Da li je moguće da svi pješački prijelazi u Gradu Rijeci nisu jednako kvalitetno istaknuti? Zar je moguće da, posebno oni u blizini škola i vrtića, nisu izvedeni sa što je moguće boljim oznakama i vidljivošću – primjerice crvenom termpoplaskitkom i dodatnim led svjetlima u kolniku?

Nemojmo sad molim prebacivati odgovornost na Mjesne odbore, već potaknimo društvo Rijeka plus d.o.o., koje upravlja horizontalnom i vertialnom signalizacijom, da sve pješaćke prijelaze obnovi, a upravo one za najugroženije pješake (školarci i vrtićka djeca) izvedu prema najnovijim rješenima. Jer termoplastika i led rasvjeta nikako ne mogu biti financijsko opterećenje za društvo koje kontinuirano posluje s dobiti, a niti za Grad koji je njezin vlasnik, posebno kad se radi o zaštitih onih najugroženijih.

dronrijeka007 / 09.04.2024.

Poštovani,

kao što i sami znate, horizontalnu signalizaciju, pa tako i pješačke prijelaze, održava Trgovačko društvo Rijeka plus d.o.o., u sklopu redovnog održavanja, kao i u sklopu prioriteta mjesnih odbora. Naime, mjesni odbori predlažu prioritete i za njih osiguravaju financijska sredstva. Ukoliko vijeća mjesnih odbora, temeljem stručnih mišljenja, izglasaju određene prioritete, Rijeka plus, zajedno s ugovornim izvođačima, potom te projekte i realizira. Drugim riječima, ukoliko mjesni odbori osiguraju sredstva, primjerice za označavanje prijelaza termoplastikom, to će se i realizirati.

Važno je naglasiti kako su svi pješački prijelazi u gradu Rijeci označeni i to ne samo horizontalno, već i pripadajućim prometnim znakom, što vozačima sugerira obvezu usporavanja ili stajanja, odnosno propuštanju pješaka. U blizini vrtića i škola pješački prijelazi propisno su označeni te nije nužno sve označiti termoplastikom.
Uz redovno održavanje i Plan Grada, neovisno o prioritetima mjesnih odbora, postoji i stavka Održavanje i sigurnost pješačkih prijelaza kroz koju je prošle godine na sljedećim pješačkim prijelazima izvedena bijela termoplastika:

• Rade Šupića kod kbr. 1
• Rade Šupića kbr. 4
• Milana Smokvine Tvrdog kod kbr. 1
• Rade Šupića – Strossmayerova
• Vrlije kbr. 1
• Ive Lole Ribara (u blizini s Mrkopaljskom ulicom)
• Ive Lole Ribara (u blizini s Fužinskom ulicom)
• Ive Lole Ribara
• Ive Lole Ribara (u blizini stuba sa Severinskom ulicom)
• Ive Lole Ribara (prije raskrižja ulice Kučićki put)
• Ive Lole Ribara (nakon raskrižja s ulicom Kučićki put)
• Braće Hlača (semaforizirano raskrižje kod škole)
• Braće Hlača (prije raskrižja s Žminjskom ulicom)
• Braće Hlača (na raskrižju s ulicom Farkaševo)
• Braće Hlača (na ulazu u Groblje)
• Stanka Frankovića – Drenovski put
• Braće Monjac kod kbr. 16

Zbog velikog prosječnog godišnjeg dnevnog prometa, na području novoasfaltiranog dijela ulice Rade Šupića i Milana Smokvine Tvrdog, na pješačkim prijelazima, zbog povećanja sigurnosti pješaka, pješački prijelazi obilježeni su termoplastikom koja ima bolja svojstva, točnije otpornost na klizanje, retroreflektirajuća svojstva zbog vožnje po danu, kada je kolnik suh te retroreflektirajuća svojstva, odnosno prilagođene uvjete vožnje noću, također kada je kolnik suh. Na taj način povećana je sigurnost pješaka na navedenim pješačkim prijelazima. Iz istog razloga trajni materijali, odnosno termoplastika, ugrađeni su na pješačkim prijelazima i na području Drenove. Tehničke karakteristike ceste na području Drenove, konkretno u ulicama Braće Hlača i Ive Lole Ribara su dobre. Prometne trake široke su 3,5 m, a kolnik ima tlocrtne elemente pravca sa horizontalnim krivinama relativno velikog radijusa. Shodno tome, brzina vožnje je veća i pješački prijelazi obilježeni trajnim materijalima mogu se uočiti sa veće udaljenosti, što omogućava veći put zaustavne preglednosti. Ukupno je obilježeno 354,5 m² bijelih polja i isprekidanih i punih zaustavnih crta. Također, u prosincu 2023. godine, a prije početka nastave, dodatno je obilježeno 17 pješačkih prijelaza, što možete vidjeti i na Internet stranici Rijeka plusa https://www.rijeka-plus.hr/foto-cak-17-pjesackih-prijelaza-obiljezeno-novom-termoplastikom/

Nadalje, radi bolje uočljivosti, znakovi C02 – obilježen pješački prijelaz na fluorescentnoj podlozi – postavljeni su na pješačkim prijelazima u blizini Osnovne škole Brajda, u Ulici Ivana Rendića na spoju sa Moše Albaharija; u blizini Osnovne škole Kozala, u Baštijanovoj ulici, kod kućnog broja 2 i 60; kod Osnovne škole Eugen Kumičić, točnije Ulici Franje Čandeka ispred pekare Arena; kod Osnovne škole Kantrida, tj. Labinskoj ulici kod reklame Plodina; kod Osnovne škole Srdoči, Ulici Marije Grbac kod Crkve; kod Osnovne škole Zamet, Ulici Ivana Ćikovića Belog, kod broja 8b i kod spomenika i igrališta; kod Osnovne škole u Ulici Pehlin: nedaleko Osnovne škole Škurinje, na adresi Ulica Mihačeva Draga 15; kod Osnovne škole Fran Franković, zapadni pješački prijelaz u Goranskoj, točno iznad škole, na broju 17A, zatim istočni pješački prijelaz u Goranskoj-Bezimena, točno iznad škole na broju 17A; kod Osnovne škole Pećine u Ulici Šetalište XIII. divizije, na broju 25; kod Osnovne škole Vežica, sporedni ogranak Kvaternikove ulice iznad Škole kod broja 49 kod Osnovne škole Vladimir Gortan u Ulici Drage Šćitara kod broja 20 gdje se nalaze jastuci te kod Osnovne škole Centar, u Ulici Slavka Cindrića, prije spoja s Ulicom Franje Brentinija.

Sve prethodno navedeno izvedeno je upravo u svrhu povećanja uočljivosti svih pješačkih prijelaza u blizini škola. Kroz redovno održavanje u 2024. godini također je predviđeno ulaganje u povećanje stupnja sigurnosti na pješačkim prijelazima, od kojih su prioritet upravo pješački prijelazi u blizini škola, vrtića i dječjih igrališta.

Vezano za Vaš prijedlog da se pješački prijelazi obilježe crvenom termoplastikom i dodatnim led svjetlima u kolniku, u Rijeka plusu navode da svaka lokacija na prometnici ima drugačiju prometnu sliku, tako da jednako prometno rješenje nije svugdje primjenjivo i ne bi ni imalo istu učinkovitost.

Što se tiče postavljanja LED markera u kolnik, kao dodatne opreme namijenjene naglašavanju određenog pješačkog prijelaza, mišljenje struke, nakon što su postavljene na više mjesta, jest da se nisu pokazali kao neko učinkovito prometno rješenje, prvenstveno zato što zasljepljuju vozača, posebice noću ili za loših vremenskih prilika. S druge strane, ne pojačavaju uočljivost pješaka. Svojim bljeskanjem LED markeri samo daju vozaču informaciju da je u blizini neki pješački prijelaz. Što se tiče njihovog održavanja, lako se kvare zato što su postavljeni u kolniku pa ih vozila uništavaju prolazeći preko njih. Vrlo često se prekida i kabel kojim su povezani. Puno učinkovitija oprema, s prometnog stajališta, je znak sa treptačima i adekvatno osvjetljenje pješačkog prijelaza pomoću lampe postavljene na način da je njeno svjetlo usmjereno isključivo na pješački prijelaz, a samo svjetlo je različite boje od javne rasvjete. Ovakvom opremom treptačima se vozače informira o nailasku na pješački prijelaz, a dodatnom rasvjetom pješak je puno uočljiviji kada se kreće preko kolnika.

Za istaknuti je kako je obilježavanje pješačkih prijelaza crvenom termoplastikom kao mjerom povećanja sigurnosti prometa učinkovito ukoliko je nagib kolnika takav da je horizontalna signalizacija jasno vidljiva. Ukoliko je pješački prijelaz obilježen u tjemenu prometnice, a horizontalna signalizacija kao takva uopće nije vidljiva, puno bolja mjera je dodatno naglašavanje pješačkog prijelaza vertikalnom signalizacijom, primjerice postavljanjem znakova C02 , obilježeni pješački prijelaz na fluorescentnoj podlozi, postavljanjem treptača i sl.

Slijedom svega prethodno navedenog, ističu u Rijeka plusu, neka od mjera povećanja stupnja sigurnosti prometa primijenit će se na spomenutim pješačkim prijelazima, ovisno o konkretnoj prometnoj situaciji na kojoj se nalazi, kroz sredstva redovnog održavanja iz Plana Grada.

S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite

Kalendar događanja