Poštovani,
kako ste u prošloj tužibabi naveli da su neke kamere stare više od 15 godina (točnije ove kamere koristite od 2002.), znate li koliko je tehnologija napredovala od 2002. do danas, kvaliteta slike?

Preko koje firme ste odlučili kupiti kamere, koja je točno model kamere kupljen 2016. i koliko je koštala ugradnja i kamera? Jer je po kvaliteti i omjeru slike Kantride nabavljena ultra jeftina VICON Surveyor VFT kamera iz 2002., čak se više ne mogu ni kupiti kamere iz stare serije, jer je još 2014. te kamere zamijenila VICON Surveyor VFT HD serija, koja ima 1080p rezoluciju, omjer 16:9, te 20x optički zum ili 30x kod 720p. (stara serija ima samo 23x zum)
https://www.vicon-security.com/surveyor-hd-series/
https://www.vicon-security.com/wp-content/uploads/Collateral/Documents/English-US/Products/specifications/SurveyorHD_datasheet.pdf

Stara serija ima 3x manju rezoluciju, kamere se često kvare, a vaš navod “netočnom smatraju Vašu tvrdnja da se prometne kamere “često kvare”, jer se bilo kakav kvar otklanja u najkraćem mogućem roku.

Količina kvarova je neovisna o brzini kojom se kvar popravlja, a ako je česti onda se i često mora popravljati.

Nove kamere bolje rezolucije bi omogućile da se vidi registarska pločica automobila na snimci (bez da je operater ručno zumirao prije nastanka nesreće), puno više informacija a i automatsko okretanje bi radilo bez “naprezanja zupčanika”. Mislim čemu onda plaćate 32.000kn 3tcable za održavanje godišnje, tj više od 2600kn
mj, ako se ne može okretati i da ćete napregnuti zupčanike?

Što spada pod to godišnje održavanje? Čišćenje? Ja imam snimke zadnja 2 mjeseca od svih kamera na disku u firmi, molim točno vrijeme i datum za svaku kamere, kada je bilo čišćenje neke kamere, da se uvjerim, otvorim snimku da je i napravljeno.

Kamera Strossmajerova je bila zaglavljena 7 dana prema zgradi a 2 mjeseca ne radi kamera kod Željezničkog.

Pogledajte u prilogu samo snimku sa kamere Brajda, cijeli dan se jedva vidi promet, to je kamera stara isto oko 20 godina, a Osječka-Tizianova već godinama ima veertikalne linije i krepava, kontrast se mijenja itd

Građani vam se godinama žale na te prastare kamere i u prošloj tužibabi ste potpuno drugačije naveli, sami ste priznali da vam se kvari, u svakoj tužibabi imate drugačije objašnjenje onoga na što vam se građani žale.

Rijeka promet prošla tužibaba na kamere:
“Prema našem dugogodišnjem iskustvu u radu sa prometnim kamerama, automatska rotacija uzrokuje prekomjerno trošenje zupčanika sustava za rotaciju kamere tako da smo umjesto automatske rotacije programirali osnovni položaj kamere, što znači da se nakon ručnog okretanja odnosno manipulacije po želji i potrebama operatera, kamera nakon nekog vremena automatski vraća u zadani položaj…. prve kamere su bile postavljene 2002.godine u sklopu 1.faze izgradnje sustava automatskog upravljanja prometom (AUP), dok su ostale postavljene u razdoblju od 2003-2010. godine.”

Nadalje, navodite da su cijene kamera koje sam ja naveo sa instalacijom netočne (oko 7000kn), pa danas su sve cijene kamera javno dostupne, na internetu.
Ovo su slične kamere više proizvođača, kao Vicon VFT HD serije, kompatibilnih s
https://www.svijet-medija.hr/art/nadzorna-ip-kamera-foscam-fi9928p-bijela-video-nadzor-fullhd-2mp-sd-kartica-wifi-ptz-oblik-kupole/81233
https://www.ronis.hr/nadzorna-kamera-dvc-ahd-dca-pv323r/DCA-PV323R/product/
Kamera zahtijeva podešavanje portova i upload vezu od 10Mbps, kakav današnji paketi HT-a pružaju na gotovo svim lokacijama u Rijeci. Ove kamere su izrazito prilagodljive, vidim na službenoj web stranici da imate Vivotek sustav za pregled i snimanje te su kompatibilne s njime.
No vi uvijek uzimate, i mogu biti uvjeren da će te i svaku sljedeću kameru uzeti od 3tcable (moguće i prastaru Viacon) umjesto hrpu drugih firmi na području RH.

Zašto sami putem bagatelne nabave (bez natječaja) recimo kupite neku od ovih kamera koje sam kupio i uz pomoć internet veze i it službe (nadam se da je imate) negdje testno ne stavite?

Zašto od siječnja 2019. nema izvještaja u prometu na webu?
http://www.rijekapromet.hr/hr/prometno_opterecenje_u_2019_godini/528/44

Nadalje, molim i objašnjenje u kojem smjeru je napravljena sinkronizacija semafora od Novog Lista do Kauflanda jer u niti jednom smjeru nema više od 2 zelena.

Sinkronizacija je pretpostavljam napravljena za smjer prema centru, ali su vremena krivo naštimana, jer kada vam se uključi zeleno kod ZTC-a (zadnji prije NL), dolazite kod NL i strelica vam se taman isključi i kreću vozila iz suprotnog smjera i ne možete skrenuti lijevo. Potrebno je napraviti korekciju +5s.
Dok je za smjer Kaufland->ZTC, potrebno semafor kod ZTC-a staviti +5s. Jer kada dođete iz smjera KL na zadnji semafor kod ZTC-a, morate voziti tom dionicom 100km/h da biste uspjeli proći na zeleno kod ZTC-a.

Sinkronizacija u suprotnom smjeru ne može biti i nije, predviđena je za ovaj ali su sekunde pomiješane. Svaki krug jednako. Uz to, semafori kod ZTC-a ne rade na senzore za bočne skretače već dugo drže i pale svaki krug, kao i bočne unatoč senzorima.

Zašto mislite potrošiti hrpu para i ove godine postaviti senzore na raskrižje Zametska/Lib/Zvonirmiova (semafor već je nov) kada na susjednima ZTC-a već jesu senzori, pa semafori ne rade po njima i nema snikrnoizacije?

Koliko predviđeate da će to koštati?

Zašto je taj plan sakriven u izvještaj Autotroleja a ne Rijeka prometa?

Godinama vam se građani žale na ovaj problem, nije se riješio, samo su se mijenjali vaši čudni odgovori, nekada događalo, pa vam je onda bio opravdanje da je kabel oštećen, nikada niste napisali da je saniran, pa vam je onda bio izgovor “da je to kompleksan sustav, posotji puno pravaca, bla bla” umjesto konkretnog odgovora.

“2017. Djelatnici Rijeka prometa i sami su uočili da se u vrijeme smanjenog prometa, kada je uključen neki oo signalnih planova nižeg reda, događaju problemi u koordinaciji pojedinih raskrižja, što je tehnički problem vezan za programe i podatke koji se automatskim putem prikupljaju na raskrižjima. Rijeka promet upravo je u fazi utvrđivanja točnog uzroka zbog čega se to događa. S obzirom da se to ne događa u drugim signalnim planovima, trenutno analiziraju „problematične“ situacije i vjeruju da će uskoro doći do rješenja problema.

U međuvremenu molimo sve vozače za strpljenje.”

“Poštovani,
u našim prethodnim odgovorima na ovu temu naveli smo da se radi na utvrđivanju uzroka problema. U međuvremenu je utvrđeno da je problem u oštećenim sinkronizacijskim kabelima koji su djelomice, odnosno povremeno u prekidu, a uzrokuju nepouzdan rad koordinacije. Točno mjesto prekida je utvrđeno te se obavljaju pripreme za obavljanje iskopa i zamjene oštećenih podzemnih vodova. U međuvremenu su obavljene programske modifikacije, radi privremenog koordiniranog rada semafora, a čim se završi popravak i uspostavi normalna koordinacija, javnost će o tome biti obaviještena putem web stranice Rijeka prometa.
S poštovanjem, Gradska uprava.”

Priloženi dokumenti

pluton / 11.02.2020.

Realno u gradu se ništa ne održava pa tako ni kamere i oprema prometnica. Sve se popravlja reaktivno i to kada se građani počnu žaliti ili se desi kakav veći problem odnosno netko strada.

Po troškovniku se “održava” jako puno. Pogledajte samo ove cifre kakve 3t cable doo dobiva i kakve su godišnje ogromne cifre.

