Rasvjeta već danima se jako kasno ujutro gasi.
Konkretno, danas se ugasila već u 6:00 a vani je bio potpuni mrak, oblačno i morao sam nositi lampu od doma da dođem do auta.
Isto je već danima, kada je bila ona olujna kiša, grmljavina i pogoršanje navečer oko 19h, rasvjeta ne radi a vani potpuni mrak.
Isto je i noćas, već se trebala uključiti a nije.

Još sam u ponedjeljak zvao Komunalno, Energo, HEP svi prebacuju odgovornost jedni s drugih ili kažu “da i mi smo to primjetili”.

Ulice nikada nisu bile lošije osvjetljene, u svakoj ulici svaka 5-6 lampa ne radi, kada ih se i zove ne dolaze tjednima ili promjene krivu žarulju ili samo jednu od prijavljenih.

Već godinama rasvjeta nije radila po danu, kada su išli po gradu i bilježili koja rasvjeta ne radi.
Vrhunac je bio u Zvonimirovoj i Liburnijskoj gdje nije problem stabala već rasvjete koja na nekim raskrižjima nije radila već 2g i jedna za drugom su crkavale pa nekada 100m nije bilo osvjetljeno, u potpunom mraku.
Jedan poznanik mi kaže da poznaje jednog radnika u Energu koji bi to trebali održavati, kažu da im više ne plaćaju ni prekovremene, nema ni tolike kontrole, gotovo samo na poziv i većinu vremena provedu u sjedištu u Industrijskoj ulici.

Može li se to promijeniti i zašto Energo ima koncesiju na održavanje rasvjete, može li se promijeniti tvrtka koja održava rasvjetu?

mdh / 07.09.2017.

Poštovani,
prije svega, zahvaljujemo Vam se na javljanju i konstruktivnim kritikama te ćemo Vam u nastavku pokušati odgovoriti na postavljena pitanja.
Tvrtka Energo održava javnu rasvjetu Grada Rijeke od studenog 2002. godine. Kako je Grad Rijeka, kao i sve ostale jedinice lokalne samouprave postao vlasnikom dijela instalacija i uređaja javne rasvjete, održavanje je povjereno komunalnom društvu.
Kako bi preuzimanje bilo kvalitetno, bilo je potrebno odraditi predradnje između Elektroprimorja i Grada Rijeke. Tako je jedna od važnih stavki bila i razgraničenje ovlasti u upravljanju javnom rasvjetom. Tim je razgraničenjem jasno određena granica ovlasti na instalaciji i uređajima javne rasvjete. Onaj dio koji je sporan, a radi se o paljenju i gašenju rasvjete, u nadležnosti je HEP-a u čijem Pravilniku o izvođenju radova na održavanju javne rasvjete stoji sljedeće:
„Uređaji upravljanja javnom rasvjetom (MTU uređaji, luksomati, uklopni satovi, sklopne naprave, releji i zaštitni elementi) vlasništvo su i nadležnost „HEP“-a.
Kriterij za paljenje javne rasvjete je uključenje luksomata u Dispečerskom centru Elektroprimorja u Tucovićevoj ulici b.b. Rijeka, namješten na cca 20 Lux-a i sa vremenskom zadrškom od 5 minuta.
Kriterij za gašenje javne rasvjete je isključenje luksomata u Dispečerskom centru Elektroprimorja, namještenom na cca 20 Lux-a i sa vremenskom zadrškom od 5 minuta.
Neprekidno trajanje kriterija luksomata (vremenska zadrška) od 5 minuta se koristi radi sprječavanja djelovanja na rasvjetu, zbog kratkotrajnih promjena osvijetljenosti.“
Iz navedenog je vidljivo kako HEP upravlja i uključivanjem i isključivanjem rasvjete. Svakako treba naglasiti da se sve to ne odnosi samo na Grad Rijeku, već i na cijelo područje Primorsko-goranske županije.
Što se tiče drugog dijela Vaših primjedbi o kvaliteti i načinu održavanja, slobodni smo Vas upoznati sa dinamikom izvođenja radova.
Kvar se prijavljuje putem dežurnog telefona 0800 301 300, referentu javne rasvjete, ili se ostavlja poruka na automatskoj sekretarici koja tu poruku bilježi.
Nakon prijave slijedi otvaranje i obrada naloga. Mjesto prijave obilazi sljedeća smjena, a popravak se obavlja u roku od 2 do 5 dana, ovisno o količini posla i vremenskim uvjetima.
Svjesni smo da se ponekad kvar ne otklanja u tom roku i zbog toga se i ovim putem ispričavamo, razumijevajući Vaše nezadovoljstvo. U svakom slučaju nadležna gradska služba potrudit će se da se ovakve situacije u budućnosti ne ponavljaju.
Zahvaljujemo Vam se na javljanju i razumijevanju.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite