Kazališni Kolektiv Igralke baziran u Rijeci poznat je po dokumentarnim predstavama kao što su “Bakice”, “Crna vuna” i “Cure” u kojima društveno značajne teme iznose kroz osobne priče stvarnih ljudi, bilo da su to suradnice i suradnici iz različitih marginaliziranih skupina ili da se radi o njima osobno.

“Svojim radom koji prožimaju ozbiljan pristup i kvalitetna glumačka izvedba, sjajan balans humora i ozbiljnosti (…) mlade autorice/glumice “igralke” (Vanda Velagić, Ana Marija Brđanović, Anja Sabol i Sendi Bakotić) uspijevaju doprijeti do publike i približiti joj kompleksne, pa i neugodne teme” (Nika Krajnović za Kulturpunkt).

Stižu nova priznanja za rad ovih mladih glumica i autorica, inače diplomantica glume u klasi Rade Šerbedžije i Lenke Udovički. Ovog vikenda putuju u Srbiju gdje na festivalu Art trema fest u Rumi nastupaju s najnovijom predstavom “Cure” u režiji Tjaše Črnigoj, nastaloj u koprodukciji HNK Ivana pl. Zajca, Igralki i Zavoda VIDNE iz Slovenije. U travnju ih očekuje gostovanje na prominentnom festivalu hrvatske drame Marulićevi dani u Splitu, također s predstavom “Cure”. U svibnju u okviru Zoom festivala u Rijeci, u organizaciji Drugog mora, po prvi put će uz predstavu “Cure” odigrati predstavu koja joj prethodi i s kojom tematski sačinjava diptih – predstavu “Borba” koju je u Sloveniji također režirala Tjaša Črnigoj.

Cure / Foto Dražen Šokčević

Cure / Foto Dražen Šokčević

Predstava o povijesnoj borbi žena za reproduktivna prava

Dokumentarna predstava “Cure” bavi se temama odrastanja, prvih seksualnih iskustava i spolnog odgoja nekoliko generacija žena. „Cure“ se tematski nadovezuju na predavanje-performans „Borba“ koji je nastao u produkciji Nove pošte (Maska i Slovensko mladinsko gledališče) i Mesta žensk u Ljubljani. “Borba”, u kojoj nastupaju Igralke Sendi Bakotić i Vanda Velagić, dio je šireg ciklusa predavanja-performansa o seksualnom užitku žena “Spolni odgoj II” Tjaše Črnigoj, a bavi se rekonstrukcijom povijesne borbe za reproduktivna prava žena u Jugoslaviji. Od arhivskih izvora i povijesne rekonstrukcije do osobnih priča izvođačica, njihovih majki i baka, diptih “Borba” i “Cure” gledatelje vodi na putovanje uspostave i represije seksualnih i reproduktivnih prava žena unutar nekoliko generacija.

Spolni odgoj II: Borba / Foto Nada Žgank

Spolni odgoj II: Borba / Foto Nada Žgank

“Borba” je, kao dio ciklusa “Spolni odgoj II”, selektirana za najvažnije festivale u Sloveniji kao što su Teden slovenske drame i Borštnikovo srečanje, a u travnju će gostovati i u Berlinu u istaknutom kazalištu HAU.

“Pozivi na ovako značajne festivale puno nam znače jer je to znak da struka priznaje naš rad. Također, na taj način naše predstave dobivaju veću vidljivost, što pomaže da se predstava više igra, da dopre do što šire publike, da živi. Volimo svoje predstave, u njima se osobno ispostavljamo i hvatamo ukoštac s akutnim društvenim problemima koji se tiču svih nas. Rijetko, gotovo nikad, nismo na svojim predstavama susrele ravnodušnu publiku i to nam potvrđuje da ih vrijedi igrati, kad god i gdje god bude prilike, da otvaramo teme koje se inače prešućuju i da se kroz to kao zajednica povezujemo”, poručuju iz Kolektiva Igralke.

Tjaša Črnigoj / Foto Rromir Imami

Tjaša Črnigoj / Foto Rromir Imami

Festivali:

Cure

  1. 3. 2024. Art trema fest, Ruma, Srbija
  2. 4. 2024. Marulićevi dani, Split
  3. 5. 2024. Zoom festival, Rijeka

Spolni odgoj II: Borba

  1. 3. 2024. Teden slovenske drame
  2. – 16. 4.2024. HAU, Berlin
  3. 5. 2024. Zoom festival, Rijeka
  4. 6. 2024. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor