Pišući ovo ne znam trebam li se smijati ili plakati.
Navesti ću niz nelogičnosti i cijeli dojam stoga je malo duže.

Grad Rijeka, tj. Rijeka promet i Luka Rijeka išli su prelegulirati promet oko tržnice.

Prvi nelogičan potez je zašto se ukinulo dosta parkirnih mjesta i toliko raširio pločnik?
Stari je bio dovoljno širok.
Da se dobije više prostora za određene restorane?

Za najbolje pojašnjenje situacije početi ću slikama objašnjavati, preuzete su s jednog portala;

Slika1 Parkiralište na Rivi boduli. Ovakvu regulaciju i označavanje vjerojatno nema ni jedan grad u svijetu. Ako je parkiralište trebale bi biti plave. No pobogu, što je to za neke trajekte, odjednom ako se pojavi autobus bi se trebali svi maknuti s parkirališta? Samo da se potroši novac na nepotrebno bojanje? Još jedna nelogičnost je da su u sredini stavljeno očito nekakvo prometovanje u oba smjera, no oveoznake na cesti nisu po nikakvim standardima, a razmak između crta je premalen.

Ista slika nelogičnost 2 iz smjera Terminala zabranjeno je skrenuti kroz parkiralište jer to zabranjuje prometni znak koji kaže da samo “LUKA” može tu prometovati. Na istom manjem parkiralištu čak ni na automatu nije jasno definirano radno vrijeme, cijena sata, iako po zakonu treba biti mjesta za invalide na javnim parkiralištima i pod naplatom, ovdje nema…

Ok, idemo dalje, dolazimo do terminala i dvije rampe.
Apsurdna situacija je sljedeća. Prolaz je preuzak i otok na kojemu su rampe podsjeća na ulaz za Bazene Kantrida, parkiralište Rijeka prometa. Namijenjeno prolazu autobusa a oni ne mogu proći.

Dobro, recimo da smo teleportirali autobus i nekako ga okrenuli, ovom zbunjujućom signalizacijom autobus nema kamo izaći, naime znakovima mu je svugdje to zabranjeno.

Ako je netko primjetio, iz smjera grada Rive je naznačeno da autobusi moraju krenuti lijevo ka Demetrovoj, no šok ona je uska i naravno znak sa strane desno, zabranjeno za autobuse…

Tu su i otočići koji su opet bez razloga, tek tako da se još koja stotina tisuća kuna na njih potroši.
Recimo da automobil želi izaći, dolazimo do sljedeće nelogičnosti, Demetrova.
S obje strane novi znakovi zabranjeno parkiranje, na cesti 4 trake za prometovanje (bijele i žute) i nekoliko isto označenih parkirnih mjesta po cesti. U idealnom slučaju čak i da nitko nije parkiran nekako bi moglo proći 2 automobila paralelno.

Izlazak na križanje Ivana Zajca-Cindrićeva. Semafor je antipametan i ima kratko trajanje. Ljudi su se žalili na semafore i njihovi sinkronizaciju gradonačelniku na radiju još tjednima prije i on je rekao da zna za to, Rijeka promet ima “5 inžinjera koji su zaduženi za semafore”. Ista apsurdna situacija semafor na istoj lokaciji je propuštao svega nekoliko auta. Zar se to nije moglo prije predvijeti? zašto tih 5 inžinjera nije moglo predvijeti više vozila iz smjera tržnice? Zašto se onda čekalo tjednima za preinaku, znači li to da je neka druga tvrtka promjenila rad semafora? (ili su ti inžinjeri radili i na ovoj regulaciji pa nemaju vremena).

I sad, ignorirajmo semafor i sve ovo.
Ovdje se nalazi i parkiralište na Grobničkoj rivi, kraj Eksportdrva.
Kako se ovo može naplaćivati kada je pristup cestom preko tračnica. “Mogu samo zamislit kakav ovdje nastane krkljanac kad se nađe par auta koji bi unutra, i još toliko onih koji bi van, a uz to usporavaju izlaz iz Wenzelove. Kada se u taj cirkus uplete i pokoji vlak.” Ako bi i htjeli izaći pravilno, možda desno s tog parkirališta, ne bi mogli jer nema semafora a cesta je ionako nemoguća za auto. Kako je ovo dobilo dozvolu za rad, za naplaćivanje parkinga?

Apsurd je i isti semafor kraj parkirališta (valjda tih 5 inžinjera su zaduženi i za njega) koji je do neki dan čak i uključivao zeleno; članak u 24 sata
http://www.24sata.hr/reporteri/semafor-na-cesti-koja-zavrsava-u-zicanoj-ogradi-zbunjuje-ljude-238320

I ovdje se spominje Danijel Frka, koji uvijek sve opravdava (valjda je on odgovoran ili tko je?)

Da ne duljim, ovo je nepodnošljivo, nema mjesta za parkiranje, ujutro se samo 2h izgubi za ulazak i izlazak s tržnice, auti trube, ribari ne mogu iskrcati ribu, problem stvara problem. Ljudi masovno bježe s tržnice.
Potrošeni su milijuni za ovo što nismo nikako željeli.
A i još se želi puno potrošiti jer se misli izgraditi cesta kraj Brodkomercovih skladišta (koji usput rečeno propadaju) ka ničemu.

Mogu li stručni ljudi na ovo odgovoriti i tko je sve zaslužan da ga pohvalimo, hoće li tko odgovarati za nastale probleme?

kLobu / 30.12.2011.

Taj tko je sve to projektirao kao da ne živi u Rijeci. Neka ti koji se bave Rijekom malo upoznaju grad u kojem žive a ne da s vrećicom na glavi hodaju gradom. Strašno! Hvala Bogu postoji tužibaba koje takve greške ispravlja koliko može.

Volio bi čuti komentare ljudi koji rade na tržnici. Vjerujem da imaju toga dosta za reći.

Klobu, uputio sam Vase pitanje. Samo molim za stprljenje jer ste dosta toga naveli.

svaka čast na detaljnoj analizi. sve to je napravljeno za “samo” 3 milijona naših novaca. Ja zahvaljujem u svoje i ime sugrađana.

Jedva čekam odgovor. Ovo koje projektirao, trebao bi dobiti zabranu rada, zauvijek. Zanima me tko će odgovarat za ovakve drastične propuste.

Naravno da nitko neće odgovarati jer je ovo uspješno realiziran projekt povećavanja učinkovitosti i protočnosti prometa u uvjetima povećanog opterećenja pomorskog putničkog terminala. Sve štima.

I sve to zbog “kruzera” ! A luka pre plitka za njih!!!
Al je bratija oprala lovu!!!

U nastavku objavljujemo odgovor koji smo dobili od Rijeka prometa

Poštovani,

na početku molimo dozvolite sljedeće pojašnjenje uloge Rijeka prometa u cijelom projektu: Za projektiranje organizacije prometa radi prilaza putničkom pomorskom terminalu te oko područja glavne gradske tržnice nije odgovoran Rijeka promet niti je u njemu sudjelovao. Projektant je riječka tvrtka Promet milenijum, odgovorni projektant je Milivoj Benigar, a naručitelj projekta je Lučka uprava Rijeka. Projekt se realizira u sufinanciranju Lučke uprave Rijeka i Grada Rijeke. Uloga Rijeka prometa u cijelom projektu je da surađuje sa Lučkom upravom u njegovoj provedbi, i Rijeka promet sukladno projektantskim postavkama čini sve da pomiri projektantsko rješenje sa stvarnom situacijom u prometu. Zato bi bilo nekorektno da se Rijeka promet smatra odgovornim za nastalo stanje, ali ćemo pokušati odgovoriti na iznesene primjedbe prema informacijama koje posjedujemo.

