Poštovani, ne šaljem ovaj mail Rijeka Plus d.o.o. jer želim dobiti javni odgovor koji će svi pročitati.
Riječ je naime o širini parkirnih mjesta na koju se na dosta mjesta u gradu žale građani.
Ove dvije slike snimljene su na označenim parkirnim mjestima u Ulici Ivana Filipovića koja plaćamo Rijeka Plus d.o.o. Drugi primjer je recimo javna garaža Zagrad u kojoj su također parkirna mjesta ekstremno uska.
Riječ je o automobilu koji je 1675mm širok, a da dobijete dojam gume su široke 185mm. Ako dobro pogledate slike možete otprilike izračunati kako s obje strane do crte imate nekih 180mm. Dakle, parkirno mjesto je otprilike 2m široko.
Riječ je o malom automobilu dok su automobili veće klase i širi.
Možete li mi objasniti ako su oba automobila ove manje klase idealno parkirana i uzevši u obzir debljinu vrata tih automobila na koji način bi se prosječna osoba, ne pretjerano popunjena recimo u struku, trebala izvući iz svog automobila?
Na koji način bi roditelj svoje dijete trebao izvaditi iz sjedalice sa stražnje klupe?
Nije li vrijeme da se parkirna mjesta prošire nauštrb sitne zarade, a uzevši u obzir zdravu pamet?
I što je još bitnije, zašto se Rijeka Plus d.o.o. ne pridržava propisanih dimenzija parkirnih mjesta prema HRN normi (bivši JUS standard) HRN.U.S4.234?

U nastavku dimenzije prema toj normi:

Okomito parkiranje širina – 2,3 metra dužina – 4,8 metara (natkriveno 4,6 m)

Koso parkiranje širina – 2,3 metra dužina kut od 30 stupnjeva – 4,3 m kut od 45 stupnjeva – 5 m kut od 60 stupnjeva – 5,3 m

Uzdužno parkiranje širina – 2 metra dužina – 5,5 metara

Unaprijed zahvaljujem!

Gatulić / 23.01.2019.

Poštovani,
u Rijeka plusu d.o.o. navode kako su svjesni činjenice kako trenutačno ne postoji potpuna unificiranost u dimenzijama svih uličnih i izvanuličnih parkirališnih mjesta kojima ta tvrtka raspolaže i upravlja. U Rijeka plusu ističu kako je trenutačno odrađena prva faza standardizacije parkirnih mjesta tijekom koje je obavljena korekcija dimenzioniranja parkirnih mjesta na parkiralištu Putnička obala, no s obzirom da je postupak izmjene i ocrtavanja parkirnih mjesta uvjetovan, ne samo financijskim okvirima, već suglasnostima i ovlaštenjima nadležnih ministarstva, to iziskuje određeno vrijeme.
Zbog svega navedenog u ovoj tvrtki građane mole za razumijevanje te naglašavaju da će Rijeka plus postupno, kroz određeno vremensko razdoblje, a sukladno europskim normativima, sva riječka parkirališta prilagoditi suvremenom načinu života i sve većim dimenzijama današnjih automobila.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Poštovani, zahvaljujem Vam na odgovoru, no odgovor koji ste dobili iz Rijeka Plusa je krajnje neodgovoran. Postoje mnoga parkiralista u gradu, poput ovo u Ulici Ivana Filipovića koja su pod naplatom relativno kratko vrijeme. Ako se ne varam možda desetak godina ako ne i kraće. Standard po kojem je minimalna širina parkinog mjesta 2,3 metra je preuzet od JUSa iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Dakle nema nikakvog opravdanja da se, kako u Ulici Ivana Filipovića, a tako i primjerice u novoj zgradi Zagrad 1 ili 2 iscrtavaju parkirna mjesta koja su uža od toga, a sve samo radi zarade i u potpunosti ignorirajući bilo kakve standarde.
Dakle, ovdje čak nije riječ niti o tome da su danas automobili širi, već to da se nije držalo niti standarda koji je star preko 40 godina.
Nisam dobio odgovor na to pitanje, pa ga ponavljam.
Zašto se prilikom novoucrtanih parkirnih mjesta nije držalo minimalno tog starog standarda, a kamoli da se danas već govori o minimalnoj širini od 2.5 metara?
Zašto se dakle posao mora raditi dva puta, građane utjeravati u minijaturna parkirna mjesta, ubirati zaradu, a onda novo ucrtavanje prikazivati kao financijski i logistički otegotnu okolnost i tako stvarati financijsko opterećenje tvrtci koje nije trebalo niti postojati da se radilo prema standardima?
Ako ja ili moja supruga dođemo sami sa malom bebom i nemamo dovoljno mjesta da dijete izvadimo iz auta hoće li nam Rijeka Plus naplatiti dva parkirna mjesta, jer smo ih bili primorani zauzeti zbog nedostatka prostora?

Ljubazno molim odgovore na ova pitanja! Hvala!

Poštovani,
u Rijeka plusu ponovno ističu da se ova problematika razmatra, upravo s ciljem ujednačavanja dimenzija svih parkirnih mjesta, sukladno postojećim europskim normativima. Otežavajuća okolnost u tome su nedostatak prostora, uske riječke ulice i konfiguracija terena. Što se tiče Garaže Zagrad, parkirna mjesta su dimenzije 2,3 m dužine, što udovoljava minimalno potrebnoj širini.
Trenutačno je odrađena prva faza standardizacije parkirnih mjesta u kojoj je Rijeka plus korigirao dimenzije parkirnih mjesta na parkiralištu Putnička obala, no s obzirom da je postupak izmjene i ocrtavanje parkirnih mjesta uvjetovan, ne samo financijskim okvirima. već i suglasnostima i ovlaštenjima nadležnih ministarstva, to zahtijeva određeno vrijeme.
U Rijeka plusu navode da će se i u vremenu koje slijedi raditi na usklađivanju dimenzija parkirnih mjesta s europskim normativima gdje god to bude moguće te sve građane mole za strpljenje i razumijevanje.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite