Nakon što je bez najave stanarima “izmijenjen režim naplate” parkirne karte, pod navodnim opravdanjem malverzacija pojedinaca, i time je stanare dovedeno u situaciju da im parkiranje postaje nova briga i frustracija, Rijeka plus je izmijenio i praksu naplate kazni po isteku višemjesečne parkirališne karte stanarima.

Ako za prvo i ima opravdanja u “integraciji baze s MUP-om”, onda za ovo nema opravdanja:

Naime, stanare se stavlja u situaciju da su prekršitelji samim tim ako odu na neki duži put jer kada se vrate njih će prvi radni dan dočekati kazna! Nekada je postojala dobra praksa da se stanarima lijepo produži karta od datuma kada je istekla i sve je bilo civilizirano i korektno. Sada se kazna izdaje bezuvjetno(!) i jedino se može uložiti “reklamacija”. Onda reklamacija “ide na povjerenstvo” i onda nakon mjesec dana dobijete pisani odgovor poštom. I onda još ODBIJU reklamaciju i traže naplatu kazne. Suludo sve skupa.

Evo moj konkretni primjer:

Naime, u obrazloženju Rijeka plusa stoji da mi ne žele odobriti reklamaciju jer je karta (tada još šestomjesečna) istekla 10.6.2019., a ja sam na produženje karte došao prvi radni dan nakon odmora i povratka na to parkiralište, dakle 8.7.2019. Vozilo u cijelom tom periodu nije bilo u gradu.

Njihova presumpcija da mi se odbija reklamacija jer sam ja valjda želio “eskivirati” parkiranje je smiješna i ne stoji jer:

1) Ja sam prilikom dolaska na produženje karte na Rijeka plus šalter zatražio da uredno NASTAVIM PLAĆATI PARKIRANJE OD DATUMA KADA JE ISTEKLO (dakle, ponovo, plaćanje karte nikada nije bilo upitno niti sporno, sve ove godine je plaćam i na lokaciji živim sada gotovo 50 godina). Tada PRVI PUT čujem da nije moguće platiti za više mjeseci i kažu mi da “neće biti problema”, samo da napišem reklamaciju za ovo (što je već samo po sebi nepotrebno za stanare) i da platim od sada na dalje. Tako sam i postupio, dakle prema njihovim uputama! A sada me kažnjavaju? Dakle ne daju ti da platiš i onda te kazne! Nečuveno!

2) Ljubazna službenica na šalteru mi je rekla da iako nije moguće plaćanje na šalteru duže od mjesec dana, ali da to mogu učiniti putem interneta, daje mi papirić s podacima i brojem žiro računa i ja činim takvu uplatu – koju onda Rijeka plus odbija uz obrazloženje da je sada i internetom moguće platiti samo jedan mjesec! Znači dobivamo i krive informacije na šalteru i opet su građani krivi i u prekršaju. Zatim dobivam email od Rijeka plusa da će mi vratiti dio novca jer sam uplatio za 6 mjeseci, a dozvoljeno je samo za 1! To je isto potpuno besmisleno i ekonomski iracionalno.

3) Pitam sada Rijeka plus koja je to zamišljena ispravna procedura da građanin koji je na odmoru ili na dužem putu produži svoju stanarsku parkirnu kartu? Jer sada, ako se vrati vikendom, i prvi radni dan ode na šalter produžiti, zatraži plaćanje od datuma kada je stalo i to i dalje nije dovoljno dobro da se ne dobije kazna? To je čisto nasilje nad stanarima, a ne pomoć da lakše parkiramo, kako je PR to na početku iskomunicirao.

Rijeka plus bi trebao biti servis na usluzi građanima. Ovdje su da živimo lakše, da stanari bezbrižno parkiraju i da se osjećamo ugodno u vlastitom gradu.

Ovakvim ponašanjem Rijeka plus se ponaša kao bully koji svojata gradske parkirne zone, ponašaju se kao neki Parkirni Monarsi kojima je dozvoljeno da s građanima rade što hoće, bez konzultacija, bez pitanja, bez najave i bez suvislih objašnjenja. I onda još i kažnjavaju! Onda je bilo bolje bez njih.

Ovo je izuzetno loša praksa koju treba biti čim prije ispraviti i da se u svom gradu osjećamo slobodno i dostojanstveno, a ne da živimo u strahu od kazne, a sam čin parkiranja se pretvorio u brigu i frustraciju.

Davor Pasarić

Davor Pasarić / 07.08.2019.

Poštovani,
kao što i sami znate, za fizičke osobe trenutno je na snazi novi režim kupnje i izdavanja povlaštenih parkirnih karata, a to znači da sada nije moguća kupnja višemjesečnog prava na povlaštenu parkirnu kartu koja se za sada može kupiti samo za jedan mjesec.
Za istaknuti je kako nikome nije cilj inkomodirati stanovnika Rijeke, već štoviše; želja Rijeka plusa d.o.o.- gradske tvrtke koja upravlja parkiralištima, jest boljom kontrolom smanjiti broj zlouporaba, čime će se na zadovoljstvo svih korisnika povlaštenih parkirnih karata koji stanuju u zoni naplate parkiranja, osigurati veći broj parkiranih mjesta. Također, za istaknuti je da korisnici trenutačno, osim plaćanja povlaštene parkirne karte na prodajnom mjestu na Jelačićevom trgu, kartu mogu kupiti ili produžiti putem Internet bankarstva uplatom na račun Rijeka plusa minimalno tri dana prije isteka prava za parkiranje. Ukoliko korisnik uplatu za produženje povlaštene parkirne karte provede putem internet bankarstva za razdoblje duže od mjesec dana, preplaćeni iznos bit će mu vraćen. Osim navedenih načina plaćanja, u izradi je usluga web prodaje, čije je uvođenje planirano tijekom ovoga mjeseca, a koja će korisnicima omogućiti još jednostavniji i brži način plaćanja usluge parkiranja.
U Rijeka plusu d.o.o. ističu kako je riječ o privremenoj odluci koja je usmjerena na efikasniju i učinkovitiju kontrolu prava na povlaštenu parkirnu kartu.
Vjerujem kako Vam je poznato da je Rijeka plus već izvjesno smo vrijeme suočen s pojavom manipulacijama pojedinaca koji nakon izdavanja povlaštene parkirne karte na duže razdoblju, mijenjaju podatke o prebivalištu, što sve druge korisnike, stanare koji imaju pravo na povlaštene karte, stavlja u neravnopravan položaj. Stoga je uvedena intenzivnija kontrola podataka o prebivalištu i boravištu korisnika.
Ponavljamo da se na taj način nastoji smanjiti broj zlouporaba.
Prema Općim uvjetima isporuke komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama na području grada Rijeke, korisnik javnog parkirališta ostvaruje pravo korištenja javnog parkirališta po povlaštenim uvjetima samo ako ima valjanu povlaštenu kartu.
Valjana povlaštena parkirna karta je ona parkirna karta iz koje je vidljivo da vrijedi za vozilo za koje je izdana, odnosno registarsku oznaku parkiranog vozila, za vremensko razdoblje za koje je izdana, dakako, za javno parkiralište za koje je izdana.
Dakle, ukoliko je za korisnika utvrđeno korištenje parkirnog mjesta bez valjane parkirne karte, ovlaštena osoba za kontrolu dužna je izdati nalog dnevne parkirne karte, koju je korisnik dužan podmiriti u roku od osam dana.
Također, ukoliko korisnik podnese reklamaciju na izdanu dnevnu parkirnu kartu te ukoliko Komisija utvrdi da ne postoji osnova za njezino uvažavanje, reklamaciju nije moguće uvažiti.
Razumijemo Vaše nezadovoljstvo, ali Vas ljubazno molimo za strpljenje i razumijevanje, tim više jer je riječ o privremenoj odluci s isključivim ciljem sprečavanja manipulacija.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Ovo je reciklaža odgovorna na prethodnu tužibabu, a odgovor je nepotrebno predugačak, a da opet odgovoreno na ono bitno u mom pitanju:

Moram li otvoriti novu tužibabu da ponovim konrektno pitanje?

Kako je zamišljeno plaćanje stanirama koji odu na put, karta im istekne u međuvremenu, oni su na lokaciji bez interneta i ne mogu platiti unaprijed (a što bi usputno značilo da su npr. penzioneri koji ne koriste internet građani drugog reda), vrate se doma npr. u subotu u 13:45 i dobiju kaznu? Odu u ponedjeljak ujutro prije posla platiti parkiranje, a Rijeka plus im ne želi poništiti kaznu?

Poštovani,
u prethodnom odgovoru iz Rijeka plusa d.o.o. detaljno je pojašnjeno na koji način se koristi i obnavlja mjesečna parkirna karta.
Kao što je već istaknuto, korisnik može, ukoliko je to potrebno, primjerice zbog izbivanja na određeni vremenski period, i prije isteka njenog važenja, obnoviti mjesečnu parkirnu kartu uplatom iznosa za jedan mjesec.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite