Nakon što je bez najave stanarima “izmijenjen režim naplate” parkirne karte, pod navodnim opravdanjem malverzacija pojedinaca, i time je stanare dovedeno u situaciju da im parkiranje postaje nova briga i frustracija, Rijeka plus je izmijenio i praksu naplate kazni po isteku višemjesečne parkirališne karte stanarima.
Ako za prvo i ima opravdanja u “integraciji baze s MUP-om”, onda za ovo nema opravdanja:
Naime, stanare se stavlja u situaciju da su prekršitelji samim tim ako odu na neki duži put jer kada se vrate njih će prvi radni dan dočekati kazna! Nekada je postojala dobra praksa da se stanarima lijepo produži karta od datuma kada je istekla i sve je bilo civilizirano i korektno. Sada se kazna izdaje bezuvjetno(!) i jedino se može uložiti “reklamacija”. Onda reklamacija “ide na povjerenstvo” i onda nakon mjesec dana dobijete pisani odgovor poštom. I onda još ODBIJU reklamaciju i traže naplatu kazne. Suludo sve skupa.
Evo moj konkretni primjer:
Naime, u obrazloženju Rijeka plusa stoji da mi ne žele odobriti reklamaciju jer je karta (tada još šestomjesečna) istekla 10.6.2019., a ja sam na produženje karte došao prvi radni dan nakon odmora i povratka na to parkiralište, dakle 8.7.2019. Vozilo u cijelom tom periodu nije bilo u gradu.
Njihova presumpcija da mi se odbija reklamacija jer sam ja valjda želio “eskivirati” parkiranje je smiješna i ne stoji jer:
1) Ja sam prilikom dolaska na produženje karte na Rijeka plus šalter zatražio da uredno NASTAVIM PLAĆATI PARKIRANJE OD DATUMA KADA JE ISTEKLO (dakle, ponovo, plaćanje karte nikada nije bilo upitno niti sporno, sve ove godine je plaćam i na lokaciji živim sada gotovo 50 godina). Tada PRVI PUT čujem da nije moguće platiti za više mjeseci i kažu mi da “neće biti problema”, samo da napišem reklamaciju za ovo (što je već samo po sebi nepotrebno za stanare) i da platim od sada na dalje. Tako sam i postupio, dakle prema njihovim uputama! A sada me kažnjavaju? Dakle ne daju ti da platiš i onda te kazne! Nečuveno!
2) Ljubazna službenica na šalteru mi je rekla da iako nije moguće plaćanje na šalteru duže od mjesec dana, ali da to mogu učiniti putem interneta, daje mi papirić s podacima i brojem žiro računa i ja činim takvu uplatu – koju onda Rijeka plus odbija uz obrazloženje da je sada i internetom moguće platiti samo jedan mjesec! Znači dobivamo i krive informacije na šalteru i opet su građani krivi i u prekršaju. Zatim dobivam email od Rijeka plusa da će mi vratiti dio novca jer sam uplatio za 6 mjeseci, a dozvoljeno je samo za 1! To je isto potpuno besmisleno i ekonomski iracionalno.
3) Pitam sada Rijeka plus koja je to zamišljena ispravna procedura da građanin koji je na odmoru ili na dužem putu produži svoju stanarsku parkirnu kartu? Jer sada, ako se vrati vikendom, i prvi radni dan ode na šalter produžiti, zatraži plaćanje od datuma kada je stalo i to i dalje nije dovoljno dobro da se ne dobije kazna? To je čisto nasilje nad stanarima, a ne pomoć da lakše parkiramo, kako je PR to na početku iskomunicirao.
Rijeka plus bi trebao biti servis na usluzi građanima. Ovdje su da živimo lakše, da stanari bezbrižno parkiraju i da se osjećamo ugodno u vlastitom gradu.
Ovakvim ponašanjem Rijeka plus se ponaša kao bully koji svojata gradske parkirne zone, ponašaju se kao neki Parkirni Monarsi kojima je dozvoljeno da s građanima rade što hoće, bez konzultacija, bez pitanja, bez najave i bez suvislih objašnjenja. I onda još i kažnjavaju! Onda je bilo bolje bez njih.
Ovo je izuzetno loša praksa koju treba biti čim prije ispraviti i da se u svom gradu osjećamo slobodno i dostojanstveno, a ne da živimo u strahu od kazne, a sam čin parkiranja se pretvorio u brigu i frustraciju.
Davor Pasarić