“Za sav je promet zbog urušavanja kolnika zatvorena ŽC 5017 Grohovo-Drenova. Obilazak: Pašac-Banska vrata-Školjić-Koza
la-Drenova. ”

Sad kad se je urušila Petrolejska cesta iznad Grohova, Drenova i Grobnišćina su prometno odsječene i ljudi su prisiljeni koristiti dugačke obilazne pravce da bi prešli udaljenost od samo nekoliko kilometara, bez ikakve alternative. Predloženi obilazni pravac nije prihvatljiva alternativa zbog njegove dužine.

Svima nam je jasno da će radovi na sanaciji Petrolejske ceste potrajati barem pola godine, a lako moguće i duže.

Jedino prihvatljivo, lako izvedivo i ne preskupo rješenje je da se nekadašnja glavna veza Lopače i Drenove, stara makadamska cesta preko brda Lubanj dovede u uporabljivo stanje.

Trasa postoji, na dva mjesta oštećena je zbog vode i relativno lako ju je popraviti. Duljina makadama je samo ~1160 m (mjereno otprilike u Google Earthu), ostalih ~500 m je već asfaltirano.
Za usporedbu, udaljenost između iste dvije točke po Petrolejskoj cesti i ‘kroz Jarki’ je ~2960 m.

Tražim od nadležnih i odgovornih (PGŽ, Grad Rijeka, Općina Jelenje) da prestanu prebacivati odgovornost jedni na druge, nego da pod hitno sjednu, dogovore se i asfaltiraju tih pišljivih kilometar postojećeg puta.

Prema GIS-u, čitava trasa se nalazi na području Grada Rijeke.

Priloženi dokumenti

FranPitur / 07.01.2011.

Da li ima kakvih novosti o ovoj temi? Vidim da je sljedeća tužibaba već dobila odgovor od gradske uprave.
U međuvremenu, Petrolejska cesta pokazuje slična oštećenja na još dva mjesta, a u nepostrednoj blizini cesta koja spaja Petrolejsku cestu sa Lopačom ima ista oštećenja koja brzo napreduju.

Bitno je razumjeti da odgovore na ovakve upite ne daje gradska uprava vec ih ona potrazuje od nadleznih. Kojom brzinom se odgovorni odazovu, gradskoj upravi, tom brzinom imamo odgovor. No svakako cu poslati pozurnicu.

Poštovani,

točno je da se cjelokupni teren s cestom koju bi trebalo urediti nalazi na području Grada Rijeke. Međutim, pitanje je tko je vlasnik zemljišta na kojem se cesta nalazi, što s obzirom na veličinu terena u ovom vremenu još nismo uspjeli provjeriti.

No, radi o uskom putu, gotovo bez mogućnosti mimoilaženja, po kojem se uz velike teškoće mogu kretati traktori i terenska vozila. Niti minimalno uređenje nasipavanjem, osiguranjem mjestimičnih proširenja za mimoilaženje vozila, rješavanjem odvodnje, izradom propusta za bujične vode, planiranjem posteljice, izradom nosivog sloja, postavljanjem odbojnika, asfaltiranjem, kao i sve slične radove nije moguće započeti bez tehničke, a eventualno i imovinsko pravne pripreme. Svakako je potrebno osigurati i financijska sredstava čija procjena iznosi minimalno milijun kuna.

Zato na kraju moramo reći da ovakav prijedlog nažalost, u ovom trenutku zaista ne možemo realizirati.

Poštovani,

Zahvaljujem Vam na odgovoru, iako nisam baš zadovoljan s njim. Iskreno, nisam niti mislio da će Grad Rijeka nešto (hitno) poduzeti u vezi ovoga, za obične građane koji moraju prelaziti 2 i 3 puta više kilometara na dan velikog problema.

No, da malo prokomentiram odgovor i postavim neka opravdana pitanja.

Čitava cesta je u svojoj katastarskoj čestici pod oznakom 4058/3. Na planu piše “CESTA”. Brzom provjerom katastarskih podataka, čestica spada pod posjedovni list 1098, na kojem su upisane osobe “JAVNO DOBRO, PUTEVI I VODE, RIJEKA” dio 1/1.

No, čak ako i prihvatimo da je tu nešto nejasno, pitam se kako je moguće da su dijelovi te iste čestice asfaltirani i da se koriste?
Znači, polovica uzbrdice prema vrhu Lubanja sa drenovske strane do vrha brda spada u istu česticu, asfaltirana je i koristi se. Dvadesetak metara ceste u Lopači asfaltirano je i koristi se.
Ako su imovinsko pravni odnosi nesređeni, kako je moguće da se ti dijelovi ceste koriste?

Što se tiče Vašeg komentara o širini puta, moram reći da nije ispravan, kao ni komentar o stanju puta. Taj put je širok kao i postojeća cesta ‘kroz Jarki’, s tom razlikom da je na boljem terenu. Ono što ga čini uskim je raslinje koje je zaraslo već i po samom putu.
Stanje podloge je u relativno dobrom stanju, osim na dva mjesta kao što sam prije spomenuo, gdje je oštećeno zbog bujice. Na tom dijelu valjda traktori imaju problema zbog kanala i nanosa što ih je bujica uzrokovala – ne vozim traktor pa ne znam. Ostali dio bez problame mogao bi se proći s osobnim vozilom da nema raslinja. Da li je trasa pregledana na terenu?

Procijeniti troškove mogao bi ovako is prve netko tko ima iskustva sa građenjem cesta (ja nemam), no s obzirom da je ta trasa na većini dužine u relativno dobrom stanju, svejedno bih se usudio reći da bi možda bili i duplo manji. A pošto danas građevinari u Rijeci mahom nemaju posla i rade po niskim cijenama, i ako uzmemo u obzir da radovi Grada Rijeke (na portalu javne nabave) redovito imaju po 20-30, pa i do 50% nižu ugovorenu cijenu od one koja je predviđena, smatram da poduzeti nešto oko ove ceste ne bi trebalo predstavljati problem.

Na kraju jedan konstruktivan i jeftin prijedlog: postoji nekoliko primjera u blizini gdje su šumski putevi uređeni tako da su malo poravnati, na njih je bačen onaj ‘izgrebani’ sloj asfalta sa neke ceste i to je povaljano. Takva kvaliteta bila bi zadovoljavajuća i izdržala bi koliko je potrebno dok se ne popravi Petrolejska cesta (ili Grohovski put kako se službeno zove). Nakon toga lako bi se mogli postaviti znakovi za zabranjen promet ili postaviti rampe, ili možda za koju godinu urediti za redovni promet.

Toliko za sada i pozdrav, uz nadu da će se ipak nešto pokrenuti prije nego li se uruši cesta kroz Jarki (što će se kad – tad dogoditi).

P.S. Uredniče, mogu li naknadno dodati još slika?

Sto se slika tice, mozete ih dodavati koliko god zelite. Kreirajte si album i dignite ih. Kratka uputstva koja ce Vam to olaksati, nalaze se desno od sucelja za unos fotografija (O dodavanju slika). Vas komentar vracam nazad u upravu. Lijep pozdrav.

Poštovani,

uistinu smo svjesni problema koji trenutno imaju stanovnici dijelova Grobinštine i grada Rijeke, ali Grad Rijeka u ovom trenutku jednostavno nije u mogućnosti urediti cestu prema Vašim prijedlozima. Naime, ovo nažalost nipošto nije jedina cesta na području Rijeke koju bi trebalo urediti iako je činjenica da bi uređenje te ceste značajno bi rasteretilo sada prometno vrlo opterećeni dio grada.

Dopustite da se osvrnemo na pojedine navode iz Vaše poruke.
Pretpostavljamo da su početne dionice ceste asfaltirane u sklopu stambene gradnje. Upis javno dobro putovi i vode znači da cestu svi mogu koristiti, ali i da je vlasnik zemljišta Republika Hrvatska, te da njime upravlja Središnji ured za upravljanje državnom imovinom u Zagrebu. Potrebne dozvole za uređenje i asfaltiranje ceste dužine preko jedan kilometar nije moguće dobiti bez reguliranja odnosa s tim tijelom. Odnose je potrebno regulirati i s Hrvatskim vodama, Vodnogospodarske ispostave Rijeka, koje upravljaju bujičnim tokovima.

Terensku obradu, izradu snimki i procjenu vrijednosti ulaganja obavili su zajedno stručni djelatnici Rijeka prometa i Odjela gradske uprave za komunalni sustav. Vjerujemo da vrijednost ulaganja ne bi u većoj mjeri odstupala od procijenjene vrijednosti uređenja kolnika, a činjenica je da sigurnosni aspekt prometa i zahvati povezani s time, nisu uzeti u obzir prilikom izrade procjene.

Nažalost, za sada nismo u mogućnosti urediti ovu cestu.

Eh, da ste barem pitali da vam se izgradi shopping centar, tada nikakvih zakonskih prepreka ne bi bilo.

Poštovani,

Uz uvažavanje sve ostale infrastrukture koja je potrebna u gradu Rijeci ne mogu prihvatiti Vaše odbijanje i Vaša obrazloženja. Odmah po Vašoj objavi poslao sam upit Središnjem uredu za upravljanje državnom imovinom i njihov odgovor ne potvrđuje Vaše tvrdnje.

No tako sam i mislio kad sam na web stranici Rijeka Prometa pročitao ovo:

“Zadaća tvrtke je održavanje nerazvrstanih cesta i javno prometnih površina u nadležnosti jedinica lokalne samouprave, poboljšanje razine kvalitete uređenja prometa na području Grada, uspostavljanje regulacije prometa primjerene europskim i svjetskim standardima…”

Također, početne dionice nisu asfaltirane za potrebe stambene izgradnje jer je prema mojim saznanjima to područje ‘zeleni pojas’, a drugi dio također nije u naselju.

Dakle, u dva navrata sam od Vas dobio neistinite odgovore. Prvi put po pitanju vlasništva, drugi put po pitanju nadležnosti za cestu. Osim toga, Vi “pretpostavljate” o tome zašto je dio ceste asfaltiran, no Vi biste to trebali sa sto postotnom sigurnošću znati jer se to nalazi u Vašoj domeni. Ja sam u poziciji da nešto pretpostavljam, ali Vi biste tu moju pretpostavku potvrditi ili negirati sa ISTINITIM informacijama.

Jednostavnim primjerom prikazati ću kako ste do sada oštetili građane samo u ovom slučaju. Moj svakodnevni put je zbog obilaska duži za 13,5 km. Kako se moram i vratiti to je ukupno 27 km dnevno više nego kad bih išao preko Grohova. Uz optimističnu prosječnu potrošnju od 6 litara na 100 km, prosječnu cijenu goriva od 9 kn/l, razdoblje od ~45 dana koliko je cesta zatvorena i pretpostavku da je 1000 osoba u mojoj situaciji, dolazimo do slijedećeg:

27 km × 6 l / 100 km × 9 kn/l × 45 dana × 1000 vozila = 656.100,00 kn

Odnosno 656,1 kn po vozilu.

Dakle, matematika je jasna – mi smo itekako već otplatili ovu cestu. A uz pretpostavku da će ova situacija potrajati barem 6 mjeseci, dolazimo do cifre od 2.624.400,00 kuna!

Sredstva postoje za nabavke novih službenih automobila, za n-ti uzaludni pokušaj dobivanja MI,… No za ovo ne?

Slobodan sam podsjetiti Vas da Vaše radno mjesto i čitav Vaš odjel postoji da bi služio građanima i da Vi prema tim građanima snosite odgovornost i njima trebate polagati račune, a ne obrnuto. Građani su ti koji Vas plaćaju i dužni ste Vaš posao obavljati savjesno i pravedno. To znači da biste trebali učiniti sve što je u Vašoj moći da zadovoljite realne potrebe građana, a ne da bez provjere dajete lažne informacije i ne poduzimate apsolutno ništa u nadi da ćete skineti s grbače gnjavatore (kao što sam ja) koji se usuđuju tražiti da nešto poduzmete.
Po mom mišljenju ovime smo već zaslužili ostavke odgovornih osoba, ako ne zbog moralnih razloga radi davanja lažnih informacija, onda zbog profesionalnih radi nesposobnosti što usprkos svim zaposlenim visokoobrazovanim osobama niste bili sposobni saznati imovinsko pravno stanje i što ‘reguliranje odnosa’ sa ostalim tijelima predstavljate kao nekakvu nepremostivu prepreku.
Primjetio sam da nije bilo nikakvih birokratskih niti zakonskih prepreka za postavljanje nove rampe ubrzo nakon moje prošle objave.

Ja sam pod dojmom da je na ovaj moj zahtjev odmah bilo odgovoreno NE, zatim je zahtjev pročitan, a ostalo vrijeme umjesto na iznalaženje rješenja provedeno je na smišljanje isprika zašto je taj zahtjev odbijen.

Još jednom Vas molim da se pod hitno poduzme nešto te da se cesta Drenova – Lopača preko Lubanja dovede u vozno stanje barem do otvaranja Grohovskog puta.

Također Vas molim da ne srozavate ugled Grada Rijeke sa davanjem lažnih ili neprovjerenih isprika zašto se ta cesta ne bi mogla urediti. Smatram da je žalosno da je šačica ljudi mogla obnoviti ovaj grad nakon ratnih razaranja, a danas sa svim stručnjacima potrebno je ovoliko tužibabanja oko asfaltiranja jednog kilometra nerazvrstane ceste.

Ispričavam se ako ova moja reakcija ima uvredljiv ton, ali upravo sam izračunao da je zbog ovog problema moj ionako tanak budžet tanji za skoro 900 kn (nažalost potrošnja goriva mi je >6l/100km).

U nadi da ćete rješiti ovaj sitni problem, srdačan pozdrav!

Fran Pitur, sve si sažeo, svaka čast.

Pitanje za gradsku upravu: kako vas nije sram? Kako?

nažalost koliko vidim od svega ništa!
moje pitanje je zašto nam barem ne omogućite spajanje na zaobilaznicu na Orehovici? petlja prema zap. dijelu grada je u rel dobrom stanju barem to? trenutno su tamo znak zabrane prometa i neke zastavice? zašto to ne uklonite i omogućite barem privremeni priključak na zaobilaznicu dok su radovi u toku kad već za nas nemate novca! Pa bi smanjili vrijeme putovanja u 1 smjeru jer od Orehovice doČvora Čavle je skoro 6 km a to nije baš malo:Orehovica, Svilno i Pašac pripadaju Gradu a prema nama se odnosite kao da ne postojimo!

Postovana Anne, pomoglo bi kad bi za svoje pitanje otvorili novu Tuzibabu. Hvala Vam.

Hvala na podršci.

Prošlo je 18 dana da nismo dobili nikakav odgovor, a kamoli ispriku za laži i podcjenjivačko ponašanje kakvim smo počašćeni.
Nadam se da su se nadležni lijepo zabavili na maškarama, spalili pusta i da će sada napokon poduzeti nešto.

U međuvremenu, mogli bismo promijeniti članove u onoj maloj računici jer benzin je prešao 10 kn, a i nafta ga u stopu slijedi i umjesto 45 dana sad smo već na 63 dana. Približavamo se milionu.

Poštovani,

vezano uz Vaš ponovni komentar pod ovom tužibabom, od 18. veljače, želimo ponoviti da je za obavljanje zahvata uređenja ceste preko brda Lubanj potrebno provesti tehničku i imovinsku pravnu pripremu, te prethodno proračunom namjenski osigurati sredstva za pripremu kao i samu realizaciju, budući da prema gruboj procjeni ovaj zahvat košta oko milijun kuna, a to nije mali novac.

