Šetajući gradom, svaki građanin primjeti potencijale ovog grada koji se ne iskorištavaju, kako u turističke svrhe tako i u namjenske. Kako sam nedavno bio na službenom putu u Sloveniju, primjetio sam na koji način oni vode brigu o svome gradu i zgradama. Ja ne pričam o tome da bi grad mogao za sve zgrade u centru sufinancirati obnovu fasada jer su stare, već o neuspjelim projektima koje se mogu pročitati samo u fazi realizacije i simulacija. Tako recimo imamo projekt Luksuznih hotela i marina na Kantridi, šetnica;
http://www.jutarnji.hr/luksuzni-hotel-i-marina-na-kantridi-do-2010-/160316/

Onda recimo na Rastočinama je bilo planirana izgradnja garaža i peterokatnica,
http://www.lokalpatrioti-rijeka.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=710&start=0

Svugdje se navodi i gradonačelnika koji uvijek ima komentare da će se sagraditi ili početi do 2011.

Onda je i nekakav projekt izgradnje moderenih zgrada u Osječkoj, kraj Čistoće koji zjapi prazan i čak su srušene zgrade koje su bile.

Onda i kraj Elektroprimorja u ulici 1.maja isto imamo nešto srušeno i neizgrađeno.

Projekt Muzeja na parkiralištu Rikard Benčić gdje na parkiralištu Rijeka prometa padaju cigle.

Meduza u Vukovarskoj od 2006. se prodaje i ništa od toga.

Grad je za sramotnu kunu prodao i kompleks Torpedo koja ima ogroman povijesni značaj i veliki turistički potencijal tvrtki koja, navodno radi automobile.

Prostor je i dalje prazan, podložan vremenu i u raspadnutom je stanju.

http://www.kigo.hr/tekst/298.html
“Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel potpisao je danas dokument kojim se potvrđuje da Grad Rijeka daje u najam za jednu kunu na 99 godina prostor stare tvornice TORPEDO tvrtki DOK-ING, specijaliziranoj za proizvodnju električnih automobila.”

“Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, rekao je da će se sa velikim zadovoljstvom provozati u prvom eko automobilu TORPEDO XD već u siječnju 2011 godine. Ovi automobili imati će besplatno parkiranje u Gradu Rijeci kao poticaj u razvoju ekologije.”

Meni je zanimljivo kako se u tim svim projektima uvijek gura i spominje Obersnel (SDP), dajući nerealne komentare i obećanja koja se koliko vidim uopće ne ostvaruju.
Mogao bi nabrajati do sutra sve projekte.
….

Imamo i projekt obnove dizalica na lukobranu, gradska uprava je i dala administrativni odgovor plana no, prosječan građanin primjećuje da te dizalice i dalje nema cijele niti da se išta događa.
Čak su bili i postavljeni zvukovi na dizalice, zvukova više nema, ne znam zašto ali ostale su tabele da zvukova ima, sramotno.

Čudno je da sve te gradnje imaju i problema s prostornim planovima grada, te se jako teško dobivaju dozvole, dok recimo trgovački centri veoma lako sve to dobivaju i kod njih nema takvih problema (npr. ZTC).

Da ne spominjem politiku grada da se pretvorimo u turističko mjesto bez kruzera i da se napunimo samo zgradama trgovačkih centara dok radna mjesta se samo ukidaju te nestaju, kao i sva industrija u ovom gradu. Sve više ljudi se iseljava iz ovog grada, što dokazuje i popis stanovništva a imamo i strašno male subvencije za novorođenčad.
Novca imamo za službene automobile, preplaćivanje raznih stvari kao u prethodnoj tužibabi i tim super semaforima od milijuna kuna, milijuni kuna i za tog Galeba kojeg budući naraštaji i mladi ljudi za 10g neće ni cijeniti.

Što je trenutni problem u vezi ovoga, gdje je stalo?

Marko79 / 08.09.2011.

Da, dotaknuli ste se dosta toga, ima tu materijala za malo duzu raspravu. Naputio sam gradsku upravu na ovu temu.

