zanima me tko je i s kojom ovlasti zabranio dolazak automobilom na područje stadiona (parking pored plaže i sl) za vrijeme odigravanja nogometnih utakmica. naime niti cesta, niti, parkiralište, a niti cijeli pojas ispod stadiona nije u vlasništvu kluba da bi redari i protect branili prolazak automobila. ako je riječ o odluci grada nije mi jasan rezon. pozdrav

igor udovičić / 07.03.2011.

Poštovani,

Stadion Kantrida u vlasništvu je Grada Rijeke, a čini ga sportski objekt s okolišem, zajedno sa parkingom o kojem govorite. Stadionom upravlja Rijekasport d.o.o, a koristi ga HNK Rijeka. Temeljem uvjeta za dobivanje licence HNS-a i UEFA-e, HNK Rijeka je obvezna osigurati parking prostor za službene osobe, VIP goste, gostujući klub i Press službu. U tom smislu su izdane i odgovarajuće potrebne naljepnice na osnovi kojih se propuštaju osobna vozila u čuvani i štićeni krug Stadiona, s napomenom da ostali građani na dan odigravanja utakmice ne mogu koristiti parking.

Sve to obavlja se u dogovoru i prema traženjima Policijske uprave, te kao što smo već spomenuli, sukladno propisima HNS-a, UEFA-e i FIFA-e, posebno iz sigurnosnih razloga izlaska navijača. Upravo zato, temeljem zahtjeva policije, parkirni prostor u vrijeme odigravanja utakmica predstavlja posebnu sigurnosnu i štićenu zonu, uz propisane slobodne koridore za kretanje interventnih vozila više službi, poput vatrogasnih, vozila prve pomoći, policije, hrvatske elektroprivrede, i sl. Iz tih razloga moramo reći da se ne radi o “običnoj”, već specifičnoj površini, koja podliježe primjeni posebnih propisa i sigurnosnih standarda.

Vjerujemo da smo pojasnili razloge radi kojih nažalost parkiranje u vrijeme održavanja utakmica nije moguće na parkiralištu ispod stadiona.

niste pojasnili razloge, a odgovor je konfuzan.

u odgovoru kažete da je hnk rijeka dužna osigurati parking prostor za službene osobe, gostujući klub, press službu i vip goste. pitanje:

1. tko izdaje i po kojem kriteriju “potrebne naljepnice” za ulazak u krug stadiona (svjedoci smo da je za vrijeme utakmica na parkingu više stotina automobila), tko su to vip gosti i po kojem kriteriju su vip

2. nije jasno što se to dogovara i kakva su to traženja policije i kakva je to specifična površina koja podliježe primjeni posebnih propisa (kojih)

3. činjenica je da nadzor nad ulazom u parkinfg ne vrši policija nego redari kluba i zaštitari

4. javne prometnice i parkirališta su javni prostori i pristup tome se može ograničiti samo temeljem propisa i odluka zasnovanih na njima, a nije jasno kojim se propisom i temeljem njega donijetom odlukom ograničen normalan pristup javnim površinama

5. prostor parkirališta ispod stadiona je nasip i kao takav predstavlja pomorsko dobro, nadam se da ćete predočiti osnov temljem kojeg zaštitari i redari NK rijeke priječe pristup općem dobru,

Molim vas odgovor po točkama

Kako vec tjedan dana nemamo odgovor, poslana je pozurnica … Imam informaciju da Gradska uprava ceka odgovor od nadleznih. Malo strpljenja molim.

Poštovani, dostavljamo odgovore po pitanjima koja ste postavili.
1. Naljepnice za ulazak u krug Stadiona “Kantrida” izdaje HNK “Rijeka”, prema njihovim kriterijima. Dakle, HNK “Rijeka” utvrđuje kategorije gostiju, pa tako i VIP gostiju. Naime, svi klubovi koji sudjeluju u Prvoj HNL dužni su pridržavati se uvjeta i FIFA pravilnika o licenciranju, koji vezano uz parkirna mjesta propisuje da su klubovi dužni osigurati odgovarajući broj mjesta za gostujuće gledatelje i dovoljan broj parkirnih mjesta za službene osobe (policija, vatrogasci, suci, delegati…) za vrijeme odigravanja utakmice.

2. Zakonom o sprječavanju nereda na sportskim natjecanjima (NN br.43/09) (dalje kratko: Zakon) utvrđena je dužnost HNK “Rijeke” kao organizatora sportskog natjecanja da osigura odvojeni prostor za parkiranje autobusa i osobnih vozila gostujućih navijača. Nadalje, Zakon određuje i postupanje u izvanrednim situacijama te sportski objekt mora imati Plan evakuacije. Planom evakuacije i spašavanja Stadiona “Kantrida” propisane su razložne i opravdane mjere radi sprječavanja i suzbijanja nereda prilikom odigravanja utakmice te je istim propisano da svi pravci i putovi izlaza moraju biti držani slobodnim (ne zakrčenim) i otvorenim u cilju brze i sigurne evakuacije. U tom smislu svi prilazni pravci Stadiona moraju biti slobodni te se na njima ne smiju stvarati nepotrebne gužve i zastoji u prometu radi nesmetanog dolaska i odlaska interventnih vozila (policije, vatrogasaca, hitne pomoći i dr.).

3. Točna je Vaša tvrdnja da nadzor nad ulazom u parking ne vrši policija nego redari kluba i zaštitari, s obzirom da to nisu dužnosti policije u konkretnom slučaju, s obzirom da je HNK “Rijeka” dužna osigurati redarsku službu.

4. Točno je da su javne prometnice i parkirališta javni prostori. No s obzirom na specifičnosti konkretnog slučaja, da se radi o takvim prostorima kao neposrednom okolišu sportskog objekta – Stadiona “Kantrida”, vidljivo je da u određenim vremenskim intervalima, tj. za vrijeme koje je propisima RH utvrđeno kao vrijeme odigravanja utakmica čiji je organizator, odnosno domaćin HNK “Rijeka”, navedene površine dolaze pod primjenu odredbi Zakona o sprječavanju nereda na sportskim natjecanjima kao lex specialisa i Plana evakuacije i spašavanja koji vrijedi za navedeni sportski objekt. Zbog toga dolazi do kratkotrajnog vremenskog ograničenja pristupa istim vozilima, no ne i pješacima, čime je ipak svakome dozvoljeno pješačko kretanje općim dobrom.

5. Definicija pomorskog dobra, njegove granice, i dr. utvrđene su Zakonom o pomorskom dobru i morskim lukama. Osnov temeljem kojega nitko izvan kruga vozila navedenih u prijašnjem tekstu ne može vozilom pristupiti štićenoj zoni već smo ranije naveli, dok se, ponavljamo, tom zonom mogu kretati pješaci. Time nitko nije spriječen u pristupu općem dobru, već je samo ograničena vrsta pristupa i to na kratko vrijeme, prema odredbama propisa.

iz gornjeg bi proizlazilo da se osnovom Zakona o sprječavanju nereda na sportskim natjecanjima HNK Rijeka je dužna osigurati prostor za parkiranje autobusa i osobnih automobila gostujućeg tima i navijača. Dakle, ograničavanje prolaza vozila na istočnom prilazu parkiralištu važilo bi onda za sva druga vozila osim vozila registracijskih oznaka grada gostujuće momčadi ili onih tako označenih

Molim objašnjenje s kojeg osnova onda hnk Rijeka izdaje naljepnice za slobodan ulaz vozilima riječke registracije na prostor parkirališta, a očito je da se ne radi niti o gostujućim navijačima, niti o autobusima gostujućeg tima.

koji je osnov da redari nk rijeke dopuštaju ili ne dopuštaju prolazak vozila koja se ne mogu dovesti u vezu sa odredbama Zakona (vip gosti) jer nk rijeka nije niti vlasnik niti zakupnik javne površine oko stadiona.

radi čega grad Rijeka dozvoljava da se na površinama pod nadzorom njihovih komunalnih organa na temelju nejasnih i na zakonu neutemeljenih odluka nogometnog kluba dopušta ili onemogućava inače slobodno parkiranje. nk rijeka ne može ili ne bi smjela imati ovlast određivati tko je vip na parkiralištu ( ne bi ni na stadionu, ali to sada nije tema).

po gornjoj logici i vk primorje bi moglo ograničavati ulazak u garažu na bazenu.

ima li grad vlast na svom parkiralištu (osim one ograničene citiranim Zakonom) ili i ovdje važi zakon jačeg. puno pozdrava.

Poštovani,

po pitanju izdavanja parkirnih naljepnica od strane HNK “Rijeke” smatramo da naša prethodna očitovanja daju jasne odgovore vezano uz postojanje osnova te vezano uz izdavanje naljepnica za vozila riječkih registracija. Naime, u kategorije vozila kojima je HNK “Rijeka” kao organizator utakmica dužan osigurati parking prostor temeljem uvjeta i FIFA pravilnika o licenciranju, spadaju i vozila VIP gostiju, a u to spadaju i neka vozila riječkih registracija. Već smo naveli kako naljepnice izdaje HNK “Rijeka” kao organizator utakmica. Također, držimo dovoljno jasnim i naša prethodna pojašnjenja o obavljanju nadzora nad ulazom u parking od strane redara kluba i zaštitara, međutim, ponovit ćemo da je HNK “Rijeka” dužan osigurati redarsku službu za vrijeme službenih utakmica temeljem odredbi propisa RH i akata HNS-a, a to predstavlja već navedeni specifični režim korištenja okoliša Stadiona Kantrida koji se, kao što i sami znate, nalazi na specifičnoj lokaciji, što sve treba uzeti u obzir pri donošenju vrijednosnih sudova.

S druge strane, prostori parkirališta na ovoj lokaciji izvan vremena odigravanja utakmica dostupni su svima građanima. Navedeno rješenje od svih mogućih držimo najboljim rješenjem za građane, budući da se korištenje parkirališta ne naplaćuje i navedeni prostor dostupan je veliku većinu vremena svima građanima za parking.

Nadalje, željeli bismo istaknuti kako nije dobra Vaša usporedba ovoga parkirališta i onoga u garaži uz Bazene Kantrida. Garaža uz Bazene Kantrida sastavni je dio objekta i nalazi se pod upravljanjem TD Rijeka promet d.o.o. i stalnim režimom naplate, prema cjeniku Rijeka Prometa, te VK Primorje kao korisnik objekta Bazeni Kantrida (pod upravljanjem TD Rijeka sport d.o.o.) nema nikakvih vlasničkih ili nekih drugih ovlasti po pitanju upravljanja ili gospodarenja objektom, već samo pravo korištenja sportskih prostora.

Zaključno izražavamo nadu da smo Vam ipak u potpunosti pružili odgovore na sva Vaša pitanja, ostajući Vam na raspolaganju za pitanja i sugestije.

pravni status garaže na bazenu i parkirališta kod stadiona je suštinski identičan jer niti nk rijeka nema ovlasti gospodarenja nad parkiralištem , kao ni vk primorje nema vlasnička prava niti ovlasti na upravljanje ili gospodarenja garažom. bazena sa parkingom je pod ovlasti trgovačkog društva u vlasništvu grada rijeke, a stadion i parking je pod ovlasti grada rijeke.dakle kao što je rijekapromet mogao odrediti pravila na bazenu i garaži, tako je i grad rijeka ovlašten odrediti pravila na stadionu i parkingu (jer je vlasnik istih). nk rijeka određuje vip goste, pa bi onda i vk primorje moglo odrediti iste. da li su gradu rijeci poznati kriteriji određivanja vip gostiju (osim onih iz gostujućih momčadi) koji imaju za razliku od ostalih građana nesmetan pristup parkingu stadiona za vrijeme utakmica jer stadion i parking su, ponavljam izvam ingerencija nk rijeke. može odgovor ?

iggypop, koliko mi se cini odmaknuli smo se od Vaseg inicijalnog pitanja i ovo polako prerasta u raspravu. Poslati cu jos jednom Vasu repliku, medjutim molim Vas da ovu rubriku ne shvatite kao razgovaraonicu.

Pa … citajuci … konacno smo se fokusirali na bit problema do kojeg se tesko moze doci bez neke vrste prethodnog razgovora. Mislim da se radi o neprincipjelnom zadovoljavanju zakonskih odrednica. Zakon je ispostovan na neprincipjelan nacin. Tu onda nema neke materijalne povrede, nego “samo” duhovne… a buduci da nemamo zakonske ovlasti rjesavati duhovne probleme, mozemo smatrati da je slucaj rjesen.
Nagomilani Duhovni problemi obicno isplivavaju u materijalnoj oskudici i neimastini. Ovdje se radi o neimastini odgovarajucih prometnih veza ovog specificnog lokaliteta. Kada bi osigurali jos jednu cestovnu “primorsku vezu stadiona i bazena” mislim da bi stvar bila puno komotnija, pa bi se lakse moglo razkovarat o Vip i ostalim gostima stadiona i bazena

Za dodatne informacije o ovoj vrlo ostvarivoj ideji sljedi Tag ” Primorska Veza” i ostale na koje naidjes uz put.
Poz, i dobra zabava.

Ps
Stigao je odgovor i na tuzibabu “neiskoristena Liburnijska” od grada i Policije koji govori o gotovo neogranicenoj mogucnosti parkiranja u desnim trakame Liburnijske za vrijeme utakmice.
Potrebno je samo da organizator zatrazi dozvolu od HC i Policije.
Predsjednice hocete li to zatraziti da parkiranje na ovom svetom placu postane manje vazno pitanje ?

Odgovorite