Poštovani,

Imam nekoliko pritužbi na izvođenje radova na razdvajanju oborinske i komunalne kanalizacije na Donjoj Drenovi.

Prva pritužba je na dinamiku izvođenja radova. Često se dešava da gradilište ili dio gradilišta stoji raskopan bez ijednog stroja i radnika na njemu. Konkretno mislim na potez u Ulici braće Hlača uz dječje igralište. Jasno mi je da dinamiku radova u određenoj mjeri ometa i kiša koja zadnjih dana neprestano pada, no to nije i ne može biti opravdanje da je desna traka u smjeru prema groblju zatvorena još 8.2., isti dan je skinut sloj asfalta i tako stoji svo ovo vrijeme i ometa normalno cirkuliranje prometa. Uz sve silne dostupne prognoze nije bilo teško zaključiti da će danima nakon početka radova padati kiša i pitanje je dali se početak radova na navedenoj dionici mogao i trebao odgoditi do povoljnih vremenskih uvjeta.

Sljedeća pritužba je također za radove na istom projektu, međutim ovaj put se odnosi na situaciju malo niže prema gradu. Pored drenovskog Petrola na djelu rekonstruirane kanalizacijske trase povučen je donji sloj asfalta (desna traka od autobusne stanice ispod Amela do križanja s ulicom bok u smjeru drenove, odnosno desna traka od izlaza sa BP Petrol prema autobusnoj stanici do autobusne stanice ispod Amela). Na navedenim djelovima ceste poklopci kanalizacijskih šahtova vire par centimetara iznad razine ceste, no to ne predstavlja toliki problem jer su oni koliko – toliko još uvjek vidljivi.
Problem predstavlja dio ceste neposredno uz BP Petrol od križanja sa ul. Bok do izlaza iz BP koji je prekopan i nakon što su obavljeni radovi dotični dio ceste samo je prekriven šoderom i zavaljan. Stalni promet osobnih vozila, autobusa i teretnih vozila koji svakodnevno prolazi tom trasom, u kombinaciji sa nedavnim padalinama uzrokovao je ispiranje djelova šljunka i pojavu dubljih ili plićih rupa. Ne moram ni spominjati da se, dok su pune vode, ne vidi stvarna dubina tih rupa i često se dešava da se vozilom zapinje za podlogu, bez obzira koliko se oprezno vozi.
U ovom slučaju me zanima dali će se i kada izvršiti neki apel prema izvođaču radova da tu dionicu ceste učini koliko – toliko vozljivom.
Također me zanima što učiniti u slučaju oštečenja vozila (još jednom napominjem da izuzetno oprezno ja, kao i veliki broj ostalih vozača prolazimo tom dionicom ceste) uslijed vožnje cestom u toliko očajnom stanju? Svjestan sam činjenice da je gradilište propisno označeno, međutim smatram da su se za promet morali osigurati puno bolji uvjeti od postojećih, makar to značilo i preseljenje semafora 50-ak metara prema gradu, tako da se promet u potpunosti odvija “asfaltiranim” djelom ceste.

Treća i posljednja pritužba je upućena organizatorima radova na području Drenove. Smatram da su se radovi na kanalizacijskoj i na energetskoj mreži mogli bolje iskoordinirati, tako da se omogući normalno prometovanje iz smjera Drenove prema gradu ili preko Kozale ili preko Škurinja. Sada se radi oboje istovremeno i svi prilazi gradu su trenutno blokirani semaforima.

U isčekivanju brze reakcije srdačno Vas pozdravljam

Luka

Luka / 14.02.2016.

Luka,
potpuno ste u pravu. Jedino bih Vas ispravila da je dionica gradilišta u Ulici braće Hlača zatvorena za promet u subotu 6. veljače poslijepodne kada su jedan stroj i nekolicina radnika skinuli asfalt. To nas dovodi do činjenice da se 11 dana na gradilištu ništa ne dešava osim što je danas stigao bager, nakon što ste Vi napisali ovu pritužbu. Mi svakoga dana samo na tom semaforu u jednom smjeru čekamo po3 do 4 minute minimalno. Ponašanje izvođača na navedenim dionicama gradilišta je blago rečeno neodgovorno. Prema građanima koji se svakodnevno koriste ovim prometnicama je i ponižavajuće jer izvođači svojim odnoasom podrazumjevaju da su građani nepostojeći ili nebitan element u cijeloj priči. Na Drenovi i u okolnim naseljima koja gravitiraju ovim prometnicama ima preko 10.000 stanovnika.
Radovi se moraju odraditi. Jasno je da to ne ide preko noći i da svi moramo ponešto istrpiti. Ali takvu neodgovornost i stvaranje nepotrebnih gužvi ne treba trpiti. Kiša nije alibi. Prognoze su poprilično točne i svima lako dostupne. Kopati asfalt u subotu poslijepodne (jer je stroj bio u blizini?!) je neoprostivo.

Ljuta 🙁

U današnje vrijeme vremenske prognoze i dugoročno prilično su točne. Ako su kiša i nepovoljni vremenski uvjeti razlog što je vro prometna Ulica Braće Hlača već dva tjedna raskopana i pod semaforskim režimom, onda je to zaista neoprostivo. Nije li bilo bolje odgoditi taj posao do nekog ljepšeg vremena i riješiti nas ovih čekanja na semaforima??

19. 02. 2016.
Započeli su radovi u ulici braće Hlača.
Niže prema gradu, pored BP Petrol više nisu rupe, već krateri dubine 15 – 20 cm.
Kome se obratiti za oštećenja na vozilu?

LP,
Luka

Poštovani gospodine Luka,
prema informacijama koje smo dobili iz Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija, na području Donje Drenove radove izvodi više investitora i to na većem broju različitih vrsta infrastrukture. Na pojedinim dionicama radovi su vrlo zahtjevni, jer se izvode između postojećih instalacija kao što su plinovod, vodovod, telekomunikacije, optika, javna rasvjeta, mješovita kanalizacija i sl. Kako se postojeće instalacije ne bi oštetile, radovi se moraju izvoditi uz posebnu pažnju. Za vrijeme njihova izvođenja dolazi i nepredvidivih situacija i upravo zbog toga se planovi dinamike izvođenja različitih izvođača radova mijenjaju i prilagođavaju uvjetima na terenu. Zbog toga se na pojedinim dionicama nisu mogla izbjeći preklapanja u terminima izvođenja radova.
Dodatno izvođenje radova u posljednje vrijeme otežava i izuzetno kišno razdoblje, nepovoljni vremenski uvjeti, čega ste i sami svjesni.
Sve navedeno uzeto je u obzir i kod kontinuiranog koordiniranja izvođenja radova te su učinjeni veliki napori da se omogući odvijanje prometa i za vrijeme njihova izvođenja, što ponekad uvjetuje usporeno prometovanje, čemu ste i osobno svjedočili.
Dionice na kojima se izvode radovi moguće je asfaltirati tek po završetku svih radova i dobivanjem potvrda njihove kvalitete. Do konačne sanacije asfaltom obaveza je izvođača održavati prekope, što oni svakodnevno i čine. U tom smislu izvođači radova su još jednom upozoreni da neasfaltirane dijelove ceste pojačano održavaju, kako i Vi to sugerirate.
Asfaltne baze već neke vrijeme ne rade, zbog lošeg vremena, a zbog čega je onemogućeno asfaltiranje dionica na kojima su za to i stvoreni uvjeti. Nadamo se da će se asfaltiranje dionice ceste Ive Lole Ribara kod BP Petrol obaviti početkom ožujka ove godine.
Sigurnost odvijanja prometa na cesti u zoni gradilišta višestruko se kontrolira i nadzire. Vozači su znakovima i semaforima, postavljenim sukladno prometnom rješenju koje je izradio Rijeka promet d.d., upozoreni na gradilište i potrebu prilagođavanja svoje brzine vožnje izmijenjenim uvjetima na cesti. Vožnja prilagođenom brzinom i uvjetima na cesti u zoni gradilišta je sigurna, što je potvrđeno i dodatnim izlascima na teren.
Istoga Vas molimo za razumijevanje i strpljenje, jer je izvođenje ovih radova u interesu građana. Stanje na terenu ne omogućava njihovu bolju koordinaciju od trenutačne.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Poštovana gradska upravo,

Osvrnut ću se na pojedine dijelove Vašeg odgovora.