Preventivno i interventno održavanje automatskog sustava upravljanja
prometom (softvera i opreme u nadzornom prometnom centru od
strane isporučioca opreme)
180.000,00KN
Preventivno i interventno održavanje video sustava za nadzor prometa
32.540,50 KN

Preventivno i interventno održavanje video sustava
za nadzor prometa
40.000,00 KN Nabava ispod zakonskog praga
7. Izmjena Plana nabave:
Mijenja se procijenjena vrijednost
62.000,00 KN Nabava ispod zakonskog praga

Također, možete li objaviti plan nabave tj izvješće o troškovima za 2018 i 2019 koja nedostaje na službenoj stranici?
Što se točno dobilo za ovo preventivno održavanje automatskog sustava upravljanja? Nemate li nekakvu licencu koja je neograničena i koja ne košta godišnje nego ovo svake godine plaćate, kojoj firmi i što je napravila?
prometom

Poštovani,
u Rijeka prometu ističu da neprestano prate dostignuća u tehnologijama u njihovom djelokrugu rada te dodaju kako u 2016. godini nisu nabavili novu kameru za nadzor prometa. Naime, posljednja kamera nabavljena je 2014. godine.
Nadalje, Vašu tvrdnju “da se kamere često kvare” smatraju proizvoljnom i netočnom te odbacuju komentare koji obezvrjeđuju profesionalni rad službi Rijeka prometa. Dosadašnja iskustva pokazala su upravo suprotno od onoga što Vi potpuno neutemeljeno tvrdite, odnosno pokazalo se da su kamere pouzdane i da su kvarovi kamera izuzetno rijetki, što je moguće lako dokazati. Činjenica je da su se događali kvarovi starih video-optičkih data pretvarača, ali su oni postupno zamijenjeni ili servisirani te je video sustav u punoj funkciji.
Mogućnost prepoznavanja registarskih pločica na vozilima može biti dodatna opcija korisna za neke druge službe, ali nije važna za posao kojim se bavi Rijeka promet, a to je nadzor odvijanja prometa. Takva opcija ne može biti ključni razlog za izbor određenog tipa kamere ili za zamjenu postojećih kamera u Gradskom prometnom centru, osim ukoliko se ne promijeni opća strategija nadziranja prometa.
Godišnje održavanje kamera podrazumijeva dobavu i zamjenu dotrajalih dijelova i opreme, popravak optičke infrastrukture kamera na 14 pozicija te održavanje snimača i softverskog sustava za daljinsko upravljanje kamerama. Vanjsko čišćenje obavljaju službe Rijeka prometa u sklopu redovnog čišćenja semaforskih lanterni.
Kao što i sami znate, osim Prometnog centra, kamere koristi i Prometna policija te pitanje zašto se kamere ponekad usmjeravaju izvan prometnice treba uputiti prema njima. Kamera koju spominjete u Vašem komentaru nije bila zaglavljena. Kamera na raskrižju Krešimirova-Nikole Tesle privremeno je izvan funkcije, zbog radova na rekonstrukciji Krešimirove koji su uvjetovali privremeni prekid veze.
Prethodno je već pojašnjeno da prikaz uživo koji je dostupan građanima na internetu nije primarna zadaća video sustava Prometnog centra, već se radi o sporednoj opciji, odnosno mogućnosti da se i zainteresiranim građanima pruži uvid uživo u stanje na prometnicama. Video nadzor služi kao sredstvo za nadzor odvijanja prometa te njime rukuju operateri Gradskog prometnog centra i Prometna policija, sukladno službenim zadaćama. Za sada funkcija postavljenih kamera je zadovoljavajuća. Međutim, Rijeka promet je već krenuo u modernizaciju sustava video nadzora, jer je 2017. godine ugrađena nova oprema, odnosno video zid u kompletu s video serverima, monitorima te pratećom softverskom podrškom te IP konverterima koji su postojeću analognu infrastrukturu pretvorile u IP novu tehnologiju. Nabavljena je i jedna nova IP Speed Dome kamera koja će biti postavljena na jedno od raskrižja. Video sustav te sustav automatskog upravljanja prometom širit će se prvenstveno sukladno planovima i raspoloživim sredstvima Grada te rezultatima prijava za sredstva z EU fondova.
Rijeka promet, kao i sva ostala komunalna društva Grada Rijeke, u obvezi je provoditi postupak javne nabave, sukladno utvrđenom postupanju i pravilima Grada. Sva nadmetanja su javna i svi sposobni ponuditelji mogu se javiti i sudjelovati u nadmetanju, točnije svatko tko zastupa proizvode koje navodite kao primjer, a ispunjava opće uvjete nadmetanja.
Rijeka promet prethodno je već odgovorio na tužibabu o sinkronizaciji semafora na prometnom pravcu kojega spominjete, pa ga ovom prilikom nećemo ponavljati. No, još jednom napominjemo da je sinkronizacija dvosmjerna te da ne podrazumijeva situaciju da vozilo u svakom trenutku zelene faze mora imati punu sinkronizaciju na svim ostalim raskrižjima.
Dopuna detektorima prometa omogućava viši stupanj automatskog rada semafora na raskrižju Liburnijska-Zametska-Zvonimirova, odnosno po potrebi omogućava puni prometno ovisan i samostalan rad raskrižja. Planirani trošak ugradnje svih potrebnih detektora je 80.000,00 kn.
Projektna aktivnost modernizacije semaforiziranih raskrižja samo je jedna od više aktivnosti u sklopu ITU projekta Unaprjeđenje sustava javnog prijevoza, čiji je ukupni nositelj KD Autotrolej, a provodi je Grad Rijeka.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Poštovani,
sukladno zakonskim propisima, planovi nabave Rijeka prometa objavljeni su u Elektroničkom oglasniku javne nabave (eojn.nn.hr/Oglasnik).

Vezano za sva ostala pitanja, riječ je zaista o detaljnim tehničkim, logističkim i stručnim detaljima i informacijama. U tom smislu, pozivamo Vas da izravno obratite Rijekaprometu gdje će vrlo rado organizirati sastanak s Vama i stručno odgovoriti na sva pitanja i detalje. Naime razina tehničkih i drugih detalja koje tražite u Vašim pitanjima svakako zaslužuje adekvatne odgovore koji najvećim dijelom ne odgovaraju formatu Tužibabe putem koje ste nam se obratili. Također, stoje Vam na raspolaganju i svi drugi komunikacijski kanali kako prema Rijekaprometu tako i prema Gradu Rijeci.

S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite

Kalendar događanja

Izložba
  • 09.04. – 27.04.
  • (19:00)

Izložba “Budi susjed!” i Urbani separe u Galeriji Kortil

Izložba pokazuje što se dogodi Rijeci kada se spoji deset tisuća susjeda, posjetitelja, stručnjaka, volontera, institucija, partnera, turista i mjesnih odbora...

Detaljnije

Radionica
  • 20.04.
  • (12:00)

Geštalt psihološka radionica

Geštalt psihološka radionica o gaslightingu na kojoj će psihologinja Mia Rukavina nastojati stvoriti prostor za holistički pristup temi s fokusom na osnaživanje žena...

Detaljnije

Izložba
  • 19.04. – 20.04.
  • (12:00)

Izložba na Sajmu 3N: Napusti normalne naprave

Zagrebačka Radiona te slovenski kolektivi Cirkulacija2 i BridA sudjeluju u izlagačkom dijelu Sajma 3N: Napusti normalne naprave u dvorani Filodrammatice...

Detaljnije

Druženje
  • 23.04.
  • (18:30)

Upoznaj umjetnika u MMSU-u: Vlad Nancă

Rumunjski umjetnik Vlad Nancă, koji je trenutno u Rijeci na umjetničkoj rezidenciji Kamov, predstavit će nam svoju dvadesetogodišnju karijeru...

Detaljnije

Predavanje
  • 25.04.
  • (13:00)

Predavanje „EU projekti – moj izbor za karijeru!“ na Filozofskom fakultetu

Predavanje će održati Srđan Kerčević iz Regionalne razvojne agencije Primorsko-goranske županije....

Detaljnije

Književni susret
  • 26.04.
  • (18:00)

Impulse festival: Promocija “Antologije hrvatske i srpske slem poezije” u GKR-u

Jedinstveni kulturni poduhvat koji na jednom mjestu okuplja 64 pjesnika i pjesnikinje iz dviju susjednih država koji na 368 stranica predstavljaju svoju poeziju ...

Detaljnije