Poštovani,
danas sam pješke prolazio kraj novog čvora na Škurinjama, obnovljenog te invalidna osoba (u invalidskim kolicima stariji čovjek) nije se mogla uspeti rampom za invalide na pješačkom koja je pod iznimno velikim nagibom i jako kratka.

Ja sam ga morao pogurati i to jako da se uspije popeti na toj kosini.
Zašto je pod tako velikim nagibom kosina rampe za invalide i tako kratka? Možete li reći koliki je nagib na tom djelu?
Može li se popraviti da bude pristupačan za invalide?

Nadalje, morali smo čovjeka još pogurati i kraj semaforiziranog pješačkog na slici jer je na kraju rampe tj uzbrdice za invalide ogroman stup semafora!?

Zašto i kako je to projektirano?

Još je ta osoba primjetila i da iako je novi semafor, uopće nema zvukove za pješake- slabovidne a ovo je veoma frekventno područje u blizini trgovačkih centara.

Mogu li se postaviti zvučni uređaji i zašto ih nema (tj nisu uključeni)?

Zanima me i koja sva raskrižja u gradu imaju postavljene zvučne signale za slijepe ali da doista i rade i da se čuju?

Naime, prijatelj mi je slijepa osoba koja sada živi na Krnjevu, ne može se puno kretati bez pomoći ali kaže da jako malo može hodati, udruga slijepih mu nešto pomaže ali ne puno.

Vjerujem da puno sugrađana starije životne dobi lošije vidi s obzirom na godine a većina semafora koja i ima zvukove su tako tihi da ih jedva čujete i ako stavite uho na uređaj za stisnuti.
Kontaktirani su i udruga slijepih koja nešto uspije ali i Rijeka promet koji laže kada kaže da je “sve dogovoreno s udrugom slijepih” a nije, puno starijih osoba pomaže zvučni signali a oni na 90% raskrižja su stišani na 0.01%.

I nama u udruzi a i starijima, svima bi bilo puno bolje da kada je velika buka po danu od automobila a ti zvukovi su tako tihi, da je tada relativno glasno a da se po noći isključuju u potpunosti nego ovo što sada imamo, da su na razini od 10%, ne čuju se ništa, a po noći i dalje smeta stanarima.
I Rijeka promet laže da ih se ne može po noći isključiti jer mi je prijatelj na Rastočinama i tamo se isključuju oko 22h i pale ujutro.

Na nekim mjestima su se ljudi i bunili kada su uključeni, pa su za mjesec dana opet stišani/ugašeni a zašto ne bi bio kompromis, da rade od 7-22h npr a ne cijeli dan, pa bi i stanari mogli spavati a slabovidni i starije osobe hodati olakšano???

Na Radio Rijeci mi uvijek bude žao kada se redovito, skoro svaki drugi petak slijepa osoba žali da mu semafor nema zvučne signale, da ne rade, previše tihi ili da stalno daju signal za crveno a Rijeka promet uvijek odgovara odgovora
“Poštovani, signalizatori za slijepe i slabovidne osobe su u funkciji i proizvode zvuk, ali je jačina prilagođena na razinu koja je dogovorena sa udrugama slijepih, sa kojima stalno surađujemo i prilagođavamo ih njihovim potrebama. S druge strane povremeno dobivamo pritužbe stanara da signalizatori NOĆU PROIZVODE PREGLASAN ZVUK pa je to bio razlog da je na MNOGIM MJESTIMA intenzitet SMANJEN na razinu koja je još uvijek prihvatljiva i odobrena od strane dotičnih udruga.”

Ili što je još jedan biser od strane uprave Rijeka prometa, kada smo se uzastopce žalili, onda je rečeno
“na ovom području smo dobili od strane Udruge slijepih da nemaju članove” pa smo zvučne signale stišali na prigovore stanara da im smeta noću što se može doimati da su sada stalno isključeni.”

Takav biser “ovdje ne žive slijepi”, a što je sa slijepim i slabovidnim osobama koje se kreću, koji nisu unutar 5m, nego idu raznim prijevoznim sredstvima, što je sa starijim osobama? Kada smo onda opet ovu primjedbu poslali, nisu nam odgovorili.

Može li Rijeka promet objaviti ažuran i novi popis raskrižja sa zvučnim signalima i razinom glasnoće te onih koji se isključuju noći te napokon riješiti ove probleme koje muče naše najranjivije sugrađane?

Može li se napraviti da se na svim semaforima koji imaju zvučne signale, a stišani su, da se pojačaju ali da se po noći isključuju?

Sada imamo situaciju koja je većinom dobra stanarima a nije slijepima, slabovidnima i starijima.

cistac / 19.06.2017.

