Na događanju „Globalni građani za 21. stoljeće“ održanom jučer u Centru tehničke kulture Rijeka govorilo se o tome tko su to globalni građani, kako ih obrazovati i odgojiti, zašto su oni važni, što se već radi po tom pitanju te su predstavljeni primjeri dobre prakse iz Hrvatske.
Foto: Centar tehničke kulture Rijeka / press

Uvodno je o globalnim građanima
21. stoljeća i njihovom obrazovanju govorila izvanredna profesorica Odsjeka za pedagogiju Filozofskog
fakulteta u Rijeci Bojana Ćulum. Predstavnicima formalnog i neformalnog
obrazovnog sektora predstavila je ideju transformativnog i emancipirajućeg obrazovanja, koje ima potencijal da stvori učenike koji razumiju
društvene, ekonomske, ekološke, kulturalne i političke sustave koristeći
vještine kritičkog mišljenja te promiču pozitivne i održive interakcije čovjeka
i njegova lokalnog i globalnog okruženja”.

Građanski odgoj i u srednje škole

Predstavljen je riječki model
građanskog odgoja i obrazovanja koji se lani
eksperimentalno provodio u šest riječkih osnovnih škola, a od ove godine
provodit će se uz poduplanu satnicu u 22 riječke
osnovne škole. Lana Golob i Mirela Pašić iz Odjela za odgoj i školstvo Grada
Rijeke govorile su o tome kako je prošla provedba eksperimentalne godine te su
predstavile evaluaciju
provedbe
programa koja je pokazala pozitivne promjene u stavovima učenika koji
su ga pohađali. Grad Rijeka potpisao je sporazum s Gradom Siskom i
Primorsko-goranskom županijom o ustupanju svih razvijenih materijala. I ne
namjeravaju tu stati, planiraju izraditi sve potrebno da se model proširi i na srednjoškolsko
obrazovanje.

Na događanju „Globalni građani za 21. stoljeće“ održanom jučer u Centru tehničke kulture Rijeka govorilo se o tome tko su to globalni građani, kako ih obrazovati i odgojiti, zašto su oni važni, što se već radi po tom pitanju te su predstavljeni primjeri dobre prakse iz Hrvatske.Dok neki čekaju kurikularnu
reformu, drugi ju aktivno zagovaraju. Među njima je i Centar za mirovne studije, čija je predstavnica Lana Jurman govorila o njihovim perspektivama
na obrazovanje za globalno građanstvo, te načinima na koje se oni njima bave
kroz formalno, neformalno i informalno obrazovanje. Predstavila je mirovne
studije koje je upravo upisala njihova 20. generacija, treninge koje provode za
školske profesore, didaktičke materijale koje razvijaju (P.S.
– Pokreni solidarnost! Ideje za nastavu građanskog odgoja i obrazovanja
) te
inicijativa poput zadruge Okus doma ili
slikovnice “Šarene priče”.

Održivi način života

Diana Kovačić, iz opatijske
udruge Žmergo, predstavila je međunarodni trogodišnji projekt „EaThink – Jedi lokalno, misli globalno“
koji je u svojim aktivnostima od 2015. do 2017. godine, koje podrazumijevaju
izgradnju školskih vrtova, volonterskih akcija, akcija osvještavanja i naravno
edukaciju o održivim načinima života, uključio 7 400 učenika, 5 300 roditelja te 900 učitelja, nastavnika i
profesora. Pozamašne brojke omogućile su da se projekt u manjem obujmu i pod
novim nazivom „Tanjur pun dobrote“ nastavi provoditi i dalje na nacionalnoj
razini. Podršku mu je pružilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a u tijeku
je video natječaj za učenike na
temu hrane
.

Na događanju „Globalni građani za 21. stoljeće“ održanom jučer u Centru tehničke kulture Rijeka govorilo se o tome tko su to globalni građani, kako ih obrazovati i odgojiti, zašto su oni važni, što se već radi po tom pitanju te su predstavljeni primjeri dobre prakse iz Hrvatske.Na kraju događanja predstavljen je
Brights
kombinirani tečaj
za koji se do 18. veljače mogu predbilježiti svi oni koji
bi se u radu s mladima željeli baviti obrazovanjem za globalno građanstvo kroz
upotrebu metodologije digitalnog pripovijedanja. Radi se o metodologiji koja iskorištava
digitalne alate koje današnje generacije mladih koriste intuitivno, te ih
potiče da podjele svoje priče o izazovima s kojima se susreću putem danas
sveprisutnih online platformi. Prva faza tečaja odvija se u online okruženju, a
starta već od 5. ožujka.

CTK Rijeka organizirao je ovo
događanje u sklopu europskog projekta Brights
– Boosting Global Citizenship Education through Digital Storytelling
(Jačanje obrazovanja za globalno građanstvo digitalnim pripovijedanjem) koji se
provodi u partnerstvu s još šest organizacija iz Belgije, Grčke i Italije.
Projekt financijski podupire Europska komisija kroz program Erasmus+.