Najprije, ne bi bilo korektno da pojašnjavamo tuđa projektna rješenja budući da nam nisu bili poznati razlozi kojima se vodio projektant kada je odabrao baš ovakvo rješenje koje je izvedeno, pa tako ne možemo komentirati „preširoke“ nogostupe, puno malih razdjelnih otoka, ukidanje parkirnih mjesta i sl.
Projektant je predvidio da se zatvoreno parkiralište na Rivi boduli koristi kao dvonamjensko, tj. prvenstveno za parkiranje, a osim toga, po potrebi i za parkiranje autobusa koji čekaju red za ukrcaj na trajekt (tada bi se, naravno, privremeno zabranilo parkiranje osobnih vozila). S time je u skladu i označavanje parkirališta (budući da na vidiku nema povećanja trajektnog prometa, upitno je da li će se ikada koristiti ta opcija).
Što se tiče funkcioniranja semafora na izlazu iz područja tj. na raskrižju Wenzelova-I.Zajca-Ribarska-cesta D-404, sukladno projektantovim postavkama njegovo vrijeme zelenog svjetla nije trebalo produljivati u odnosu na dotadašnji rad. Svako novo prometno rješenje zahtijeva određeno vrijeme za privikavanje svih sudionika u prometu, pa tako i ovo. Puštanje u promet novog rješenja nažalost se poklopilo sa danima pred Božić kada i inače na području tržnice vlada velika gužva, no kako smo informirani radilo se o ugovornim obvezama izvođača koje je morao poštivati. Nesnalaženje svih sudionika bilo je prisutno osobito prvih dana, no tvrdimo da je situacija sada bitno bolja. Osim toga pušten je u promet i lijevi prometni trak u Wenzelovoj ulici koji je do sada bio zauzet rezerviranim mjestom dostave za Hrvatsko narodno kazalište, što je trebalo biti dovoljno za planirani broj vozila. No nakon što se već prvih dana funkcioniranja novog rješenja pokazalo da treba produžiti vrijeme zelenog svjetla semafora, ono je korigirano, a dodana je i zelena strelica za desno skretanje tako da semafor više nije uzrokom gužvi, osim za velikih navala u vrijeme pretprazničkih dana pa se tada on po potrebi, u dogovoru sa Prometnim redarstvom, regulira ručno. Naravno, ako bude potrebno poduzeti će se još neke mjere za povećanje protočnosti prometa. Međutim, ostali su problemi sa dostavom po cijeloj dužini Demetrove ulice, djelomice zbog stečenih navika dostavljača i kupaca, a djelomice i radi objektivno velikog prometa u cijelom kvartu, na što smo upozoravali i projektanta. Dostava i parkiranje izvan označenih mjesta je i dalje uzrok zastoja i čekanja svih vozila na prolaz Demetrovom.
No, mi u Rijeka prometu smatramo da se situacija može popraviti samo onda, kada bude puštena u promet prometnica preko Senjskog pristaništa koja je do sada bila dio operativnog lučkog područja, a koja se uređuje (popravljaju se neki njeni dijelovi koji su u lošem stanju). Ta prometnica počinje iza zgrade Carine i Brodokomercove zgrade i spaja se na istočni dio Demetrove, prije restorana Kantun i kad se pusti u promet, rasteretiti će Demetrovu (služiti će kao svojevrsna obilaznica Demetrove). Dakle, sva vozila koja žele izaći iz Rive boduli ili iz smjera pomorskog terminala, moći će tom prometnicom brzo i jednostavno doći do Wenzelove i uključiti se dalje na mrežu gradskih prometnica. Koliko smo informirani od Lučke uprave, radovi na toj prometnici su pri kraju, a uz nju će biti organizirano i parkiralište za osobna vozila.
Stručnjaci Rijeka prometa koje spominjete isključili su semafor na „mrtvom“ privozu raskrižja ceste D-404 i Cindrićeve ulice nakon što je završio probni rad opreme na novim raskrižjima na cesti D-404, a ne nakon napisa u novinama, a biti će isključen sve dok Luka Rijeka ne bude spremna ukinuti sadašnji pristup svojem parkiralištu „preko tračnica“ i otvoriti sadašnji „mrtvi“ priključak na raskrižju sa cestom D-404 – mi smatramo da se to mora izvršiti što prije, budući da se postojeći priključak ne uklapa u sigurnosne standarde ostalih raskrižja.