Poštovani,

vezano uz nagib pristupnih rampi za invalide na pješačkim prijelazima, moramo naglasiti kako su pješački prijelazi i invalidske rampe izrađeni sukladno projektnoj dokumentaciji temeljem koje je dobivena pravomoćna građevinska dozvola. Nagib invalidskih rampi uvjetovan je nagibima trasa prilaznih cesta koje su u različitim smjerovima, vitoperenjem (kontinuirano mijenjanje poprečnog nagiba) raskrižja te širinom nogostupa i prostora za manipulaciju koji preostaje nakon izrade rampi. Naime, uzdužni nagibi prilaznih cesta su od 7 do 10 % pa onda posljedično, rampe za invalide prate taj nagib.

Ne možemo se složiti s Vašim tvrdnjama o nebrizi Rijeka prometa za potrebe slijepih i slabovidnih osoba, kao ni tvrdnjom da Rijeka promet „laže o dogovoru s udrugom slijepih. Naime, suradnja Rijeka prometa sa Udrugom slijepih Primorsko-goranske županije traje gotovo dvadeset godina i obostrano je ocijenjena vrlo uspješnom. To, naravno, možete i sami provjeriti, osobito s obzirom na činjenicu da su svi dosadašnji zahtjevi i prijedlozi od strane Udruge u potpunosti realizirani. Svrha Udruge upravo je da zastupa interese svih svojih članova, a jednako tako napominjemo kako Udruga slijepih nije imala primjedbe na navodne nepravilnosti u radu semaforskih uređaja, odnosno da oni nisu prilagođeni potrebama slijepih i slabovidnih osoba.

Temeljem Vaše tužibabe Rijeka promet kontaktirao je Udrugu slijepih, koja je još jednom potvrdila da sa njihove strane nema primjedbi na rad zvučnih signalizatora i druge semaforske opreme. Također su potvrdili da je Rijeka promet realizirao sve zaključke sa zadnjeg sastanka sa Udrugom, kada je dogovorena postava dodatnih zvučnih signalizatora na raskrižju Cambierijeva-V.Cara Emina-Ivana Završnika-Vukovarska.

Rijeka promet i dalje stojim kod stava da se rad opreme za pomoć slijepim i slabovidnim osobama mora prvenstveno uskladiti sa potrebama tih osoba i to će uvijek biti prioritet. Međutim, gdje god je to moguće i opravdano, rad opreme – pa tako i intenzitet zvučnih signala noću, prilagodit će se i zahtjevima mjesnih odbora koji zastupaju širi krug stanovnika nekog gradskog područja. U središtu grada, odnosno na svim raskrižjima koja su u sustavu automatskog upravljanja prometom, intenzitet zvučnog signala usklađen je u potpunosti sa zahtjevima Udruge slijepih, za što također možete dobiti potvrdu Udruge.

Što se tiče Vaših tvrdnji u vezi zvučnih signalizatora, napominjemo sljedeće. Na semaforiziranim raskrižjima u prošlih petnaestak godina postavljeno je više tipova zvučnih signalizatora za slijepe i slabovidne osobe. S obzirom da se, dakle, radi o suvremenijoj opremi, ali i onoj starije generacije, neki signalizatori starijeg tipa nemaju mogućnost programiranog daljinskog rada, odnosno uključenja-isključenja, pa se to na nekim raskrižjima ne može izvesti bez veće modifikacije. Međutim, kako smo već istaknuli, na lokacijama na koje je Rijeka prometu ukazala Udruga slijepih, postavljeni su najsuvremeniji signalizatori a njihov rad je programiran u skladu sa potrebama osoba kojima su namijenjeni. Nikakve izmjene u načinu rada, pa tako ni stišavanje ili isključivanje zvučnih signalizatora na nekim lokacijama nisu rađene bez prethodnog dogovora sa navedenom Udrugom.

Na kraju, ukoliko ste primijetili da na nekom raskrižju zvučni signalizator ne radi, molimo Vas da to dojavite Rijeka prometu, a ekipa za održavanje semafora kvar će riješiti u najkraćem roku.
Dostavljamo Vam i tablicu zvučnih signalizatora koji su u funkciji: http://www.mojarijeka.hr/repository_files/file/334/

S poštovanjem,
Gradska uprava

Puno laži je tu rečeno.
Na raskršću kojeg i vi navodite V cara emina na 2 zvučna signala je stalno zvuk crvenog, čak kada je i zeleno i tako već 3 godine.
Ništa se ne održava, zvukovi se stišavaju a ono glavno niste odgovorili.
Popis raskršća ali i razine glasnoće na svakom.

Te niste odgovorili zašto potpuno novo raskršće i semafor Škurinjska Draga nema zvučne signale a ima tipkala.

Odgovorite