Prestrašno, pametan komentar s jednog foruma;

Rijeka gospodarski propada i dalje. Stanovništvo se iseljava, 15,308
Riječana je nestalo u zadnjih 10 godina , što pokazuje da je nešto trulo u
gradu Rijeci. Bolan pokušaj transformacije industrijskog središta u
turističku destinaciju i grad–trgovinu doživio je neuspjeh.

Nositelji riječke industrije 1990-te bili su Luka Rijeka, »3. maj«,
Jugolinija (Croatia Line), Rikard Benčić, Torpedo, Hartera, Vulkan, GP
Primorje, INA Rafinerija Mlaka i Riječka banka. Deset velikih. Luka je
imala gotovo 7.000 zaposlenih (danas 900 djelatnika), još toliko radilo je
u »3. maju« (danas oko 3.000 ljudi), a Jugolinija je imala više od 50
brodova i oko 3.000 zaposlenih. Njihovih radnih mjesta više nema. U Harteri
je radilo oko 1.150 ljudi, tehnologija je bila relativno zastarjela, ali je
bilo teško predvidjeti kako će već 1993. godine biti udaren čavao u lijes
tvornice koja je kontinuirano radila 180 godina i preživjela dva svjetska
rata, požare i bombardiranja sve dok joj glave nije došla tržišna ekonomija
i kapitalizam na hrvatski način. GP Primorje je u zlatno doba brojalo
nevjerojatnih 9.000 ljudi, Vulkan je u imao i više od 1.000 ljudi, kao i
Torpedo, nešto manje bilo je u Rikardu Benčiću i riječ je redom o tvrtkama
koje više ne postoje osim kao predmeti u stečajnim postupcima, gdje ima sve
manje materijalne imovine vrijedne spomena. U zlatnim vremenima je u
pogonima riječke rafinerije na Mlaci radilo više od 1.000 ljudi, a danas ih
ima možda nekoliko stotina. Rafinerija na Urinju se pritom namjerno ne
spominje, jer ista više nije u Rijeci, već u Općini Kostrena, jednako kao i
»Viktor Lenac«. Računica dakle pokazuje kako je iz Rijeke u 10 velikih
tvrtki u razdoblju od 20-tak godina nestalo gotovo 30.000 radnih mjesta.

Zadnjih 10 godina ista stvar, Rijeka tone i tone dalje.

Na Korzu 16 štafetnu palicu preuzeo je Vojko Obersnel koji se morao suočiti
s nizom Linićevih promašaja. Građani Rijeke počeli su gledati svoje
dvorište i shvatili da i u njemu nešto nije u redu. Za mnoge stvari u gradu
HDZ definitivno nije bio kriv, već su isključivi krivci bili mangupi iz
vlastitih redova. Uglavnom, počeli su Obersnelu ispadati kosturi iz ormara.
Nezadovoljstvo na Korzu postajalo je sve jače, a eksplodiralo je u aferama
Riječke banke i Viktora Lenca. Postalo je jasno da SDP ima svoje tajkune,
da je nešto trulo i u Rijeci.

Zadnja riječka firma u nizu koja je prije par dana proglasila stečaj je
poznata međunarodna špediterska firma Transadrija osnovana davne 1947,
prije toga maloprodajni div Elektromaterijal pa poznati brand pića
Istravino , nekad moćno građevinsko poduzeće Dira gradnja itd. Samo ove
spomenute firme imale su zajedno oko 1050 radnika. Sve se je to odrazilo na
broj stanovnika Rijeke. 2001 godine imali smo 144 043 stanovnika da bi 2011
u Rijeci živjelo 128 735 stanovnika. Rijeka ukoliko ovakvim koracima
nastavi izgubit će i titulu 3 grada po veličini u Hrrvatskoj jer se ostali
gradovi približavaju našoj brojci.

Posla nema ,nema perspektive.

Mladi u Rijeci ne mogu naći posao i prisiljeni su napustiti grad. Npr.za
jedan volonterski posao u županiji javilo se preko 1.114 osoba a za posao
čistačice u gradskoj bolnici također isto toliki broj, javljale su se čak i
osobe sa završenim fakultetima.

