Potaknuta tužibabama na portalu oko suše i zalijevanja moram napisati svoje nezadovoljstvo koje sam primjetila oko automatskog navodnjavanja na Kantridi.
Osobno radim već 10g. u jednoj tvrtci koja se između ostalog bavi i uređenjem te održavanjem navodnjavanja.

No, da otvorim tužibabu. Sjećam se prvih projekcija garaže Kantrida (kod bazena) te je ona u toj ideji kao i prvih dana bila zamišljena u obraslim bršljanima koji bi davali jedan zeleni ambijent toj cijelini. Nadalje cijeli kompleks bazena ima iste vrtove koji se automatski navodnjavaju te je to svugdje lijepo osim u garaži.

Na prvim slikama (u prilogu) dok je to izvođač postavio to je bilo zeleno i jako lijepo se širilo. Postavljeno je automatsko zalijevanje i sve je dobro radilo.

Međutim, prije više od mjesec dana kako sam parkirala preko puta invalida na najvišoj razini, išla sam fotografirati pogled vidim kako je špina zatvorena i automatski regulator vode koji tu vodu pušta isključen. A okolo tako suhi pijesak, izgorene biljke, otpušci cigareta, boce, smeće.
Uključila sam ga, baterija u njemu je bila puna, vrijeme namješteno ali glavna sklopka prije njega isključena.
Tako je očito na svim razinama.

A tijekom cijelog balkona za bršljan tako suha zemlja, ali ono što je najčudnije, vidim svježe postavljeno nekoliko cvjetova koji su se uspjeli osušiti jer se očito ne navodnjava.

Kako sam htjela spasiti što se spasiti da, uključila sam glavnu sklopku sa strane, automatski regulator vodu je isključio, namjestila vrijeme navodnjavanja oko 23h na 30min kapanja iz cijevi. S ponavljajućim ciklusom.
Rezultat toga na ovoj razini je vidljiv iz slika je vidljiv, biljke su ponovno počele rasti i malo se zeleni na ovoj razini.

No šok od ovog tjedna, Rijeka promet je isključio navodnjavanje na svim razinama i učinio što?

Zatrpao zemljom sve sklopke, isključio ih i načinio veliku štetu zakopavanjem digitalnih automatskih regulatora vode koji bi tu vodu trebali puštati.

Razloga za to nema, osobno sam provjerila opcijom “self test” na programbilnom automatskom regulatoru koju je on uspješno pustio 10s i nakon toga zaustavio prije nekoliko tjedana kada to nije bilo zatrpano.

Voda i u slučaju otkazivanja nečega se ne može cijediti na drugim katovima, nema nikakve opasnosti, potrošnja vode je nezamjetna.

Pitala sam u kafiću jer na toj razini je jedino ostalo cvijeće automatski zalijevano i uređeno te mi je konobarica rekla da nije vidjela da se nešto popravljalo niti sadilo.

I onda šok, otvorim stranice Rijekaprometa i u njihovom katalogu je navedeno da godišnje na održavanje sustava navodnjavnja u garaži Kantrida potroše 25.000,00kn s PDVom tvrtci bez javnog natječaja.
http://www.rijekapromet.hr/Download/2012/02/24/PLAN_NABAVE__RIJEKA_PROMET_d.d._ZA__2012..pdf

Nije li nam garaža puno ljepša na prvim slikama i onim s otvorenja nego sada, zašto je Rijeka promet uništio ove divne biljke?

dorina / 20.08.2012.

Ali ipak su nešto napravili, uništiti digitalnu sklopku zatrpavanjem zemlje preko nje i zatvoriti sklopku prije toga s najlonom da je nitko ne vidi. To je najtužnije. Nije lako dobiti toliko novaca i onda još napraviti štetu. Neka se kaže koja tvrtka je dobila taj posao bez natječaja i sankcioniraju zaslužni za ovo.

Mislim da bi cuvarima garaze radno mjesto trebalo uvjetovat i obilaskom sistema za napajanje, kako bi im to mogli odnbit od place.

svakako – slazem se, netko bi trebao odgovarati za ovo.

I svakako pohvala na tuzibabu, lijepo je procitati tako kompletnu tuzibabu, narocito kad osoba zna tocno o cemu se radi.
Mena zanima da li su zatrpavanjem ti regulatori unisteni, te treba li prijaviti policiji unistavanje imovine?

Upit je poslan na očitovanje. Dodao bih samo da je iz Vašeg priloga vidljiva cifra od 20.000 a vi spominjete 5000 više. Da li je riječ o grešci ili o dva iznosa?

@ urednik – cijene su navedene bez PDV-a. S PDV-om je 25000kn

Niste vidjeli dio koji kaze “Nabava ispod zakonskog praga”?

