Poštovani,
zanima me zašto Rijeka promet tako neodgovorno održava semafore, programe koji uopće nisu usklađeni niti adekvatni za situaciju u prometu.
Tako od radova na cesti kod kazališta sljedeći semafor kod Exportdrva stalno uključuje zeleno za smjer exportdrva gdje niti ima ceste niti ima ikakvog smisla. Tako stoji već mjesecima i čitava stvar užasno usporava promet.
Zar nitko to ne održava, gleda?

Kamere prometa koje sam znao pogledati i koje su očajne kvalitete na webu http://rimis.rijeka.hr/webcam/pregled.htm
ne rade od 26.2. tj karnevala. Kažu da 30.000kn godišnje troše na održavanje i mjesečno “pranje” a to češće ne radi nego radi a rezolucija je očajna kao i brzina osvježavanja slike.

Na stranici Rijeka prometa je i poveznica do “prometnog opterećenja” koje ne radi od 13.4.2016. od kada su podaci zadnji put osviježeni.
I tu naravno pare lete a ništa ne radi.

Radim kao dostavljač Konzuma i jedan od najlošije programiranih semafora jest onaj u Osječkoj kod zaobilazncie gdje je uvijek kolona vozila prema gradu. Nekada sve do sadašnjeg privremenog kružnog toka. A iz Konzuma se čeka po 10min da se uopće dođe do ceste, sve radi tog semafora koji neadekvatan broj vozila pušta prema dolje. U drugim smjerovima nema kolone.
Isto vrijedi i za kolonu vozila od Prvomajske do raskršća Bille koje je totalno usporava tok Osječke sa stalnim uključivanjem crvenog da bi se upalile strelice svim smjerovima.

Semafor kod Tower centra tj. smjer iz Towera prema Kostreni/centar grada nema zaustavnu traku kod samog svjetla, pa vozila koja idu desno, prema centru misle da se semafor na njih ne odnosi i često idu prema gradu na crveno.

Kod skladišta Exportdrva je parkiralište pod naplatom nepoznatog vlasnika gdje se za put do parkinga koriste tračnice. Izlaskom iz parkinga nema semafora. Kada ta vozila imaju prednost (kada je zeleno iz smjera tržnice pa oduzimaju prednost tim vozilima?), kada mogu izlaziti iz tog parkinga?
Zašto taj parking ima uopće dozvolu kada nema riješen izlazak?

Semafor na Turniću, kraj INE nema strelicu iz smjera INE prema ZTC-u iako uredno kada se upali zeleno prvih 5-6s iz suprotnog smjera ne idu vozila te bi tada kao bila zelena strelica. Može li se dodati?

Što je sa starim semaforom na Rujevici (svim onim stupovima, semaforima), vidim da opet troše stotine tisuća kuna za nove a nova oprema se što, baca?

Mogu li se ovi brojni prometni problemi popraviti?
Da li Rijeka promet sam mijenja program rada programa semafora, vremena itd ili se za to angažira (i koja tvrtka) budući da sam baš na stranicama Rijeka prometa u dokumentu vidio da na javnoj nabavi često traže reprogramaciju semafora po nekoliko desetaka tisuća kuna a nije mi jasno zašto sami ne mogu?

salmonela / 08.03.2017.

Poštovani,
vezano za raskrižje kod Exportdrva treba reći da su semaforske lanterne na raskrižju ulice Hinka Bačića (bivša cesta D404) – Cindrićeva, i to za „slijepi“ privoz iz smjera Grobničke rive (Exportdrvo) postavljene za vrijeme izvođenja radova na obnovi željezničke pruge, kada je privremeno stavljen u funkciju ovaj privoz za potrebe privremene regulacije i vođenje obilaznog prometa za vrijeme izvođenja radova. Ovi semafori ostavljeni su u radu na toj poziciji, s obzirom da je u planu skoro stavljanje privoza u punu funkciju. Naime, Luka Rijeka preuzela je obvezu i planira uskoro započeti sa rekonstrukcijom parkirališta Grobnička riva, u sklopu čega će se urediti i novi, semaforizirani priključak parkirališta na navedeno raskrižje. Iz perspektive vozača čine se da se stalno uključuje zeleno svjetlo za privoz i da to usporava promet glavnim smjerom, ali to u stvarnosti nije tako. Istina je da se ponekad uključuje zeleno, ali samo onda kad mu je to logikom rada semafora dozvoljeno. Na privozu nisu ugrađeni detektori prometa za najavu vozila, tako da semaforski upravljački uređaj taj smjer definira kao da tamo nema vozila i ne otvara mu zeleno svjetlo. Zeleno svjetlo na ovom privozu otvara se samo u slučajevima kada se tipkalom najave pješaci za prelazak preko glavnog prometnog pravca (D404), jer se jedino tada pali crveno svjetlo za glavni smjer (radi prolaska pješaka), a istovremeno se pali i zeleno svjetlo na sporednom privozu iz smjera skladišta Exportdrva. Dakle, u takvoj situaciji vozila na glavnom smjeru čekaju, radi prelaska pješaka, a ne radi slobodnog izlaza iz sporednog smjera koji, kako ste i sami rekli, (još) nije u funkciji. Takva logika rada primijenjena je u radu semafora i na drugim mjestima na području grada Rijeke, pa vozači možda vrlo često imaju dojam da određeni semafor nepotrebno otvara zeleno svjetlo nekom privozu (bez obzira što nema vozila), a zapravo je taj privoz logikom rada uređaja samo vezan za drugu „nekonfliktnu“ grupu (pješake) koji su se u tom ciklusu rada semafora prijavili tipkalom i dobili zeleno svjetlo. Kako je već navedeno, ulazak i izlazak vozila s parkirališta Grobnička riva uskoro će biti reguliran preko semaforiziranog privoza na raskrižju D404 – Cindrićeva, upravo zato kako bi se riješio spomenuti problem sigurnog prometovanja na raskrižju I.Zajca – Ribarska i ulaska i izlaska vozila s tog parkirališta.

Što se tiče prometnih video kamera za istaknuti je kako je svih 14 lokacija na kojima se nalaze video kamere optičkim kabelom povezano s Gradskim prometnim centrom u Rijeka prometu i isto tako s Operativnim centrom Prometne policije u Ciottinoj ulici. Od Rijeka prometa internetskom konekcijom slika se stavlja na službene stranice Rijeka prometa. Tu povremeno, ali rijetko, zna doći do blokade pri prijenosu informacija, što rezultira „zamrzavanjem“ slike u trenutku u kojem je došlo do pogreške. Gradski prometni centar Rijeka prometa i Prometna policija imaju izravan uvid u stanje na terenu putem video kamera, čija se slika prikazuje na monitorima visoke rezolucije u Gradskom prometnom centru. Međutim, nema izravne informacije ako dođe do kvara ili smetnji u kanalima kojima se te slike, odnosno „video streaming“ prenose na Internet, jer se to obavlja izvan Rijeka prometa, ali čim se utvrdi problem, informacija se prosljeđuje tvrtki koja održava internetske video linkove Grada Rijeka koja potom otklanja problem. Slažemo se s Vama kada upozoravate na vrlo slabu rezoluciju video signala s prometnih kamera na internetu. U sklopu skorih radova u Prometnom centru nastojat će se naći način da se poboljša i kvaliteta, odnosno dimenzije slike s prometnih kamera na internetskim portalima.

Aplikacija prometnog opterećenja sustava Spectra je u funkciji i radi. Sustav funkcionira na principu dobivanja informacija od detektora na semaforiziranim raskrižjima u sustavu Automatskog upravljanja prometom (AUP) i mjeri količinu vozila te ih pretvara u grafički prikaz prometnih opterećenja. Logika rada cijelog sustava AUP bazira se na dobivanju informacija o brojenju prometa sa strateških detektora (tzv. brojača) koji se nalaze na svim prilaznim točkama prema centru grada. Osim strateških detektora postoje i detektori prisutnosti i najave koji su vezani za svako pojedino raskrižje i temeljem kojih prometno računalo određuje optimalne planove rada semafora. Činjenica je da je internetski prikaz sustava Spectra bio povremeno izvan funkcije, zbog radova na informatičkim protokolima, a u cilju poboljšanja rada, što je ovih dana dovršeno i prikaz na internetu je opet u radu.

Slažemo se s Vama da je Osječka ulica jedna od prometno najopterećenijih u cijeloj Rijeci, što je i sasvim normalnos obzirom da je to glavni prometni pravac koji povezuje Riječku obilaznicu i velika naselja na sjevernom dijelu sa središtem grada. Osim toga, u toj zoni nalazi se i veliki broj trgovačkih sadržaja (Konzum, Lidl, Emezzeta…) koji privlače dodatnu količinu vozila, tako da za Osječku ulicu možemo reći da je izuzetno visoko prometno opterećena tijekom cijeloga dana, a osobito tijekom jutarnjeg i poslijepodnevnog najopterećenijeg sata.
Budući da se na raskrižju Osječke ulice i Čvora Škurinje sukobljavaju dva vrlo opterećena prometna toka, rad semafora prilagođen je maksimalno prometnim tokovima, no treba shvatiti da semaforski upravljački uređaji nisu svemogući te da ne mogu jednako rješavati sve prometne situacije. Kolona iz smjera rotora Škurinje prema gradu ne događa se uvijek, već prvenstveno za vrijeme najopterećenijeg sata te nije stalno istog intenziteta. S druge strane, mora se omogućiti i lijevo skretanje prometa iz smjera grada prema Čvoru Škurinje koji također nije stalno istog intenziteta, Logika dimenzioniranja semaforskih programa nikada se ne projektira prema najopterećenijem satu, već prema prosječnom opterećenju koje ipak traje veći dio dana.