Najveća gradska firma upravo je Grad Rijeka koja ima oko 450 zaposlenika ,
no kad bi gledali ukupan broj proračunskih korisnika taj broj bi iznosio
1054 zaposlenih, a oni ukupno koštaju 130 milijuna kuna svake godine. Dakle
to su ogromni brojevi i troškovi . Tu leži baza vjernih biračara SDP-a koja
ih usmjerava u njihov crveni vlak gdje ima dovoljno hrane i novca samo za njih .
Riječani bi se trebali dobro zamisliti i razmisliti prije nego li odaberu
tko će ih voditi slijedećih 4 godine.

Drenovac kralju kakav ti je to komentar? Po ovome bi ja zaključio da je stanje u Hrvatskoj totalno super samo u Rijeci ništa nevalja. Ali pazi sad, industrija je propala u čitavoj zemlji, tako da priča o propasti Riječke industrije ne može biti izdvojena priča. Ovaj se sustav urušio domino efektom, a znamo kako i kada i pod čijim vodstvom. Kojom to firmom upravlja grad Rijeka molim te pa je na njima krivnja za srozavanje? Jel SDP vodi 3 Maj? Luku? Rafineriju? HŽ? Probudi se čovječe, gutaš flosukle šake lokalnih političkih autsajdera i zgubidana čiji je jedini program doći na vlast umjesto SDP-a, koju ne daj bože da im to padne u krilo, ne bi znali što s njom. Priču o odlivu stanovnika…. U Rijeci ima manje ljudi zahvaljujući HDZ-u koji je prekrojio glasačke centre kako bi svojim oponentima uskratio brojčanu nadmoć u već uobičajeno jakim opozicijskim mjestima. Kako je samo Zagreb za milijuna pao na 700k? Pa gdje je po tebi 300.000 ljudi? Ono što potpisujem jest ogroman broj zaposlenih u Poglavarstvu, mahom je riječ o uhljebljenim protozojama uokvirenim u balone čije ih membrane štite od stvarnog života. Apsolutno nesposobni voditelji projekata, pročelnici, njihovi savjetnici i pripuzi. U svakom od odjela sjedi po 60 zaposlenih, niti jedan od tih uposlenika ne zna odraditi nijedan konkretan projekt, sve im odrađuje outsourcing. Krenuvši od ovoga portala, za kojega bogu hvala da ga nije radio nitko iz grada.

Poštovani,
u svojoj tužibabi otvorili ste niz pitanja, a odgovor na svako od njih zahtijeva posebno objašnjenje.

Međutim, moramo prije svega naglasiti kako Grad Rijeka u mnogim od primjera koje ste naveli nema mogućnost utjecaja na dinamiku realizacije projekta ponajprije zato jer se radi o privatnim investicijama. No, sve ono što je u našoj nadležnosti, poput izrade planova ili izdavanja građevinskih dozvola, nastojimo odraditi maksimalno brzo i profesionalno. U mnogim projektima koje navodite, prije fizičke izgradnje ili uređenja potrebno je provesti čitav niz aktivnosti koje se jednostavno ne vide. No to ne znači da se na njima ne radi, a nerijetko su daleko dugotrajnije od same izgradnje. Upravo u tim pripremnim radnjama i aktivnostima postoji velik broj koraka u kojima Grad Rijeka nema nadležnosti. Tako na primjer ne možemo utjecati na brzinu rada državnih službi koje moraju izdati čitav niz posebnih suglasnosti i slično.

S druge strane, neosporna je činjenica da je realizacija mnogih projekata, i gradskih, kao i onih privatnih investitora, ili usporena ili odgođena dok se gospodarske prilike koje je uzrokovala kriza ne poboljšaju.

Vezano uz obnovu fasada, moramo istaknuti da Grad Rijeka sufinancira obnovu fasada koje čine našu kulturnu baštinu. Međutim, inicijativa mora biti pokrenuta od samih vlasnika, koji su odgovorni brinuti za svoju nekretninu. Isto tako podsjećamo da Grad u vrlo malom broju zgrada u centru Rijeke, a osobito u ostalim gradskim kvartovima, ima većinsko vlasništvo, pa može samostalno pokrenuti takve inicijative. Dakle odlučuju većinski suvlasnici.

Međutim, kao što smo i spomenuli, Odjel gradske uprave za kulturu svake dvije godine objavljuje Javni poziv za sufinanciranje provođenja Programa sanacije i obnove pročelja i krovova koje onda vrednuje i boduje stručno Povjerenstvo za obradu prijava.

