Je li grad Rijeka zadovoljan projektom RCC?
Naime, sustav svako malo, par mjeseci radi pa par mjeseci ne radi nadoplata putem interneta preko ECC stranica Dinersa.
Korisnici onda moraju čekati u nesnošljivim redovima. Zašto?

Može li i tehničko obrazloženje i razlog zamjene kartica.

Naime još 2012. je u Novom Listu bilo naveden članak;
___________
“PROJEKT CITY CARD JEDINU PONUDU ZA GRADSKU KARTICU AUTOTROLEJ OCIJENIO VALJANOM”

“Pulskoj »Penti« posao od 18 i pol milijuna kuna
Sukladno dostavljenom mišljenju mjerodavnog tijela KD Autotrolej d.o.o. Rijeka je donio odluku o odabiru ponude Penta d.o.o. Pula s ciljem sklapanja okvirnog sporazuma. Okvirni sporazum bit će zaključen do konca tjedna, a temeljem istog će se ponuditelju dostaviti ponovljeni upiti radi dostave ponude na temelju kojih će se sklopiti pojedinačni ugovori. Predviđa se sklapanje četiri vrste ugovora o javnoj nabavi i to za nabavu opreme i informatičkog sustava naplate, nabavu programske podrške informatičkog sustava naplate, usluge održavanja i usluge obuke radnika, sve sukladno potrebama Naručitelja kroz period od četiri godine – stoji u odgovoru Autotroleja na pitanje o valjanosti pristigle ponude.
U svojoj ponudi Penta je vrijednost posla procijenila na 19,6 milijuna kuna, no kako procijenjena vrijednost javne nabave u iznosu od 18,5 milijuna kuna ne smije biti premašena, očekuje se da će ukupna vrijednost četiri navedena ugovora biti na toj razini.”
_________
U Autotroleju je sustav isto često “padao” nije im radio, itd.
Smatra li to grad prihvatljivim?

Da građani čekaju u redovima satima?
Zašto se kartice nisu poslale na kućne adrese i pozivom na 0800 kada dođu se aktivirale. Kada smo Diners standardnu karticu radili/zamjenili to je bio postupak.

U novom članku iz veljače 2016. opet se navodi da se moraju mijenjati kartice (koje su tehnički iste kao stare a umirovljenicima i dalje stare važe) jer je završio okvirni sporazum i sklopljen novi, opet s kontroverznom tvrtkom “Penta d.o.o” iz Pule.

Na stranicima Dinersa, do prije koji dan kod nadoplate je izbacivalo grešku “Greška Penta” te se neslužbeno može saznati kako su oni glavni uzrok brojnih problema.

Tvrtka Penta je predmet tužbe Splitskog “Prometa” iz 2012. i predmet brojnih članaka novina;
_________
Slobodna dalmacija prosinac 2012:

PENTA ISPORUČILA POKVARENI TICKETING
Automatski sustav naplate karata ni nakon četiri godine nije profunkcionirao Splitski ‘Promet’: Ili dogovor ili ćemo ići pred sud!

Iako je već potrošeno deset milijuna kuna gradskog novca, ticketing još nije zaživio u ‘Prometovim’ autobusima
Četverogodišnja trakavica oko nefunkcioniranja automatskog sustava naplate karata – ticketinga, uskoro bi trebala biti okončana. Hoće li ta priča za “Promet” završiti dogovorom s tvrtkom “Penta” iz Pule koja je isporučila sustav, ili će dobiti sudski epilog, znat će se nakon utorka 2. listopada, za kada je najavljen sastanak spomenutih dviju tvrtki.

Kako nam je kazao Držislav Brčić, predsjednik uprave “Prometa”, sadašnja uprava javnog prijevoznika željela je od trenutka kad su preuzeli upravljanje Društvom nedvosmisleno riješiti ovaj problem, zbog čega su angažirali čak dva neovisna vještačenja koja su utvrdila istu stvar – da je sustav nesiguran i nekonzistentan.

