Poštovani,

Od samih početaka rada Autotroleja, sve autobuse ovog riječkog javnog prijevoznika krasila je prepoznatljiva narančasta boja. Nedavno, postojanjem prilike za brzu i jednostavnu zaradu, vozila Autotroleja postala su mjesto oglašavanja, dok se istovremeno narušava vizualni identitet vozila i grada u kojem prometuju.

Primjerice, Grad Zagreb odlučio je stati na kraj oglašavanju na svojim vozilima, tako da od 1. siječnja ove godine u Zagrebu nema vozila koje nije prepoznatljive plave boje, dok u Rijeci nije takav slučaj.

Kroz godine prisutstva reklama na vozilima javnog prijevoza svjedočili smo raznim oblicima reklama, različitih boja, sadržaja i dizajna. Primjerice, jedini reklamni sadržaj koji je bio primjenjen gradu bila je reklama Europske prijestolnice kulture, koja se dizajnom i bojom uklapala sa autobusom. Sve ostale reklame, bez obzira na sadržaj i izgled, jednostavno nisu potrebne. Paradoksalno, dok skrivamo duhanske proizvode na benzinskim postajama, vozila riječkog javnog prijevoznika “lete” gradom sa reklamama kladionica, što nije primjereno javnom prikazivanju i spada u rubriku “vjerovali ili ne?”.

Uz sve navedno, postavlja se i pitanje kvalitete folija koje se postavljaju na vanjske površine. Zbog gustoće rupica na staklima, pojedina vozila putnicima onemogućuju ili drastično smanjuju mogućnost za gledanjem izvan autobusa, a zbog meteroloških uvjeta česta je pojava da se reklame odlijepe ili otkinu, pa na pojedinim mjestima gdje nedostaje folije “iskače” narančasta boja. Zbog raličitih natpisa i dizajna reklamne folije, broj autobusa na bočnoj ili stražnjoj strani je slabe vidljivosti.

Ovim putem molim Vas da dostavite podatke o firmama koje upravljaju reklamnim sadržajima na vozilima javnog prijevoza te ukupan prihod koju Grad Rijeka/Autotrolej dobiva oglašavanjem na vanjskim površinama autobusa.

Razmišlja li Grad Rijeka o ukidanju reklama na vanjskim površinama vozila javnog prijevoza? Vozila koja su nabaljena fondovima Europske Unije idalje nemaju reklame, no poznavajući potrebu za brzom zaradom, upitno je kada i hoće li i oni postati meta ružnih, neprimjerenih, nekvalitetnih i krajnje nepotrebnih reklama.

S poštovanjem

Marko111 / 02.05.2024.

Poštovani,
vozni park Komunalnog društva Autotrolej trenutačno ima 169 autobusa, dok je reklamama oblijepljeno samo 15 vozila, u skladu s važećim ugovorom o najmu oglasnih površina s tvrtkom Info media iz Zagreba.
Ugovorom s navedenom tvrtkom propisano je kako sadržaj oglasne poruke na autobusima ne smije biti u suprotnosti s pravilima, moralnim načelima i važećim propisima, kao i to da ne smije biti korišten u svrhu bilo koje političke stranke, kampanje ili izbora, niti usmjeren na poticanje bilo koje vrste diskriminacije.
Slijedom navedenog, a sukladno važećim propisima i zakonskim aktima Republike Hrvatske, oglašavanje kladionica i casina nije zabranjeno, ni na javnim površinama, ni u medijima, pa tako ni na vozilima javnog gradskog prijevoza. Od ukupno 15 vozila na kojima su reklame, igre na sreću, odnosno kladionicu, reklamiraju se na samo tri vozila. Ukoliko imate dodatna pitanja, slobodno izravno kontaktirajte KD Autotrolej putem e-maila prituzbe-reklamacije@autotrolej.hr.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Poštovani,

Zahvaljujem ja odgovoru. S obzirom da u KD Autotrolej nemaju naviku odgovarati na poruke poslane e-poštom, obraćam se Vama. Također, činjenica da je rubrika javna omogućuje da odgovore na pitanja mogu pročitati svi građani Rijeke.

Idalje niste dostavili informacije o prihodu koje KD Autotrolej ima na vanjskim površinama vozilima. Zašto tu informaciju niste dostavili?

Također, postavljeno je pitanje ukoliko Grad Rijeka i KD Autotrolej razmišljaju o ukidanju reklama na vanjskim površinama autobusa, kao Zagreb. Planira li Grad Rijeka ukloniti reklame sa autobusa, ili ne?

Nadam se da ćete iz drugog pokušaja uspješno odgovoriti na sva postavljena pitanja.

S poštovanjem

Odgovorite

Kalendar događanja