Program se provodi od 2007. godine, a do danas sufinancirana je izrada projektne dokumentacije za zgrade: Korzo 18, F. Račkog 12, Dolac 7, A. Dalmatina 2, Dolac 3, Ž. Fašizma 4, M. Gupca 17, Verdijeva 19, S.V.Čiče 18 i 3, R.K.Jeretova 4, M. Gupca 3, I. Grohovca 5, Ciottina 14, Dolac 8, Bulevar oslobođenja 31 i Pomerio 26, a sufinancirano je izvođenje radova obnove i sanacije građevina: Rudolfa Strohala 12, Riva 16, Dolac 7, A. Dalmatina 2, Verdijeva 19, Matije Gupca 3, Šetalište J. Rakovca 33, Ciottina 14 .

Za navedene radove Grad Rijeka je iz spomeničke rente utrošio 6.074.059,74 kn. Program se nastavlja, pa je trenutačno u tijeku izvođenje radova na građevinama Baštijanova 20, Ljudevita Matešića 17, Krešimirova 34, Frana Kurelca 8, Podpinjol 41 te Ivana Gorana Kovačića 14.

HOTEL I MARINA NA KANTRIDI – ovaj projekt je u nadležnosti privatnog investitora koji je vlasnik nekretnine na kojoj namjerava graditi hotel s marinom. Investitor dosadašnje procedure i faze razvoja projekta dobio je lokacijsku dozvolu te projekt nudi na tržištu nekretnina i investicija. Grad Rijeka je investitoru do sada pružio podršku u okviru onih poslova za koje smo nadležni, dakle u izradi dokumentacije. Trenutačno se izrađuje izmjena Detaljnoga plana uređenja sportsko – rekreacijskoga područja Kantrida kojom će se površina marine moći i povećati.

STANOGRANJA S GARAŽOM NA RASTOČINAMA
I ovaj je projekt u nadležnosti privatnog investitora koji je vlasnik zemljišta, a Grad Rijeka pružio je svu potrebnu pomoć u razvoju ovog projekta temeljem prostorne dokumentacije, te informacija o komunalnoj i prometnoj infrastrukturi. Projekt je dakle potpuno u rukama privatnog investitora koji je, prema informacijama koje imamo odgodio investiciju, a s obzirom na krizu u gospodarstvu i tržištu nekretninama.

Vezano uz PROJEKT STANORADNJE U OSJEČKOJ ULICI moramo reći ova lokacija nije dio gradskog programa stanogradnje, već je riječ o lokaciji koja je, uz pristanak Grada, bila predmetom obrade na međunarodnom natječaju za mlade arhitekte “Europan”, u cilju ispitivanja mogućnosti realizacije tzv. socijalne stanogradnje. Dobivena rješenja bila su atraktivna i zanimljiva, ali njihova realizacija zahtijeva još mnogo pripremnih aktivnosti. Lokacija će se aktualizirati tek po okončanju rješenja i imovinsko-pravnih odnosa s tvrtkom “Konstruktor” koja je u stečaju.

Što se tiče površina kod “Elektroprimorja”, riječ je o predjelu uz raskrižje ulica F. la Guardia-1. maja- V.C. Emina, povijesnog imena Kalafati. Točno je da je dio građevina uklonjen, a dio još uvijek stoji u prostoru. I jedno i drugo stanje rezultat je provedbe imovinsko-pravne pripreme temeljem važećeg Detaljnog plana uređenja “Brajda” koji na ovom mjestu predviđa izgradnju novih poslovno-stambenih građevina. Priprema još nije okončana u cijelosti jer je potrebno ukloniti još nekoliko postojećih stambenih građevina, a prethodno osigurati petnaestak zamjenskih stanova. Međutim, s obzirom na tržišni interes koji prema ovoj lokaciji nije bio posebno izražen niti u godinama jačeg investicijskog zamaha, ovakvo je ulaganje prolongirano.
PROJEKT MUZEJA MODERNE I SUVREMENE UMJETNOSTI
Za ovaj projekt projektna je dokumentacija je u potpunosti dovršena te su ishodovane sve potrebne dozvole za izgradnju. Projekt je pripremljen za ponovno otvaranje postupka javno – privatnoga partnerstva, a trenutačno se preispituju i odgovarajući modele financiranja izgradnje koje je znatno otežano s obzirom na opće gospodarske uvjete u ovom trenutku.
ZGRADU BIVŠEG UGOSTITELJSKOG OBJEKTA MEDUZA U VUKOVARSKOJ, odnosno poslovni prostor na adresi Vukovarska 60, koji je srušen u eksploziji u kolovozu 2006. godine, Grad Rijeka nije mogao sanirati. Naime, kako zakupnik prostora nije htio predati posjed Gradu Rijeci, vodio se sudski spor od ožujka 2007. do ožujka 2010. godine kada je provedena sudska deložacija.

Nakon toga objavljen je Javni natječaj za prodaju toga objekta i od tada do danas objavljena su četiri Natječaja , međutim, za tu nekretninu nije bilo niti jednog natjecatelja. U tijeku je rušenje zidova postojeće građevine kako bi se lokacija privela primjerenom stanju. Početkom mjeseca listopada ponovno će se objaviti natječaj za prodaju ove lokacije za izgradnju objekta ugostiteljske, trgovačke ili uslužne djelatnosti.

Vaš navod da je GRAD PRODAO HALU U TORPEDU za 1 kn tvrtki DOK-ING (za proizvodnju električnih automobila) je netočan; sve nekretnine prodavala je isključivo tvrtka Topredo d.d. u stečaju, a tvrtka DOK-ING nije vlasnik niti jedne od bivših hala na lokaciji Torpeda.

OBNOVA DIZALICA NA LUKOBRANU – Grad Rijeka je od samog početka kada se pojavio problem nemogućnosti sanacije dviju lučkih dizalica na riječkom lukobranu uključio u ovaj projekt s namjerom da se on ipak u potpunosti uspješno realizira.

Tako da danas na projektu sanacije dvaju dizalica zajedno partnerski rade Odjel za kulturu i Lučka uprava. Lučkoj smo upravi tijekom 2010. godine financirali izradu Elaborata o tehničkom pregledu. Tijekom ove godine s iznosom od 816.500,00 kn sufinanciramo prvi dio radova koji uključuju radove na sanaciji poluportala dizalica Ganz. Lučka uprava nadležna je za provedbu ovog programa s obzirom da je ovo područje kojim oni upravljaju a Grad Rijeka ovdje ima ulogu znatne financijske pomoći bez koje realizacija ovog programa ne bi bila moguća.

Napominjemo i da je Kanadska fondacija Musagetes u suradnji s Gradom Rijeka organizirala je u Rijeci boravak dvoje umjetnika iz SAD-a, te su na lukobranu realizirani zvukovni projekti koji su već okončani. Natpisi koji su pobliže objašnjavali postavljene radove greškom su još uvijek postavljeni na lukobranu te će biti uklonjeni što je prije moguće.

TEŠKO DOBIVANJE DOZVOLA ZA GRADNJU – moramo reći kako ovo nije točna informacija. Naime, naši vrlo konkretni podaci govore o znatnom ubrzanju postupka dobivanja dozvola od kada je za to nadležan Grad Rijeka. Ovdje također moramo spomenuti i Vaš navod da trgovački centri nemaju problema u dobivanju dozvola. Međutim, upravo je ZTC primjer gradnje koja je, unatoč potpori Grada Rijeke čekala na početak gradnja čitav niz godina zbog iznimno dugotrajnog sudskoga postupka izvlaštenja na nekoliko čestica od privatnih vlasnika u području izgradnje. Zbog toga dokumentacija za gradnju nije mogla biti okončana dok se ne završe izvlaštenja. Dakle ta Vaša tvrdnja o podilaženju privatnim interesima investitora zaista nema osnove. A s druge strane, teško je za očekivati da bi primjerice Grad sam sebi sporo izdavao građevinske i druge dozvole. Procedura je za sve ista i prema svima se postupa prema zakonskim propisima.

Ističete i da Grad Rijeka dodjeljuje “strašno male subvencije za novorođenčad”. Vjerojatno mislite na jednokratne potpore obiteljima u iznosu od 1.000,00 kuna za svako novorođeno dijete, za koje godišnje Grad Rijeka izdvaja više od milijun kuna.

