Zašto radovi u Krešimirovoj tako sporo tj nikako ne napreduju i cijeli dan u cijeloj dionici gradilišta od km+ ima samo u prosjeku 2 radnika?
Kontrolira li tko radove i zašto se dopušta tako spora dinamika?

likvi / 05.09.2019.

Poštovani,
radovi u Krešimirovoj ulici u Rijeci izvode se prema Ugovoru za rekonstrukciju dijela državne ceste oznake DC8, dionice 003, 004 i 104, a to su Krešimirova i Adamićeva ulica u Rijeci te rekonstrukcije i dogradnje sustava odvodnje otpadnih voda i poboljšanje postojećeg sustava odvodnje na lokaciji križanje Mlaka – I faza – Krešimirova.
Dakle radove su ugovorili KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka, Grad Rijeka i Hrvatske ceste d.o.o. Zagreb, sa izvođačima: Zajednica ponuditelja GP Krk d.d. Krk i Godina d.o.o. Kozina.
Trenutačno se u Krešimirovoj ulici izvode radovi koji se odnose na dio ugovora koji financira KD VIK d.o.o. Rijeka, odnosno radovi rekonstrukcije i dogradnje sustava odvodnje otpadnih voda.
U KD Vodovod i kanalizacija ističu da, radi cjelovite informacije, svakako treba navesti dosad provedene radnje koje su građanima najčešće neprimjetne, a zbog čega se stječe pogrešan dojam o stagniranju projekta. Proteklih nekoliko mjeseci, točnije krajem svibnja i početkom lipnja, u Krešimirovoj i Cambierievoj ulici izvodili su se probni iskopi u cilju utvrđivanja što točnijeg položaja i dubine te stanja postojećih podzemnih instalacija, odnosno kanala kojima teku podzemni potoci, za koje postoje podaci, ali najčešće nisu egzaktni.
Iako se čini jednostavan, ipak je riječ o iznimno zahtjevnom projektu koji se realizira u sklopu jedne od najprometnijih prometnica, smještene u gotovo samom središtu grada. To je pak uvjetovalo iznalaženje izrazito kompleksnog prometnog rješenja kojim se trebala osigurati istovremena i sigurna prometna funkcionalnost te uvjeti za tehničku realizaciju projekta. U definiranju koncepcije, postupka koji je trajao gotovo godinu dana, sudjelovali su predstavnici sva tri investitora, a to su, kako je prethodno već navedeno, Hrvatske ceste, KD Vodovodi kanalizacija d.o.o. i Grad Rijeka, kao i predstavnici izvođača radova GP Krk d.d. i Godina, MUP-a, Rijeka prometa, Autotroleja i Rijeka plusa.
Provedenim probnim iskopima i analiziranim rezultatima utvrđena su značajna odstupanja kod vrlo starih kanala podzemnih potoka na lokacijama Brajda i Mlaka, što je usporilo detaljniju razradu dinamike izvođenja radova. Riječ je o vrlo starim kanalima, vjerojatno i više od stotinu godina, koje nije gradio, niti njima danas upravlja KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. Nepoznavanje točnih pozicija, smjerova pružanja i izgleda tako starih kanala podzemnih potoka, kao ni materijala od kojega su bili građeni, već je na samom početku radova dovelo KD Vodovod i kanalizaciju u situaciju u kojoj se gotovo 70% izrađene i pripremljene projektne dokumentacije moralo izmijeniti. Navedeno je utjecalo i na izvođača radova koji iz navedenog razloga nije mogao započeti s iskopima. Na izmjenu prvotno planirane okvirne dinamike izvođenja radova utjecao je i pronalazak arheološkog nalazišta, točnije ostataka povijesne riječke luke i instalacija iz razdoblja Austro-Ugarske monarhije. Značajnije izmjene u projektnoj dokumentaciji odnose se na korekcije položaja projektiranih instalacija i izmjene profila cjevovoda, što pored vrlo složenih tehničkih rješenja u konačnici utječe i na značajnije troškovne promjene. Kako se radovi čiji je investitor KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. sufinanciraju bespovratnim europskim sredstvima, sve izmjene i korekcije potrebno je točno proceduralno odraditi, kao i osigurati sva, za to potrebna odobrenja i suglasnosti prije početka ili nastavka izvođenja radova.
Do sada su, uz probne iskope te preprojektiranje, kao i kontinuirano poduzimanje potrebnih mjera radi rješavanja trenutne situacije u što je kraćem roku i kvalitetno, poduzete i druge aktivnosti. Tako je na samo gradilištu osiguran koridor radova, skinut je asfaltni zastor, započeto je orezivanja stabala radi sigurnosnih mjera, osiguran je mimovod, odnosno privremeni vodovod koji je preuzeo funkciju glavnog transportno-opskrbnog cjevovoda do izgradnje novog i sl. Montaža 1.705 metara dugačkog mimovoda trajala je od 22. srpnja do 7. kolovoza i uključivala je brojne radnje kao što su tlačno ispitivanje i dezinfekcija privremenog vodovoda, zatim uzorkovanje i analiza vode te zaprimanje izvještaja kojim je 26. kolovoza potvrđeno da su svi analizirani uzorci zdravstveno ispravni za piće. Po primitku potvrde moglo se nastaviti s ostalim radnjama na stavljanju mimovoda u funkciju. Kako bi se navedeni postupak proveo u djelo, na području mjesnih odbora Potok, Brajda-Dolac, Mlaka, Sveti Nikola i Turnić privremeno se obustavila isporuka vode u razdoblju od 28. do 30. kolovoza te 3. rujna.
Nadalje, ovog su tjedna u tijeku radovi pojedinačnog prespajanja svakog zasebnog vodovodnog priključka na privremeni cjevovod kako bi se korisnicima šireg zapadnog centra grada i Mlake, uključujući i one KBC Rijeka, nesmetano isporučivala voda za vrijeme trajanja radova. Dodatne aktivnosti na gradilištu, koje će građanima zasigurno biti zamjetnije, provodit će se idućeg tjedna kada će započeti radovi iskopa na više lokacija. I ovdje je moguće očekivati nepredviđene situacije koje će se rješavati u trenutku njihovog nailaska, a sukladno definiranim procedurama i vremenskim rokovima potrebnim za njihovo rješavanje.
U provedbu ovog složenog projekta uključen je niz stručnjaka koji svakodnevno poduzimaju sve potrebne mjere kako bi se u danim okolnostima i uvjetima što brže realizirala tehnička problematika i s njom povezani administrativni postupci.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite

Kalendar događanja