Vratio sam se nedavno iz Austrije, gdje sam primjetio da i oni koriste podizne stupiće kao i u Rijeci.
Njihovi su iznimno lijepi, čisti, svijetle itd.
Međutim, ovi naši Riječki su gotovo svi derutni, sa tragovima ulja po njihovom rubu, crvene ledice koje pregore gotovo instantno, plastike ili čega već koja u sredini gotovo svugdje upadne pa građani guraju smeće u taj stupić, bez ikakvog jamstva na montirano a i kvalitete.
Tamo kod bazena sam prije godinu dana gledao kontroverznu tvrtku Elmas kako popravlja na nizbrdici do kafića te stupiće.
Mali kombi, jedan radnik koji je istresao ulje po cesti.
Stavljene ledice koje bočno svijetle i nakon prve kiše i mjesec dana sve krepale.

Pogledajte i na što ostale liče na kompleksu bazena, na Brajdi itd. Ne prođe niti mjesec-dva od montaže, više ne svijetle. Kod Bazena već mjesecima se jedan od stupića svakih par sati malo spusti pa pumpa gurne gore. Znači da gube ulje.

Kada želimo ići prema kafiću i nazovemo broj za spuštanje, često treba čekati dosta vremena.

Taj proizvod je iznimno nekvalitetan i proizveden od kontroverzne tvrtke Elmas.

Vidim da imate tužibabu već na displeje o parkingu u gradu koja ista kontroverzna tvrtka Elmas iz Rijeke je postavila i osmislila te na njima, iako nemaju niti godinu dana ledice su krepale, tj. one koje pokazuju “–” pa vam sada znamenka 3 svijetli kao Ↄ itd. Većinu vremena taj sustav je i pokazivao — umjesto realnog stanja, projekt je totalno promašen, ne održava se i ulupano je više od 130.000kn na sustav koji većinu vremena nije radio zbog izmišljenog razloga da miševi pregrizu kabel, što znači da se mora mijenjati tvrtka i da proizvod nije dobar.

Zašto grad dozvoljava ovakvo ponašanje, neodržavanje i loše proizvode (gore navedne) koje se ne kontroliraju od kontroverzne tvrtke Elmas, pogoduje li grad navedenoj tvrtci i vlasniku?

Boboo / 20.03.2017.

Poštovani,
prema informacijama koje smo dobili iz Rijeka prometa d.d., hidraulički podizni stupići na daljinsko ili automatsko upravljanje pripadaju relativno novoj tehnologiji koja se u svijetu razvijala (i još se razvija) u posljednjih dvadesetak godina, a primjenjuju se i u Rijeci u razdoblju od oko 15 godina. Radi se, dakle, o relativno novoj tehnologiji koja se danas usavršava, prvenstveno u dijelu daljinskog upravljanja te je upravo u Rijeci, kao prvom od hrvatskih gradova, isprobana i uvedena metodologija daljinskog upravljanja putem poziva preko mobilnog telefona.
Vezano za Vašu kritiku koja se odnosi na neispravnost sustava podiznih stupića, činjenica je da ugovorom o redovnom održavanju nisu predviđeni radovi bojanja stupića i zamjene LED signalizacije, već samo funkcionalnost samih podiznih stupića. Što se tiče stupića u ulici Blaža Polića treba naglasiti da se radi o lokaciji koja je opremljena među prvima u Rijeci te su stupići u punoj funkciji već više od 10 godina i istina je da njihov izgled nije „reprezentativan“. Nažalost, također je činjenica da su za njihov izgled djelomično zaslužni i neodgovorni pojedinci koji ih učestalo devastiraju, a bilo je čak i pokušaja nasilnog ulaženja, što je dovelo do daljnjeg oštećivanja. Međutim, Rijeka promet za Grad Rijeku priprema analizu radova održavanja i funkcionalnosti svih podiznih stupića sa kojima upravlja, upravo s ciljem kako bi se za narednu godinu predvidjeli i ugovorili svi potrebni radovi vezani za daljnje održavanje.
Podizni stupići na bazenima Kantrida instalirani su 2008. godine u sklopu izgradnje Bazenskog kompleksa, a servisiraju se na poziv od strane Bazena Kantrida.
Habanje spomenutih stupića je učestalije iz razloga što se nalaze na lokaciji gdje se za vrijeme kiša, zbog velikog nagiba toga dijela ulice Podkoludricu, slijevaju vrlo velike količine vode koje nanose razne nečistoće pomiješane sa pijeskom. S obzirom da se zbog tehnologije rada ne može postići apsolutna zabrtvljenost pomičnog dijela stupića u odnosu na fiksni kružni okvir, jedan dio taloga s ceste neminovno prodire i dospijeva u podzemni mehanizam stupića i izaziva pojačano trošenje pomičnih dijelova, što povremeno izaziva i probleme u radu.
Čekanje na reakciju, odnosno spuštanje stupića nakon što se sa registriranog mobitela nazove odgovarajući broj koji aktivira sekvencu spuštanja stupića, nije do tvrke koja održava sustav, već je u nadležnosti operatera mobilne telefonije. No, tvrdimo da primjer kojega navodite nije pravilo, već iznimka, jer se veza uspostavlja brzinom kojom se i inače uspostavlja svaka telefonska GSM veza.
Što se tiče digitalnih displeja za pokazivanje stanja popunjenosti parkirališta koje je proizvela tvrtka Elmas, radi se o pilot projektu čiji je cilj bio ispitivanje funkcionalnosti prototipova opreme i sustava, kako bi se u razvoju proizvoda utvrdila i ugradila potrebna poboljšanja. Rad sustava u praksi ukazao je na više tehničkih problema koje treba riješiti, od kojih je izdvojen problem s oštećivanjem kabelske infrastrukture koji je uzrokovao povremene prekide u radu displeja. Međutim, ti problemi kod svih podzemnih instalacija nisu nešto novo, niti su izmišljeni, već su to problemi s kojima se i inače često suočavamo u održavanju raznih instalacija – semaforskih, video sustava i drugih. Upravo ti problemi ukazali su na potrebu da se ispita mogućnost i drugačijeg načina prijenosa podataka. Zato se kroz spomenuti pilot projekt paralelno ispituje i bežični način komunikacije sa displejima, što također rezultira povremenim problemima, jer ovisi o postojanosti bežične podatkovne mreže. U svakom slučaju će se za daljnje projektiranje sustava primijeniti veza koja se pokaže pouzdanijom.
Pregledom svjetlećeg promjenjivog znaka Željeznička stanica utvrđeno je da je od ugrađenih 252 segmenta 14 neispravno, što iznosi 5,5% ukupnog broja. Sukladno pravilniku o promjenjivoj svjetlosnoj signalizaciji za ceste, za neispravnost i automatsko gašenje znaka te dojavu kvara, potrebno je više od 20% neispravnih led segmenata. Prema navedenom, znak nije signalizirao svoju neispravnost, budući je neispravnost bila četiri puta niža od dozvoljenih 20%. S obzirom da se radi o testnoj izvedbi na spomenutom znaku, upotrijebljeni su LED segmenti jednog proizvođača, dok istovremeno na znaku Fiorella la Guardia drugog proizvođača nema niti jednog neispravnog LED segmenta. Upravo radi utvrđenih problema s kvalitetom navedenog digitalnog displeja (displeji su u probnom radu dvije godine), u Rijeka prometu ističu da bi njihova trajnost, odnosno izdržljivost, trebala biti daleko bolja i zato će se kod daljnje izgradnje sustava inzistirati da ne bude nikakvih kompromisa u pogledu kvalitete ugrađene opreme.
Odmah po dojavi o neispravnosti, LED pokazivači su demontirani i u roku od 7 dana bit će zamijenjeni modelom proizvođača koji jamči minimalni životni vijek od 20.000 radnih sati.
Kod svjetlećeg promjenjivog znaka Fiorella la Guardia, ispisom događaja iz centralnog nadzornog sustava, utvrđeno je da je 5. ožujka 2017. u 00:39 sati došlo do prekida komunikacije, pri čemu je utvrđeno da kvar nije vezan sa samim znakom, već je detektiran kvar na glavnom komunikacijskom vodu (optički kabel) te da još neki dijelovi sustava automatskog upravljanja prometom (semafori, kamere, …) imaju problema sa komunikacijom. Kvar je otklonila ovlaštena tvrtka 8. ožujka 2017. u 15:42 (sve prema automatskom dnevniku rada sustava) te je spomenuti znak od tada u punoj funkciji.
Točnost prikaza trenutnog stanja popunjenosti u realnom vremenu u zavisnosti je od radnog vremena samog parkirališta, a u vrijeme kada parkiralište ne radi stanje popunjenosti nije prikazano. Radno vrijeme garažnih objekata je od 00-24 i zato se njihovo stanje popunjenosti kontinuirano prikazuje.
Vjerujemo da ćete iz ovih iscrpnih i tehničkih informacija ipak moći zaključiti kako ovdje ne može biti govora o pogodovanju tvrtki Elmas, ili bilo kome drugome u nabavci i korištenju parkirne i druge komunalne opreme u Gradu Rijeci.
S poštovanjem, Gradska uprava.

15 godina = nova tehnologija, faza ispitivanja
20% neispravnog pokazivača = OK
Optički kabel = Nezaštićen
__________________
Jako loše

Upravo, urbana infrastruktura se stalno razvija tako da o novim tehnologijama ovdije nema niti spomena već se ta “nova tehnologija” uklopila u urbanu infrastrukturu.
Potpisniku ugovora očito nije nakon fine i obilne večere i litrice vina nije bilo jasno da je 20% 1/4 pokazivača te samo održavanje podizanja stupića. Pametnom dosta.
Miševi, voda u kanalu, probni rad od 2 godine te nužna stalna veza sa pokazivačem samo su kap u moru vaših razloga i opravdanja za nesavjestan i polu legalno legitiman rad.

Odgovorite