Zašto groblje Kozala nije uređeno poput Drenove?

Brojni dijelovi betonskih konstrukcija diljem groblja otpadaju, na više mjesta potrebno je bojanje ograda koje su ruzinave itd.
Mi smo prije 3 godine nazvali upravu groblja, prijavili da nam s vrha grobnog mjesta otpadaju dijelovi betonske konstrukcije, to je “zapisano” i nikada popravljeno, riječ je o zapadnom dijelu groblja, ispod ceste (na fotografiji). Predložili smo i postavu ograde na strme stepenice ali ništa. Cijeli kompleks ovih grobnih mjesta je takav. Posvuda otpadaju betonski elementi, raste mahovina a na jednom dijelu poda je uvijek lokva koja se ledi po zimi. Iznimno neugodno.
Kraj pomoćnog zapadnog ulaza su grmovi koji su u očajnom stanju, isprekidani, polu-uvenuli a neorezana stabla vam udaraju u glavu.
Može li se urediti i zemljani put koji je prepun blata kada god padne kiša na isprekidanom dijelu koji povezuje put.
Asfaltirani put (nizbrdica) prema isprekidanom je pun mahovine, sklizak je a asfalt nije mijenjan valjda 40g što je rezultiralo da je donji dio navedene ceste pun rupa punih blata i prljavštine.

A židovsko groblje ispod je potpuno zaraslo, visoka trava, neobrezani grmovi, i dalje neposjećena i nagnuta stabla čempresa/borova.
Redovito plaćamo grobno mjesto, kao i brojni drugi a groblje je ruku na srce u lošem stanju i prilično zapušteno.

Groblje Drenova je puno, puno uređenije, ljepše, posvuda uređeni grmovi, uredna, gusta trava koji neki komentiraju da je poput golf igrališta, postavljena i rasvjeta na jednom dijelu, ima uređen parking.

Dok Kozala nema uređen parking, čak je i onaj mali ispred postavljen stupićima.
Smeta me što onda ne mogu ni invalidi tu parkirati a ne postoji niti jedno parkirno mjesto kraj zapadnog ulaza u groblje. Ukupno je samo jedno mjesto za invalide kraj glavnog ulaza koje je ionako pod stupićima. Nema ni 1% mjesta za invalide.
A problem je naći parkirno mjesto i po normalnom, radnom danu budući da je tu centar T-coma i svi zaposlenici parkiraju oko groblja te upravo oni rade najveću gužvu što se možete sami uvjeriti budući da je parking pun tokom cijele godine, vozila budu parkirana od 8-16h i parking je poslije prazan.
Kako se na taj način zlorabe parkirna mjesta oko groblja (ona ispod stabla na zapadu) može li se na navedenom području označiti parkirna mjesta, uvesti naplata (proširiti zona) ali na način da je prvi sat besplatan ili postaviti zabranu parkiranja dužu od 2h?
Također, postoji manji parking kraj zgrade T-coma desno koji je bio prije pod rampom a sada su rampe skinute. Kako je ulaz slobodan a parking tamo polu prazan htjela sam parkirati ali me zaštitar unatoč tome što sam invalidna osoba na ružan način istjerao. Je li to parking u vlasništu t-coma, zašto nigdje nema obavijesti i ako je u vlasništvu grada mogu li i ostali parkirati na njega.
Jer sadašnja situacija je takva da zaposlenici T-coma zauzmu sav parking (pod stablima na fotografiji) a posjetitelji groblja ne mogu naći svoje parkirno mjesto što je sramotno.
Kao što se uvela naplata kod KBC-a i 1h besplatno, neka se uvede i ovdje. Zapisničar Rijeka prometa će lako uočiti one koji su parkirani više od 1h, sljedećim obilaskom- po cijeli dan jer je zona naplate baš pokraj.

I može li grad poslati djelatnika prometnog redarstva da u ove dane pred Svi svete i na sam dan upravlja raskrižjem Mihačeva draga/Rastočine-Osječka jer je navedeno raskrižje u ove dane pod ogromnim pritiskom vozila iz Rastočina, stvori se kilometarska kolona od zadnjeg nebodera na rastočinama i izgubi se po pola sata.

klis / 25.10.2015.

Zaista bi trebalo poslati nekoga da regulira promet na Rastočinama. Svake godine je kaos, a mi stanari se vozimo i više od pola sata do nebodera.

Izgleda da je slican problem i sa uredivanjem starog groblja na Donjoj Drenovi, koje se nikada redovite ne cisti od korova i visoke trave oko grobnih mjesta, vec, ako zele pristupiti grobnom mjestu, to moraju kositi i cupati sami vlasnici.
To nikako ne moze biti u redu i nije mi jasno zbog cega se neka groblja, npr. Centralno groblje Drenova ili Trsat odrzavaju i ureduju redovito, a druga su zanemarena i zapustena. Ako kd Kozala nema dovoljno ljudi da svoj posao obavlja korektno i da sva groblja imaju isti tretman, u tom slucaju najnormalnije bi bilo da se napravi neka kategorizacija groblja i da se sukladno tome utvrduje i grobna naknada , a ne da cijena bude ista, a tretman groblja razlicit

Poštovani,

prije svega isprike zbog kašnjenja našega odgovora, u kojem ste izdvojili niz problema koje ste uočili na samom groblju Kozala i oko njega.

Sva groblja, pa tako i groblje Kozala, čiste se prema utvrđenom godišnjem planu i rasporedu. Međutim, KD KOZALA d.o.o. Rijeka upravlja i održava osam riječkih groblja, ukupne površine od gotovo 500.000 m2. Za njihovo održavanje potrebna su znatna financijska sredstva, ljudski resursi i vrijeme te nažalost, usprkos svim naporima koje ulažu djelatnici KD Kozala, nije uvijek moguće održati isti standard na svim grobljima u isto vrijeme. Groblje Kozala jedno je od najstarijih i najzahtjevnijih, po pitanju zasađene hortikulture, kao i velikog broja pješčanih pješačkih staza. Sanacija, uređenje i održavanje kolnih, odnosno pješačkih staza, također se odvija prema utvrđenim planovima i prioritetima te će i asfaltna staza koju spominjete, biti obnovljena prema mogućnostima i Planu održavanja groblja Grada Rijeke u narednim razdobljima.

Zemljani put koji spominjete je prečica koju koriste posjetitelji groblja, a nalazi se na području Židovskog groblja, čije uređenje i održavanje je u nadležnosti Židovske općine Rijeka.

Betonske konstrukcije sa fotografija predstavljaju krovne vijence i obloge blokova niša – zajedničkih dijelova ovih objekata. Budući da su niše, kao i ostali nadgrobni spomenici na grobljima, privatno vlasništvo i predmet su nasljeđivanja, sukladno odredbama čl. 10 Zakona o grobljima (NNRH br. 19/98 i 50/12) o njima su se dužni brinuti sami korisnici. Budući da se dio grobnica dodatno nalazi i pod konzervatorskom zaštitom i to utječe na bitno duže trajanje rokove u realizaciji bilo kakvih radova na uređenju.

Centralno gradsko groblje Drenova je, s druge strane, novoizgrađeno groblje i upravo zbog toga, planirano, projektirano i građeno prema današnjim standardima, potrebama i navikama stanovništva, dok su ostala gradska groblja, posebice Trsat i Kozala, građena u periodu sasvim drugačijih propisa i životnih uvjeta. Drugim riječima, na Trsatu i Kozali objektivno, zbog prostornih ograničenja, neke probleme nije moguće riješiti na način na koji je to riješeno na CGG Drenova.

Prostor za parkiranje ispred groblja Kozala namijenjen je i rezerviran prvenstveno za parkiranje vozila rodbine umrlih i vezan je uz odvijanje samih pogreba, a na njemu je označeno i jedno parkirno mjesto za invalide. Budući da je ulaz ograničen podizno/spustnim stupićima, građani se prilikom dolaska slobodno mogu javiti poslovođi groblja Kozala, gospodinu Ćulumoviću, tel. br. 515-344, mob. br. 091/225 8181, koji će ih propustiti na parking.

Što se tiče parkirnih mjesta za osobe sa invaliditetom u blizini groblja Kozala, na početku ulice Petra Kobeka, blizu Volčićevog trga, označena su četiri rezervirana parkirna mjesta. Ona su u općoj funkciji i samog trga, ali i groblja, dok je još jedno mjesto označeno ispred samog glavnog ulaza u groblje, odnosno u dijelu kojime upravlja komunalno društvo Kozala i koji je od prometnice odvojen pomičnom preprekom, a kojeg smo već spomenuli. Činjenica je da se u ulici Petra Kobeka, osobito u njenom zapadnom dijelu, velik broj vozila parkira nepropisno, pri čemu je jedan dio izvan prometnice, dok se ostala vozila parkiraju uz rub prometnog traka.

Službe Rijeka prometa Vaš prijedlog za određivanje dodatnog parkirnog mjesta za osobe sa invaliditetom svakako će razmotriti, dok je za pitanje uvođenja naplate parkiranja u zapadni dio ulice Petra Kobeka nadležna tvrtka Rijeka plus, ali napominjemo da je pri tome ključan i potreban stav Mjesnog odbora Kozala, koji zastupa sve stanovnike toga područja. Naime, u razmatranju zahtjeva posjetitelja groblja, s jednakom pozornošću treba razmotriti i potrebe i zahtjeve i samih stanovnika u području oko groblja Kozala.

Djelatnici Direkcije za prometno redarstvo Grada Rijeke u okviru svojih hodograma nadzirali su promet oko groblja Kozala i groblja Drenova u vrijeme blagdana Svih svetih, a prema intenzitetu prometa, jedan djelatnik prometnog redarstva bio je zadužen i za fizičku regulaciju prometa na raskrižju Osječke ulice i Ulice Mihačeva draga od petka u poslijepodnevnim satima.

Vrlo rado ćemo odgovoriti na dodatne konkretne upite koje budete imali te zahvaljujemo na razumijevanju.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Odgovorite