Ovo pismo uputila sam upravi poduzeća Autotrans Rijeka, Udruzi za zaštitu potrošača, Novom listu i Inspektoratu Ministarstva mora, prometa i veza RH. Nitko mi se nije udostojao odgovoriti, pa se nadam da ćete barem vi nešto od toga objaviti u tužibabi. Lijep pozdrav,
Anastazija Vinković Kravaica
Poštovani,
godinama koristim usluge javnoga prijevoza, ne samo poduzeća Autotrans Rijeka već i drugih prijevoznika. Vaše su usluge skuplje od drugih oko 20%, što uopće nije opravdano s gledišta korisnika. Naime, autobusi su uglavnom jako stari i nedovoljno čisti. Neovisno o tomu, razlog zbog kojega šaljem ovaj mail je nedopustivo ponašanje osobe zadužene za organizaciju prijevoza na autobusnom kolodvoru Rijeka.
Linija Rijeka – Zagreb (polazak u 13.00 sati) vozi godinama na način da stane samo u Karlovcu i produži prema Zagrebu. Jučer, 21. lipnja, autobus je trebao krenuti prema voznome redu. Na peronu 1 stajao je autobus s natpisom „povremeni prijevoz”, što je bilo neobično.
Četrdesetak ljudi (među kojima i ja) bespomoćno je čekalo bilo kakvu suvislu informaciju o razlogu kašnjenja. U međuvremenu je zbunjeni mladi vozač (koji očito nije znao hoće li ili neće morati krenuti prema Zagrebu) dolazio nekoliko puta. Najprije je rekao neka čekamo jer dolazi drugi autobus. Putnike je o tomu trebalo obavijestiti putem razglasa uz ispriku!
Jedna je gospođa išla pitati u prometni ured kada će autobus krenuti (u tom trenutku je već bilo 13.15 sati) i osoba u prometnom uredu joj je rekla neka samo čekamo na peronu 1. Naposljetku se vratio isti vozač i rekao da ipak taj autobus vozi prema Zagrebu sa stajanjem u Delnicama i Karlovcu.
Ponavljam, s obzirom da se godinama vozim koristeći upravo ovu liniju, shvatila sam da ste pokušali poboljšati rentabilnost uvodeći stajanje u Delnicama. Do sada je autobus za Delnice stajao ispred autobusa za Zagreb, a kretali su u isto vrijeme, odnosno u 13.00 sati.
Međutim, osoba u vašem poduzeću koja je radila analizu rentabilnosti nije uzela u obzir učestalost putovanja u ljetnim mjesecima i još niz parametara (imate totalno nesposobnu osobu na tom radnom mjestu). Rezultat svega je nedopustivo ponašanje prema korisnicima vaše preskupe usluge.
Kada je vozač došao i počeo s pregledom karata (obično su dvije osobe – jedna vozi, a druga pregledava karte), pokazalo se da je prodano nekoliko karata više u odnosu na broj sjedećih mjesta, što je nedopustivo i više nego sramotno. Brojevi sjedećih mjesta u tom autobusu nisu bili označeni (izbrisani su uporabom). Sedmero ljudi je do Delnica stajalo, što je protivno zakonu (to nije gradski autobus).
Konačno smo, umjesto u 13.00, krenuli u 13.40 sati prastarim autobusom čija je najveća brzina također bila ispod svake kritike. Pri svakom kočenju su putnici „letjeli” naprijed, neovisno o smirenosti i pažljivosti vozača. Moje je odredište bilo Karlovac (uobičajeno vrijeme dolaska 14.40), a izašla sam iz autobusa u Karlovcu u 15.20 sati, zbog čega sam zakasnila obaviti vrlo važnu službenu obvezu.
Nisam sigurna hoće li moj protest imati bilo kakvoga odjeka. Stoga ću ovaj mail poslati Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture RH, medijima i Udruzi za zaštitu potrošača.
S poštovanjem,
Anastazija Vinković Kravaica
Braće Bačić 30
51000 RIJEKA