Pozdrav,

Imam jednu tužibabu / pitanje upućenu Rijeka Prometu, prometnom redarstvu, riječkoj prometnoj policiji i svima ostalima koji se uspiju prepoznati u sljedećih nekoliko riječi.

Kada se misli stati na kraj vozačkoj (ne)kulturi, već nekoliko godina primjetnoj na prilazima bazenima na Kantridi? Obzirom da slika kaže kao 1000 riječi, ja dalje neću ništa više pisati, dovoljno je pogledati priloženu fotografiju kako bi se shvatilo što se na spomenutoj lokaciji dešava već nekoliko godina.

LP,
Luka

Luka / 28.10.2014.

Poštovani,

za sankcioniranje nepropisnog parkiranja nadležno je Prometno redarstvo Grada Rijeke i prometna policija.

Direkcija za prometno redarstvo izdaje pisana upozorenja i obavijesti o počinjenim prekršajima vozačima koji nepropisno zaustavljaju ili parkiraju svoja vozila na području grada Rijeke. Svjesni smo činjenice da se ovakve pojave događaju svakodnevno, ali isto tako, nažalost, ne možemo utjecati na nesavjesne i nekulturne vozače, niti promijeniti njihove navike u kratkom vremenskom razdoblju.

Međutim, iako se, prema planu rada Direkcije, aktivnosti prioritetno obavljaju na užem području centra grada, prometni redari se svakodnevno raspoređuju kako bi nadzirali nepropisno zaustavljena i parkirana vozila na području bazena na Kantridi.

Tako Vas možemo obavijestiti da su prometni redari u ovoj godini u Istarskoj ulici te u ulici Podkoludricu ukupno izdali 970 obavijesti, odnosno upozorenja o počinjenom prekršaju te 80 naloga za premještanje nepropisno parkiranih vozila. Ove aktivnosti na toj lokaciji obavljaju se svakodnevno (osim subotom od 14 sati i nedjeljom) te će i ubuduće svakodnevno biti uvrštene u hodograme prometnih redara.

Na kraju, ponavljamo da navike ljudi nije lako promijeniti, i vjerujemo da ćete u tome složiti sa nama. U svakom slučaju, naši redari se trude obavljati svoj posao te se nadamo da će nepropisnog parkiranja i otežavanja prometa biti sve manje. U slučaju da se ponovno zateknete u sličnoj situaciji, slobodno se sa prijavom, kao i ostalim sugestijama i primjedbama, možete javiti Direkciji za prometno redarstvo na besplatni broj telefona 0800 5101 radnim danom u vremenu od 06,30-20,00 sati a subotom od 07,00-14,00 sati.

“prometni redari se svakodnevno raspoređuju kako bi nadzirali nepropisno zaustavljena i parkirana vozila na području bazena na Kantridi. ”

“Tako Vas možemo obavijestiti da su prometni redari u ovoj godini u Istarskoj ulici te u ulici Podkoludricu ukupno izdali 970 obavijesti”

” Ove aktivnosti na toj lokaciji obavljaju se svakodnevno (osim subotom od 14 sati i nedjeljom)”

————-

Ok, ako oduzmemo nedjelje, a subote računamo kao da su pola dana – redari (koji, kako kažete, su na toj lokaciji svakodnevno) su na navedenoj lokaciji efektivno proveli 253 dana ove godine.

Kada u tu perspektivu stavimo navedenih 970 izdanih obavijesti, ispada da prometni redari izdaju manje od 4 obavijesti dnevno!

Mene zanima:

1. Kako (po kojem kriteriju) prometni redar uspije selektirati 4 vozila (ili manje!) te samo njima izdati obavijest, a ostali “prođu lišo”?

2. Zašto dolazi do navedene selekcije, odnosno gledanja kroz prste? Zašto, kada je prometni redar već na lokaciji, ne izda obavijest svima koji su (u istom) prekršaju?

Poštovana gradska-upravo,

Odgovorno tvrdim da bi prometni redari, da imaju i malo elana za pošteno obavljanje posla za koji ih netko (čitaj: građani) pošteno plaća, tih “970 obavijesti, odnosno upozorenja o počinjenom prekršaju” bez ikakvog problema mogli izdati u samo jednom danu.
Grad Rijeka ima ima ukupno 11 prometnih redara (javno dostupan podatak) koji imaju ovlasti, pazite sad, “izdavati prekršajni nalog, odnosno naplaćivati novčanu kaznu u visini od 300 do 700 kuna za nepropisno zaustavljeno i parkirano vozilo”.

Ajmo se sada vratiti na tih famoznih 970 obavijesti. Da ih je za samo pola (485, odnosno 41 po prometnom redaru) izdan prekršajni nalog, odnosno naplaćena najniža novčana kazna od samo 300 kn u gradsku kasu slilo bi se:

300 kn * 485 kazni = 145 500 kn

Sto četrdeset i pet tisuća i pet stotina kuna

U samo jednom danu. Za godišnji prihod taj broj valja pomnožiti za 253, kako je u prethodnom odgovoru izračunato, te se dobije sljedeća cifra:

36 811 500 kn

trideset i šest miliona i nešto malo povrh toga kuna.

Nabrajanje mogućih načina za potrošiti taj novac, prikupljen od gluposti zvane “nepropisno parkiranje” je već stara, ofucana i isprana priča, ponekad i degutantna. Ali bacimo samo bubu u uho, vezano uz nedavna zbivanja – asistenti u nastavi.

Gledajući u ove brojeve osječam potrebu prozvati sljedeće prometne redare (također javno dostupni podaci):

Dragan Čubrilo – glavni prometni redar (051/209 284)
Predrag Vukas – prometni redar (051/209 287)
Igor Vorkapić – prometni redar (051/209 287)
Marin Balenović – prometni redar (051/209 287)
Raoul Francetich – prometni redar (051/209 287)
Ivan Grgić – prometni redar (051/209 287)
Jurica Mršić – prometni redar (051/209 287)
Mladen Nikolić – prometni redar (051/209 289)
Tajana Saršon – prometna redarka (051/209 289)
Marin Šop – prometni redar (051/209 289)
Igor Todeskini – prometni redar (051/209 289)
Romanao Vičić – prometni redar (051/209-289)

zbog neispunjavanja svojih dužnosti.

Slažem se s Vašom tvrdnjom da navike ljudi nije lako promijeniti i za to je potrebno puno truda i čelične volje, a smatram da ćete se i Vi složiti s mojom: Ako ljudi nešto osjete to je definitivno kada ih se udari po džepu.

Ja se, kao i velika večina vozača u našem gradu, redovito zatičem u situacijama poput opisane, tako da ne smatram potrebnim nazivati prometno redarstvo radi ukazivanja na probleme koji su toliko očiti i periodički se ponavljaju. Nije ovdje problem samo parking oko bazena na Kantridi, pored javne garaže u kojoj se u bilo kom trenutku može naći slobodno parkirno mjesto po pristojnoj cijeni za takvu lokaciju. Sjetimo se samo ulice Riva i famozne krajnje lijeve “parking” trake, parkiranja oko garaže Centra Zamet…
Rijeku se dosta često voli uspoređivati sa raznim europskim i svjetskim lokacijama. Probajte otići u bilo koju i parkirati na način na koji se to uredno radi u našem gradu pa javite kako ste se proveli.

U nadi rješavanja ovog i još mnogih prometnih problema srdačno Vas pozdravljam,

Luka

* svi navedeni podaci preuzeti su sa web stranice Direkcije za prometno redarstvo – http://www.rijeka.hr/PrometnoRedarstvo

Odgovorite