Dakle, zahvat nije moguće realizirati u sklopu redovnog održavanja nerazvrstanih cesta, a niti do dovršetka radova sanacije županijske ceste zbog kojih je problem i nastao. Nismo Vas lažno ili neprovjereno informirali. Podatke o vlasništvu zemljišta nismo naručivali u gruntovnici jer taj postupak košta, a kako navedenu cestu sada nemamo u planu urediti, nismo tražili te podatke. Dakle, što se tiče Vašeg prijedloga da se “asfaltira pišljivi kilometar postojećeg puta”, taj prijedlog, gledano iz pozicije vas kao građanina, zvuči potpuno logično, no vjerujemo da Vam je jednako tako logično i potpuno jasno da Grad niti bilo koja druga nadležna tijela ne mogu naprosto kupiti malo asfalta i asfaltirati “pišljivi kilometar”. Takva se stvar zbog potrebe gradnje potpornih zidova, reguliranja bujičnih tokova, samog asfaltiranja i drugog, mora raditi po propisanoj proceduri koju smo vam pojasnili. Možda bi doista u ovakvim slučajevima, katkad bilo puno brže lakše i jednostavnije da takvih procedura nema, ali one postoje u uređenom društvu i moraju se poštovati. Zato, do popravka ceste Grohovo-Drenova, ne možemo po nekom jeftinom i kratkom postupku asfaltirati cestu preko brda Lubanj.

No, u međuvremenu kontaktirali smo Županijsku upravu za ceste i ukazali na važnost i nužnost što hitnijeg saniranja županijske ceste Grohovo-Drenova i naveli probleme s kojima se susreću građani. Dobili smo odgovor da čine maksimalne napore kako bi se u najkraćem roku uspostavilo normalno stanje. Dakle, još jednom, potpuno iskreno, žao nam je zbog vremena koje gubite na obilaznoj vožnji i Vaših dodatnih troškova, razumijemo Vaše ogorčenje, ali tvrdnja da Vas je u tom smislu oštetio Grad Rijeka doista nema osnove. Županijska cesta se urušila, asfaltiranje ceste preko brda Lubanj Grad nije imao u planu (naprosto, Grad nije mogao predvidjeti urušavanje ceste Grogovo-Drenova, pa da onda unaprijed planira i uređenje ove kratice).

Molimo za razumijevanje.

Postovani,

Obzirom da ponesto znam o struci i odrzavanju prometnica htio bih uputiti na par cinjenica koje ovdje nisu spomenute.
Procjena ostecenja cesta se danas provodi u relativno kratkom roku i uz male troskove primjenom georadara kao sredstva brzog prikupljanja podataka o potencijalnoj i li vec nastaloj steti.
Samim time cak niti ne stoji tvrdnja da “Grad nije mogao predvidjeti urušavanje ceste Grogovo-Drenova, pa da onda unaprijed planira i uređenje ove kratice”, jer se istom (georadarskom) metodom danas na zapadu vec odavno predvidjaju novonastale stete na prometnicama u blizini klizista ili jakih djelovanja podzemnih voda.

Problem je jedino u tome koliko su nadlezna tijela upoznata sa problematikom i voljna ulagati unaprijed u vec postojucu infrastrukturu ili jednostavno sanirati stetu kada je vec prometnica neupotrebljiva.
Ne vjerujem da “Županijska uprava za ceste” nije upoznata sa svim tehnickim mogucnostima odrzavanja prometnica, ali nalazim da je upitno koliko su voljni baviti se problematikom cesta od manjeg znacaja.
Nadalje smatram kako ih uopce nebi bilo lose uputiti na to da oni mogu i imaju nacina da se ovakvi dogadjaji predvide i uz relativno mali trosak otklone.

Odgovorite

Kalendar događanja