GREŠKE ispisane NA STO STRANICA

Neke od najvažnijih neispravnosti koje su utvrđene u oba spomenuta vještva odnose se na narušenu funkcionalnost softvera, neispravnu bazu podataka, gdje sustav, primjerice, ne upozorava na brisanje određenih važnih podataka, a nije u funkciji ni dio koji se odnosi na vođenje kolodvorskog dnevnika, na praćenje potrošnje goriva, evidenciju dolazaka i odlazaka na posao, informacije o pozicijama svakog pojedninog autobusa, kao i o broju putnika.

Nadalje, ne mogu se raditi višegodišnje analize, nego samo one od tekuće godine i još niz problema navedenih na više od 100 stranica vještačenja.

______________

Pismeno je Erste card club poslao obavijest korisnicima rcc da radi zamjene dobavljača inf-kom sustava treba zamijeniti kartice, a prije je bila Penta i sada je Penta???

Sustav nakon nekoliko godina u Rijeci isto nije zaživio, radi samo djelomično u autobusima, brojni validatori su pokvareni, sustav ne radi pouzdano, skida se novac korisnicima iako imaju kupljeno pravo…

Prošle su godine a i dalje se ne mogu koristiti i kupovati karte npr na ulazu u garaže kao što je bilo najavljivano te brojna obećanja gradonačelnika Obersnela.

Smatra li grad sve ovo prihvatljivim?

Koliko je do sada novaca uloženo u cijelo ovaj projekt i koliko je koja tvrtka dobila od tog novca?

vilijam / 10.02.2016.

Poštovani,
prije svega, ispričavamo se zbog kašnjenja s odgovorom, ali se nadamo Vašem razumijevanju. Projekt implementacije Gradske kartice započeo je 2011. godine, na način da je Grad Rijeka u elektroničkom oglasniku javne nabave od 16. veljače 2011. objavio poziv za nadmetanje za nabavu usluge sistem integratora za implementaciju Gradske kartice, s namjerom sklapanja okvirnog sporazuma s Ponuditeljem, a sukladno Zakonu o javnoj nabavi. Projekt je osmišljen na način da se jedinstvenim Sporazumom, obuhvati sveukupni projekt, sva uključena društva i ustanove (KD Autotrolej d.o.o., Rijeka promet d.d., Gradska knjižnica, Rijeka sport d.o.o., Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka, Gradsko kazalište lutaka Rijeka, Muzej grada Rijeke, Muzej moderne i suvremene umjetnosti) i sve funkcionalnosti, od pružanja svih gradskih usluga, prodaje na internetu i na kioscima. Odlukom o odabiru koja je donesena 14. travnja 2011. godine, kao prihvatljiva je odabrana ponuda Zajednice ponuditelja koju je činilo više društava, čiji član nije bilo društvo Penta d.o.o. iz Pule. Izdavanjem gradske kartice, a izdano ih je 60.000, Rijeka je u još jednom segmentu željela postati moderan europski grad koji je svojim građanima osigurao jednostavnije korištenje gradskih komunalnih usluga, ali i kupovinu i plaćanje na više različitih mjesta jedinstvenom karticom. U ovom trenutku, kartica je prihvaćena u KD Autotrolej u cilju korištenja usluge javnog gradskog prijevoza i u društvu Rijeka plus u cilju korištenja parkiranja na dijelu parkirališta. Po zamjeni, kartice će i nadalje biti prihvaćene na 400 prodajnih mjesta koja prihvaćaju plaćanja platnim karticama koje je izdao Erste Card Club d.o.o. (ECC), a koji je bio jedan od članova Zajednice ponuditelja, zadužen za izdavanje kartica.

Okvirni sporazum Zajednice naručitelja i Zajednice ponuditelja, temeljem kojega su u prethodnom periodu realizirane aktivnosti Rijeka City Card projekta je istekao, a pripadajući ugovori o javnoj nabavi temeljeni na njemu, također su istekli krajem siječnja 2016. Grad Rijeka je, u suradnji s društvima Autotrolej d.o.o. i Rijeka plus d.o.o., a nastavno na odredbe ugovornih odnosa iz prethodnog razdoblja, želio nastaviti realizaciju projekta Rijeka City Card.

S obzirom na iskustva prethodnog četverogodišnjeg perioda, nezadovoljni postignućima projekta u prethodnom periodu, ocijenili smo da je nužno provesti restrukturiranje projekta dijeleći ga na manje, lakše upravljive funkcionalne cjeline, u nadi da ćemo time postići očekivane ciljeve, optimalno trošeći raspoložive resurse. Stoga je Grad Rijeka putem Zavoda za informatičku djelatnost, tijekom siječnja ove godine, proveo postupak nabave usluge uspostave informacijsko-komunikacijskog sustava Rijeka City Card (instalacija i održavanje), sa zahtjevom da dosad izdane, postojeće RCC kartice budu i dalje u uporabi u dijelu upisanih gradskih prava minimalno do isteka roka na koji su prava upisana te da se u narednom periodu izdaju po potrebi nove RCC kartice, postojećeg ili drugih izdavatelja, tehnološki kompatibilne sa sustavom koji je predmet nabave. Po uspostavi centralnog informacijsko-komunikacijskog sustava Rijeka City Card, omogućit će se informacijskim sustavima društava i ustanova u vlasništvu Grada Rijeke priključivanje na središnji sustav i njegovo korištenje, a osigurat će se i tehničko rješenje otvoreno za uspostavu sigurne komunikacije s različitim izdavačima kartica i novim kanalima prodaje gradskih usluga.

U opisanom postupku nabave, kao najpovoljnija ponuda izabrana je ponuda ponuditelja Penta d.o.o. (237.462,50 kuna s uključenim PDV-om) koji je u obvezi u od trideset dana uspostaviti središnji podatkovni i komunikacijski sustav. Ostale, prethodno planirane funkcionalnosti projekta, uvodit će se u rad naknadnim postupcima nabava roba i usluga sadašnjih i budućih korisnika sustava. Od dosadašnjih pružatelja usluga očekujemo suradnju i podršku u prijelaznom periodu uspostave i prilagodbe središnjeg informacijsko-komunikacijskog sustava Rijeka City Card, kako bi građani, kao krajnji korisnici sustava, u najmanjoj mogućoj mjeri osjetili posljedice promjena na tehničkoj infrastrukturi.
Slijedom svega navedenog, od 1. veljače 2016., promjenom dobavljača informacijsko-komunikacijskog sustava gradske kartice Rijeka City Card (RCC), došlo je i do promjene modela upravljanja projektom od strane gradskih poduzeća i Grada Rijeke. S obzirom na promijenjene ugovorne odnose Erste Card Club je u suradnji s društvom Autotrolej d.o.o. osigurao formalno-pravnu mogućnost i tehnološku funkcionalnost korištenja do sada izdanih kartica za razdoblje do kada vrijede prava korištenja gradskih usluga koja su na njih upisana. Drugim riječima, godišnje radničke kao i 65+ karte te višemjesečne karte (socijalne kategorije) vrijede do datuma isteka godišnjeg odnosno višemjesečnog prava.

Kartice s mjesečnim pravima kupljenim tijekom siječnja za veljaču 2016. vrijede do kraja veljače ove godine, a sve DC RCC kartice na kojima se upis prava odvija tijekom veljače moraju se zamijeniti, fizičkim izgledom gotovo jednakim karticama, ali tehnološki prilagođenim novom sustavu.

Sve do sada izdane gradske kartice bit će postupno zamijenjene novima najkasnije po isteku upisanih prava za korištenje gradskih usluga, i to bez plaćanja dodatne naknade od strane korisnika kartica te bez potrebe prilaganja dodatne dokumentacije prilikom reizdavanja kartica.

Nove DC RCC prepaid kartice izdaju se u poslovnicama Autotroleja na Jelačićevom trgu 3, Rijeka, Velog Jože 1, Opatija te na šalteru Autotroleja u poslovnici Erste banka na Jadranskom trgu 3, Rijeka, gdje se odmah mogu upisati prava. Osim na navedenim lokacijama, pravo se može upisati i u poslovnici Autotroleja na Delti. Kartice nisu slane na kućne adrese građana, jer je na njih potrebno prebaciti upisano pravo gradskog javnog prijevoza Autotroleja s postojeće kartice, a kako bi se neometano moglo nastaviti korištenje usluga Autotroleja. Naime, kartice koje bi građani dobili na kućnu adresu ne bi imale upisano pravo za tekući mjesec, zbog čega bi oni svejedno morali doći po svoju mjesečnu ili godišnju pokaznu kartu u poslovnicu Autotroleja. Kako bi se smanjile gužve, korisnicima kreditnih i companion DC RCC kartica tijekom veljače su nove kartice poslane na kućnu adresu te su dobili obavijest o aktivaciji kartica te upisu prava.

Grad Rijeka, gradska društva i građani Rijeke, ne snose nikakve troškove reizdavanja kartica. Trošak zamjene kartice snosi izdavatelj kartice, Erste Card Club d.o.o.

Dosadašnji troškovi RCC projekta realizirani su u u okviru javnog natječaja temeljem kojeg je potpisan Okvirni sporazum za nabavu usluge sistem integratora za implementaciju gradske kartice.

Iz Gradskog proračuna, od početka projekta uloženo je 426.117,38kn od čega 242.179,88kn na subvencije cijene kartice za 65+ korisnike, 83.937,50kn na vizualni identitet i žig Rijeka City Card te 100.000 kuna u informativne materijale. KD Autotrolej uložio je na teret rabata za upis prava 455.135,20 kn te na teret procesiranja financijskih transakacija 90.992,29kn. Rijeka promet je na teret procesiranja financijskih transakcija platio pružatelju usluge cca. 10.000kn.

U zasebnim postupcima nabave društva KD Autotrolej i Rijeka promet uložila su sredstva u nužnu tehničku infrastrukturu za prihvat kartica koja će se i dalje koristiti bez obzira na vrste kartice, njihove izdavatelje i na promijenjene ostale okolnosti RCC projekta.

KD Autotrolej je investirao u nabavu opreme i informatičkog sustava naplate te pripadajuću programsku podršku informatičkog sustava naplate (upravljanje i nadzor prometa, naplata i kontrola karata u autobusima, planiranje i izrada voznih redova, izradu rasporeda rada vozača/vozila) cca. 8.700.000 kn te u uslugu održavanja navedenog sustava kroz period od tri godine cca. 2.500.000 kn. Rijeka promet je u nabavu automata na parkiralištima uložio oko 224.000 kuna. Radi se o jednokratnom ulaganju budući da se oprema i dalje koristi i nastavit će se koristiti.

Ocjenjujemo da je novi poslovni model upravljanja Projektom fleksibilniji i povoljniji za Grad Rijeku i gradska društva i ustanove. Uspostavom novih tehničkih uvjeta, omogućit ćemo izdavanje novih vrsta kartica. Prvenstveno nam je želja izdati samostalne Gradske kartice bez nužnog povezivanja s pružateljima platnih funkcionalnosti. Naime, upravo to je bila primjedba jednog dijela građana na postojeći sustav.

Dodatno, želimo omogućiti pristupanje sustavu i drugim izdavateljima kartica s drugim platnim shemama ako za to bude postojao njihov interes.
Građani će i nadalje moći koristiti Diners Club Rijeka City Card kartice (prepaid, companion i kreditne) izdane od strane Erste Card Cluba d.o.o. te ih koristiti za upis mjesečnog/godišnjeg pokaza gradskog prijevoza Autotroleja, kao i za plaćanje parkiranja na parkiralištima društva Rijeka plus d.o.o. Također, kartice će se i nadalje moći koristiti za plaćanja na prodajnim mjestima označenim za prihvat Diners Club kreditnih kartica, odnosno označenim za prihvat Diners Club Rijeka City Card prepaid kartica.

Kao što je već rečeno, u ovom trenutku, kartica je prihvaćena u KD Autotrolej u cilju korištenja usluge javnog gradskog prijevoza, u društvu Rijeka plus u cilju korištenja parkiranja na dijelu parkirališta te na 400 prodajnih mjesta koja prihvaćaju plaćanja platnim karticama koje je izdao Erste Card Club d.o.o.

Vjerujemo da ćemo novom tehnološkom infrastrukturom projekta postići željene ciljeve u planiranim rokovima.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite