Poštovani,

Pitanje za Rijeka promet:
Radim u uredu na adresi Delta 5 te pri dolasku i odlasku s posla prolazim kroz raskrižje ceste D-404 i ulice Šetalište Andrije Kačića Miošića. Na tom raskrižju postavljeni su detektori prisustva vozila ali se ne nalaze na semaforu koji koristim prilikom odlaska iz ureda (semafor se nalazi i na izlasku s terminala Brajdica). Problem je u tome što na semaforu moram čekati da se pojavi auto iz drugog smjera kako bi mi se upalilo zeleno svjetlo, a kada radim do kasno navečer moram čekati po 15 minuta. Može li se ovaj problem nekako rješiti?

Jednom sam, nakon dužeg čekanja, oko 11 navečer prošla kroz crveno i dobila kaznu. Mogu li se nekome žaliti i da li mi možete izdati potvrdu da se na tom semaforu zaista ne nalaze detektori kako bih to mogla iskoristiti kao dokaz na sudu?

Nikolina Mrduljaš / 24.09.2012.

Poštovana gospođo,

iz očitovanja koje smo dobili iz Rijeka prometa prije svega ističemo činjenicu da ste im se s istim upitom-pritužbom već obratili e-mailom na kojega su Vam odgovorili 5. srpnja ove godine.

Budući da ste upit ponovili i tužibabom ponavljamo osnovne informacije iz odgovora koji ste već primili:

Raskrižje o kojem govorite opremljeno je detektorima prisutnosti i najave vozila na glavnom prometnom pravcu (D404) te detektorima prisutnosti na sporednim smjerovima (Šetalište A.K. Miošića i izlazak iz Lučkog kontejnerskog terminala).
Budući da se Vaš ured nalazi na adresi Delta 5, pretpostavljamo da se u promet uključujete na Šetalište A.K. Miošića iz smjera Lučkog kontejnerskog terminala te pri tome morate koristiti prolaz koji nije prometnica već njime prolazi željeznička pruga.
Ako je to tako, onda je jedina pretpostavka da se u promet uključujete na nepropisan način tj. ne koristite za to predviđene ceste.
Naravno, na željezničkom prolazu preko ulice nema detektora prisutnosti vozila jer tamo ne bi ni trebali biti postavljeni.
S druge strane, upravo zato jer se u promet uključujete na nepropisan način tj. preko željezničke pruge, vrlo je velika vjerojatnost da Vi prilikom
skretanja s pružnog prolaza na Šetalište A.K.Miošića iz smjera Lučkog kontejnerskog terminala, naprosto svaki puta zaobiđete
detektore koji su na toj prometnici (kao i na svakoj drugoj) postavljeni iza zaustavne crte i naravno, na taj način vaše se vozilo ne
može najaviti semaforskom upravljačkom uređaju i on na Vaše vozilo ne reagira.
Dakle, nužno bi bilo da prilikom uključivanja na prometnicu iz smjera Lučkog kontejnerskog terminala vozilo pozicionirate
iza zaustavne linije jer se detektor prisutnosti vozila nalazi na toj poziciji.

Vjerujemo da smo Vam objasnili da problem nije u nedostajućim detektorima prisutnosti vozila već u uključivanja u promet koji nije u skladu s prometnim pravilima. Naravno, ukoliko ova pretpostavka nije točna molimo Vas nam dodatno pojasnite na koji se način uključujete u promet na tom raskrižju odnosno da se slobodno ponovno izravno obratite i Rijeka prometu.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Zahvaljujem na ovom odgovoru, no moram navesti da nisam primila nikakav odgovor 5. srpnja kako su vam naveli iz Rijeka Prometa. Zato sam se i javila na ovaj servis Tužibabe.

Poštovani,

Kako onda možete objasniti skoro pa identično ponašanje semafora na čvoru Škurinje, u traci za skretanje lijevo (prema rotoru, drenovi, tibljašima…) iako su ispred istog postavljeni senzori prisutnosti vozila.
Naime, u noćnim satima se uključenje zelenog svijetla za skretanje lijevo treba ćekati i po 10-ak minuta, iako iz smjera grada i prema gradu rijetko prolaze automobili. Jedino rješenje da se poveča protočnost vozila na pametnom semaforu je ponovno korištenje alternativnih načina skretanja prema rotoru (možda i nekih kažnjivih po zakonu o sigurnosti prometa na cestama, ali to je u ovoj priči najmanje bitno).

Lijep pozdrav

Odgovorite