S poštovanjem,
Spomenka Mičetić, direktorica Rijeka prometa

Dvije dileme:
1.Molim stručne službe Rijeka prometa da mi objasne kako stanari na legalan način mogu prijeći prometnicu da bace smeće u baju koja se nalazi na križanju Matačićeve i Demetrove ulice. Isto tako kako djelatnici skladišnih prostora u zgradi tržnice mogu na legalan način prelaziti Demetrovu ulicu i vršiti snabdjevanje svojih štandova iz skladišta.
Naime na spomenutoj prometnici ne postoji niti jedan pješački prijelaz.

2. Na prezentaciji radova objašnjeno je od predstavnika investitora da će se prometnica koja će ići preko Senjskog pristaništa otvarati samo po potrebi (kod ukrcaja i iskrcaja dužobalnih linija). Na spomenutoj prezentaciji bili su i predstavnici Rijeka prometa pa me čudi neinformiranost gospođe direktorice!

OK Zvoncar mozemo nezdovoljstvo izraziti i kulturnije. Ili ne mozemo?

Šefe hoće li moje dvije dileme biti prosljeđene , ili da ih preformuliram u pitanje , ili da otvorim novu tužbalicu , ili …. da se mirimo sa sudbinama građana Grada prijatelja djece?

Poštovani,

Točno je da je prometnica preko Senjskog pristaništa bila projektom inicijalno predviđena da se samo povremeno otvara za promet. Međutim, kako su u međuvremenu nastupile neke povoljne okolnosti koje nisu mogle biti predviđene projektom kao što je izuzimanje te prometnice iz pograničnog područja, stvorili su se uvjeti da se ta prometnica i trajno otvori za promet koji bi obilazio Demetrovu ulicu. Samim time stvorila bi se i mogućnost da se Demetrova koristi prvenstveno za dostavu i potrebe stanara, tj. sigurno bi se u njoj smanjio intenzitet prometa jer bi veći dio „tranzitnog“ prometa išao alternativnim smjerom, tj. preko Senjskog pristaništa. U takvoj situaciji normalno je da se Demetrova koristi i za manipulaciju robe na način kao što se to obavljalo i do sada.

Sa Lukom i Lučkom upravom predstoji nam rješavanje još nekih tehničkih problema vezanih za otvaranje prometnice preko Senjskog pristaništa, ali vjerujemo da će se i to brzo riješiti i da će se ta prometnica uskoro pustit u promet.

S poštovanjem,
Direktorica:
Spomenka Mičetić, dipl. oec.

Hvala na odgovoru!
Ne vidim objašnjenje za točku br1. (prelaženje Demetrove ulice)

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA …. Sta je ovo? Gdje je ovo bilo do sad? Sta tu meni pod nosom … i niko mi nista nije rekao kad sam tuzibabu most pisao , i u vise navrata …ah… sram vas bilo .
Na ovu “regulaciju” sam se ja davno sprdat htio, ali sam ipak milostiv bio i preko Mrtvog kanala konacno hrabro krocio… za regulaciju prometa oko rijecke place zivot dao, da bi most osvojio …

http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdravax/slike/dopune-komentara/30319/
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdravax/slike/dopune-komentara/28843/
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdravax/tuzibaba/most/
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdravax/misljenje/ukinuti-lucku-carinsku-zonu-iza-lk/
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdravax/slike/dopune-komentara/28839/
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdravax/tuzibaba/ukidanje-carinske-zone-iza-lucke-kapetanije/

Odgovorite

Kalendar događanja