Ne stoji Vaš navod o neispravnosti rada semafora na raskrižju Čvor Škurinje i raskrižju Osječka – Mihaćeva Draga (kod Bille). Na raskrižju se sve zelene strelice pale istovremeno upravo zato da, kada se najavi skretač, (iz bilo kojega smjera) semafor pozove zeleno svjetlo i svim drugim skretačima, jer se tako ništa ne gubi pri radu semafora, glavni pravac je već ionako zaustavljen, a to je li zaustavljen samo radi jednog skretača ili sva četiri ne predstavlja nikakvu razliku u duljini izgubljenog zelenog svjetla na glavnom prometnom pravcu.

Prema hijerarhiji prometne signalizacije, vozila na raskrižju koje je regulirano semaforskim svjetlima moraju se ponašati u skladu s njihovim radom. Međutim, u slučaju kvara semafora i kada on ne radi, vozači moraju poštivati vertikalnu i horizontalnu signalizaciju. Zbog specifične geometrije raskrižja J.P.Kamova – Radnička, zaustavna crta za smjer Radnička – desno prema J.P. Kamova mora se nalaziti na toj poziciji, da se vozila koja dolaze iz tog smjera kretanja, a semafori iz nekog razloga ne rade, mogu sigurno, uz zadovoljavajuću preglednost, uključiti u promet na Ulicu J.P. Kamova. Semaforska oprema nije postavljena odmah uz zaustavnu crtu, zato što je istim semaforskim signalom pokriven smjer i Radnička – lijevo prema Kostreni.

Vezano za semafor na raskrižju Franje Čandeka – Vinka Benca, riječ je o starom semaforskom upravljačkom uređaju PSV tehnologije iz davne 1978. godine. Za isti se više ne proizvode dijelovi i na njemu kao takvom ne može se ništa mijenjati. Rijeka promet kroz godišnje planove održavanja postupno mijenja stare semaforske uređaje te oprema raskrižja novom semaforskom opremom i definira nove signalne programe prema sadašnjoj prometnoj situaciji, a sve u skladu sa sredstvima koja su na raspolaganju. Ove godine će se obaviti nova brojenja prometa na tom raskrižju i predložiti novi signalni programi, a u narednim planovima, ovisno o prioritetima, stara semaforska oprema zamijenit će se novom.

Stari semafori (semaforski uređaj, lanterne, stupovi) kao i svi kabeli demontirani su s raskrižja Čvor Rujevica i deponirani na skladište Rijeka prometa. Oni će se naravno koristiti za potrebe održavanja i popravke te zamjenu stare semaforske opreme.

Preprogramiranje je složen proces koji ima nekoliko segmenata. Rijeka promet izrađuje prometni projekt novog režima rada semafora, ima dozvolu izmjene signalnih programa, ukoliko se radi o izmjeni duljine trajanja zelenog svjetla jedne signalne grupe u odnosu na drugu, ukoliko se pritom ne mijenja matrica zaštitnih vremena. Međutim, usko specijalizirane poslove vezane za softverske izmjene koje podrazumijevaju novo programiranje ili preprogramiranje s izmjenom većine signalnih grupa, slijed faza, izmjenu matrice zaštitnih vremena i dr. ne obavlja Rijeka promet. Takve poslove radi samo par tvrtki na području Hrvatske te ih se samo po potrebi povremeno angažira za taj specijalizirani dio posla.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Sto se tice Osjecke ulice Semafori zaista nisu svemoguci, ali zato ROTORI jesu

Zeleno svjetlo skretanja lijeve trake osjecke iz smjera Skurinjske drage kod stanice tehnickog poregleda se pali istovremeno kada i zeleno iz suprotnog smjera odnosno iz grada za skurinjsku dragu sto je apsolutno suludo

iskljuciti iz preopterecenog sistema sve desne skretace / strelice , i dopustiti ukljucivanje u glavni smjer cijelo vrijeme trepcucom zelenom strelicom ili kombinacijom treptanja i stalnog svjetla

Odgovorite

Kalendar događanja