Odnedavno je ukinuta mogućnost da stanari plaćaju povlaštenu kartu na duži period (do 6 mjeseci) iako smo mnogi tražili da se period i produži – na godinu dana. To je iz pozicije stanara besmisleno i opterećujuće. Da ne govorimo o potpuno nemogućim situacijama za ljude koji mnogo putuju ili su pomorci. Njih se praktično ucjenjuje na ovaj način i BRANI IM SE DA PLATE unaprijed. To je zaista suludo i vjerojatno jedini takav primjer igdje da netko ne želi uzeti novac unaprijed za uslugu koja uopće nije upitna jer sama usluga ne jamči da će stanar zaista i dobiti svoje parkirno mjesto.

Da stvar bude gora, ukinuta je i mogućnost da kada stanar zakasni s produženjem, ta kazna se poništi u slučaju da stanar normalno nastavlja s plaćanjem pretplate na povlaštenu kartu. Nema logičnog objašnjenja osim da je to učinjeno ZLONAMJERNO kako bi se stanarima naplaćivale kazne po 80 kn kadgod ne produže kartu na vrijeme. Čak i ekonomska logika govori da bi svakome bile u interesu (osim ako zaista nije zlonamjeran) uzeti novac od stanara godinu dana unaprijed. Time bi se olakšalo stanarima, a i samoj administraciji uz smanjenje gužve na šalterima.

Nadalje, gradske službe koje vode parkirališta su dolaskom naplate u kvartove naglasile da se naplata “uvodi prije svega radi samih stanara, kako bi se smanjio pritisak na ta parkirna mjesta i kako bi stanari lakše parkirali”. Sada ispada da je to bila “figa u džepu” i da se stanare maltretira nemogućnošću plaćanja unaprijed kako bi se isprovocirala incidentna situacija s kažnjavanjem. To je neodrživo i molim za očitovanje zašto je do zlonamjerne promjene uopće došlo i kada će se omogućiti da stanari svoju kartu plate godinu dana unaprijed i budu na miru.

Ako se Rijeka hvali da će biti “smart city” onda su ovakve osnovne stvari temelj i pretpostavka kvalitetnog života u gradu.

Davor Pasarić

Davor Pasarić / 19.07.2019.

Nadam se skorom odgovoru na vašu tužibabu. Potpuno se slažem s vašim tekstom!

Poštovani gospodine Pasarić,

trenutno je na snazi novi režim kupnje i izdavanja povlaštenih parkirnih karata za fizičke osobe, odnosno stanare, odnosno u ovom trenutku izuzeta je mogućnost kupnje višemjesečnog prava na povlaštenu parkirnu kartu te je limitirana isključivo na jedan mjesec.

Riječ je o privremenoj odluci koja je usmjerena na efikasniju i učinkovitiju kontrolu prava na povlaštenu kartu.
Naime, Rijeka plus d.o.o. već je izvjesno vrijeme suočena s pojavom manipulativnih radnji pojedinaca, koji nakon izdavanja povlaštene parkirne karte na dulji period, mijenjaju podatke o prebivalištu, što sve druge korisnike, stvarne fizičke osobe i stanare koji imaju pravo na povlaštene karte, stavlja u neravnopravan položaj. Stoga je uvedena intenzivnija kontrola podataka o prebivalištu i boravištu korisnika.

S obzirom da je, sukladno Općim uvjetima isporuke komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama na području grada Rijeke, potvrda o prebivalištu temeljni preduvjet za ostvarivanje prava i izdavanje povlaštene parkirne karte, Rijeka plus želi svaku manipulaciju svesti na što manju moguću mjeru, kako bi osigurali integralan i jednakovrijedan sustav za sve korisnike.

Također, nikome nije u cilju inkomodirati građane Rijeke, već naprotiv, a kao što je već naglašeno, boljom kontrolom želi se smanjiti broj zlouporaba, čime će s,e na zadovoljstvo ostalih korisnika povlaštenih parkirnih karata koji stanuju u zoni naplate parkiranja, osigurati veći broj parkiranih mjesta.

Napominjemo da je produženje pretplatnih prava za jedan mjesec privremeno rješenje, dok Rijeka plus ne uspostavi integraciju servisa, odnosno on-line provjeru podataka sa bazom MUP-a, što je trenutno u postupku.

Nadalje, obavještavamo Vas i da korisnici u ovom trenutku, osim plaćanja povlaštene parkirne karte na prodajnom mjestu na Jelačićevom trgu, istu mogu kupiti ili produžiti putem Internet bankarstva, uplatom na račun Rijeka plusa minimalno tri dana prije isteka prava za parkiranje. Osim navedenih načina plaćanja, u izradi je usluga web prodaje koja se planira uvesti tijekom kolovoza 2019. godine, a koja će korisnicima omogućiti još jednostavniji i brži način plaćanja usluge parkiranja.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Ovaj odgovor je tek neuvjerljivo PR izvlačenje jer:

– koliko je ova mjera “dobronamjerna” vidi se u novom modusu naplate kazne od 80 kn koju do sada stanari nikada nisu plaćali, već su normalno produžili kartu bez stresa,

– ako se radi o “privremenoj mjeri”, onda je sve ovo moglo sačekati tu “integraciju s bazom u MUP-u”. Sve što se nalazi u MUP-u se moglo provjeriti i putem osobne i prometne na licu mjesta s dovoljnom vjerojatnošću da će zlorabe biti zanemarive,

– upravo da su zlorabe i učestale, sve ovo nije vrijedno neugodnosti koje sada činite stanarima i kazni koje provociraju ovakvom regulacijom,

– što znači “privremeno”? U ovoj državi se “privremeno” vrlo lako pretvori iz par tjedana u par godina. Minimum koji sada mogu učiniti je ukinuti naplatu kazni stanarima koji uredno produže kartu.

sve što je povezano sa prometom u Rijeci je iz kamenog doba …. od “pametnih semafora” umjesto kruznih tokova … od naplate kazni za pogrešno parkiranje i odnošenje vozila paukom… jer se to radi samo gdje to nekima odgovara i gdje je to jednostavno ..a na drugim mjestima se tolerira sve i svasta …do ograničenja brzine na zaobilaznici od 60 km na sat .. o regulaciji prometa i nekih glupih prometnih rijesnja… i parkirališnih mjesta itd ..itd… ali najbitnije je da je to tako struka odredila 🙂 …neka se niko ne nadje uvrijeđen ali mislim da bi u mnogim slucajevima kad je u pitanju promet bolje neke stvari riješili oni koji su fax zavrsili u Banja Luci za vrijeme stajanja autobusa na proputovanju prema Sarajevu ….

Den Dan zao mi je sto na mene vise ne racunas pa cu ti se morat barem ispticat za kraj sto nisam prije par godina ozbiljnije shvatio tvoja upozorenja jer nisam mogo vjerovat da ova Gradska uprava i vjerojatno drzava u dosluhu sa naftnim lobijem ili putem njega jedva ceka da nam zivot zagorča kako bi potrošili što vise goriva u pronalazenju parkinga ili nekakvog prolaza kroz ovaj grad u svim namjerno odrzavanim kritičnim pravcima i smjerovima
Sada konacno imam dokaza

Odgovorite