U okviru EU projekta Risk Change u kojem je MMSU uključen od 2016. godine zajedno s devet drugih europskih partnera, u četvrtak i petak, 14. i 15. prosinca 2017. u 19 sati održat će se otvorenje dviju izložbi u Muzeju i Malom salonu – „Crne Krabulje“ i „Bez naziva 2017.“ Tome Savića-Gecana.
Foto: MMSU / Carlos Aires – Sweet Dreams are Made of This, video, 2016.

Umjetničko-istraživački projekt Risk Change tematizira
ekonomske migracije kao kolektivni fenomen, baveći se njihovim uzrocima,
povodima, posljedicama i odnosima između migranata i stanovnika na razini
svakodnevnog života.

Izložba „Crne krabulje“ u MMSU-u u četvrtak će predstaviti umjetničke
radove stranih i domaćih umjetnika koji su izabrani u okviru javnog poziva
objavljenog u lipnju, 2017., a koji se bave migracijskom problematikom.

Na sjecištu politike i poezije, ova epizoda međunarodnog projekta Risk Change predstavlja dvanaestero autora koji odmiču od društveno-političke statistike i zalaze u emotivno-psihičku pozadinu migracija. Predstavljeni umjetnički radovi svjedoče o bezvremenosti fenomena migracija, kao i o dugotrajnoj umjetničkoj preokupaciji temom lomljivosti ljudskih veza, ekscesom nesigurnosti i odbačenosti koje ova tema izaziva.

Izložba će predstaviti umjetnike: Carlos Aires, Cristiano Berti / Can Sungu, Marianna Christofides, Aleksandar Garbin, Roos van Haaften, Laurent van Lancker, Miroslav Mikuljan, Rafael Puetter (Rafucko), Davor Sanvincenti, Ana Sladetić, Elejan van der Velde.

U okviru istog projekta u Malom salonu u petak će se prvi
puta samostalno predstaviti i rad umjetnika Tome Savića-Gecana. Izložba u Malom salonu nastavlja se na dvije prethodeće: u galeriji Établissement d’en face u Briselu 2005. godine te 2015. u antwerpenskom (On)begane Grond. Put povezivanja ta tri mjesta, započeo je postupkom skidanja prozorskog stakla s izložbenog prostora u Briselu i pretapanja stakla u čaše koje su služile za posluživanje pića na otvorenju iste izložbe. Zatim je vanjski zid u prostoru (On)begane Gronda prebojao prozirnom bojom u koju je umiješao smrvljenu čašu s prethodnog izlaganja. O tome je riječ u Malom salonu, gdje je umiješao stakleni prah u boju za ličenje kompletnog izložbenog prostora.

Tomo Savić Gecan i ovom izložbom potvrđuje svoj dosadašnji interes za temu interakcija promatrača, izlagačkog prostora i sustava u kojem djeluju umjetnik i publika.

Izložbe i projekt dio su programske linije Kuhinja – Centar
za kreativne migracije unutar programa Rijeka 2020 – Europska prijestolnica
kulture.