Poštovani,

GRADSKO OKO, portal za prijavu komunalnih problema u 2024. godini idalje sadrži satelitske snimke iz vremena kada je ZTC u izgradnji, D403 ne postoji, terminal Brajdica je gusta šuma a riječka obilaznica završava iznad Bakra. S obzirom da se radi o gradskom portalu za prijavu bitnih komunalnih i prometnih problema, zbog starosti snimaka na nekim lokacijama nije moguće prijaviti problem, jer neke lokacije ili dijelovi grada jednostavno ne postoje. Nisam stručan za održavanje portala, no molim da se po tom pitanju poduzmu koraci kako bi građani mogli nastaviti prijavljivati, a gradske vlasti sanirati probleme.

Također, prilikom prijave komunalnih/prometnih problema, ukoliko se predmet proslijedi drugoj (vanjskoj) službi (HAC, Hrvatske ceste, HŽ, HŽI ili ostali), predmet se automatski označuje kao “riješen”, kad je zapravo samo proslijeđen. Predmet je “riješen”, a zapravo je tek “proslijeđen” uz napomenu za isto (građanima se zapravo zaustavlja mogućnost praćenja statusa prijave nakon proslijeđivanja drugim službama koje nisu dio Grada Rijeke).

Marko111 / 16.01.2024.

Poštovani,

digitalna ortofoto karta, koja je dostupna krajnjim korisnicima u web aplikaciji implementirana je u trenutku kada je Grad Rijeka počeo koristiti ovu aplikaciju. Trenutačno nisu u planu nadogradnje koje se odnose na promjene u prikazu geografskih podloga. Prikaz digitalne ortofoto karte je postavka koja se za naš grad može parametarski isključiti, što znači da trenutačna karta može biti isključena prema Vašem zahtjevu. Za istaknuti je kako je digitalni ortofoto dostupan samo krajnjim korisnicima u web aplikaciji, dok je glavni izvor prijava mobilna aplikacija gdje krajnji korisnici, ovisno o operativnim sustavima, koriste narativne Google, odnosno Apple satelitske karte, a korisnici uvijek mogu i ručno unijeti adresu prijave problema, ukoliko se ne nalaze na određenoj lokaciji i nisu automatski locirani od strane aplikacije.

Što se pak tiče primjedbe koja se odnosi na zatvaranje prijava u aplikaciji „Gradsko oko“, odnosno njihovo stavljanje u status „riješeno“, ukoliko su proslijeđene tijelima izvan gradske uprave, a zapravo nisu riješene, već proslijeđene, važno je naglasiti da su korisnici ovog sustava Grad Rijeka i gradska komunalna društva, čiji zaposlenici postupaju po prijavama, upisuju odgovore i koriste se samom aplikacijom. Ukoliko se prijava odnosi na neke druge pravne subjekte, neovisne u odnosu na Grad Rijeku, kao što su primjerice Hrvatske ceste, Hrvatske željeznice, Hrvatske Šume, HEP i sl., za istaknuti je da oni nisu u mogućnosti izravno se uključiti u rad sustava i upisivati podatke, jer za to nemaju ovlasti. U takvim slučajevima gradska uprava nastoji od tih nadležnih tijela dobiti povratnu informaciju i zatim putem administratora gradske uprave iz Odsjeka za komunalno redarstvo, upisati ju u „Gradsko oko“. Najčešće su druga tijela kooperativna i ažurna u pružanju povratnih informacija, međutim, postoje situacije kada to nije slučaj. Tada se prijava stavlja u status „riješeno“ , uz komentar da je njezino rješavanje u nadležnosti drugog tijela na koje se stranku upućuje za dobivanje više informacija.

Dakle, točno je da građani nisu u mogućnosti pratiti tijek statusa prijave, međutim, nije točno da se takve prijave automatski stavljaju u status „riješeno“, već tek kada nakon odgovarajućeg vremena nadležni subjekti kojima je prijava proslijeđena ne daju povratnu informaciju.

S poštovanjem,

Gradska uprava.

Projekt OKO je napravljen i predstavljen u prosincu 2020. a na GIS-u Rijeke je ortofoto tada bio od 2020. Zašto nije korišten GIS 2020 podloga?

Zar je toliki problem da se učita ortofoto iz 2020 a ne iz 2013?

Poštovani,

kao što je navedeno u prethodnom odgovoru, digitalna ortofoto karta koja je dostupna krajnjim korisnicima u web aplikaciji, implementirana je u trenutku kada je Grad Rijeka počeo koristiti aplikaciju 2020. godine.

To znači da je implementirana tada već postojeća digitalna ortofoto karta iz 2013. godine. Točnije, Grad Rijeka se, kao novi korisnik aplikacije samo „uključio“ na već postojeću podlogu, jer aplikacija i postoji od 2013. godine i kao takva se bazira na ortofoto karti koja je postojala u to vrijeme te se svi novi korisnici, pa tako i Grad Rijeka, priključuju na postojeću geografsku podlogu. Nadogradnja prikaza geografskih podloga se svakako razmatra, međutim, kako je u prethodnom odgovoru navedeno, trenutačno nije u planu.

Svakako treba napomenuti da se nadogradnja ne obavlja u odnosu na svakog korisnika posebno, pa tako i Grad Rijeku. Kada se to bude realiziralo, svi korisnici ovog sustava imat će na raspolaganju novu digitalnu ortofoto kartu, a do tada će se koristiti ova postojeća. Dodajmo kako aplikaciju Gradsko oko u Hrvatskoj koristi više od 70 jedinica lokalne samouprave.

S poštovanjem,
Gradska uprava.

Odgovorite