Kao mlada osoba koja je odrasla uz ovaj portal, duboko me žalosti i razočarava činjenica da ste donijeli odluku o prestanku javnog objavljivanja upita građana kroz platformu MojaRijeka. Ovaj portal je, od svog osnutka, imao ključnu ulogu u očuvanju transparentnosti i omogućavanju građanima da javno iznose svoje probleme, uz očekivanje da će dobiti javne odgovore. To je bio temelj na kojem je Grad Rijeka izgrađen kao grad s otvorenom vladavinom, grad u kojem su građani imali mogućnost slobodnog izražavanja, a njihovi problemi bili rješavani brzo i učinkovito.

Od početka, Goran Grudić i Zoran Žmirić su sjajno vodili ovaj portal, stvarajući jedan od najmodernijih medija u Hrvatskoj, sa izuzetno kvalitetnom video produkcijom koja je bila na razini profesionalnih YouTube kanala. Ovdje su, na primjer, tajnici Mjesnih odbora redovito objavljivali novosti o komunalnim radovima i manjim prioritetima, pružajući građanima uvid u aktivnosti i napore na očuvanju i poboljšanju grada.

Tijekom godina, portal je postao nezamjenjiv alat za rješavanje problema građana. Jedan od najboljih primjera bio je kada su Hrvatske autoceste, nakon objave na portalu, riješile problem s rupama na obilaznici koje su bile prisutne godinama, a koje su ubrzo bile popravljene nakon samo mjesec dana. Mnogi mediji su prepoznavali kvalitetu sadržaja i angažirali se u izvještavanju o temama koje su potekle s ovog portala. Bili smo svi ponosni na MojuRijeku jer je predstavljala istinsku platformu za rješavanje problema i transparentnu komunikaciju.

Nažalost, u posljednjih nekoliko godina, primijetili smo smanjenje aktivnosti na ovom portalu. Nisu se više objavljivali novosti Mjesnih odbora, a vijesti se više nisu stavljale ni na portal rijeka.hr. Video produkcija na YouTube kanalu, koja je nekoć bila na visokom nivou, sada je znatno oslabila. Umjesto kvalitetnih priča o svakodnevnim radnicima, poput smetlara i vozača autobusa, koji su privukli stotine tisuća pregleda, sada imamo samo povremena i nedovoljna izvješća neke izložbe. Smanjenje broja osoba angažiranih u ovom segmentu jasno se osjeti u kvaliteti sadržaja.

Također, rubrika Tužibaba, koja je nekada bila vrlo aktivna u rješavanju problema građana, usporila je svoj rad, iako to nije rezultat promjene uredništva, već činjenice da gradske tvrtke više ne odgovaraju na upite građana, niti putem portala Oko, niti e-mailovima. Problemima građana se ne pristupa s ozbiljnošću, a rješenja su izostala. Na portalu Oko, primjerice, prijave o neispravnoj rasvjeti, koja mjesecima ne funkcionira, često ostaju bez odgovora. Statusi se ažuriraju tek kad problem postane neizbježan, a reakcija na pozive za pomoć, poput onih upućenih Energu telefonom, često je brža od same administrativne obrade.

Problemi koji se postave na Oku, a nisu vezani uz grad, već recimo Hrvatske ceste, ili Hrvatske autoceste se odbijaju i tu staje svaki trag. Kaže se da se obratimo tim tvrtkama dok se ovdje to rješavalo i javno objavljivao njihov odgovor. Tako je HC ili HAC javno odgovarao, a to više ne mora.

Smatram da objave na portalu Oko, iako korisne, nisu adekvatna zamjena za staru rubriku Reciglasno i ne pružaju dovoljnu razinu transparentnosti niti podrške građanima.

Molim vas da razmislite o ponovnom dopuštanju javnog objavljivanja upita na ovom portalu, kako bi građani, naročito mladi ljudi koji se suočavaju s problemima, imali priliku dobiti odgovore i pomoć na javnoj platformi. Ne morate objavljivati svaki upit, ali problem, poput onog sa rasvjetom u Krešimirovoj ulici, gdje mjesecima ne radi više od 10 svjetiljki, svakako zaslužuje vašu pažnju i odgovornost.
Mlade osobe se kreću noći, a sada ne mogu jer je velik dio centra grada bez rasvjete.

Pozivam vas da ponovo omogućite objavu takvih upita kako bi građani imali pravo na transparentne i brze odgovore. Grad Rijeka je nekoć bio primjer transparentnosti i uključenosti građana u upravljanje gradom, a sada, čini se, gubi taj status. Odluka da se smanje aktivnosti na ovom portalu dovodi nas u situaciju gdje se Rijeka počinje doimati kao grad u kojem su građanska prava i transparentnost ugroženi.

Zaista mi je žao što smo došli do ovog trenutka jer je ovaj portal značajno pomogao brojnim građanima, a rubrika Tužibaba, kao i sada Reciglasno, bila je ključna u rješavanju mnogih problema koji su inače bili ignorirani. Nadam se da će se razmotriti povratak javnog objavljivanja upita kako bi Grad Rijeka ponovno postao grad na kojem se građani osjećaju saslušano a problemi počeli rješavati.

dorina / 31.03.2025.

Poštovani,
zahvaljujemo se na komentaru i prijedlozima.
Ne prestajemo javno objavljivati upite u ovoj rubrici, ali rubrika mijenja svrhu i postaje namijenjena mladima (kao i cijeli portal Moja Rijeka) odnosno korisnicima koji žele postaviti pitanje ili ostaviti komentar vezan uz mlade i njihovu svakodnevicu.
Smanjena produkcija sadržaja na portalu odnosno you tube kanalu povezana je s količinom financijskih sredstava koja se na godišnjoj razini u proračunu osiguravaju za rad redakcije, točnije za rad vanjskih suradnika na portalu.

Nazovimo stvari pravim imenom, a to je da ste rubrici promijenili svrhu jer je u zadnjih godinu dana broj upita nezadovoljnih građana i općenito pitanja vezana za komunalne i ostale probleme, značajno porastao. Ovako ste si jednim potezom smanjili obim posla i prekinuli komunikaciju s građanima. Tome u prilog govori i činjenica da u zadnjih mjesec i pol dana (od “mijenjanja svrhe” stranice) nije bilo niti jednog jedinog upita mladih. Sramota.

Rad portala do prije 3 mjeseca bio je za svaku pohvalu i konstruktivu pohlvaju. Predmeti su se rješavali puno bržom dinamikom nego na Gradskom Oku, gdje prijave i dalje stoje nerješenje.

Halo, koga Vi tu varate? Mlade nije briga za komunalni nered i prometnu apokalipsu po gradu, to je samo tema za starce i babe? Halo, možda Vas mladi žele dobiti na telefon, ali ne mogu. Radite do 16, u 15:30 na telefone se ne javlja apsolutni nitko. Koga da pitate, gdje da odgovor dobijete?

Mladi Vas ne trebaju za radno vrijeme tržnice, već Vas trebaju za stambena pitanja, javne ustanove, vozni red, zelene površine, parkirališta i tako redom.

Ova je rubrika građanima godinama davala nadu da svojim zapažanjima Upravu grada potaknu na promjene koje ljudima zlata vrijede.

Gradska Upravo, zapitajte se malo – dugujete li građanima jedno veliko “hvala”? Hvala što ljude briga, što ljudi prate i u svoje slobodno vrijeme prijavljuju, a sve to rade kako bi svima nama, pa tako i Vama, čuvarima fotelja, bilo u gradu bolje?

Je li Vam dosadila transparentnost ili ste se zacrvenili kada ste vidjeli dnevno po 2-3 prijave, a očekivalo se od svih Vas da po njima postupate?

Jesu li se u Rijeka plusu sakrili kao miševi po kiši jer su napokon shvatili da su nesposobni za apsolutno sve, a u Čistoći shvatili da njihova nekompetentnost postaje glavna priča medijskog prostora?

Jesu li u Energu shvatili da se žarulje ipak trebaju mijenjati, a u Gradskoj Upravi da moraju ipak nešto raditi?

Hvala Vam što nam pljujete u lice, a pritom nas i lažete.

Kako su korisni ispred mene naveli, tu smo pisali o problemima koje kao Građani vidimo i želimo da se riješe…
To je kritika prema gradu, ali dobro namjerna kritika i želimo da sve bude u redu sa gradom i probleme koje vidimo da se riješe…

I “Gradsko oko” oko ima samo jedno prednos, tamo se vidi kome je upućen upit, ali opet odgovori se ne dobiju… Jer kažu to nije u njihovoj djelatnosti…

Vidim problem sa vodovodnom cijevima, koje su odložene uz cestu. I dobijem odgovor to nije u nadležnosti grada Rijeke… A gradska firma Vik je bio naručitelj tih radova???

Prednost rubrike reciglasno, je da svi vide upite koji su postavljeni, i odgovore koji se dobiju….

Vratite rubriku natrag, ipak je dobro funkcionirala 15 godina od naziva tužibaba…

Lp od građanina…

Odgovorite