Kada se na raskršću Riva za smjer Fiumara uključi poseban semafor zeleno za autobuse, vozila autobusa moraju ići jako brzo i često jedva stignu na zeleno kod raskršća Fiumara-most Hr Branitelja.
Da se taj semafor tempira samo 5s kasnije, bilo bi puno protočnije i bolje.

Također, semafori kod ZTC-a nisu pametno sinkronizirani, jedan kopira drugog bez odgode od recimo 10s koliko treba da vozilo dođe od jednog do drugog već kada se pali crveno na jednom, odmah se pali i na drugom.
Bočni smjerovi se uključuju bez stvarne potrebe kada i nema vozila, kao da ne rade na senzore. Moglo bi se puno bolje i pametnije da onaj smjer gdje ima bočnih skretača dobije dopunsku strelicu a ako nema iz suprotnog smjera dopunskih (senzor ne registrira) ostavi i glavnom smjeru iz tog pravca zeleno. Ili uopće ne uključi ako na nijednom senzoru nema vozila.

likvi / 05.09.2019.

Poštovani,
prema informacijama koje smo dobili iz Rijeka prometa, ulica Riva je dio glavnog južnog prometnog koridora i, sukladno tomu, definiran je i rad semaforskih uređaja. To bi značilo da su semaforski uređaji u Ulici Riva u koordinaciji jedan s drugim, i u idealnim prometnim uvjetima, vozila bi trebala prolaziti uz zeleno svjetlo na svim semaforiziranim raskrižjima središtem grada Rijeke, krećući se pritom brzinom od 50 km/h.
Ulice Riva i Ribarska su dva kolizijska prometna pravca, odnosno glavni i sporedni, koji kao takvi ne bi ni trebali biti u koordinaciji. Drugim riječima, to bi značilo da pri skretanju autobusa iz ulice Riva ulijevo, odnosno u sporednu Ribarsku ulicu, nije predviđeno da autobus uhvati zeleno svjetlo na semaforskom uređaju na Ulici Fiumara, kod Mosta hrvatskih branitelja. Naime, semaforski uređaj na tom raskrižju upravlja i cijelim raskrižjem preko Ulice Fiumara koja je kao dio glavnog prometnog koridora za smjer kretanja istok – zapad i nadalje, u koordinaciji sa sljedećim semaforiziranim raskrižjima u nizu, odnosno ulice Scarpina, Adamićeva, Trpimirova,…, tako da podešavanje tih 5 s za skretanje autobusa uključuje programiranje i ponovno usklađivanje rada cijelog niza semaforskih uređaja u Ulici Riva, odnosno na Ulici Fiumara i dalje kroz cijelo središte grada.
Semaforski uređaji kod ZTC-a nalaze se na Zvonimirovoj ulici koja je dio glavnog prometnog koridora kroz grad Rijeku. To je dvosmjerna prometnica, što znači da tu treba uskladiti dvosmjernu koordinaciju semaforskih uređaja na cijelom nizu semaforiziranih raskrižja na tom prometnom pravcu. To bi drugim riječima značilo da semaforski uređaji kod ZTC-a nisu usklađeni samo jedan s drugim, već da je koordinacijski snop zelenog svjetla usklađen sa svim raskrižjima u nizu na Zvonimirovoj i Krešimirovoj ulici, i to dvosmjerno. Sa startom zelenog svjetla na svakom raskrižju polazilo se od toga da se, na cjelokupnom potezu dobije što veći snop zelenog svjetla koje se može uhvatiti na svim semaforskim uređajima u nizu krećući se brzinom od 50 km/h. Pritom, važno je naglasiti da se ovdje radi o dvosmjernom prometu, pa to usklađivanje ni ne može biti tako idealno, kao što je to moguće regulirati na jednosmjernim prometnicama, kao što je, primjerice, ulica Riva.
U Rijeka prometu ističu da njihove stručne službe svakodnevno prate protočnost prometa u središtu grada Rijeke te ukoliko se primijeti bilo kakav zastoj, zbog rada semaforskih uređaja, brzo reagiraju. Tomu dodaju kako nastoje osigurati uvjete u kojima se sva ili većina vozila što kraće vrijeme zadržava na prometnicama u središtu grada, jer se na taj način pridonosi boljoj protočnosti prometa kroz samo središte, čime se i manje zagađuje zrak.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Semafore oko ZTCa je nemoguce sinhronizirat, ali ih je moguce sve skartat

Odgovorite