Moje pitanje gradskoj upravi glasi: nalazi li se zaobilaznica Grada Rijeke na zemljištu Grada Rijeke ili je prilikom izgradnje iste došlo do izvlaštenja zemljišta u korist neke državne tvrtke? I ukoliko se nalazi na području Grada Rijeka, hoće li neko gradsko poduzeće označiti točke ulaska u grad na našoj zaobilaznici?

Objašnjenje:
Prilazeći Rijeci zaobilaznicom iz bilo kojeg od četiri moguća smjera: Zagreb, Bakar, Rupa ili Učka NEMAMO ZNAK OBAVIJESTI DA SMO UŠLI U NASELJENO MJESTO, ODNOSNO ŽUTU PLOČU NA KOJOJ PIŠE “RIJEKA”, iako je evidentno da se vozeći od čvora Rijeka Zapad do čvora Rijeka Istok, gradska naselja (mjesni odbori) nalaze i s jedne i s druge strane zaobilaznice.
Odgovor na ovo pitanje važan je primjerice pri tumačenju odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama jer primjerice pri prekoračenju brzine do 10 km/h na cesti izvan naseljenog mjesta nećete podlijegati prometnom prekršaju dok u istom slučaju ako se nalazite na cesti u naseljenom mjestu možete biti terećeni za počinjeni prometni prekršaj.

Ali odgovor je važan i zbog mnogih drugih razloga…

Unaprijed hvala

cvilidreta / 25.09.2012.

Danas su poslane požurnice za sve Tužibabe starije od 10 dana.

Ha ha …. Znao sam da nesto fali tamo … nevjerojatno . Tipicno za provincijski podanicko mentalitet

Ima to i prakticnu stranu. Rijeci nije bilo u interesu graditi brzu gtadsku cestu nego zaobilaznicu sa drzavnim novcima. Sad ih je sram svojatati nesto sto nam je drzava napravila…. a ionako je gradska.Ha Glupost. Rijeka je sama mogla napravit tu cestu prije 30, 40 godina kreditima izvana, i staviti naplatu na nju kao na krk ili ucku… i zivjeti ko bubreg u loju… da nije tog mentalnog sklopa. A drzava ako zeli besplatnu, neka gradi onu drugu …sjeverniju

Poštovani,

obilaznica grada Rijeke prolazi kroz administrativno područje grada, a nadležnost nad njom ima tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb d.d.
Obilaznica je kategorizirana kao dio državnog autocestovnog pravca A7, po svojim tehničkim karakteristima kao brza cesta, i kao takva namijenjena je isključivo za promet motornih vozila. Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (N.N. 142/08) člankom 139 propisano je da se autocestom, brzom cestom i cestom namijenjenom isključivo za promet motornih vozila ne smiju se kretati pješaci. Stoga je obilaznica odvojena od područja naselja fizičkim barijerama (zaštitnim ogradama), nema dodira s naseljem niti potrebe postavljanja prometne signalizacije kojom se obavještavaju vozači o ulasku u područje naselja.
Dakle, na autocestama nema zakonske obveze označavanja “početka” i “završetka” naseljenog mjesta.

S poštovanjem,
Gradska uprava

“Riječka obilaznica”, da budem precizniji, brza gradska prometnica je označena prometnom signalizacijom koja je bila predviđena projektnim rješenjem.
Navedeno projektno rješenje nije predvidjelo prometni znak C79 (znak »naziv naseljenog mjesta« označuje naziv mjesta (naselja) u koje ulazi cesta i granicu od koje počinje to mjesto.
Znak se postavlja na mjestu ulaza u naselje i označuje s kojeg se mjesta moraju primjenjivati prometni propisi u naselju), niti drugi prometni znak C80 koji označava završetak mjesta.
S obzirom da je navedena prometnica označena signalizacijom kao brza cesta (svi su znakovi za vođenje prometa plave boje), ista se u mnogim dokumentima ministarstva prometa vodi kao A7 ili nastavak trase A7, što dodatno može zbuniti.
Navedena prometnica niti u jednom segmentu nema tehničke karakteristike auto ceste i pogrešno je istu nazivati auto cestom. Tu zavrzlamu oko naziva bi trebalo već jednom rješiti u kategorizaciji naše cestovne mreže.
Još jedan je problem vezan za postavljanje znakova C79 i C80 na cestama. Naime, njihovim postavljanjem automatski se ograničava brzina kretanja na 50km/h, što bi bilo kontraproduktivno imajući u vidu seriju smanjenja brzine na dionici između Škurinja i Orehovice..
Pitanje za CVILIDRETAM, da li je svjesno želio smanjiti postojeću brzinu navedene prometnice sa sadašnjih 90km/h (kod čvora Matulji) na 50 ili je pitanje postavio u drugom kontekstu?

Odgovor gradske uprave ne zadovoljava. Da im je doista stalo do konkretnog odgovora, vjerujem da bi napisali da će točke ulaska u grad odnosno izlaska iz njega biti postavljene na čvorištima obilaznice. Danas nije tako niti na Orehovici, Dragi, Škurinjama, Rujevici niti na Diračju!
Tako se ne razvija svijest o turizmu, nego se ona pak zatomljuje.

@Trafficon
Ne slažem se s Vama da postavljanje znakova C79 i C80 znači automatsko ograničavanje brzine kretanja od 50 km/h.
Naime, obratite pozornost kada idući put budete išli cestom u našu metropolu da ćete nakon što prođete naplatnu postaju Lučko i nastavite u smjeru Zagreb Jug ubrzo doći do plave ploče na kojoj piše “Zagreb” i koja označava točku ulaska u grad, a odmah nakon nje prometni znak o maksimalnoj dopuštenoj brzini kretanja vozila od 80 km/h!

U pravu ste, na Jadranskoj aveniji postavljen je znak C79 sa nazivom metropole, međutim, to ne znači da je sve regularno. Naime, Jadranska avenija je prekategorizirana iz brze ceste u gradsku ulici i to, od navedenog znaka do rotora u Remetincu. Još da dodam da nisu stavili na suprotnoj strani drugi znak C80. Isto tako je boja znaka trebala biti bijela, a ne plava kao sada.
Prema tome, za ceste više razine uslužnosti ne vrijede isti kriteriji kao za gradske ili lokalne prometnice.
I na kraju, sa street view-om možete se uvjeriti da su ista rješenja i u EU.

Ono što se može postaviti na B7, a vezano za turizam, je turistička (smeđa) signalizacija većih znamenitosti u Rijeci, a nikako naziv Rijeka na navedenom znakom, koji sam po sebi ne pobuđuje ciljani turistički interes. Nešto slično kao što je već sada na prilazu Orehovici postavljeno (smeđi putokazi za Trsat) bi bilo prihvatljivo.

Vrlo strucna rasprava za prilicno banalnu stvar. Predlazem sljedece
:Na svim izlascima sa “zaobilaznice ,postaviti Informacije:
Rijeka zapad
Rijeka sjeverr
Rijeka centar
Rijeka istok
Pa To se barem moze.

To bi imalo smisla da je Rijeka velegrad u kojem bi se gosti orjentirali po stranama svijeta(domaćima ti putokazi nemaju veći značaj). Međutim, Rijeka je premala i uzdužno konfigurirana, sa priličnim brojem ulaza-izlaza sa B7. Bilo bi mnogo praktičnije da se sa B7 upućuje prioritetno na poprečne ulice(vozači su opremljeni kartama ili GPS-om). To je najčešća i najbolja praksa iz EU sa kojom se u potpunosti slažem.

Ono što Rijeci nedostaje je vođenje prometa obilascima u slučaju prometne nezgode, većeg zastoja, radova ili vjetra. Već jednom kada se skrene promet sa B7 na gradske ulice, ne postoji konzistentnost signalizacije na gradskim križanjima. Rijeka konačno treba harmonizirati signalizaciju za daljinsko i obilazno vođenje prometa kroz grad jer postojeća signalizacija datira iz različitih faza opremanja, kada su u svakoj fazi bili različiti kriteriji i pristupi. Dakle, UMLEITUNG sustav kakav postoji u Njemačkoj bilo bi idealno da ga Rijeka prva primjeni u HR.

Slazem se sa svime. Vrlo kvalitetni komentari … da je vise takvih.
Razmisljao sam i ja o tome kako je Rijeka mali grad za takvim razmetanjima sa stranama svijeta i dosao do sljedeceg zakljucka.
Ako bi Rijeka bila siroka koliko i duga, bila bi zasigurno veca od Zagreba. Od Vrata Jadrana, do cvora Draga, ima trenutno cetiri izlaza. U buducnosti je predvidjena Kozala, i vjerojatno Orehovica, sto ustvari nista bitno ne mijenja.
Diracje ostaje zapad, Rujevica je sama po sebi na sjeveru grada, preko Skurinja se buducom D 403 jednostavno stize u centar, a preko Drage na istok, ali i u centar.
Ostale izlaze netreba posebno oznacavat. Nebitni su u osnovnoj informaciji koju ova cesta treba pruziti, i podsjetiti prolaznika kako Rijeka nije bas grad za bilo kakvo potcjenjivanje … i da ima ime.

Na Vratima jadrana ipak predlazem Armadi da uzme stvar u svoje ruke i uredno ispise OVO JE RIJEKA jumbo grafit, preko nathodniku iznad ceste. Neznam kako… to je izazov

Odgovorite