Vava - Vinil je finil

–       Ako sam dobro shvatio ti si ovdje u
Rijeci gotovo svako ljeto, po mjesec – dva. Voliš grad koji peče? Odakle, ili
otkad, potječe ta intimnost?

AJ: Rijeku svojatam i doživljavam jednako kao rodni grad.
Tu su me starci začeli i napravili, stjecajem okolnosti nisam rođen u riječkoj
bolnici, ali sam od rođenja svaku godinu provodio bar po 3, 4 mjeseca godišnje
u Rijeci, od Kozale preko Prvomajske, od Škurinja do Bivija, Kostabele, tu je
djetinjstvo uraslo u godove, pa stoga Rijeku jako intimno doživljavam kao svoje
gnijezdo jednako kao i druga mjesta u kojima sam puštao korijenje. A potom i
nakon faksa i bilo kojeg životnog razdoblja ispada da sam u Rijeci proživio
dobar dio života ili onoga bitnoga u životu, mimo Zagreba i Podravine. Tako da
si predobro shvatio. Rijeka je bio i ostaje jedan od najbitnijih mi gradova
koji te oblikuju na ovaj ili onaj način.

–        Jel se voliš toćat u moru? Ono, plivat od
Kantride do Pećina i natrag?

AJ: Obožavam! More je život. Jedino, moje redovne rute su
od Kostabele do Bivija, pa povremeno i natrag. Nekad, kad nagovorim dovoljno
blesavih prijatelja, probat ću drmnut uz barku od Kantride preko na Cres. Na
Krk sam s Oštrog preplivao prije tri ili četiri godine, a ljetos od opatijske
Slatine do malo prije spomenutog Bivija. Ima neka veza s putevima Veljka
Rogošića, bit će. Da nema straha od morskih pasa, koji mi je buraz usadio kad
me ko mulca vodio gledat Ralje 2, vjerujem da bi bilo toga i više. Ovako, uz
obalu uglavnom pa deri po mjeri.

 

–       Ima jedna neobična stvar s tobom – tek
si u srpnju dovršio svoj debitantski film ‘Zbog
tebe’
, premijera je zakazana za Valentinovo sljedeće godine, a upravo
započinješ snimanje novog naslova, zasada naziva ‘Ona’, i to u Rijeci. Kad kažem debitantski film u tvom slučaju to
se podrazumijeva kao: glumačka uloga, scenarij, režija i produkcija
.

AJ: Neobično je možda utoliko jer se u doba besparice i
krize domaćeg igranog filma našao još jedan naivčina ili idealist-utopist koji
vjeruje da se ne mora ispričavat za ganjanje svojih snova čak i kad pokušava
sanjat veliko filmsko platno. Inače, koprodukcija je u pitanju i to zato jer se
zapravo radi o trilogiji filmova motiviranih ljubavlju, raznim varijantama iste
te muško ženskim i inim varijantama odnosa koji proizlaze iz ljubavi.
“Fuck Off I Love You” naslov je drugog filma za inozemno tržište, za
regionalno je zasad “Ona”. To je ujedno centralni dio trilogije pa
stoga nije neobično da se film snima dok prvi još nije imao kino premijeru. Dio
tog filma ćemo jesenas (tijekom listopada) snimati i na terenu Rijeke i
Opatije. Upravo smo u procesu pregovora, tj zamolbi i dobivanja odobrenja na
zamolbe za logističkom potporom od strane Grada Rijeke, Art kina, HNK Zajca,
Autotroleja, gradskog MUP-a te nekih gradskih instanci oko izdavanja dozvola
snimanja, smještaja dijela filmske ekipe, rješavanja cateringa za članove ekipe
te pomoći pri nalaženju nekih lokacija (interijera – jedan stan) u kojem ćemo
snimati najvjerojatnije u periodu od 09. – 11. listopada.

 

–       Ajmo još malo o novom filmu. I ovdje si
producent. Jel to znači da ne znaš kamo ćeš s novcima? Jer, naime, imam
nekoliko projekata na pameti pa možda da se uključiš s tim financijama da i ja
nešto objavim u tekućoj godini, haha…

AJ: Nema frke, samo priloži! Na žalost, ne znači. Nije
više aktualna priča života. Taj ruski oligarh Boštojevski čiju sam kćer prije
par godina na koncertu PJ Harvey spasio od zaljubljivanja u jednog zlog
Korejanca time što se suludo zaljubila u crvene frčke i loknice a la
Cetinskijevi ranih 90.-ih misleći da je riječ o onom jopcu iz Simply Reda a ne
ispodprosječnom Rvatu. Pa je njen ćaća svom potencijalnom zetu otvorio bianco
čekove do kraja života na žiro račun naše filmske produkcije, a osobito kad je
čuo da snimamo filmove o ljubavi i eto omogućio nam je bazene s jastozima i kavijarom
a ja ulupavam te milijune novaca u snimanje filmova umjesto da vodim Charlize
Theron po Malom Lošinju in flagranti,  ja
tudum brinem kako uspjeti u Hrvatskoj anno domini 2015. Na žalost dotična se u
međuvremenu odljubila jer je pošla za mlađeg buraza Brada Pitta pa je i njen
ćaća zatvorio pipu preusmjerivši je daleko u drugim smjerovima. Otad smo natrag
u realnosti zvanoj RH. U stvarnosti situacija je daleko od bajne pogotovo kad
su financije u pitanju. Ne mogu ti zasad otkriti našu tajnu kako uspijevamo, no
ako ikad zaradimo prvi milijun bilo čega sa zadovoljstvom ću podijeliti nauk s
dobrim ljudima. Koproducent sam, dakle jedan od joint venture firmi koje su
ušle svojim know howom, vremenom, opremom i kapitalom u avanturu zvanu snimanje
dugometražnog igranog filma.

 

–       Prema tvojim riječima za film si
predvidio stelarnu postavu – od Nine Violić do Judite Franković, kao i nekoliko
pjevačica. Kako biraš glumce? Šalješ im mejlove s molbama nek se priključe
snimanju?

AJ: Glumce biram isključivo prema odgovaranju ulozi i
njihovoj glumačkoj kvaliteti. Pristupi su mahom direktno. Mailovi su
stranputica ili tek prečac do finala. Iako ne prezam pred društvenim mrežama
ljudski kontakt u drugoj, trećoj ili četvrtoj dimenziji s očima, rukama i
drugim organima uživo još uvijek pretpostavljam bilo kojim divnim web/net
tehničkim čudesima.

 

–       Apsolvirao si, dakle, Rijeku. Jesi li
izabrao lokacije na kojima će se set snimati?

AJ: Jesam. Bit će puno lokacija. Od gorja tamo oko
Platka, spuštanja prema Grobniku, stare gradske jezgre, oko 3. Maja, par plaža,
onih klasičnih razgledničkih lokacija koje će uključivati i prostor oko
trsatskih stuba, Korzo, Rivu i Gat, prostor oko Guvera, a nadam se i izlaska
gradskih struktura u susret oko davanje svih potrebnih dozvole, te MUP-a. A poglavito
Autotroleja čiji nam dozvola snimanja u busu 4 ili 5 puno znači obzirom na
scenarij. Još uvijek tražimo neke logističke prehrambene dobročinitelje koji bi
omogućili hranu filmskoj ekipi za vrijeme snimanja, neki catering, ali nadam se
da ćemo i to riješiti na vrijeme.

 

–       Pretpostavljam da ćeš, osim uvoznih
glumaca i kamermana, uključit u film i neke lokalne umjetnike, suradnike
svakako, zar ne?

AJ: Da, kao što je u prvom filmu Damir Urban odigrao
jednu od glavnih muških epizoda, tako će u drugom filmu vrlo vjerojatno biti
osim Nine Violić još poneki glumac/glumica porijeklom iz Rijeke, ali kao dio
logistike ponudila se Liburnia Film Festival, tj njihov capo Boro Rakamarić, a
kao asistentice režije bit će mlada riječka redateljica Kristina Barišić, dok će
također prijatelji, obitelj i dobri ljudi iz Rijeke nadam se uključiti se
pomoći snimanja dijela filma koje odrađujemo u Rijeci.

 

–       Ah, da, zaboravio sam te priupitati dal
će se snimanje obavljati i u nekim zatvorenim prostorima? Klubovima, kafićima,
fitness centru?

AJ: Osim u busevima, vjerojatno u kafiću ili pizzeriji
nekoliko scena. Što se klubova tiče ima opcija s Palachom ili nekim drugim
prostorom tog klupskog tipa no to ćemo još vidjeti.

 

–       Triger za film ‘Ona’ se krije u gledanju
jednog drugog naslova – A complete History of my sexual failuries. Vjerujem da
se ne radi o prepisivanju predloška nego o nekoj tvist caki?

AJ: Triger su zapravo ljudi, ljubav, komadi prostora na
kojem živimo i M/Ž odnosi, a motiv priče filma se krije tek u naznakama u
sličnostima namjere naratorova putovanja sa spomenutim dokumentarcem,  jednako kao i ženskom verzijom priče Tatjane
Božić “Ljubavna odiseja/Happily Ever After” te podjednako tematikom
Jarmushova “Broken Flowers”. Ali naglašavam tek kao niti vodilji i
pop kultunoj referenci, samo u motivu. Sve ostalo je na nama. Nema
prepisivanja. Ni plesanja twista, nismo ni sluge Astaireu ni Travolti. Tako da
plešemo samo sentiše. Milujemo se, ljubimo u mraku. I lagano krećemo u ritmu
glazbe za dvoje. Takav bi trebao biti i naš novi film. Nježan, duhovit,
svakodnevan, povremeno tužan, bolan i realan, ali zabavan i feelgood.

 

–       U kolikoj ćeš mjeri uključivati u film
reference na pop kulturu? Ili, naprotiv, uopće nećeš?

AJ: Potpuno. Pop kultura je sparing partner. Šesti igrač.
I jedna od glavnih rola u filmu. Neizbježna stavka kako ispada svih sedam
scenarija koje sam zasad napisao i kanim ekranizirati narednih godina.

 

–       Još jedan povratak na prethodni naslov,
Zbog tebe. Zašto nisi prijavio film na ‘Pulu’? 

AJ: Iz vrlo provizornih i tehničkih razloga. Naprosto
nije bio gotov do ove godine obznanjenog roka za prijavu filmova. No, prema
reakcijama iz dotičnog festivala obzirom da će premijera filma biti dogodine,
nadamo se da nas na sljedećoj Puli neće zaobići i da ćemo imati prilike biti u
službenoj konkurenciji s ponudom te godine.

 

 

–       Usput, kako su se na filmu ponašali
glazbenici koje nerijetko kritiziraš na raznim portalima i u tiskovinama? Jesu
li dobili uloge ili su naprosto oni, to jest cameo?

AJ: Glazbena kritika u svojoj srži ne znači apriori
negativna kritika i 80% mog rada u tom segmentu novinarstva bilo je afirmativno
tako da doživljaje i etikete kritičara koji kritizira pritom kalemeći ti
negativno, ne doživljavam jer naprosto nije točan, a o dojmovima je suludo i
uzaludno raspravljati. Volim samo o argumentima. Drugi dio pitanja tiče se
glazbenika u prvom filmu, a vidjet će se i u drugom filmu još veći niz
ukazanja. Neki tumače sami sebe neki glume potpuno druge osobe. U “Zbog
tebe” Urban je glumio sebe, ali u jednoj prilično neugodnoj životnoj
situaciji dok su Sabina Herman i Lea Radolfi glumile potpuno druge osobe. U
“Fuck Off I Love You” tj “Ona” bit će puno iznenađenja i
čini se zanimljivih uklapanja osoba iz svijeta balkanske pop kulture u tkivo
filma. Svi oni koje pozovem i odazovu se izazovu igranog filma apsolutno imaju
čvrsto dramaturško i scenarističko opravdanje za uloge koje u filmu tumače.

 

 

–       Posljednje pitanje, ako se u međuvremenu
ne dosjetim još koječega, glasi dal pripremaš i kakvo publicističko izdanje?

AJ: “Preživjeti Facebook” je svojevrsni prequel
“Dnevnika Facebook idiota” koji bi trebao svoj drugo izdanje
doživjeti jesenas, zatim “Kako ubiti kritičara” te “Film nam
mater” – nešto poput filmske verzije “Bez Rocka Trajanja” su
rukopisi u pripremi ili fazi uređivanja gotovih rukopisa. To su publicistička
izdanja. Tri ili četiri biografije zanimljivih ljudi s ovih prostora su u
dogovorima, ovisno o tome koliko su spremni platiti bit će ili ne realizirane.
Potom unikatno izdanje, bit će objavljena u jednom jedinom primjerku, knjiga po
kojoj je sniman prvi film “Zbog tebe”, a također, drugi film je isto
nastao kao razrada rukopisa knjige “Ona”. Pišem paralelno roman
“Ljeto jednog Lava”, knjigu posvećenu svojoj noni Bambini, knjige za
djecu “Doživljaji jednog smrdozuba” i “Nema malih
superheroja”, spremam zajedničku zbirku poezije s Janom Ilić Milić jednom
sjajnom glumicom i predivnim stvorenjem iz Beograda i tako svašta nešto rukopisno
je u opticaju također.  E da, i dvije su
vrlo ekonomične knjige, svojevrsni bastardi publicistike i proze u pripremi
radnih naslova “Priručnik za preživljavanje Rvacke” i “Kako
uspjeti u životu govoreći odjebi”. To je sve u planu poobjavljivati
sljedećih 3, 4 godine uključujući i tekuću.

Kalendar događanja