1)
Dodatno izvođenje radova u posljednje vrijeme otežava i izuzetno kišno razdoblje, nepovoljni vremenski uvjeti, čega ste i sami svjesni.
Sve navedeno uzeto je u obzir i kod kontinuiranog koordiniranja izvođenja radova te su učinjeni veliki napori da se omogući odvijanje prometa i za vrijeme njihova izvođenja, što ponekad uvjetuje usporeno prometovanje, čemu ste i osobno svjedočili.

NIJE!
Da je sve uzeto u obzir, uključujući i vremenske prognoze kojih u današnje moderno doba ne nedostaje i dostupne su uvijek i svugdje, nebi se desilo da je na spomenutoj dionici gdje se izvode radovi skinut sloj asfalta, da je ista odmah taj dan zatvorena za promet i da nakon toga 13 (slovima: TRINAEST) dana na tom mjestu nema ni r od radnika ni s od stroja.
Nepovoljni vremenski uvjeti ne mogu i ne smiju biti opravdanje za takav postupak.

2)
Do konačne sanacije asfaltom obaveza je izvođača održavati prekope, što oni svakodnevno i čine.

Ovo je notorna laž. Cesta pored BP Petrol je danima stajala puna rupa, bez da ju je itko od ljudi koji ju “svakodnevno” održavaju i pogledao. Rupe koje su se stvorile su prvi put nasipane i zavaljane danas, 8 (slovima OSAM) dana od kad sam napisao prvu tužibabu, a danima prije toga su već stajale tamo i bivale sve veće i veće, umjesto da se smanjuju ako se “svakodnevno održavaju”.
Uglavnom, cesta se učinila vozljivijom nego što je bila prethodnih dana, nadam(o) se da će ju na dalje zaista “svakodnevno održavati” takvom.

3)
Sigurnost odvijanja prometa na cesti u zoni gradilišta

Na ovo zaista nema nikakvih prigovora. Privremena prometna signalizacija je od početka izvođenja radova kvalitetno postavljena, a uz to je i danas još malo pojačana, što je definitivno za svaku pohvalu (evo, da ne bude samo tužakanje)

Srdačan pozdrav,

Luka

Poštovani,
zbog nepovoljnih vremenskih prilika, odnosno velike količine padalina, izvođenje radova nije počelo odmah nakon zarezivanja asfalta. Uz sve prethodno navedeno, svakako treba naglasiti da se na gradilištu vrlo često javljaju nepredviđene situacije koje znatno usporavaju cijeli ovaj proces. Na prvoj dionici u Ulici Braće Hlača iskopni radovi počeli su 18. veljače i do danas je iskopano i postavljeno 80-tak metara kanalizacijskog kolektora, dok su iskopi na drugoj dionici započeli 1. ožujka ove godine.
Žao nam je što niste zadovoljni načinom na koji izvođač redovito održava prekope, ali upravo zbog tih aktivnosti dio građana prigovara zbog zastoja u odvijanju prometa.
Čim su nastupili povoljni vremenski uvjeti, izvođač radova 2. ožujku ove godine asfaltirao je i u potpunosti uredio dionicu do križanja kod benzinske crpke Petrol. Vjerujemo da će to u značajnoj mjeri građani koji žive na tom području olakšati svakodnevicu i prometovanje osobnim automobilima. Stoga se nadamo da ste i Vi i svi ostali građani zadovoljni poduzetim mjerama i da više neće biti situaciju zbog kojih ste nam se i obratili.
S poštovanjem, Gradska uprava

Odgovorite