Opatija je cijeli utorak disala dokumentarce, a ništa drugačije neće biti ni u srijedu. 14. Liburnia Film Festival, festival hrvatskog dokumentarnog filma, nastavlja se još jednom Kavom s autorima filmova koji su prikazani u glavnom programu noć prije, dokumentarnim popodnevom u Villi Antonio uz Claustru i predavanjem „Antička i kasnoantička baština Rijeke i okolice“, radionicom za djecu Kako nas film vara te, naravno, cjelovečernjim dokumentarnim programom.

Program u konkurenciji na Maloj ljetnoj pozornici

Program u konkurenciji na Maloj ljetnoj pozornici (Ljetna pozornica Opatija) započinje (20:30) dokumentarnim prvijencem pulskog umjetnika Josipa Ivančića Pina, koji film Ti si mići mići mrav potpisuje kao i.j.piNO. Nakon eksperimentalnog ostvarenja, liburnijska publika imat će priliku prvi put u Hrvatskoj pogledati Tanku liniju. Potresni dokumentarac, nastao u hrvatsko-talijanskoj produkciji, koji tematizira uzroke i posljedice ratnih silovanja, najavit će hrvatska koproducentica filma Dijana Mlađenović i protagonistica Bekira Hasečić, predsjednica udruge „Žena – žrtva rata“ koja okuplja silovane žene i muškarce i bori se za procesuiranje zločina na bosanskim i Haaškom sudu.

Drugi blok filmova, koji počinje u 22:30) otvara dokumentarni portret Sanja.
Redateljica Nikica Zdunić razotkrit će gledateljima unutarnji svijet jedne dizajnerice u ostvarenju nagrađenom Posebnim priznanjem u regionalnoj konkurenciji na 12. ZagrebDoxu. Drugu godinu zaredom Vjekoslav Gašparović natječe se za LFF-ove nagrade. Nakon prošlogodišnjeg S Vama kroz život u kojem se bavio procesom nastanka mesnih prerađevina, ove godine u šestominutnom 201507STDR-L, koji na LFF-u ima svjetsku premijeru, proučava proces nastanka biljnih pripravaka.

Večer će zatvoriti Treći Arsena Oremovića koji se bavi najvažnijom sporednom
stvari na svijetu – nogometom. Novinar i filmski kritičar propituje privatizaciju hrvatskog nogometa te istražuje namjere političara i čelnika Hrvatskog nogometnog saveza kroz razgovore s brojnim akterima nogometne sportske
scene. S onima koji su s njim željeli razgovarati.

Popratni program

Najmlađi uz stručno vodstvo Vande Kreutz i Ane Hušman nastavljaju istraživati filmske varke na besplatnoj radionici Kako nas film vara koja se provodi u sklopu Restartove Filmske početnice, namijenjene predškolcima i  osnovnoškolcima koji žele ući u svijet filma i medijskog stvaralaštva. A za nešto starije, organizatori su pripremili još jednu Kavu s autorom u Caffe baru
Eugenian (festivalsko okupljalište) i dokumentarno popodne u Villi Antonio gdje ćemo pogledati Claustru lokalne filmske ekipe.

Ana Golja i Helena Traub iz opatijske Udruge Žmergo, u suradnji s Alešom Sukom iz Udruge Ukus, snimili su film o zaboravljenoj arheološkoj baštini iz doba kasne antike. Mnogima nepoznata, Claustra je najveći rimski građevinski i vojničko-obrambeni sustav iz 2/2 3. i 4. st. s područja današnje Hrvatske i
Slovenije. Nakon projekcije, Petra Predoević Zadković s Odsjeka za
povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Rijeci održat će predavanje „Antička i kasnoantička baština Rijeke i okolice“.

Goste i festivalski tim poslije projekcija može se pronaći na after partyju u Caffe baru Eugenian.

Petodnevna festivalska ulaznica može se kupiti za 30, a dnevna za 15 kuna. Ulaz na sva popratna događanja (u Caffe baru Eugenian i Villi Antonio) je slobodan.