Poštovani,

Zanima me da li se razmišlja tj. da li je u planu rekonstrukcija postojeća 2 semaforizirana raskrižja kod čvora Škurinje (jedno raskrižje je na križanju sa Osječkom ulicom – Poz.1 na priloženoj skici; a drugo je cca.50 m udaljeno sa ulazno-izlaznim privozima zaobilaznice – Poz.2 na skici)?

Naime, po završetku izgradnje ceste D403 odnosno njezinim spajanjem na čvorište Škurinje, neminovno će doći do značajnog povećanja prometa na privozima navedenim raskrižjima kao i povećanje prometa (naročito teretnog) na ulaznim trakama (priključak u smjeru Zameta – Poz.3 na skici, te priključak u smjeru Zagreba – Poz.4 na skici) koji su izvedeni prekratko. To će dovesti do stvaranja gužvi, koje su već i u postojećoj situaciji svakodnevno vidljive, ali i do smanjenja razine sigurnosti (na priključcima).

Budući da je rok za završetak ceste D403, sredina 2023. godine, mislim da je krajnje vrijeme da se počne razmišljati o ovoj problematici i mogućim rješenjima.

Nadam se Vašem odgovoru i srdačno Vas pozdravljam.

Stale / 10.11.2021.

Poštovani,
u Odjelu gradske uprave za komunalni sustav i Rijeka prometu d.d. ističu da su, jednako kao i investitor priključenja nove prometnice D-403 na Čvor Škurinje, točnije Hrvatske ceste d.o.o., svjesni problema i potrebe modernizacije dva semaforizirana raskrižja između Osječke ulice i samog Čvora Škurinje, a sve u cilju kako bi se nova prometnica priključila na optimalan način te osigurala kontinuirana protočnost s obzirom na očekivani promet visokog intenziteta. U tom smislu već su održani radni dogovori i utvrđene potrebne mjere, kao i daljnji koraci ka rješavanju ovoga pitanja. Kako je to uobičajeno, tijekom pojedinih faza izgradnje bit će predstavljena pojedina privremena i konačna rješenja odvijanja prometa, kako bi javnost na vrijeme bila upoznata sa svim potrebnim detaljima.
Podsjetimo kako je Grad Rijeka u ožujku ove godine na Upravu tvrtke Hrvatske ceste d.o.o. i Hrvatske autoceste d.o.o., uputio dopis u cilju sagledavanja prometne problematike na području grada Rijeke u budućem razdoblju. Činjenica je da su Hrvatske ceste u proteklom razdoblju i sada učinile i čine velike napore, kroz realizaciju zahtjevnih projekata, a sve s ciljem dobre prometne situacije u gradu, kao i povezanosti samog grada. Upravo temeljem takvih investicija koje će se realizirati u budućem razdoblju, neophodno je sagledati i problematiku odvijanja prometa na području grada te uključiti sve relevantne sudionike.

U tom smislu, pokrenuta je inicijativa predstavnika Grada, Hrvatskih cesta PJ Rijeka, Rijeka prometa i Hrvatskih autocesta s ciljem da se unaprijed razmotre moguća rješenja prometa na Škurinjama, nakon puštanja u promet prometnice D403, odnosno čvorišta, mjesta spoja autoceste, državnih i nerazvrstanih cesta. Pojačani promet na čvoru Škurinje nastat će u trenutku kada prometnica D403 bude u funkciji, što će se značajno odraziti i na cjelokupno okruženje. U navedenom dopisu posebno je naglašeno kako sadašnja semaforizirana raskrižja na čvoru Škurinje nisu dostatna, odnosno neće omogućiti normalno odvijanje prometa na, i danas opterećenim pravcima.

Dodatni prometni problem za sagledavanje u budućnosti je i čvor Diračje, gdje unatoč nedavnoj novelaciji semaforskog sustava, postoje problemi zagušenosti prometa, zbog velike količine vozila koja ulaze na obilaznicu, kao i zbog nedostatne dužine trake za skretače koja se ne može produžiti, jer je izgrađena na objektu nadvožnjaka. Grad Rijeka mišljenja je kako je problematiku načelno gledano moguće riješiti kružnim raskrižjima.
Sve navedeno zahtijeva ozbiljan pristup problematici, kao i maksimalni angažman svih sudionika, a posebice vezano za čvor Škurinje. Stoga je Grad Rijeka od uprava Hrvatskih cesta i Hrvatskih autocesta tražio imenovanje predstavnika koji će, zajedno s predstavnicima Grada Rijeke, sudjelovali u sagledavanju problematike i prijedlogu konačnih rješenja.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite