Kava

Kava se posebno povezuje sa smanjenjem rizika od smrti od srčanih bolesti, moždanog udara, infekcija, ozljeda i nesreća, objavili su istraživači u studiji objavljenoj u časopisu New England Journal of Medicine.

No upozorili su i da te rezultate treba oprezno interpretirati jer su navike ispijanja kave mjerili samo u jednome trenutku, a ne zna se ni koji su sastojci kave povezani s dužim životom.

“Znamo da kava ima utjecaja na mozak, pa je moguće da to igra neku ulogu”, kaže vodeći istraživač Neal Freedman iz Nacionalnog zdravstvenog instituta u Rockvilleu u saveznoj državi Marylandu. “A možda utječe na zdravlje kostiju”.

Istraživanje dugoročnog utjecaja kave na razne bolesti dovelo je do suprotstavljenih zaključaka. Neke studije pokazuju da su kavopije u manjoj opasnosti od dijabetesa, ali druge daju naslutiti da kava možda povećava rizik od srčanih bolesti.

“Oni koji kavu već piju, nema razloga da prestanu. Netko će s vremena na vrijeme reći da je to štetno, ali ja mislim da ova (studija) potvrđuje mišljenje da nije štetna”, rekao je Lawrence Krakoff, kardiolog iz njujorškog medicinskog fakulteta Mount Sinai koji nije sudjelovao u toj studiji.

Oznake

Kalendar događanja

Predstava
  • 09.06. – 10.06.
  • (19:30)

„Kad zatvoriš oči“ Plesne udruge Ri DANCE

Predstava kroz ples, glazbu i scenski pokret donosi univerzalnu priču o odrastanju, samopouzdanju, prihvaćanju vlastitih nesavršenosti i hrabrosti da slijedimo svoje snove...

Detaljnije

Otvorenje instalacije
  • 11.06. – 14.06.
  • (18:00)

Ljeto u MMSU-u: Elisa Giardina Papa – She Flickered In and Out of History

Videoinstalacija koja istražuje geološku, mitološku i političku temporalnost Mediterana kroz priču o otoku koji je 1831. privremeno izronio između Tunisa i Sicilije...

Detaljnije

Književni susret
  • 11.06.
  • (18:00)

Radno čitanje: razgovor o knjizi “Plave kute idu na more”Ane Rajković Pejić

Kako i zašto smo počeli ići na more kao radnici otkriva ova odlična knjiga s čijom se autoricom družimo na novom susretu Radnog čitanja....

Detaljnije

Koncert
  • 13.06.
  • (20:30)

Poljski sastav Oczybaszki predstavlja projekt „Čudesna lađa. Razgovori Sjevera s Jugom“

Kroz glazbu, poeziju i vizualne projekcije poljski obiteljski sastav Oczybaszki istražuje bogatstvo narodnog stvaralaštva Hrvatske i okolnih krajeva....

Detaljnije

Koncert
  • 13.06.
  • (21:30)

Jonathan i Riječki simfonijski orkestar na Ljetnoj pozornici u Opatiji

Jedan od naših najljepših otvorenih koncertnih prostora 13. lipnja donosi nevjerojatnu fuziju moćnog orkestra i benda koji se ne boji pomicati vlastite glazbene granice...

Detaljnije

Izložba
  • 17.06. – 14.08.
  • (20:00)

“Riječani, Provjerite jeste li živi” – antiretrospektiva Vlaste Delimar u Galeriji Kortil

Izložba koja otvara širi projekt posvećen Delimarinom opusu u godini njezina sedamdesetog rođendana koji će se predstaviti i u Zagrebu, Splitu i Ljubljani...

Detaljnije