Da li bi netko iz prometne policije ili iz Grada bio tako ljubazan i konačno razriješio nedoumice oko korištenja kružnog toka na Rujevici?
Naime, kružni na tri izlaza ima dvije izlazne trake.
Jedni su uvjerenja da se prilikom izlaska iz kružnog toka na drugom, trećem (četvrtom…) izlazu obvezno treba prestrojiti iz unutarnje u vanjsku traku kružnog toka i izaći tako u desnoj izlaznoj traci, dok drugi smatraju da se u istim uvjetima može direktno iz lijeve (unutarnje) trake izaći u lijevu izlaznu traku.
Svjestan sam da nisu sve ceste u nadležnosti Grada, no može li netko iz grada evo ovo razjasniti?
Trebalo bi vozačima ili na jasan način ocrtati vertikalnu signalizaciju ili preprekama onemogućiti kršenje prometnih pravila.

hvala unaprijed! 🙂

Gatulić / 25.04.2019.

A što nije logično da je desna traka samo za izlaz na idućem izlazu? Kad bi se svi toga držali onda ne bi bilo iznenađenja tipa idemo sa Rujevice u lijevoj traci i želimo dalje za Podmurvice/Turnić ali nas pokupi netko tko sa obilaznice po vanjskoj ide u Špar ili još gore, za Rujevicu? Ionako za 3 od 4 kraka imamo po 2 trake za nastavak vožnje…

Kao što vidiš logika je postala varijabilna. Svakom je nešto logično. Meni je moram priznati nelogično imati dvije izlane trake, a da smiješ koristiti samo jednu. Trebali bi onda proširiti otok i ostaviti samo jednu izlaznu.
No, vjerujem da su dvije ostavili radi bolje protočnosti, ali ju sada nemamo jer ekipa i dalje ne poštuje najosnovnija pravila kružnog toka.
Ja smatram ovaj kružni na Rujevici odličnim, no pod uvjetom da ga se koristi najrazumnije i u interesu što bolje protočnosti. Trenutno vlada kaos.:)

Vezano za tvoj komentar…taj sa zaobilaznice se ne bi smio niti uključiti u kružni tok, jer ćeš ti iz smjera Rujevica – Turnić dati desni žmigavac da izlaziš van. Prednost prolaska uvijek imaju vozila u kružnom toku, a ne ona koja se tek uključuju.
E sada, ako gledamo bolju protočnost, ti koji ideš u smjeru Rujevica – Turnić, ulaziš u lijevoj traci (time ne uzimaš prostor onima koji u desnoj ulaze da bi odmah skrenuli desno na zaobilaznicu), nastavljaš unutarnjom lijevom, te izlaziš u lijevu traku prema Turniću (time onome sa zaobilaznice, ukoliko izlazi na prvom izlazu prema Turniću, ne oduzimaš prostor). Vrlo je jednostavno i logično. 😉

Ej Biker sta se pravis blesav kada sve znaš … Osim toga , ako ti nestio slucajno nije jasno u vezi Rotora, pitaj mene a ne Gradsku upravu koja nema pojma.

Fale isprekidane trake horizontalne signalizacije na svim “duplim” izlazima koje povezuju sredisnju isprekidanu traku dvotračniog rotora sa sredisnjom isprekidanom trakom dvotračnih izlaza … sitnica

Isto tako treba nadopuniti postojece pravilo ponasanja vozaca u rotorima koje bi propisalo obaveznu upotrebu oba pokazivaca smjera prije i za vrijeme prolaska rotora, a ne samo desnoga na izlasku iz njega … cime bi se otklonila svaka nedoumica u jednotracnim i visetracnim kruznim raskruzjima, okolnicima tj rotorima o mogucem kretanju svakog pojedinog vozila ostalim sudionicima prometa u i oko svakog rotora .
Ovo ti nebi bolje objasnila ni prometna policija https://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdravax/slike/rotori-u-planu/77882/

Isto tako treba nadopuniti postojece pravilo ponasanja vozaca u rotorima koje bi propisalo obaveznu upotrebu oba pokazivaca smjera prije i za vrijeme prolaska rotora, a ne samo desnoga na izlasku iz njega … cime bi se otklonila svaka nedoumica u jednotracnim i visetracnim raskruzjima, okolnicima tj rotorima o mogucem kretanju svakog pojedinog vozila ostalim sudionicima prometa u i oko svakog rotora .
Ovo ti nebi bolje objasnila ni prometna policija https://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdravax/slike/rotori-u-planu/77882/

@biker, nismo se skroz razumjeli – htio sam reći da u mom primjeru, kako si ti kasnije napisao, ako ja idem Rujevica – Turnić u lijevoj traci, onaj sa obilaznice ne smije ni pod razno (po meni) u desnoj, vanjskoj traci ići za Špar ili prema Rujevici. Obje trake mogu biti izlazne (osim za Špar) ali desna obavezno mora biti prvi izlaz – van. Koliko sam primjetio, dvije situacije su kritične – ekipa u vanjskoj vozi sa obilaznice u Špar i druga, u vanjskoj se voze od Turnića do ulaza na obilaznicu pa sijeku one za Rujevicu, sa Rujevice i jos se guraju u desnu traku za Diračje. Nikad mi nitko u unutarnjoj traci nije smetao ili bio nejasan sa namjerama, pogotovo ako se sjetimo da oni u kružnom imaju prednost.

Poštovani,
temeljno pravilo je da vozilo koje se kreće unutar kružnog toka ima prednost. Donosimo osnovna pravila kretanja:
1. Promet se odvija u kružnome smjeru, obrnuto od kretanja kazaljke na satu – sukladno prometnome znaku „kružni tok prometa“.
2. Na svim kružnim tokovima vozila koja se nalaze u kružnome toku imaju prednost prolaska ukoliko prometnim znakovima nije drukčije određeno.
3. U kružni tok se ulazi bez pokazivača smjera.
4. U kružnome toku se ne koristi lijevi pokazivač smjera.
5. Prije izlaska iz kružnoga toka obvezno se desnim pokazivačem smjera obavještava druge sudionike o namjeri izlaska. To je važno, kako onome tko prolazak čeka da bi se uključio, tako i onome iza koji namjerava skrenuti i očekuje brži odlazak vozila ispred sebe.
6. Zabranjeno je zaustavljanje i parkiranje i u kružnome toku i u zoni kružnog toka.

Kada kružni tok ima dvije trake kretanje je sljedeće:
Automobil u unutrašnjoj traci kružnog toka nema prednost u odnosu na vozilo u vanjskoj traci. Znači da se ne smije iz krajnje unutrašnje trake presjeći put svima kako bi izašao na ciljnom izlazu. Onaj tko izlazi iz kružnog toka, iz unutrašnje trake, nema prednost u odnosu na one koji također kruže u vanjskim trakama kružnog toka. To se odnosi samo na vozila koja se već nalaze u kružnom toku. Vozila iz unutrašnjih traka nemaju prednost u odnosu na one u vanjskim trakama. Tu je riječ o samom kružnom toku, a ne i o prilaznim ulicama, odnosno putevima. Dakle, onaj tko iz unutrašnje kružne trake odluči izići iz kružnog toka, ne smije presjeći put vozaču u vanjskoj kružnoj traci, već ga mora propustiti i to uz davanje pokazivača smjera i trudeći se da ne izazove nesreću.
Dakle, vozač iz unutrašnje trake mora propustiti vozilo iz vanjske trake, uz signaliziranje pokazivačem smjera, pa tek onda može izaći. Vozač iz unutrašnje trake s pokazivačem smjera može se prestrojiti u vanjsku traku. pa tek onda može izaći na izlaz. Ni u jednom slučaju vozač iz unutrašnje trake ne može izaći direktno na izlaz, bez propuštanja vozila vanjske trake. Ukoliko to učini, može prouzročiti nesreću za koju je i odgovoran
Problem nastaje kod vozača koji se ne žele držati pravila i na svoj način tumače „slobodan izlaz na otvorenoj cesti, jer se, prema njihovom mišljenju, nalaze na pripadajućoj traci“. Takva vožnja nije u skladu s utvrđenim pravilima.
Kružni tok je raskrižje u kojem se promet odvija kružno te su vozači obvezni pridržavati se pravila. Ukoliko to ne čine, dovode u opasnost svoj, ali i tuđe živote.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Ok … Hvala GU … ovo je Vas najbolji odgovor do sada iako ste ga nepotrebno zamuljali do kraja …
Stvar je nasrecu ipak jednostavnija pogotovo ako se nadopune odnosno promjene postojeca smusena pravila, koja su donesena zbog totalno pogresne percepcije rotora kao besmislenog kruznog kolnika izvan kontexta spoja tri ili vise kolnickih traka
. Evo sta treba mjenjat a sta treba nadopuniti kako se ekipa nebi bespotrebno zamarala i nedaj boze svađala

3 U SVAKI kruzni tok odnosno RASKRUŽJE se ulazi sa OBAVEZNIM DESNIM ili LIJEVIM pokazivacem smjera ovisno o tome dali vozilo izlazi odmah van DESNI, ili ostaje u raskružju do daljnjega LIJEVI
4 U SVAKOM Kruznom toku odnosno RASKRUŽJU SE OBAVEZNO KORISTI LIJEVI POKAZIVAC SMJERA od ulaska u rotor …
5 … do trenutka direktnog izlaska iz lijeve trake dvotracnog rotora u lijevu traku izlaza, ili prestrojavanja u desni trak nakon cega, kao i kod jednotračnih rotora mora odmah izac VAN .
Takvom upotrebom LIJEVOG pokazivaca smjera, jasno se daje do znanja svim ostalim zainteresiranim sudionicima prometa da vozilo OSTAJE u rotoru i NE MISLI VAN do konacne promjene smjerokaza … wow

Prilikom bilo kakvog prestrojavanja u visetracnom Rotoru, prednost ima vozilo koje ostaje u svojoj traci pa vozilo koje zeli promjeniti trak iz bilo kog razloga, mora propustiti vozilo zeljenog traka BEZ ZAUSTAVLJANJA … Ako to nije u mogucnosti, mora odustati od izlaska i promjeniti smjerokaz

Ovo su sva pravila sto se tice rotora koja mogu optimalno regulirati sve moguce situacije u svim vrstama rotora .
Ako neko misli da moze naci gresku ovim mojim pravilima, upozoravam ga da jos malo razmisli jer ce ispast smijesan
Ako nema nikoga, postovani korisnici rotora , izvolite se potruditi u vlastitim mogucnostima kako bi ova pravila konacno zazivjela i kako bi prolaz svjetskim rotorima bio u skladu sa njihovim fenomenalnim nezamjenjivim mogucnostima … dakle brz, jednostavan i siguran svima

Dokaz smutnje koja vlada u dvotracnim rotorima prvenstveno zbog nesavrsenih pravila a ne “glupih vozaca ” je ova tvrdnja GU u kojoj se izbjegava jasan i nedvosmislen odgovor kako vozilo iz unutrasnjeg traka rotora moze DIREKTNO izaci u lijevu traku izlaza ako u desnoj traci jednostavno NEMA vozila, ili ako usporedno vozilo u vanjskoj desnoj traci rotora isto tako izlazi van …
E sad …
Buduci da vozac u lijevoj traci rotora nemoze vidjeti upaljeni DESNI zmigavac usporednog vozila, prema sadasnjim nesavrsenim pravilima nemoze biti siguran kako ovo vozilo nece kao i on izaci odmah van, nego ce produziti voznju kroz rotor i tako njemu onemoguciti izlaz
Ovo je samo jedna u nizu situacija koja do kosti opravdava navedenu obaveznu upotrebu oba zmigavaca u rotorima, jer bi tada vozač lijevog usporednog vozila na duplom izlazu iz rotora, u nedostatku lijevog zmigavca desnog usporednog vozila bio siguran da ovo, kao i on ali kroz svoju desnu traku izlazi odmah van …

” Dakle, vozač iz unutrašnje trake mora propustiti vozilo iz vanjske trake, uz signaliziranje pokazivačem smjera, pa tek onda može izaći. Vozač iz unutrašnje trake s pokazivačem smjera može se prestrojiti u vanjsku traku. pa tek onda može izaći na izlaz. Ni u jednom slučaju vozač iz unutrašnje trake ne može izaći direktno na izlaz, bez propuštanja vozila vanjske trake.”

Sovime poštovana GU nije nista pogrijesila, ali nije ni poentirala preporucujuci obavezno propustanje desnog usporednog vozila za koje se nezna da li ostaje u rotoru ili izlazi van … i time pridonjela sveopćoj smutnji oko prvenstveno dvotračnih rotora sa dvotracnim izlazima koji na ovaj nacin nisu optimalno iskoristeni ili jednostavno nemaju smisla .

LP

A onda treba staviti one rubnike/lezece policajce jer je x puta viđeno kako vozilo u unutarnjoj sječe put onom u vanjskoj. Ili posaditi cvijeće u unutarnju jer u sadašnjoj konfiguraciji od nje – ništa.

Kada bi postojala navedena pravila , nebi trebalo nagadati dali vozilo u vanjskoj traci izlazi Van, ili ostaje unutra . Na taj nacin bi se prisililo sebicne vozace u vanjskim trakama da koriste unutrasnju traku rotora ako neidu odmah van jer bi “kruzenja” u vanjsim trakama rotora bila nelegalna

… osim za kamione, autobuse i slepere sa prikolicama (y)

Sto se trice dodatne opreme rotora o cemu bi se moglo razmisljat, pored ovih pravila netreba apsolutno nista, ali se svakako prilikom postavljanja svakog rotora treba zamisliti o “naprednijoj” mogucnosti postavljanja rotora sa TURBOelementima ili pravog Turbo rotora koji bi onemogucio sva prestrojavanja nakon ulaska …

…. i obaveznu upotrebu prirodnih trokutastih MAXIMALNO ŠIROKIH razdvojnih otoka ako turbo opcija nebi bila optimalna jer … ovo sto se radi sa njima danas je sprdnja sa osnovnom idejom raskruzja koja bi trebala zamjeniti sva moguca raskrizja

Alo Biker … Zašto nisi stavio tag ROTOR … ili barem KRUŽNI TOK , OKOLNIK, RASKRUZJE …

Inace sviđa mi se ova tužibaba jer je vrlo aktuelna u konacnoj rotorizaciji prigrada, a uskoro, nadam se i samoga Grada … Nemoj je pobrisat nikada =D

Hvala GU na odgovoru. Dakle, sasvim je jasno da vozila u desnoj traci kruznog toka imaju prednost nad vozilima u lijevoj traci. Isto tako je jasno da vozila koja se ukljucuju u kruzni tok prvo moraju propustiti vozila koja su u kruznom toku.
No, postavlja se pitanje. Ako ulazimo iz lijeve prilazne trake u unutrasnju lijevu traku, te izlazimo na drugom izlazu u lijevu traku otkud vozilo nama s desna? Iz prvog slijedeceg ulaza nije trebalo biti, jer prvo nas treba propustiti, a ako se vozilo ukljucilo paralelno s nama iz desne ulazne trake morali bi ga propustiti samo ako ono protivno pravilima vozi vanjskom trakom da bi izaslo na trecem izlazu.
Sasvim je jasno da se mnogi vozaci ne pridrzavaju tog pravila, pa je jasno da voznjom u lijevoj traci kruznog toka moramo biti oprezniji.
U svakom slucaju bili ste jasni, mozemo ući iz lijeve ulazne trake, voziti lijevom kruznom trakom, izaci direktno u lijevu ako ne oduzmemo prednost onome koji se ne drzi pravila. 🙂
Molim jos komentar GU. S obzirom da se mnogi vozaci ne pridrzavaju tog pravila da li postoji postoje mogućnost postavljanja rubnjaka ili barem iscrtavanja jasnije horizontalne signalizacije kretanja vozila u smjeru izlaza?
Postavio bih sliku vec postojecih rjesenja, no ovdje to nije moguce.

Hvala unaprijed!

Ovaj Bicker bi kroz rotor stavio rubnjake umjesto isprekidane linije a od lijepog dvotracnog rotora bi napravio turbo rotor u kojemu bi voznja vanjskom trakom bila nemoguca pa bi tako i unutrasnja traka ostala odsječena …I gdje je to GU jasno napisala da se iz lijeve unutrasnje trake moze izaci direktno van u lijevu traku izlaza … cmaronja =D

I jos se cudi otkuda to usporedno vozilo u vanjskoj traci rotora ko da je palo sneba … Pa uslo je u vanjku traku upravo onda kada je po unutrasnjoj traci dotutnjlo vozilo sa recimo prethodnog obavezno lijevog ulaza, sa kojime odmah izlazi van … e svašta

… ili je skupa s njim uslo u Rotor po desnoj traci … Aaaaahahahaha

Odgovorite