Poštovani,
ovo je moja treća tužibaba iste tematike. Semafori u Rijeci su namješteni na pogrešan način te ću ovom trećom tužibabom dokazati svoje tvrdnje.
Naime, u svojoj prethodnoj tužibabi sam htio opovrgnuti uvođenje automatske najave pješacima fizičkim putem gdje mi je objašnjeno da djelatnici Rijeka prometa ne znaju softverski namjestiti gašenje zvuka noću a građani ne žele glasne zvukove noću pa vi (uštedjevši, ne želeći platiti ovlaštenoj firmi da vas nauči) gasite tipkala fizičkim putem.
Kako nisam znao što ovo znači, pitao sam više kolega iz područja da mi pojasne, jer nitko nije znao osim u programu (3 klika mišem i odabir vremena kada da se gasi) što to znači. Tek je jedan kolega iz firme gdje smo bili na seminaru se sjetio jednog sela gdje su lokalni električari (ne znajući drugačije) stavili nekakav mehanički timer i doslovce napajanje tipkala gasili po noći. Svi smo se smijali kada smo to čuli, to je sramotno bilo za čuti. Ako ste vi doista tako „ugasili noći“ zvuk, onda je logično da vam tipkala neće raditi noću, pa mora biti automatska najava jer pješak ne bi mogao ni stisnuti tj najavite po noći.
1. Da li doista Rijeka promet na ovaj sramotni način gasi zvukove na raskrižju?
Tipkala imaju mogućnost gašenja noću zadržavajući svoj smisao ali se to podesi u programu, da se pritisnu kada je potrebna najava odnosno prelazak pješaka.
Uz to, pokušali ste opravdati svoje „metode“- da su građani naučeni da ne moraju pritisnuti „s višegodišnjim iskustvom“ uz poneka pretrčavanja. Opet, na nekim raskrižjima prema meni dostupnim informacijama postoje tipkala koja su u funkciji, tj. Pješaci moraju stisnuti kao kod ZTC-a itd.
Ljudi su napredovali, od 2000. kada su se pametni semafori tek počeli pojavljivati i tipkalo je bilo novost do 2020. je prošlo 20 godina, sada znaju da treba stisnuti.
Kod stanja gdje je u sinkronizaciji tri ili više raskrižja te je dinamičan promet pješaka uz veliku vjerojatnost da će preći cestu moguće je napraviti automatsku najavu, ovo se može primjenjivati na signalne planove u centru grada, gdje je velika vjerojatnost (tipa 99% da će se pješak pojaviti na svakom ciklusu) a uz to velika je fluidnost bočnih smjerova. Moguće je uključiti automatsku najavu do 8-22h ali po noći, kada nema pješaka bi se mogla maknuti. No neću ići previše daleko.
No ostavimo se centra grada budući da govorim o raskrižjima koja nemaju preveliku potrebu automatske najave.
Vaš citat:
„S obzirom da ste naveli čime se bavite, vjerojatno ste upoznati da se sustav AUP u Rijeci ne oslanja samo na najave preko tipkala, već da su temelj automatskog upravljanja prvenstveno stalna automatska mjerenja prometnih volumena na svim privozima raskrižja, a da su informacije s najavama pješaka samo jedan dio tog paketa podataka, koji u filozofiji upravljanja može i ne mora biti od primarnog značaja. To je stvar opredjeljanja za odgovarajuću politiku upravljanja prometom; tehničke mogućnosti sustava su široke te se primjenjuju u skladu sa odabranom politikom upravljanja prometom. Međutim, Vi to u svojem komentaru ne spominjete.“
Isprike ako koristim engleske izraze, nisam upoznat koji su točni prometni u hrvatskom jeziku.
Radim u inozemstvu a u Rijeku se vraćam samo u posjeti rodbini i uvijek me razočaraju gužve koje su na brojnim mjestima uzrokovane semaforom.
Točno, da bi pojasnio čitateljima na najtrivijalniji način, privozi raskrižjima imaju detektorske petlje. Postoje dvije vrste petlji za svaki smjer, „najavljivač“ je onaj ispred same zaustavne linije (koji govori sustavu da je tu vozilo, da treba otvoriti ovaj smjer) te onaj udaljeniji od prvog, tzv „produživač“ koji govori da na ovom smjeru ima više vozila, da je potrebno duže trajanje tog ciklusa ili da najavi vozilo u daljini, da mu se odmah upali zeleno. Optimalni sustav ima podešen minimalno i maksimalno vrijeme svakog ciklusa, a često se dopunske strelice ne uključuju ako nema najave preko tih senzora.
Često je kod 2 ili više sinkroniziranih semafora podešeno da jedan ciklus ima fiksno trajanje od recimo 100s ali da podgrupe odnosno bočni smjerovi mogu imati kraće trajanje, ovisno o potrebi. Tj bitno je da vozila u pokretu glavnog smjera kada krenu s prvog semafora imaju stalno zeleno a bočni smjer se pali opcionalno i u min-max trajanju. Tako je možda na nekom raskrižju i duže zeleno glavnom smjeru.
Tako npr. uzmimo nekakvo T raskrižje sa jednim pješačkim po glavnom smjeru, postoji 100 vozila glavnim smjerom i samo 0-1 koje čeka iz bočnog. Pješak se pojavi jednom u pet krugova. I recimo da se slična situacija ponavlja svaki krug.
Optimalni sustav bi odredio da krug traje 60s glavni smjer, 2s ili više (do max vremena koje podesimo) bočni tj dok vozilo ne otiđe s detektora bočnog smjera. Ovo je maksimalna iskoristivost, ne stvaraju se gužve glavnom smjeru.
Što s pješakom koji se pojavi svaki peti krug kojemu nije dovoljno 2s?
Uvodimo pješačko tipkalo. Svaki peti krug (ili drugačije) pješak kaže „pojavio sam se želim preći“ i umjesto 2s imamo 9s+zaštitno vrijeme=18s. Odnosno 40s glavni smjer, 18s bočni smjer. (primjera radi može biti i manje ili više s)
Opet optimalno rješenje, kada nema pješaka 2s, kada ima 20s.
a) Što ako se detektor na npr bočnom smjeru pokvari?
Dolazi do gužvi na glavnom smjeru, bočni smjer ima vrijeme do max podešenog bočnog pa imamo 30s glavni 30s bočni iako vozila dolaze iz glavnog.
b) Što ako je tipkalo pokvareno (ili u slučaju Rijeka prometa, nemaju znanje gasiti ga po noći softverski pa ga stave u auto najavu cijeli dan).
Imamo slični situaciju, iako svaki krug nije potrebno vrijeme od 20s „crvenog“ glavnom smjeru, sve se usporava i stvaraju se gužve u prometu. Glavni smjer ovdje najviše pati, umjesto da ovisi o detektorskoj petlji tj feedbacku imamo gužve i puno veće vrijeme (zeleno pješacima + njihovo zaštitno). Ovo nas vraća u doba relejnih semafora koji nisu ni imali senzore.
Pametni semafor nema smisao kada ga se stavi u automatsku najavu ili fix. Radim u inozemstvu na projektima i često na edukacijama čujem svoje kolege kako je u hrvatskoj, pogotovo u Rijeci loša situacija. Zašto vaši natječaji budu napisani tako da se na njega može javiti samo
Molim odgovor, zašto ne želite platiti tečaj uvođenja gašenja zvukova softverskim putem? Zašto dozvoljavate ovakav rad semafora i na kojim raskrižjima ste sve ovo napravili?

Kako imam poznanika u jednoj tvrtki iz Opatije zamolio sam ga snimke s raskrižja u Rijeci da mi pošalje kroz različite doba dana. Rezultat je poražavajući, većina semafora 24/7 vrte iste cikluse istog trajanja. Za primjer sam izdvojio snimke s raskršća koje na svakom smjeru ima 2 razine detektora, pješačka tipkala. Svaki krug, u 2 ujutro, 11h ujutro ili 17h popodne je stanje jednako. Da li je opterećenje iz bočnih ogromno, da li ima ili nema vozila koja bočno skreću njemu je svejedno, glavni smjer opterećen i iz kojeg smjera nebitno. Rezultat je katastrofalan, samo dokazuje ogromno neznanje u mogućnostima programiranja semafora od strane djelatnika Rijeka prometa i realnost koju imamo na Riječkim ulicama. Ogromne gužve, nezadovoljne građane, napredne semaforske sustave koji rade ovako katastrofalno. Kako opravdati ovakav očajan rad većine semafora?
Pogledajte samo video.

pluton / 03.12.2019.

Poštovani,
iako smo već odgovorili na većinu Vaših pitanja u prethodnim tužbabama na ovu temu, pozivamo Vas da svoje argumente iznesete u izravnom razgovoru sa stručnim osobama Gradskoga prometnoga centra Rijeka prometa koje će Vas rado primiti na sastanak. Kao stručnjak, upravo u ovoj struci, svakako ćete se složiti da će upravo takva rasprava biti najkvalitetnija i da ćete na taj način dobiti najpotpunije i stručne odgovore na sva pitanja koja smatrate relevantnim.
Molimo Vas u tom smislu da predložite termin sastanka putem maila: informacije@rijeka.hr.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Poštovani,
kako je ovo javna tužibaba gdje korisnici trebaju javno dobiti odgovor, da se ukaže na nešto loše, zamislite da na svaku tužibabu dobijemo odgovor “dođite kod nas pa ćemo vam odgovoriti”.
Informacije koje sam zatražio su od javnog interesa, nisu tajne, niste odgovorili na kojim je raskrižjima uvedena automatska najava.
Niste ni odgovorili zašto ovako sramotno radi semafor na videozapisu, cijelo dnevno, unatoč ugrađenim senzorima, on u 2 ujutro, 9 ujutro i 16h popodne ima uvijek 30s crveno, 18s strelicu, 52s zeleno.
Postoje različita doba dana, različita opterećenja različitih privoza, ali ovo raskrižje radi ovako fiksno cijeli dan.
https://streamable.com/hp44m

Molim da mi odgovor pružite ovdje, ja radim u inozemstvu i ne mislim vrijeme koje provodim u Rijeci na godišnjem s obitelji provoditi s vama na nekakvim sastancima.

Ja nisam prometni stručnjak ali gledjući video, stvarno je dobro pitanje, očito nemaju pametan odgovor.

Odgovorite

Kalendar događanja