izvješća neke izložbe. Smanjenje broja osoba angažiranih u ovom segmentu jasno se osjeti u kvaliteti sadržaja.
Također, rubrika Tužibaba, koja je nekada bila vrlo aktivna u rješavanju problema građana, usporila je svoj rad, iako to nije rezultat promjene uredništva, već činjenice da gradske tvrtke više ne odgovaraju na upite građana, niti putem portala Oko, niti e-mailovima. Problemima građana se ne pristupa s ozbiljnošću, a rješenja su izostala. Na portalu Oko, primjerice, prijave o neispravnoj rasvjeti, koja mjesecima ne funkcionira, često ostaju bez odgovora. Statusi se ažuriraju tek kad problem postane neizbježan, a reakcija na pozive za pomoć, poput onih upućenih Energu telefonom, često je brža od same administrativne obrade.
Problemi koji se postave na Oku, a nisu vezani uz grad, već recimo Hrvatske ceste, ili Hrvatske autoceste se odbijaju i tu staje svaki trag. Kaže se da se obratimo tim tvrtkama dok se ovdje to rješavalo i javno objavljivao njihov odgovor. Tako je HC ili HAC javno odgovarao, a to više ne mora.
Smatram da objave na portalu Oko, iako korisne, nisu adekvatna zamjena za staru rubriku Reciglasno i ne pružaju dovoljnu razinu transparentnosti niti podrške građanima.
Molim vas da razmislite o ponovnom dopuštanju javnog objavljivanja upita na ovom portalu, kako bi građani, naročito mladi ljudi koji se suočavaju s problemima, imali priliku dobiti odgovore i pomoć na javnoj platformi. Ne morate objavljivati svaki upit, ali problem, poput onog sa rasvjetom u Krešimirovoj ulici, gdje mjesecima ne radi više od 10 svjetiljki, svakako zaslužuje vašu pažnju i odgovornost.
Mlade osobe se kreću noći, a sada ne mogu jer je velik dio centra grada bez rasvjete.
Pozivam vas da ponovo omogućite objavu takvih upita kako bi građani imali pravo na transparentne i brze odgovore. Grad Rijeka je nekoć bio primjer transparentnosti i uključenosti građana u upravljanje gradom, a sada, čini se, gubi taj status. Odluka da se smanje aktivnosti na ovom portalu dovodi nas u situaciju gdje se Rijeka počinje doimati kao grad u kojem su građanska prava i transparentnost ugroženi.
Zaista mi je žao što smo došli do ovog trenutka jer je ovaj portal značajno pomogao brojnim građanima, a rubrika Tužibaba, kao i sada Reciglasno, bila je ključna u rješavanju mnogih problema koji su inače bili ignorirani. Nadam se da će se razmotriti povratak javnog objavljivanja upita kako bi Grad Rijeka ponovno postao grad na kojem se građani osjećaju saslušano a problemi počeli rješavati.