Poštovani,

iz Rijeka prometa dobili smo informaciju kako je Rijeka promet još prije početka Europskog prvenstva u plivanju isključio navodnjavanje vaza s cvijećem u garaži Kantrida zbog mjestimičnih propuštanja i curenja zbog čega je voda kapala na parkirana vozila, a utvrđeno je da je jedan od uzroka bio i problem sa sustavom navodnjavanja. Nakon što ste bez znanja i dopuštenja Rijeka prometa uključili sustav, došlo je ponovno do propuštanja i curenja na nižu etažu tako da su bili prinuđeni trajno isključiti sustav navodnjavanja sve dok se ne riješi problem propuštanja.
Na balkonu je pred ljeto posađeno novo bilje prema preporuci KD Čistoća, što se uređuje svake godine i sustav navodnjavanja na balkonu – krovu terase uredno radi. Problem je što nepoznate osobe i posađeno bilje često trgaju i uništavaju. Uostalom, poznato je da su osim cvijeća žrtve nepoznatih vandala bile i klupe na terasi, koje su u više navrata oštećene.
Iako nema sumnje u Vaše zaista dobre namjere, moramo istaknuti da ste samoincijativno i bez da ste se prethodno informirali o razlozima isključenja sustava, uključili upravljanje sustavom navodnjavanja vaza na garaži Kantrida što svakako ne može biti prihvatljivo jer odgovornost za rad garaže na bazenu koja je u njegovom vlasništvu ima samo Rijekapromet
Nadamo se da ćete ovo pojašnjenje prihvatiti s razumijevanjem.

S poštovanjem
Gradska uprava

Poštovani,
normalno da je kapljalo po prehodnom programu jer je bilo namješteno na 8h program, tj. programator je bio potpuno krivo namješten. Na najvišoj razini nije trebalo kapljati osim ako netko nije opet namještao programator.

Opravdanje da će kapljati po autima je smiješno jer zbog samog nagiba ne može kapljati na sljedeću etažu već bi se voda zbog nagiba zadržala na postojećoj razini.
Ali upravo radi toga se stavi kraće zalijevanje svaki dan umjesto neparnim datumima po 8h dnevno, toliko vode ne može zadržati balkon i ona kaplje.

Svejedno, on je bio trajno isključen i prije, što dokazuje stanje osušenih biljaka. Nigdje nije ni spomenuto 25 000kn.

Ako želite, sama ću vam namjestiti navodnjavanje da ne kaplje.
No nanijela se velika šteta programatoru i elektromagnetskoj špuli kada ste je samo prekrili zemljom. Rješavanje problema stavljanjem zemlje preko toga je kao guranje glave u pijesak i izbjegavanje pronalaska rješenja.

Danas sam bila s kolegom ponovno u garaži te je riječ o Rain Bird WP1 programatoru. Ako ga želite sami programirati, evo vam osnovna uputstva za korisnike:
http://www.inaqua.hr/_upload/WP%201.pdf

Dorina, “Nabava ispod zakonskog praga” znači da nije potreban javni natječaj.

Ovaj put se pridruzujem fosilima u lozi sa procjenom ove izvrsne tuzibabe…nisam ipak tako nesto ocekivo od njih…

Nisam vidio detaljno spomenute vaze,ali podesiti navodnjavanje na 8h program ne služi ničemu,najmanje uštedi vode čemu je navodnjavanje i namijenjeno osim što je korisno i za biljke.
Također vaze su iznutra trebale biti hidroizolirane sa pravilno izvedenim ispustom vode što sumnjam da je učinjeno ukoliko voda pušta po parkiralištu.
Naime ako je tako napravljeno tada nema problema sa odvodom vode bez obzira o kojoj količini se radi.
Smatram da tvrtka koja je postavljala sistem navodnjavanja treba biti angažirana i za njezino održavanje što zbog garancije (koja je vjerovatno već istekla),ali i zbog daljnjeg ispravnog funkcioniranja sistema.
Sistem navodnjavanja zahtjeva povremenu kontrolu,a ne zaboravimo da prije zime treba ispustiti vodu iz cijelog sistema pošto postoji mogućnost smrzavanja i pucanja elektromagnetske špule.

Bila u garaži, isto stanje kao iz tužibabe.
Da ne otvaram novu tužibabu, došla sam oko 21h te je unutarnje stepenište neosvjetljeno, pola plafonjera ne radi (i više) te su neoštećene ali ne rade.
Na vanjskom stepeništu sa zapadne strane (bliže benziskoj) rasvjeta je pregorila valjda od samog otvaranja jer vlada totalni mrak a vidi se da postoje rasvjetna tijela.
Može li se ovo uputiti kao dio ove tužibabe ili da otvaram novu?
Nigdje nisam primjetila kapljanje ali po sredini garaže je kanalizacijska rešetka te jedino ako ta crijev propušta pa bi onda moglo kapljati.
Ali inače ovo od zalijevanja ne može kapljati.

U cijeloj garaži je toliko očigledno neodržavanje.

Može li se opet upitati Rijeka promet da pojasni to “kapljanje” i zašto su isključili navodnjavanje?

Hoćemo li dobiti odgovor na moje i Dorinino pitanje odnosno konstataciju?

Na pitanje je RP odgovorio, a ukoliko nemate dodatno konkretno pitanje, razmišljanja o temi nemam zašto poslati na očitovanje.

Imam dodatna konkretna pitanja:
Zašto vaze puštaju vodu?
(molim nemojte mi odgovarati da puštaju zbog nepodešenog navodnjavanja jer ako su vaze pravilno izolirane i sa pravilnom odvodnjom tada navodnjavanje može biti podešeno i na 24 h)
Tko održava sistem navodnjavanja?
(ime poduzeća)
Koliko je plaćeno poduzeće za održavanje navodnjavanja?
Koliko često se kontrolira da li je sve u redu sa sistemom navodnjavanja?
Tko je zemljom prekrio programatore i elektromagnetske špule i da li će odgovarati za nepravilno rukovanje sistemom za navodnjavanje?

Poštovani,

temeljem očitovanja kojeg smo primili iz Rijeka prometa ističemo sljedeće:
Vaze za cvijeće ne propuštaju vodu, već je izvedba takva da voda iz njih istječe, stoga problem ne leži u samim vazama, već u odvodnji po parapetu etaže garaže. Sustav navodnjavanja vaza održava tvrtka Rijeka promet d.d.., međutim, sustav je trenutno isključen na cjelogodišnjem nivou s obzirom na činjenicu da za sada nije planirano ozelenjavanje. S obzirom da tvrtka Rijeka promet sustav održava u okviru svojeg redovitog poslovanja, ne izdvajaju ne posebna sredstva za tu namjenu prema nekoj tvrtki. Što se tiče kontrole sustava navodnjavanja, potrebno je istaknuti kako se sustav jednom godišnje puni i jednom godišnje prazni, a to se odnosi samo na dio na terasi. Radnici Rijeka prometa svakodnevno vizuelno kontroliraju kompletan objekt pa tako i sustav navodnjavanja, osim nedjeljom.
Programatori i ventili prekriveni su zemljom od strane djelatnika Rijeka prometa, nakon što su zaštićeni folijom. Sada je sustav dodatno zaštićen metalnim poklopcima s lokotom i ključem kako bi bilo dostupno samo ovlaštenoj osobi Rijeka prometa. Pritom je važno istaknuti kako nije dozvoljeno neovlašteno rukovati ovim uređajima.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Ovo je borba protiv vjetrenjača.
U prošlom odgovoru su rekli da imaju problem s propuštanjem vode.
Odgovori im se da nije problem propuštanje već neadekvatan program od 12h.
Onda dolazi odgovor:
“Vaze ne propuštaju vodu već su napravljene da propuštaju” (što samo oni razumiju) stoga je našom krivicom uvenulo svo cvijeće.

Na razini ulaza kraj čuvara čak i raste puno lijepih djetelina, malo trave i svega.
A zašto? Jer je pala kiša nedavno i to izgleda lijepo.

No što oni rade, zaključavaju sve, da se sakrije njihova sramota.
Najbolje da zaključaju cijelu garažu.

Nije zvaka za seljaka … Projektanti garaze su vjerojatno zamislili mrezastu fasadu garaze obraslu u puzavce … sto bi bilo zgodno, iako ni ovako nije lose…cak mozda i bolje. Jednostavnije, jeftinije…modernije. Pa onda to treba jasno i glasno rec. Necemo odrzavat biljke zelene, jer je to bez veze. I gotovo…a ne ovako

Malo ste se zapetljali,
sustav malo radi malo ne radi ( u sezoni)
malo se sade biljke malo se ne planira ozelenjavanje
kao što sam procijenio,ne valja sustav odvodnje,a automatsko navodnjavanje ne znate podesiti.
moja pitanja:
da li su osobe u Rijekaprometu stručno osposobljene za postavljanje navodnjavanja i rukovanje istim (inače za to postoji stručno osposobljavanje/edukacijski tečaj koje provodi poduzeće In-aqua d.o.o. zastupnik Rain bird navodnjavanja koji su postavljeni?
kada ćete popraviti sistem odvodnje?

Odgovorite