Poštovani,

Obraćamo vam se povodom situacije proizašle iz radova na kanalizaciji i vodovodu na Donjoj Drenovi.

Mi kao stanari Donje Drenove smo dovedeni u problematičnu prometnu situaciju zbog navedenih radova.
Bili su najavljeni radovi u fazama te smo očekivali da će pojedine faze biti završene u predviđenom roku (koji je najavljen u medijima i prezentiran na web stranicama), ali u konačnici kako vrijeme prolazi, rokovi su probijani sve više, a prometna situacija je sve gora i gora.
Pitanje je zašto nisu asfaltirane po fazama i ZAVRŠENE pojedine dionice kao npr. dionica od škole Fran Franković do križanja sa Drenovskim putem i dionica od Cvetkovog trga prema tom istom križanju, a započete su dionice od Cvetkovog trga prema istoku?

Pojedine ulice kao npr. Ulica Gromača su skroz blokirane, a izgleda da i ulice Brca, Vrhak i cijeli taj dio iza Cvetkovog trga čeka ista sudbina ili nas čeka sudbina vožnje po makadamu pod semaforima unedogled kao što vozimo od prošle jeseni?
Taj dio Drenove koji inače i po postojećem stanju nema riješenu prometnu situaciju i do kojeg se i inače dolazi preko 3 ceste širine jedne trake koje obavljaju funkciju dvosmjernih cesta, će sad ostati i bez zadnje prilazne ceste.
Pri tome govorimo o dijelu Drenove koji je dugačak 1 km.
Naglašavamo da je najnovijim radovima i prometnom regulacijom direktno zahvaćeno područje na kojem živi više tisuća ljudi.

Postoji cijeli niz ulica koje su praktički skoro završene i mogle bi se koristiti za obilazak, ali nisu asfaltirane ili im nije završen kraj, kao što su nastavak ulice Brca kod POS stanova prema zapadu.
Konkretna ulica stoji skoro završena od prije Nove Godine, a krenulo se u nove radove, umjesto da se koristi kao obilazak prema Drenovskom putu?

Pojavio se i vrlo problematičan prometni kolaps na križanju iznad škole Fran Franković i prekjučer u prometnoj nesreći je u vrijeme odlaska u školu stradalo jedno dijete (križanje gdje je upravo zbog prolaska ceste od strane školske djece postavljen semafor).

Nadamo se da će se pristupiti sagledavanju situacije u cijelosti i krenuti u rješavanje postojećeg i nadolazećeg prometnog problema.

Vjerujemo da bi završavanje pojedinih dionica i njihovo asfaltiranje prije pokretanja radova na novim dionicama u mnogome pridonijelo rješavanju problema.

Željko Horvat / 04.05.2016.

Poštovani,

u potpunosti razumijemo Vaše nezadovoljstvo prometnom situacijom uzrokovanom građevinskim radovima, odnosno izgradnjom sanitarne kanalizacije i rekonstrukcijom i izgradnjom. Prema zadanom roku izgradnje, radovi su započeli u studenom 2015., a završit će u kolovozu 2016.godine.

Upravo zbog složenosti prometne situacije, veličine zahvata te zadanih rokova službe Grada Rijeke, KD VIK-a, tvrtka Izvođača i nadzorna služba surađuju sa Rijeka prometom.

Vodeći se tehničkim zahtjevima projekta, prometnim mogućnostima područja, životnim potrebama građana te prije svega sigurnosnim aspektom, Rijeka prometa izradio je Prometni projekt privremene regulacije prometa područja Donja Drenova. Ponavljamo kako smo svjesni nezadovoljstva stanara u zonama izvođenja radova, ali želimo napomenuti da su prometna rješenja kompromis postojeće prometne situacije i tehnologije izvođenja radova te želja i mogućnosti, stanara, kao i izvođača radova. Dugim riječima, u svim situacijama pokušalo se maksimalno uvažiti potrebe stanara. Objavljena situacija na stranicama KD VIK-a i Rijeka Prometa je dio navedenog projekta te prikazuje faze iskopa pojedinih manjih dionica koje se funkcionalno nadovezuju s okvirnim terminima izvođenja radova. Iz njega se može vidjeti slijed radova, no ne i gotove asfaltirane dionice.

Svjedoci ste da je glavnina radova u ulicama Vrhak, Brca, Braće Hlača i Drenovski put u poodmakloj fazi i samo naoko izgleda da nema velikih aktivnosti jer su kanali zatvoreni do visine tampona. Međutim, u tehničkom smislu tek sada predstoje funkcionalna ispitivanja položenih kanalizacijskih i vodovodnih instalacija, koja uključuju dezinfekciju, ispiranja, prebacivanje postojećih priključaka na novu mrežu, eliminaciju starih vodova, stavljanje u funkciju novo izvedenih kao i cijeli niz drugih radova za koje na terenu ne treba veliki broj radnika niti strojeva.

Imajući u vidu da na području Drenove živi velik broj građana, izvođač će od idućeg tjedna, a ovisno o vremenskim uvjetima, započeti s polaganjem prvog nosivog sloja asfalta po dionicama, počevši od ulice Braće Hlača, a sve kako bi se rasteretio promet. U pojedinim funkcionalnim točkama doći će do ponovnih iskopa, no to će biti samo radovi lokalnog karaktera u ulici Braće Hlača, prije nego završe svi radovi i položi se finalni sloj asfalta, što je planirano za kraj lipnja.

Točno je da su radovi u ulicama Vrhak i Brca završeni još u siječnju, no ponovo iz funkcionalnih razloga nije moguće asfaltirati dok se ne završi dio radova na Drenovskom putu.
U tim ulicama moguća je lokalna komunikacija vozilima, no naravno i u njima je povremeno bilo onemogućeno prometovanje jer naprosto nije tehnički moguće drukčije izvesti radove.

Kao stanovnik ovoga područja svjesni ste je da je jedini pravac kretanja u ovoj fazi radova trenutna regulacija, dakle iz pravca grada Drenovski put – skretanje prema Cvetkovom trgu – Brdina – Brca (izlaz kod kbr.2 )- Drenovski put – skretanje u Žminjsku ulicu – Braće Hlača. Lokalno je za stanare moguć i pravac Brdina – Brca (izlaz kod kbr.122) – Gromača – Braće Hlača.
Početkom lipnja planirano je asfaltiranje ulice Vrhak i prvi sloj asfalta u gornjem dijelu Drenovskog puta, čime će se rasteretiti dio prometa kroz navedene pravce.
U donjem dijelu Drenovskog puta ovih dana mogli ste vidjeti samo pripremne radove na postavi baypassa. Radovi na ovoj dionici neće započeti dok se ne zgotove radovi u gornjem dijelu ulice.

Vezano uz prometnu nesreću o kojoj pišete, iskreno nam je žao što je do nje došlo. Trenutna regulacija prometa na križanju Braće Hlača i Ivana Žorža usuglašena s nadležnim službama, no nažalost, svjedoci smo njenog svakodnevnog nepoštivanja, jer vozači često ne poštuju semafor, niti pravo prednosti te ulijeću u zonu gradilišta neprimjerenom brzinom.

Svjesni smo da se u doba najvećeg opterećenja prometa, vrijeme odlaska i povratak s posla stvaraju kolone, pa Vas molimo za još malo strpljenja i razumijevanje.

U tijeku je izrada prometnog rješenja za nastavak radova u ulici Drenovski put (dionica od Žminjske ulice do Cvetkovog trga). Odmah po izrađenom rješenju, KD VIK će Mjesnom odboru dostaviti prikaze mogućnosti prometovanja za vrijeme izvođenja radova na navedenoj dionici. To će biti objavljeno o na web stranicama Rijeka prometa. Ponavljamo i da su prometna rješenja kompromisi kojima je pretpostavljena sigurnost svih učesnika u prometu, ali i izvođača.

KD VIK ovim putem moli sve sudionike u prometu, a osobito vozače, za poštivanje privremene regulacije prometne, pravo prednosti pješaka te prilagodbu brzine trenutnim uvjetima.

Zahvaljujemo na Vašoj obavijesti i razumijevanju.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Poštovani
Ovih su dana počeli radovi na raskopavanju jedine preostale prilazne ceste kod Cvetkovog trga. Time je OPET značajno otežan pristup i normalan život građanima na tom velikom djelu Donje Drenove.
Prošli tjedan su se stanari morali provlačiti autima između bagera za vrijeme radova, a danas je počelo rezanje asfalta na jedinoj prilaznoj cesti: dionica Drenovskog puta do Cvetkovog trga.
Citiramo:
“Početkom lipnja planirano je asfaltiranje ulice Vrhak i prvi sloj asfalta u gornjem dijelu Drenovskog puta čime će se rasteretiti dio prometa kroz prethodno navedene pravce.“
Budući da je već stigao i kraj Lipnja, a ne nazire se ni kraj radova u gornjem dijelu Drenovskog puta, a kamo li eventualno asfaltiranje zanima nas da li će se u neko dogledno vrijeme doći do završetka ikakvog dijela radova i asfaltiranja, koje bi omogućilo normalno prometno funkcioniranje tog dijela Drenove?
Također, zanimljivo je da je u ulici Braće Hlača stavljen nosivi dio asfalta (koji je ponovo prekopan nekoliko puta), a nije poravnat asfalt oko šahti, tako da se ili mora voziti slalom ili udarati u šahte i time oštećivati i novo postavljene šahte, i također i ovjes i gume na osobnim vozilima. Do sada tokom cijelog izvođena radova to nije bio slučaj, nego su napravljene kosine oko šahti, pa je taj problem bio izbjegnut.
Osim toga i na Drenovskom putu na dionici do Cvetkovog trga je niz poprečnih iskopa koji umjesto da se provizorno betoniraju da se može normalno voziti, se nasipavaju i kako padne kiša tako pijesak izađe iz rupe i onemogućava vožnju.
Na drugim dionicama se takvi iskopi najčešće provizorno betoniraju ako su dugog trajanja, kao što je dugo trajanje i ovdje.
Nadamo se da će izvođači radova ponovo vratiti i jednoj i drugoj pozitivnoj građevinskoj praksi u nastavku radova, i naravno pristupiti HITNOM završetku radova na sjevernoj dionici Drenovskog puta.
LP

Odgovorite