undefined

Izložba je nastala u produkciji ljubljanske Aksiome –
Instituta suvremene umjetnosti.

U trenutnom stanju informacijskog preopterećenja, slikovne
datoteke predstavljaju jedan od najtraženijih sadržaja koji se neprestano
razmjenjuju putem aplikacija za dopisivanje, društvenih mreža, mikro-blogova i
drugih servisa, pri čemu suvremeni alati za izradu vizualnih sadržaja svima
omogućuju njihovu proizvodnju, dijeljenje i potrošnju. Unatoč brojnim
raspravama koje se u znanstvenim i umjetničkim krugovima vode posljednjih
petnaestak godina, utjecaj takvog stanja na profesionalnu vizualnu produkciju i
likovnu umjetnost tek treba prepoznati.

Spomenuti je kontekst važno imati na umu u promišljanju
djela mlađih generacija umjetnika, koji su prije umjetničkog poziva u prvom
redu bili korisnici digitalnih uređaja, pametnih telefona i društvenih mreža. U
takvom je okolišu odrasla i “digitalna domorotkinja” Dorotea Škrabo koja u
Ljubljani završava magistarski studij grafičkog dizajna.

Baveći se fenomenima fotografije i videa na internetu, ova
mlada umjetnica u svojem radu istražuje nove medije, popularnu kulturu i
umjetnost, s naglaskom na ograničenja koja nam nameću društvene mreže.

Izložba “Zabranjeno fotografiranje” polazi od ideje da
umjetnička djela nisu autonomni artefakti, već tragovi njihovih autora, dok su
gledatelji aktivni sudionici samog procesa proizvodnje vizualnih sadržaja na
mreži, a ne puki potrošači dovršenog artefakta. Sastoji se od dvije
instalacije, “Neka jedu kolače” i “Muzej Lowres”, koje svaka na svoj način
progovaraju o složenim odnosima suvremenih komunikacijskih alata i proizvoda
tradicionalne umjetnosti, te o prolaznom karakteru vizualnih sadržaja u doba
interneta.

Ulaz je slobodan.