Prometni redari su česta pojava u tužibabi na ovom sajtu. Izdvojit ću dvije tužibabe na koje ću se osvrnuti te dati svoju tužibabu.

Radi se o slijedećim tužibabama: http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Meysa/tuzibaba/nema-logike te http://www.mojarijeka.hr/korisnik/backgammonRi/tuzibaba/prometni-redari/

U komentarima na prvonavedenu tužibabu dobili smo link na Zakon o sigurnosti prometa na cestama (http://www.zakon.hr/z/78/Zakon-o-sigurnosti-prometa-na-cestama) gdje se u člancima 82-86 piše o raznim prometnim prekršajima koje osim policijskih službenika mogu kažnjavati i službenici jedinica lokalne samouprave.

U istoj toj tužibabi dobili smo podatak koliko su “obavijesti o počinjenom prekršaju” prometni redari izdali ove godine u Ciottinoj ulici. Radi se o sramotno malom broju. Ali je u skladu i sa sramotno malim brojem ukupno ispisanih “obavijesti” prošle godine koje je gradska-uprava navela u drugonavedenoj tužibabi.

Na stranicama Direkcije za prometno redarstvo (http://www.rijeka.hr/PrometnoRedarstvo) piše slijedeće:
“Direkcija za prometno redarstvo obavlja poslove nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila te upravljanja prometom, s ciljem učinkovitog rješavanja prometnih problema u gradu, a time i povećanja kvalitete života Riječana.” te da imaju deset djelatnika.

Prometni redari svoj posao obavljaju od 15. kolovoza 2009. godine.

Moja pitanja su slijedeća, te molim kratke, jasne i konkretne odgovore po točkama:

1. Jesu li redari u ovih skoro pa dvije godine svog rada:
a) ispunili svoj “cilj učinkovitog rješavanja prometnih problema u gradu”? (Zašto smo i dalje svjedoci mnogih prometnih prekršaja u Gradu, koje bi prometni redari mogli (i trebali) kažnjavati/spriječavati u skladu sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama?)
b) povećali kvalitetu života Riječana?

2. Je li broj prometnih redara premalen? Razmišlja li se o povećanju broja?

3. Bez obzira na odgovor na pitanje 2 – može li se (i smatrate li to potrebnim) nekako povećati učinkovitost redara i bez povećanja njihovog broja?

4. Zašto smo svjedci da redari mnogo češće nego što pišu “obavijesti” i “upozorenja” samo prolaze pored vozila koja krše Zakon o sigurnosti prometa na cestama, a po tom istom zakonu bi trebali djelovati?
a) Je li to odluka njihovog ravnatelja, g. Roberta Mišana, čije se odluke onda oni pridržavaju?
b) Ako nije njegova odluka, je li to samovolja određenih prometnih redara? Postoje li sankcije za redare koji svoj posao ne rade savjesno?

Da me se ne bi krivo shvatilo, drago mi je da je Grad uveo Direkciju za prometno redarstvo. Ali mislim da način na koji trenutno obavljaju posao nije dobar niti dovoljan.

Backgammon klub Rijeka / 21.04.2011.

Meni je susjed policajac pa parkira gdje hoće, ovi mu ne mogu ništa !

Postovani, u zadnjih 10 dana dobili smo 15 Tuzibaba. Molim za jos malo strpljenja.

Danas sam vidio četiri prometna redara na tri različite lokacije kako opet mirno prolaze pored automobila koji su protupropisno parkirani, pa me podsjetilo da pitam što je s ovom tužibabom.

Tužibaba je napisana 21.4., a i pitanje je upućeno nadležnima još istog dana. Od tada je prošlo 17 dana, odnosno danas je 12. radni dan otkako je pitanje upućeno.

Lijep pozdrav.

Poštovani,

Prometni redari sankcioniraju vozače koji nepropisno parkiraju i zaustavljaju svoja vozila. Tako su tijekom ove godine izdali 6.062 obavijesti o počinjenom prekršaju – kazne i 703 pisanih upozorenja.

1. Rezultati rada prometnih redara vidljivi su kada se radi o mjestima rezerviranim za vozila osoba s invaliditetom, mjestima rezerviranim za vozila opskrbe i pješačkim prijelazima. Naime, upravo je pristup osobama s invaliditetom, odnosno članovima njihovih obitelji ili osobnim asistentima koji upravljaju vozilima kada dolaze u grad olakšan jer sada puno lakše mogu pronaći slobodno parkirno mjesto za svoja vozila na Rivi, Delti, Školjiću ili drugim lokacijama. No, nije realno očekivati da deset redara u kratkom roku promijeni dugogodišnje navike nesavjesnih vozača.

2.,3. Broj prometnih redara svakako je premalen za čitavo područje grada i upravo su iz tog razloga ove godine primljena dva nova djelatnika, no daljnje širenje Direkcije zasada nije u planu. Dakle, deset prometnih redara djeluje na terenu u dvije smjene, a njihov rad koordiniraju dva glavna prometna redara – po jedan u svakoj smjeni. Aktivnosti su prije svega usmjerene na centar grada, no redari obilaze i druga područja po zadanom hodogramu, ili dojavama građana. Osim toga, redari i fizički upravljaju prometom, a taj je dio posla još i naglašeniji budući da više nisu aktivne niti Prometne jedinice mladeži koje su dosad obavljale dio tog posla.

4. Nadalje, djelatnici Direkcije za prometno redarstvo obavljaju svoj posao savjesno, prema “Zakonu o sigurnosti prometa na cestama” NN (67/08) te postupaju u skladu s težinom prekršaja. Sankcioniraju vozače koji nepropisno parkiraju svoja vozila, ali i upozoravaju usmeno vozače koji se zateknu u vozilu. Prioritet nije samo kažnjavanje, već i sprječavanje prekršaja. Moramo naglasiti i to da deset redara ne može fizički biti prisutno na svakom autobusnom ugibalištu, nogostupu ili raskrižju u čitavom gradu u vremenu od 06:30 do 20:00 sati svakoga dana. To ne bi bilo moguće niti s puno većim brojem redara.

Evo vjerujemo da smo Vam pojasnili da nikako nije riječ o samovolji te da prometno redarstvo zaista ulaže mnogo napora kako bi se poboljšala protočnost prometa i smanjilo nepropisno parkiranje u našem gradu.

Odgovorite

Kalendar događanja