Vozač sam autobusa i u zadnje vrijeme vozim liniju 5, nedavno postavljena skupa LED rasvjeta na raskršću Škurinjske ceste i Osječke se počela kvariti, pa jedan stup više ne svijetli.
Zašto grad ne nabavlja zakonom propisanu žutu rasvjetu, već hladno bijelu LED rasvjetu?

I zašto na ovom semaforu se stalno pješacima uključuje zeleno i semafor ne radi “pametno”?
Kontaktirao sam Rijeka promet i rekli su mi “stanar se žalio pa mu po noći isključimo zvuk na semaforu a tehnologija je takva da onda cijeli dan bude automatska najava pješacima”.

Ja sam kontaktirao proizvođača opreme koji me naravno uvjerio da to NIJE ISTINA, da je “moguće programirati tipkala da isključuju zvuk u određeno doba dana bez automatske najave pješacima programiranjem preko EC-kontrolera glavnog računala (ili čak preko tipkala) i to još od prve generacije semafora a i u novim generacijama EC-2”
“Prve generacije imaju i dvije verzije, prva koja svijetli narančasto na pritisak, ima mehaničke kontrole jačine zvuka dok se na verziju s bijelim svjetlom spaja pomoću prijenosnog računala te se isto može podesiti tip zvuka, jačina, osjetljivost senzora itd. Uz to obje podržavaju isključivanje zvuka u određeno doba dana bez automatske najave pješacima”
I još su mi rekli da ne znaju odakle mi takva ideja da mora ići automatska najava ako se zvuk isključi.

“Tipkalo postoji u izvedbi sa i bez zvučnog signala. Pješačko tipkalo sa akustičkim signalom automatski podešava glasnoću zvuka prema buci okoline. Zvučni signal pruža informaciju o tome da li je pješacima trenutno dozvoljen prelazak preko prometnice ili ne, a programiranjem se podešava kao kontinuirani ton različitih frekvencija ili u obliku otkucaja.

Na gornjem dijelu tipkala nalazi se strelica u vidu ispupčenog reljefa koja pokazuje smjer kretanja pješaka kao dodatna pomoć osobama sa oštećenim vidom. Zvučnik i mikrofon izvedeni su u postolju radi učinkovitije zaštite od vanjskih oštećenja.

Zvučni signal u kombinaciji sa Eurocontroller EC-1 semaforskim uređajem se može programirati tako da se automatski isključuje noću ili da se uključuje kratki period dovoljan za prelazak prometnice samo na pritisak tipkala, kako bi zvuk minimalno ometao okolne stanare.

U slučaju da vaši ljudi to ne znaju postaviti, evo kontaktirajte proizvođača koji kaže da će rado i naplatiti takvo programiranje jer ste vi očito ništa nego nesposobni.

Na kojim je još semaforima postavljena “automatska najava” pješacima koja 0-24h uključuje pješacima zeleno, okolni smjerovi stalno dobivaju crveno a “nigdje psa” radi zvukova?
Može li se i na tim semaforima isključiti automatska najava!?

Ovako semafori nisu programirani da rade jer su u prvo vrijeme radili “pametno”, stalno uključuju zeleno pješacima, to zeleno mora dugo trajati (prije nije toliko dugo trajalo ili se nisu ni uključivali bočni smjerovi) a sve radi vašeg neznanja u podešavanju.

Isto tako na raskršću Potok, prema Prvog maja, unutrag zadnjih godinu dana je i ovdje uvedena automatska najava.
Nigdje pješaka, otvori se iz Manzonijeve zeleno i taman prođu automobili i pali se kao na slici prema Prvog maja crveno, samo radi pješaka! To prije nije radilo tako.
I čim se uključi crveno pješacima, iste sekunde zasvijetli tipkalo, ovdje je također uvedena aut najava! I ovo čepove radi, dajte malo programirajte bolje. A uređaji čak i ne rade ispravno jer sam nedavno plaćao račune u HEP-u i bilo zeleno ili crveno oni daju zvukove za crveno!

Mislim da isto tako funkcionira bespotrebno i kod Tizianova-Osječka, Osječka-Spar, Osječka Plodine. Može li se i tamo to isključiti?

likvi / 05.09.2019.

Poštovani,
u Rijeka prometu zahvaljuju na Vašem upitu i prilici za pojašnjavanje načina funkcioniranja semaforskih uređaja na području koje navodite u svom upitu.
Naime, raskrižje Osječka – Škurinjska cesta radi u polu-prometno ovisnom radu. To znači da glavni prometni pravac, Osječka – Škurinjska cesta, ima stalnu najavu zelenog svjetla koja se prekida najavom sporednih pravaca, odnosno Ive Lole Ribara, Škurinjska cesta – privoz prema vrtnom centru, ili preko pješačkih tipkala na pješačkim prijelazima preko glavnog prometnog pravca. Zeleno svjetlo na pješačkim prijelazima na sporednim prometnim pravcima uključuje se automatski, pozivom zelenog svjetla na glavnom prometnom pravcu. Ovakav način rada pješačkih tipkala ničim ne utječe na smanjivanje protočnosti prometa na tom raskrižju, jer je pozivanje sporednih pješaka u svakom ciklusu sinkronizirano s potrebama vozila na glavnom prometnom pravcu, što bi značilo da pješaci tada mogu imati zeleno svjetlo bez obzira ima li ili ne pješaka na pješačkim prijelazima. Pritom se nikakve prometne sekunde za ostale prometne pravce ne gube. Na tim pješačkim tipkalima zvuk nije isključivan, niti su ona stavljana u fiksni rad.
Raskrižje Osječka – 1. maja – Manzonijeva definirano je kao područje užeg središta grada, odnosno područje sa visokim intenzitetom pješačkog prometa unutar kojeg je, nakon dužeg razmatranja cjelokupne prometne situacije, utvrđena potreba pješacima dati stalnu najavu na raskrižjima. Naime, tijekom cijelog dana na tim semaforskim uređajima ionako se u svakom semaforskom ciklusu najave pješaci, pri čemu se vrlo često događalo da pješaci ne stisnu tipkalo, pa u tom slučaju pretrčavaju kolnik pod crvenim svjetlom semaforskog uređaja. To je zasigurno znatno opasnija prometna situacija od ove koju Vi navodite.
Pješačka tipkala isključivana su fizički, zbog toga što svako njihovo programiranje znači i osiguravanje određenih novčanih sredstava. Ovakvo isključivanje rada tipkala djelatnici Rijeka promet mogu sami obaviti, bez ikakvog troška i potrebe za naručivanjem radova preprogamiranja semaforskih uređaja od strane licenciranih tvrtki koje se time bave.
Pješačka tipkala isključena su i na raskrižjima Osječka – Mihačeva Draga, odnosno Osječka – trgovački centar Spar i Osječka – Corrada Ilijassicha, Osječka – trgovački centar Plodine. Tipkala su isključena na isti način, kao i na raskrižju Osječka – 1. maja – Manzonijeva, odnosno fizički, bez preprogramiranja semaforskih uređaja. Isključena su tijekom noći, odnosno u razdoblju od 22 sata do 6 sati ujutro, a sve u skladu sa zahtjevima građana, jer su pješačka tipkala stvarala preveliku buku u noćnim satima kada je promet zanemariv.
Stručne službe Rijeka prometa upoznate su i s kvarom na LED rasvjeti na raskrižju Škurinjske i Osječke ceste te intenzivno rade na otklanjanju kvara, pri čemu nije nužno da LED rasvjeta bude žute boje. Ona može biti i bijele boje, jer je takva uočljivija.
Iz Energa također zahvaljuju na dojavi o neispravnosti rasvjetnog tijela. Nadležna služba obišla je ovu lokaciju i utvrdila da jedna svjetiljka nije u funkciji. Kako je navedena svjetiljka još uvijek u jamstvenom roku, trošak njezinog popravka ili zamjene snosit će proizvođač.
Ujedno iz Energa mole da buduće prijave kvarova na instalaciji javne rasvjete dojavite putem e-maila javna.rasvjeta@energo.hr ili besplatnog telefona 0800 301 300. Također postoji i on-line obrazac za prijavu kvara na mrežnim stranicama tvrtke Energo. Prijavom na taj način značajno se skraćuje vrijeme otklanjanja kvara.
Što se tiče LED rasvjete, njezinih karakteristika i prednosti u odnosu na konvencionalne izvore svjetlosti, LED svjetiljke imaju znatno veću svjetlosnu iskoristivost od natrijevih svjetiljki, posebno ako se u obzir uzmu i gubitci u samoj svjetiljci, a ne samo svjetlosni tok žarulje i LED modula.
Uštede u energiji koje se ostvaruju zamjenom zastarjelih natrijevih svjetiljki u potpunosti opravdavaju investiciju, budući da rok povrata vrlo često iznosi oko pet godina, a upravo je jedan od ciljeva novog Zakona o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja energetska učinkovitost, odnosno smanjenje potrošnje električne energije za javnu rasvjetu.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Nemate vi pojma … zapravo, vrlo ste rjeciti u opravdavanju svojih glupih prometnih rjesenja koja su zapravo super inteligentna u kreiranju svakodnevnog prometnog kolapsa kako bi se ustostrucila potrosnja goriva … dobra fora nema sta , ali onda tako treba odgovorit ljudima da se ne zivciramo zbog vasih strateskih odluka postavljanja semafora umjesto rotora, pa i ako se pojavi koji spasonosni rotor da spasi stvar kao na skurinjama, onda samo privremenog karaktera dok ne “proradi ” svjetlosna signalizacija za izazivanje prometnog kolapsa

Opet se pravite blesavi po pitanju Led rasvjete i ne odgovarate na konkretno pitanje jer se u biti vi ovdje samoreklamirate i nadmudrujete umjesto da rjesavate probleme
Niko nema nista protiv superiskoristive led zarulje nego protiv njezine B O J E …. sada stavljate bijele, iako su zakonom propisane zute dok ne dobijete po prstima pa cete onda mjenjati bijele i stavljati zute … nadam se da se proizvode , a bijele cete naravno iskoristiti vec po pjesackim zonama i raznim okucnicama …. pozdravax

Odgovorite

Kalendar događanja