Može li grad pojasniti raspodjelu sredstava MO Škurinjska draga odnosno konstantno izvođenje i odabir radova, uređenje prostora ispod nadvožnjaka u ulici Mihačeva draga.
Čitam dokumente navedenog mejsnog odbora i redovito nerspodijeljena sredstva uporno ulažu u navedenu mirkolokaciju gdje živi manji broj stanovnika, bivših nekoliko radničkih kućica.
Tu se uređuje cestica, uređuje se rukohvati, asfaltira itd.
Dok nam dijelovi mjesnog odbora doslovce propadaju, nedostaje ograda, neuređena zemljišta, predlažu se puno korisnije stvari uporno se i bez navođenja u zapisnicima odbora na čiji prijedlog sredstva troše na to.
Ostalo je oko 20.000kn od prošle godine (od čega je ostalo, što se nije realiziralo?) i odlučilo se da se opet tu uloži novac.
Više desetaka tisuća kuna se svako malo uloži a imate Rastočine u kojem svaki neboder ima po 100 stanovnika, brojne ulice i zgrade, neuređena zemljišta, korovne površine te uporno se ovdje ulaže novac.
Ovo me a i ostale s kojima sam komentirao jako smeta te je po mom mišljenju očigledno da se u nečijem interesu uređuje navedena mikrolokacija nauštrb puno korisnijih stvari.

Mjesni odbor sam kontaktirao i tajnica mi je samo dala broj mobitela predsjednika da ga pitam jer “to on može reći”.
Može li se javno odgovoriti na ova pitanja?

vilijam / 28.04.2016.

Poštovani,

prema informacijama Vijeća Mjesnog odbora Škurinjska Draga, raspodjela sredstava odvija se na isti način kao u svim drugim mjesnim odborima, a temelji se na Odluci o načinu financiranja djelatnosti mjesnih odbora na području Grada Rijeke, koju je Gradsko Vijeće donijelo na sjednici 28. listopada 2008. godine.

Vijeće funkcionira na način da ponajprije prikupi zahtjeve mještana u kojem oni ističu svoje potrebe. Gotovo nikada do sada nije se dogodilo da Vijeće odbije prijedlog i zahtjev građana. Objedinjeni zahtjevi se upućuju na analizu mogućnosti rješavanja u nadležne gradske službe, odakle se vraćaju Mjesnom odboru na verifikaciju. Kada Mjesni odbor potvrdi obrađene prioritete, opet ih vraća natrag gradskim službama, na prihvaćanje Gradskom Vijeću.

S obzirom da u pritužbi pitate za raspored sredstava, pretpostavljamo da je riječ o temi i kojoj se raspravljalo na 14. sjednici Vijeća MO Škurinjska Draga ove godine. Tada je bilo riječi o zahtjevima Energa da se Vijeće očituje o ostatku sredstava i Rijeka prometa, da se Vijeće očituje o iznosu od 21.732,50 kn, odnosno preostalim sredstvima prioriteta za 2015. godinu.

Zaključak je bio da se višak sredstava namijenjenih javnoj rasvjeti na području MO Škurinjska Draga utroši tako da se kod Osječke 22 pojača javna rasvjeta zamjenom dva rasvjetna tijela na postojećim stupovima javne rasvjete zapadno i istočno, odnosno iznad i ispod pješačkog prijelaza. Jedan od zaključaka je i da se višak sredstava u Rijeka prometu, nakon realizacije prioriteta za 2015. godinu, utroši na potpuno uređenje južnog prilaza stubištu ispod vijadukta u Mihačevoj dragi.
Vaša tvrdnja da Ulicu Mihačeva draga čini nekoliko bivših radničkih kućica nikako ne stoji, jer u njoj živi više od 430 stanovnika, oko 250 stanovnika živi u Antuna Mihića i oko 350 stanovnika u Lipi. No, potpuno se slažemo s Vašim komentarima o ostatku naselja. Puno korisniji od radova koji se provode, građanima Mjesnog odbora Škurinjska Draga, bili bi proširenje i izgradnja novih parkirališta ili garaža, uvođenje autobusne linije u naselje, poboljšanje prometne regulacije itd. Nažalost, Vijeće nema većeg utjecaja na to, niti ima ovlasti i sredstava za predlaganje i pokretanje velikih razvojnih projekata. Vijeće Mjesnog odbora Škurinjska Draga svjesno da je treba promijeniti i poboljšati niz stvari u naselju. Zbog svega navedenog i zbog toga što je Vijeće upravo ovih dana, nakon Javnog poziva građanima, dobilo najviše zahtjeva čije rješavanje zahtijeva velika financijska sredstva i angažman svih gradskih struktura, o svemu je upoznalo i nadležne gradske odjele i službe.

U Odjelu za gradsku samoupravu i upravu podsjećaju da su Mjesni odbori Grada Rijeke pravne osobe i proračunski korisnici Grada koji imaju svoja tijela – Vijeće mjesnog odbora i predsjednika Vijeća mjesnog odbora. To su osobe izabrane građani legalnim putem na izborima za članove vijeća mjesnih odbora. Vijeća mjesnih odbora na području grada Rijeke djeluju u skladu sa zakonskim aktima kojima je regulirana lokalna samouprava, Statutom Grada Rijeke, kao i svim drugim normativnim aktima Grada te u skladu sa svojim osnovnim normativnim aktima, a to su Pravila i Poslovnik vijeća mjesnog odbora kojima je definiran djelokrug i ovlasti vijeća mjesnog odbora, način rada, raspolaganje sredstvima žiro računa, sazivanje i vođenje mjesnih zborova građana, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza vijeća mjesnog odbora (http://www.rijeka.hr/NormativniAktiVijecaMjesnogOdboraSkurinjska)

Jedna od dužnosti Vijeća je i donošenje Plana malih komunalnih akcija ili “komunalnih prioriteta”. Odlukom o načinu financiranja djelatnosti mjesnih odbora na području grada Rijeke koju možete kao i sve druge normativne akte mjesne samouprave vidjeti na linku http://www.rijeka.hr/NormativniAktiMjesnihOdbora definira se financiranje malih komunalnih akcija.

Financiranje malih komunalnih akcija (komunalnih prioriteta) i donošenje Plana raspodjele sredstava za komunalne prioritete na području svakog mjesnog odbora definirano je člancima 5. i 6. Odluke o načinu financiranja djelatnosti mjesnih odbora na području Grada.

Za realizaciju plana malih komunalnih akcija (komunalnih prioriteta) koji donosi vijeće mjesnog odbora, osiguravaju se u proračunu Grada Rijeke sredstva u visini 80% prikupljenih sredstava komunalne naknade za stambeni i garažni prostor na području toga mjesnog odbora u godini koja prethodi godini donošenja Plana malih komunalnih akcija. Primjerice, sredstva komunalne naknade naplaćena u 2014. godini za Plan malih akcija za 2016. godinu, a koji se donosi u prosincu 2015. godine.
Sredstva se raspoređuju mjesnom odboru prema sljedećim kriterijima:
– iznos u visini 20% sredstava razmjerno broju stanovnika,
– iznos u visini 20% sredstava razmjerno iznosu ostvarene komunalne naknade,
– iznos u visini 20% sredstava razmjerno površini područja mjesnog odbora.
Preostali iznos u visini od 40% sredstava od komunalne naknade, izdvaja se u sredstva poravnanja, koja se raspoređuju na način da se 50% iznosa raspoređuje razmjerno broju stanovnika, a 50% iznosa razmjerno stupnju opremljenosti mjesnom odboru u kojem je stupanj opremljenosti objektima i uređajima komunalne infrastrukture nedostatan.

Prijedloge za realizaciju malih komunalnih akcija mogu, temeljem javnog poziva koji se svake godine objavljuje u Novom listu, kao i na web stranicama mjesnih odbora, oglasnoj ploči mjesnog odbora, podnose građani, predstavnici suvlasnika stambenih zgrada, ali i vijeća mjesnih odbora. Vijeće može samostalno predlagati određene akcije za koje smatra da će pridonijeti boljim uvjetima življenja na njihovom području, a na korist njihovim sugrađanima.

Postupak provođenja javne nabave za odabir dobavljača, odnosno izvođača radova za realizaciju komunalnih prioriteta provode nadležni odjeli gradske uprave (odjel gradske uprave za komunalni sustav), odnosno službe komunalnih društava Rijeka prometa i Energa, što ovisi o vrsti radova koja se treba realizirati. Ostatak sredstava raspoređuje se također sukladno radovima, tamo gdje se pojavio „ostatak“. Vijeće može preusmjeriti sredstva samo na istu vrstu radova. Primjerice, ako je ostalo sredstava iz nadležnosti radova koje je provodio Rijeka promet,sredstva se ne mogu iskoristiti za realizaciju radova koje provodi Energo ili Odjel gradske uprave za komunalni sustav.

S poštovanjem, gradska uprava.

Odgovorite