Interesira me pojava nekoliko novih vozila limuzinskog tipa koja su parkirana ispred zgrade grada Rijeke a koja prema cjeniku proizvođača stoje 230.000,00 kn/kom. Ne bi bilo sporno ništa da nije riječ o benzinskim modelima sa 180KS koji troše barem 2x više goriva od jednako motoriziranih dizelskih vozila a na vozilima su montirane gume 235/45 R18 koje same po sebi prosječno koštaju oko 2.400,00 kn/kom, odnosno čak 2x više od guma kojima su opremljene standardne poslovne limuzine.

Čak i da su vozila kupljena na leasing, uz 20% jamčevine, ta jamčevina iznosi 30.000,00 kn po vozilu+ troškovi osiguranja, registracije i sl. pa me zanima da li je takva rastrošnost u jeku najveće financijske krize zaista potrebna ili se moglo proći sa ekonomičnijim vozilima? Volio bih podsjetiti odgovorne da se to financira s novcem poreznih obveznika pa malo odgovornosti prema tuđem novcu ne bi škodilo…

Ukoliko Grad Rijeka s ovime nema veze, primite moje najiskrenije isprike…

Robert Pichler / 07.02.2011.

Zahvaljujem. Mislim, nije ništa sporno u tome da si gradska uprava kupi nove aute, ne želim da nas u svijetu predstavljaju s nekim kantama ali se moglo proći daleko povoljnije…

Baš me interesira kakav će biti odgovor… ako ga uopće bude i bilo.

Samo da dodam, svaka čast na pitanju rpicher.
Zanimljiv mi je kronologija vozila u gradskoj nam upravi. Svako malo prođem onuda iza korza pa vam mogu to i prikazati.

Najprije su se vozili u Suzuki Swiftu: http://www.suzuki.hr/auto/modeli/slike/novi_swift/novi_velika.jpg

Zatim su prešli na Suzuki Sx4:
http://www.suzuki.hr/auto/modeli/slike/sx4/velika.jpg

Da bi došli do Suzuki Kizashia:
http://www.suzuki.hr/auto/modeli/slike/kizashi/kizashi_600.jpg

Ima se, može se… kad se plaća tuđom lovom.

Četiri isporučena KIZASHI vozila o kojima je riječ znatno su opremljenija od onoga što je natječajem za najam vozila tražio Grad Rijeka. No, radi se o vozilima koja će biti zamijenjena adekvatnima budući da ih je isporučitelj ponudio privremeno na vlastiti trošak odnosno Grad za njih ne plaća nikakav veći iznos. Naime, ova situacija uvjetovana je činjenicom da se trenutno na Europskom tržištu isporučuju jedino vozila više klase, potpuno opremljena i skuplja od osnovnog modela za cca 30%. Da bi isporučitelj mogao ispuniti uvjete natječaja, svjesno je, i na vlastiti trošak, ponudio za nižu cijenu znatno opremljenija vozila.

Naime, Grad Rijeka je krajem prošle godine proveo otvoreni postupak javne nabave za najam osobnih automobila. Radi se o usluzi najma osobnih automobila kroz klasičan mjesečni najam, a ne o nabavi novih vozila koja bi kao takva postala vlasništvo Grada Rijeke. Ovakav način nabave automobila u Gradu Rijeci prakticira se već niz godina i pokazao se isplativiji od klasične kupoprodaje. Otvoreni postupak javne nabave omogućava svim gospodarskim subjektima da dostave svoje ponude u skladu sa zahtjevima Grada Rijeke kao Naručitelja.

Za razdoblje od 2011. do 2013. godine kao najpovoljnija ponuda odabrana je ponuda tvrtke AUTOCENTAR INTEGRA d.o.o. jer je cjenovno bila najpovoljnija u odnosu na preostale pristigle ponude. Također, u odnosu na proteklo ugovoreno razdoblje, godišnja cijena najma za sva vozila je niža. Ponude za najam vozila drugih ponuditelja bile su značajno skuplje, jedna ukupno za 33%, a druga za 72%.

Mjesečni najam koji Grad Rijeka plaća Autocentru INTEGRA d.o.o. uključuje troškove registracije, obveznog i kasko osiguranja, redovnog servisiranja vozila, zamjene opreme, guma i ostalog, osim troškova nabave goriva.

S obzirom da troškovi nabave goriva koji osim cijene najma jedino terete Grad Rijeku, natječajnom dokumentacijom posebno je bilo propisano da kombinirana prosječna potrošnja goriva (za vozila o kojima je riječ) u lit na 100 km ne smije biti veća od 9,0 lit.

Kao osnovne tehničke uvjete koje moraju zadovoljiti ponuđena vozila, osim uvjeta koji se odnose na starost vozila, snagu, obujam i dimenzije, dodatno su specificirani uvjeti koji se odnose u pravilu na sigurnost vožnje. U tom smislu zatraženo je da isporučena vozila moraju imati ABS sustav, zračne jastuke, zimsku opremu i sl. Isto tako, vodilo se računa i o zaštiti okoliša te je kao dodatan uvjet zatražena norma zaštite okoliša EURO 5.

Napominjemo da u natječaju nismo navodili modele vozila već je to prepušteno ponuditeljima da iskažu u svojim ponudama.

Dakle, isporučena četiri KIZASHI vozila, znatno su opremljenija od vozila koja su tražena od strane Grada, odnosno od onih koja je ponudio AUTOCENTAR INTEGRA d.o.o. No, da bi isporučitelj mogao ispuniti uvjete natječaja, na vlastiti trošak je isporučio za istu cijenu znatno opremljenija vozila. Vozila koja su nam sada trenutno na raspolaganju biti će zamijenjena adekvatnim vozilima čim se ista pojave na hrvatskom tržištu.

Kao Naručitelj, Grad smatra da ima višestruke koristi od ovakvog načina nabave automobila – na usluzi su nam uvijek servisirana i održavana vozila. Još jednom podsjećamo da u cijenu mjesečnog najma ulazi i redovno mijenjanje zimskih/ljetnih guma, popravak svih oštećenja i kvarova, osiguranje zamjenskog vozila.

Na kraju želimo naglasiti da nemamo utjecaja na model vozila koje nam pojedina autokuća nudi osim minimalnih uvjeta koje takva vozila moraju zadovoljiti. Odabir vozila je isključivo stvar ponuditelja i njegovih poslovnih razmišljanja.

Uvijek sam bio oduševljen kako se u ovoj našoj lijepoj državi znaju pisati lijepo sročeni odgovori u kojem se na toliko teksta ništa ne kaže.

Gore ste napisali da nemate nikakvog utjecaja na model vozila koja vam kuća nudi, a u natječaju ste napisali da mora biti benzinac, duži od 3750mm (molim vas ispravite me ako griješim), itd… Pa očito je da neizravno imate utjecaj na to kakav treba biti model automobila.

I mislim da nas svih zanima, mogu li se negdje pronaći konkretne brojke koliko grad košta najam vozila?

Zahvaljujem na generičkom odgovoru, copy-paste izjave koja je objavljena u Novom Listu… Koliko sam shvatio, Suzuki Kizashi je isporučen isključivo kao zamjena za vozila koja ste natječajem ugovorili. Koja vozila ste onda ugovorili ako su ova zamjenska? Jesu li ugovorena vozila barem dizelska? Koliko plaćate mjesečnu ratu za jedinični komad Kizashija? Unatoč svoj diplomaciji prilikom pisanja odgovora očito je slijedeće:
– nevjerojatno je da se niti jedan riječki koncesionar nije prijavio na natječaj za 26+4 vozila u trenutku kad prodaja stoji. Još je nevjerojatnije da firme iz Zagreba koje su specijalizirane za flote nisu dale ponudu…
– ako Integra nije bila u mogućnosti isporučiti auto prema specifikaciji u natječaju, niste li trebali isključiti njihovu ponudu prema Zakonu o javnoj nabavi? Ponude se odbijaju i zbog lošeg uveza a kamoli ako predmet ponude ne odgovara zahtjevima natječaja
– ne mogu vjerovati da nas pokušavate uvjeriti da benzinac od 180KS i s pogonom na sva četiri kotača troši kao dizel od 120-140KS sa pogonom na prednje kotače…
– ovo sa isporukama i Europskim tržištem ne mogu vjerovati da se itko usudio napisati i dopustio sam sebi da se tako blamira u javnosti, dovoljan je jedan telefonski poziv u nekoliko autosalona da se dozna kako postoji nevjerojatna količina raznovrsnih poslovnih limuzina za isporuku odmah, sa manjim gumama i dizelskim motorima

Podsjećam Vas da sve to o čemu pričamo plaćate novcem poreznih obveznika, da Grad Rijeka nije Vaša privatna tvrtka da radite što god hoćete. Ako ste htjeli voziti luksuzne benzince, cijenjena gospodo, zašto ih niste kupili kao fizičke osobe na kredit? Siguran sam da bi Vam banke rado izašle u susret.

Ne kuzim se bas u automobile, ali zasto se navija za dizele? Nisu li oni ti od kojih citav svijet bjezi jer su veci zagadjivaci od benzinaca?

Groucho hvala. Ja se samo sjecam da je prije par godina bilo fame oko prestanka proizvodnje dizela, na to me podsjetila ova tuzibaba.

Poštovani, na Vašu „tužibabu“ odgovaramo po postavljenim pitanjima.

PITANJE: Koliko sam shvatio, Suzuki Kizashi je isporučen isključivo kao zamjena za vozila koja ste natječajem ugovorili. Koja vozila ste onda ugovorili ako su ova zamjenska?

ODGOVOR:
Još jednom, Grad Rijeka natječajem ne traži specifičnu marku vozila, nego propisuje performanse vozila (snagu, potrošnju goriva, opremu). Isporučena KIZASHI vozila koja je ponudio AUTOCENTAR INTEGRA zadovoljavaju uvjete iz natječaja. No, znatno su opremljenija (dodatnom opremom) od onoga što je Grad tražio. Ali Autocentar Integra za njih ne naplaćuje Gradu veći najam.
Dakle, sam ponuditelj zamijenit će ih vozilima slabije opremljenim kada ta vozila sa slabijom opremom ponuditelju budu dostupna. Do tada, Grad Rijeka koristi ova vozila koja zadovoljavaju uvjete iz natječaja, čija cijena je najniža u odnosu na ostale ponuditelje i Grad za njih, bez obzira na njihovu bolju opremljenost, ne plaća veći najam.

PITANJE: Jesu li ugovorena vozila barem dizelska?

ODGOVOR:
Ugovorena KIZASHI vozila su benzinska kao što je i tražno u dokumentaciji natječaja. Procjena je bila da cijena ponude ako se traži benzinac može biti niža od vozila na diesel pogon. Naime, cijena nabave diesel vozila zbog većih troškova njihova održavanja veća je od troškova za modele na benzinski pogon, a to u konačnici utječe i na cijenu mjesečnog najma. Dokumentacijom je za ovu kategoriju vozila uvjetovana maksimalna kombinirana potrošnja goriva od 9 l na 100 km, a taj uvjet isporucena Kizashi vozila po deklaraciji zadovoljavaju.

PITANJE: Koliko plaćate mjesečnu ratu za jedinični komad Kizashija?

ODGOVOR:
Mjesečna cijena najma za vozilo Kizashi iznosi 5.166,00 kn, dok usporedbe radi, mjesečna cijena za vozila ostalih dvaju ponuditelja u ovoj kategoriji iznosi 7.380,00 kn odnosno 9.717,00 kn. Preostala dva ponuditelja, u toj grupi nude vozila tipa Mazda 6.

PITANJE: Unatoč svoj diplomaciji prilikom pisanja odgovora očito je slijedeće:
– nevjerojatno je da se niti jedan riječki koncesionar nije prijavio na natječaj za 26+4 vozila u trenutku kad prodaja stoji. Još je nevjerojatnije da firme iz Zagreba koje su specijalizirane za flote nisu dale ponudu…

ODGOVOR:
Pogrešno se zaključuje da je Grad raspisao natječaj za 26+4 vozila, Kao prvo, sva isporučena vozila (ukupno 26, a ne 26+4) u potpunosti zadovoljavaju uvjete koje je Grad tražio u natječajnoj dokumentaciji. Odabrani ponuditelj je tvrtka s područja grada Rijeke, a razlog da se na javni natječaj nije javilo još više ponuditelja izvan područja grada, može biti i činjenica da se ovdje ne radi o prodaji niti isključivo samo o isporuci vozila, već i o obvezi redovnog održavanja vozila. Dakle, ponuditelj snosi troškove registracije, obveznog i kasko osiguranja, redovnog servisiranja vozila, zamjene opreme, guma (zimskih/ljetnih) i ostalog, kao i popravak svih oštećenja i kvarova, te osiguranje zamjenskog vozila.

PITANJE:- ako Integra nije bila u mogućnosti isporučiti auto prema specifikaciji u natječaju, niste li trebali isključiti njihovu ponudu prema Zakonu o javnoj nabavi? Ponude se odbijaju i zbog lošeg uveza a kamoli ako predmet ponude ne odgovara zahtjevima natječaja

ODGOVOR: Još jednom, Autocentar Integra isporučio je vozila koja udovoljavaju uvjetima iz natječaja. Prema Zakonu o javnoj nabavi, Naručitelj je dužan propisati tehničke karakteristike automobila koje traži, na način da odredi tehničke karakteristike za svaki tip vozila i minimalni nivo opreme. Na javni natječaj javila su se tri gospodarska subjekta koji su zadovoljili tražene uvjete, a između njih, odabrana je najjeftinija ponuda. Dakle, i ta četiri “sporna” vozila također zadovoljavaju tražene minimalne uvjete (minimalnu snagu, prosječnu potrošnju), osim što su znatno opremljenija nego što je to u propisivanju minimalne opreme traženo natječajem. Ali razlog zbog kojeg ponuditelj Gradu daje na korištenje bolja vozila za nižu cijenu, nije na Gradu da tumači i opravdava. To je, očito, poslovna odluka ponuditelja.

PITANJE: – ne mogu vjerovati da nas pokušavate uvjeriti da benzinac od 180KS i s pogonom na sva četiri kotača troši kao dizel od 120-140KS sa pogonom na prednje kotače…

ODGOVOR:
Nijedno od isporučenih vozila nema pogon na sva četiri kotača niti smo to uvjetovali natječajem. Dokumentacijom je za ovu kategoriju (a bilo je ukupno 5 kategorija u natječaju – ovisno o tome za koje svrhe će se vozilo najviše koristiti) uvjetovana snaga od minimalno 120 KS i maksimalna kombinirana potrošnja goriva od 9 l na 100 km, a taj uvjet isporucena vozila po deklaraciji zadovoljavaju.

PITANJE: – ovo sa isporukama i Europskim tržištem ne mogu vjerovati da se itko usudio napisati i dopustio sam sebi da se tako blamira u javnosti, dovoljan je jedan telefonski poziv u nekoliko autosalona da se dozna kako postoji nevjerojatna količina raznovrsnih poslovnih limuzina za isporuku odmah, sa manjim gumama i dizelskim motorima

ODGOVOR:
Grad Rijeka kao i bilo koji drugi javni naručitelj dužan je nabavljati robu, radove ili usluge pod uvjetima propisanim Zakonom o javnoj nabavi. Sukladno Zakonu, nije dozvoljeno cjepanje predmeta nabave istovrsne robe, odnosno u ovom slučaju, svi službeni osobni automobili morali su se nabavljati kroz jedan jedinstveni postupak kao što je to i učinjeno. Naravno da u auto-salonima postoji široka paleta vozila, međutim s obzirom da se vozila ne nabavljaju za privatne potrebe, modele i tipove vozila određuje isključivo ponuditelj u svojoj ponudi, nudeći vozila koja su mu na raspolaganju i koja zadovoljavaju uvjete natječaja. Oni ponuditelji koji su eventualno mogli ponuditi samo pojedina vozila po povoljnijoj cijeni, mogli su se javiti na natječaj kroz zajedničku ponudu. Ali nisu se javili. Dakle, prema Zakonu o javnoj nabavi, Grad je birao između 3 ponuditelja koji su se javili na natječaj i izabrao najpovoljnijeg (što Zakon o javnoj nabavi i nalaže).

I konačno, sve naše dosadašnje odgovore i i sva ostala pitanja koja Vas zanimaju, slobodno možete provjeriti u nadležnom Odjelu za gradsku samoupravu i upravu.

Kad bi barem Vlada imala ovakav portal pa da detaljno odgovara na pitanja

Odgovorite