No, financijske potpore samo su dio populacijskih mjera koje provodimo. Te se mjere razlikuju u gradovima ovisno o socijalnoj politici i nizu drugih faktora. Držimo naime, da se populacijska politika prije svega treba usmjeriti na omogućavanje uvjeta za roditeljstvo i odgoj djece, a to znači poboljšavanje standarda života i svakako rješavanje stambenoga pitanja mladih obitelji. Zato smo proteklih desetak godina veliku pozornost posvetili poticanoj stanogradnji koja stvara uvjete da i naši mladi sugrađani mogu po povoljnijim uvjetima doći do svojeg stana. Po tom je programu do sada izgrađeno više od 400 stanova, a novih dvjestotinjak na Drenovi i Martinkovcu planira se graditi u narednih nekoliko godina, dok na Drenovi radovi započinju možda i do kraja ove godine.

Grad Rijeka i nizom drugih mjera nastoji zaustaviti trend negativnog nataliteta, za koje se godišnje izdvajaju značajna financijska sredstva. Tako se u okviru gradske populacijske politike nastoji osigurati zbrinjavanje za svu djecu predškolske dobi, pa se stvaraju pretpostavke za otvaranje novih vrtića. Podsjećamo da je na Drenovi kraj staroga izgrađen novi vrtić, a nedavno je otvoren i novi vrtić na Srdočima.

Kroz primjerice, programe produženoga boravka i cjelodnevne nastave, uz velike subvencije Grada, kvalitetno su zbrinuta djeca nižih razreda osnovnih škola. Također, radimo i na programu za kontrolirani sustav skrbi djece dojenačke i predškolske dobi izvan vrtića, osiguravamo besplatne udžbenike za obvezno obrazovanje za socijalno ugroženu djecu te pružamo kontinuiranu podršku centrima za planiranje obitelji i reprodukcijsko zdravlje.
Moramo reći kako Grad Rijeka putem Socijalnog programa Grada Rijeke izdvaja za zaštitu djece više od 12 milijuna kn godišnje (ili oko 3.000 kn po djetetu). Dakle, ponavljamo, novčana potpora samo je jedan od oblika kojima pomažemo mlade roditelje pa se pri usporedbi s drugim gradovima treba uspoređivati i sve ove mjere, a ne samo financijske iznose.

Na Vaš komentar o politici grada kojom se razvoj usmjeruje prema uslužnim djelatnostima, među kojima i turizmu najbolje odgovaraju brojke o stalnom povećanju turističkoga prometa u Rijeci, uz činjenicu da razvoj urbanoga turizma nikada nije kratkoročni projekt niti ga tako treba promatrati. Nestanak velikih tvrtki koje spominjete bolan su dio tranzicije kroz koju smo prošli s malim ili nikakvim nadležnostima da kao grad utječemo na njihovo očuvanje. U mnogima od tih stečajeva odrekli smo se dijela svojih potraživanja kako bi svoja dugovanja što prije dobili radnici. Treba ipak reći da Grad vrlo aktivno podupire očuvanje brodogradnje i daljnji razvoj riječke luke i time štiti radna mjesta. S druge strane upravo u trgovačkim centrima koje spominjete u negativnom kontekstu mnogi su naši sugrađani našli posao. A razloge manjeg broja građana prema popisu stanovnika ponajprije treba pripisati činjenici da Rijeka u svojim granicama nema dovoljno prostora prije svega, za obiteljsku stanogradnju pa je prirodno da okolni gradovi i općine koji imaju prostora za nove stanove i bilježe i veći broj stanovnika. Iz istoga razloga i dio tvrtki svoj prostor za širenje nalazi izvan granica grada – primjerice u Industrijskoj zoni na Kukuljanovu. Ali i tamo rade i zarađuju i Riječani.

Preostao nam je još i odgovor na temu službenih automobila o kojima tek možemo reći da Grad Rijeka već godinama, a temeljem kvalitetne analize ne kupuje automobile, nego ih unajmljuje iz razloga što je analiza pokazala da je to daleko jeftinije i da time manje izdvajamo iz gradskoga proračuna.

Odgovorite