Iz zakona:

“VOZAČ NE SMIJE ZAUSTAVITI ILI PARKIRATI VOZILO: Na obilježenom pješačkom prijelazu i na udaljenosti manjoj od 5 m od tog prijelaza”

Molim odgovor zašto riječki prometni redari svjesno ne provode zakon?

Konkretno – zašto kažnjavaju samo vozila koja su parkirana na pješačkom prijelazu, a ne i ona koja su tik do pješačkog prijalaza?
Riječ je o tome da vozila koja su parkirana odmah do pješačkog prijelaza (unutar zabrenjenih 5 metara) zaklanjaju pogled vozača koji ne vide ima li na pješačkom ljudi koji žele prijeći cestu.

Ja vas molim, u ime svih pješaka grada Rijeke, počnite sankcionirati takve vozače (makar samo s “prednje” strane pješačih prijelaza, tamo gdje smanjuju vidljivost i sigurnost prometa), prije nego se dogodi neka veća tragedija.

Molim vas, nemojte mi odgovarati da su prometni redari ove godine napisali X kazni, da ne stižu sve pokriti i slična opravdanja.
Redari prolaze pokraj takvih vozila i svjesno NIŠTA ne čine.

Umjesto opravdanja, počnite provoditi zakon i spasite nekom pješaku život!

Unaprijed hvala.

Backgammon klub Rijeka / 19.10.2011.

Neka moj komentar ne zazvuci kao kontriranje ovom problemu, no namece se pitanje… Kako koncipirati upit na osnovu uopcene tvrdnje: “Redari prolaze pokraj takvih vozila i svjesno NIŠTA ne čine.”

Evo, mozemo ako ste Vi i ostali posjetitelji od volje, otvoriti raspravu forumskog tipa s temom nacina koristenja Tuzibabe.

Konkretno:
Gdje i kada ste primjetili slucaj o kojemu je rijec? Jeste li kontaktirali nadlezne? Mislim da je napisano dovoljno Tuzibaba na ovu i slicne teme, da makar vi koji ste redovni pratitelji rubrike, znate direktne kontakte onih sluzbi kojih se ovo tice.

Kazem opet, neka se moja primjedba ne shvati nikako drugacije osim zelje da se ova rubrika pocne koristiti na pravi nacin. Mislim da je vrijeme da se, kako su vec neki korisnici komentirali ucestale upite jednog korisnika, ova rubrika pocne koristiti nakon sto smo i sami poduzeli nesto a sto zbog necije neodgovornosti nije polucilo ucinak.

Ja bih na Vasem mjestu kontaktirao nadlezne, s vrlo preciznim podacima o kojem se slucaju radi cisto da i njima olaksate ucinkovitost, pa ako to ne poluci rezultat, iskoristite ovaj medij da ih se prozove.

Hvala na savjetima!

Vrlo je teško dati precizne podatke pošto se radi gotovo o svim pješačikm prijelazima u centru grada. Svi oni su na “standarnim rutama” prometnih redara.

Konkretan slučaj koji me je potaknuo na pisanje tužibabe je u Laginjinoj ulici. No ne želim odgovor tipa “ne stižemo u Laginjinu ulicu, prioritet je centar”, jer to se događa i na pješačkim prijelazima u centru, te stoga nisam navodio tu ulicu kao primjer.

Upit koncipirati:
– je li riječ o nepoznavanju zakona prometnih redara?
– ako nije – zašto prometni redari svjesno ne provode zakon, a zaduženi su za to?
– hoće li se nešto učiniti po tom pitanju kako bi se podigla sigurnost svih sudionika u prometu?

Od direktnog kontaktiranja nadležnih sam odustao nakon što me je nakon jednog takvog kontakta policija “otpilila”.
Smatram da je bolje javno postaviti pitanje i javno dobiti odgovor, kako bi i drugi građani bili upoznati s problemom i eventualnim rješavanjem tog problema.

Sa zadnjim dijelom komentara se apsolutno slazem. Ova rubrika i sluzi tome. Ono sto mislim da bi bilo ucinkovitije u smislu brzine rjesavanja problema, jest da pitanja ne kruze od Gradske Uprave do nadleznih, pa nazad, gdje se u znatnom broju slucajeva opet nedoreceni odgovori vracaju nadleznima na dopunu i da ne nabrajam svu silu slicnih radnji koje se dogadjaju izvan vidokruga vas korisnika… misljenja sam da se sve moze ubrzati ako korisnici sami adresiraju problem. Direktnije je i logicno brze. Ukoliko se takvo sto ignorira, onda ja ohrabrujem ovim putem svih, da se jave u Tuzibabu i da zajednicki zatrazimo ocitovanje odgovornih; i za nastali problem i za njegovo neucinkovito rjesavanje.

Da ne bi sve ostalo “samo na riječima”, odlučio sam svoju današnju marendu potrošiti tako da sam se prošetao centrom Rijeke, kako bih mogao navesti ulice u kojima parkirana vozila smanjuju vidljivost pješaka i ugrožavaju sigurnost prometa.

U slijedećim ulicama vozila su parkirana tik do pješačkog prijelaza, što je zakonom zabranjeno:
– Moše Albaharija
– Ciottina
– Dolac
– Frana Kurelca
– Dežmanova
– Pomerio
– Riva
– Ivana Zajca

Nažalost, imao sam samo pola sata vremena pa popis nije duži. Ali mislim da je i već sad popis dovoljno dugačak da se nadležni zabrinu.

Još jednom napominjem – molim vas da počnete rješavati ovaj problem prije nego li neki pješak, zbog nemara službi, nažalost plati životom.

Kako bi bilo da se fotografiraju tako parkirana vozila sa vidljivom reg. tablicom ? Da li bi to bio dovoljan dokaz da se počinitelji kazne ili bi trebalo dokazivati tko je vozio i sl.

S obzirom da se je jedan poznati riječki odvjetnik izvukao od velikog broja kazni za nepropisno parkiranje metodom “da, to je moje vozilo, ali ne znam tko ga je tada vozio” (mislim da je o tome pisao Novi list), nekako sumnjam da bi fotografije “običnih ljudi” mogle biti dovoljan dokaz da se kazne napišu, a kamoli naplate. Nažalost.

Možda ste propustili ovu tužibabu. Pročitajte pozorno i obratite pažnju na priloženi dokument. Rijeka Parking naplaćuje parkiralište na katastarskoj čestici u vlasništvu tvrtke INA, a bez ikakvog pravnog sporazuma s Inom. Gospođa je inače “insider” iz spomenute službe u INI, a Rijeka Promet se brani time što se žena javila anonimno, premda joj ova rubrika jamči anonimnost i ne bi je se smjelo zbog toga diskreditirati i zakidati u odgovoru.
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/BjondINA/tuzibaba/naplata-parkinga-u-baracevoj/

Pazite epilog:
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Boondica/tuzibaba/baraceva-i-naplata-parkinga/

Za jednu ispravnu prijavu nadležnima , a u ovom slučaju parkiranje automobila unutar 5 metara od pješačkog, da bi se shvatila ozbiljno, potrebno je i dokaz, npr.slika, i ne samo jedna, nego njih više, argumentiran dokaz, tj. pozivanje na Zakon ili Pravilnik N.N. …., to se zove prijava.

Postovana lajk, Vas komentar nema veze s pravilima rubrike. Molim procitajte ih.

Upravo (četvrtak 27.10.2011., u 15:09) sam vidio prometnog redara u Ulici Moše Albaharija kako samo prolazi pored tri vozila koja su parkirana tik do pješačkog prijelaza.
Nažalost nisam imao foto-aparat pri ruci.

Je li upit poslan u gradsku upravu?

Dva i pol mjeseca kasnije nikakvog pomaka nema.
Pješački prijelazi u ulicama navedenim u prethodnim komentarima su i dalje opasni za pješake zbog nepropisno parkiranih automobila.

Poštovani,

prije svega isprika što ste duže vrijeme čekali na naš odgovor.
Činjenica je da je prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama zabranjeno parkiranje i zaustavljanje na obilježenom pješačkom prijelazu i na udaljenosti manjoj od 5 metara od tog prijelaza. Isto tako moramo reći da prometni redari sankcioniraju vozače koji parkiraju na oba opisana načina. Uvidom u službenu evidenciju počinjenih prekršaja utvrđeno je da je tijekom zadnjeg tromjesečja 2011. godine prema gore navedenom članku sankcionirano 249 vozača. Obzirom da je riječ o kažnjavanju prekršaja po istoj točki Zakona ne postoji razdvojena statistika što znači da ne možemo izdvojiti samo podatak koliko je kazni naplaćeno zbog parkiranja na pješačkim prijelazima, ali se oni definitivno sankcioniraju. Također htjeli smo provjeriti i konkretan navod u komentaru tužibabe. Iz odgovora koje smo dobili u prometnom redarstvu jasno je da je 27. listopada 2011. godine u 15:09 sati prometni redar zaista prošao Ulicom Moše Albaharija jer je nalogom glavnog prometnog redara bio hitno upućen iz Omladinske ulice u Ciottinu ulicu, Ulicu Erazma Barčića te raskrižje između te ulice i Ulice Dolac zbog pojačanog prometnog opterećenja. U Ciottinu ulicu je stigao u 15:12 sati. Na tim lokacijama bio je raspoređen do 16:00 sati. U tom vremenu navedene ulice su bile znatno opterećenije no što je to Ulica Moše Albaharija.

Radom prometnih redara koordinira glavni prometni redar koji svakog dana određuje hodogram kretanja pisanim radnim nalogom. U slučajevima pojačanog prometa, poziva građana ili potrebe fizičkog upravljanja prometom raspoređuje redare gdje je najpotrebnije. U takvim situacijama prometni redar napušta svoju trenutnu lokaciju i upućuje se bez odgađanja na intervenciju na koju je poslan. Redar naprosto nije u mogućnosti sankcionirati nepropisno parkirana vozila na svojoj liniji kretanja jer tada ne bi stigao na intervenciju gdje je njegova prisutnost najpotrebnija.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Uredniče, što ako nismo zadovoljni odgovorom i imamo dodatna pitanja? Hoće li se ta pitanja uputiti gradskoj upravi da se ponovno očituju?

Nažalost, prošla su dva mjeseca a još nisam stigao napisati (detaljan) odgovor.
Ali evo, današnji članak u Novom listu me potaknuo da se opet probam posvetiti ovom problemu (odnosno, konstantnom negiranju problema od strane odgovornih).

Čitamo se uskoro! 🙂

Odgovorite