Poštovani, kako se baš ništa nije promijenilo odkada je netko od gradjana poslao ovaj upit 2013.!!, citiram ga u cijelosti.

“[…] koncesionar terminala Jadranska vrata bezobzirno krši pravne propise postojeće radi zaštite ljudi od prekomjerne buke. Sukladno važećim propisima, rad sa bučnim alatima nije dozvoljen u vrijeme od 22 do 6 sati ujutro. Buka je tijekom cijelog dana i cijele noći nesnosna. Da je tome tako potvrđuje se, također, strateškom kartom buke Grada Rijeke, prema kojoj je razvidno da razina db uvelike premašuje granicu dozvoljenu za područje stambene namjene. Dakle, nedvojbeno je utvrđeno da, kako u dnevnim, tako i u noćnim satima, upravitelji izvora buke Hrvatske željeznice i Jadranska vrata premašuju svojim djelatnostima dozvoljenu razinu buke bezopasnu za zdravlje ljudi, i to za daleko više od 5 db, kada bi svojim mjerama trabala intervenirati nadležna Sanitarna inspekcija pri Ministarstvu zdravlja. Detaljnim planom uređenja područja grada – Pećine predviđena je zaštita ljudi postavljanjem bukobrana, te je postavljanje bukobrana, također, bilo utvrđeno prilikom proširivanja obale za potrebe terminala. Bukobrani nisu postavljeni niti na željeznicu, niti na terminal. Kako to da je trgovački centar Tower postavio bukobrane ili Hrvatske ceste na autoputima, a u opisanim slučajevima, izgleda vrijede druga pravila? Što točno čini razliku kod postavljanja bukobrana?

Hvalevrijedno je što naš grad prosperira barem od jednog vida industrije i što, kako svjedočimo, naša policija uvodi reda u pokušaje ilegalnih transporta, ali red, smatram, bi trebao biti uveden i u onom, neprofitabilnom dijelu, zaštite zdravlja ljudi. Samo sinoć, na terminalu su s odvijale radnje kao usred radnog dijela dana. Dakle, cijelu noć od cca 21 h do iza 6 ujutro stanare područja Pećine, Piramida, Krimeja držali su budnim rad motora kontejnerskog broda, lupanje pretovara kontejnerskih jedinica, i nevjerovatno iritirajući zvuk rada RTG (rubber tyred gantries) dizalica koje prilikom pomicanja (a to je stalno) proizvode zvuk koji sliči zvuku senzora kod kamiona kada se pomiču unatrag, ali uz neusporedivu jačinu zvuka. I sada, evo u 10:00, kada bi bilo normalno da terminal radi, nema broda kojega bi prekrcavali. Zašto se prekrcaji vrše u noćne sate? Napominjem da je o navedenom obavještena nadležna sanitarna inspekcija za područje Rijeke, koja je uputila na Grad Rijeku. Hoće li Grad Rijeka intervenirati radi zaštite zdravlja ljudi u ostvarenju njihova prava na zaštitu od buke? U nadi za konstruktivnim odgovorom, unaprijed zahvaljujem.”

T3 / 06.08.2021.

Poštovani,
unatoč tomu što su određeni problemi evidentni u pojedinim dijelovima grada, Grad Rijeka, nažalost, ne može utjecati na njihovo rješavanje, s obzirom da za to nema nadležnosti, kao u ovom konkretnom slučaju prekomjerne buke s terminala Brajdica. Naime, investitor terminala je Lučka uprava Rijeka, a građevinsku dozvolu za njegovu izgradnju izdalo je Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja i to su ujedno adrese na koje možete poslati svoj upit.
Kako ste prethodno već obaviješteni, nadzor buke uslijed obavljanja djelatnosti, u nadležnosti je Državnog inspektorata, Inspekcije zaštite okoliša te Sanitarne inspekcije, te Vas ljubazno molimo da im se izravno obratite, ukoliko smatrate da postoje određene nepravilnosti.
S obzirom da, između ostalog, navodite kako Sanitarna inspekcija isključuje svoju nadležnost, Odjel gradske uprave za komunalni sustav svakako će po tom pitanju zatražiti njihovo očitovanje.
Svakako još jednom naglašavamo kako rješavanje svih Vaših primjedaba nije u nadležnosti Komunalnog redarstva, već navedenih institucija te stoga molimo za Vaše razumijevanje.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Gradska uprava predstavnik je svih građana Rijeke, uključujući i sve one koji su izloženi negativnom utjecaju terminala (i svih ostalih ne-gradskih subjekata). Zašto u tom smislu nema ovlasti podnositi prijave drugim tijelima lokalne i državne vlasti, već ostavlja svoje građane da se sami bore sa birokracijom i pravnim pitanjima, za koje nisu stručni niti imaju vremena.
Najlakše je oprati ruke.

Poštovani,
kao što je prethodno već navedeno, investitor terminala je Lučka uprava Rijeka kojoj smo proslijedili Vaš upit, kao i društvu za poslovanje kontejnerskim terminalom, tvrtki Jadranska vrata d.d. Čim dobijemo njihova očitovanja o navedenom, o tome ćemo Vas odmah i obavijestiti.
Zahvaljujemo na razumijevanju.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite