Poštovani,

vjerojatno ste već upoznati s tom tematikom da se blizu centra kronično osjeti nedostatak parking mjesta za stanare.

Takva je situacija i s kvartom Brajda/Belveder ili točnije šire područje oko OŠ Brajda zvanim Campetto .

Tako je danas užasno teško na cijelom širem potezu od Pomorskog fakulteta , ex Filozofskog fakulteta, Omladinskog igrališta pa do Starog rodilišta u bilo kojem dijelu dana pronaći slobodno parking mjesto za stanare iako se uredno plaća mjesto 40 kn.

Da ne govorim da sva vozila svaki dan krše propise koji parkiraju uz sam rub ili na pješačke prijelaze i tako riskiraju kazne. Nekad policija ostavi kazne , nekad ne.

Ima onih koji se vraćaju umorni s posla u noćnim satima i to je još jedna noćna mora za njih. Neprestano kruženje, trošenje benzina i živaca morate doživjeti. Umjesto da se na tom području stvaraju nova parking mjesta ona se svakim danom oduzimaju postavljenjem stupića. Također mnogo mjesta je i za invalide i odgovorno tvrdim da većina njih zloupotrebljava tu iskaznicu. Invalida osobno nisam tamo vidio godinama, a uredno voze bijesne automobile. Neki od njih uredno parkiraju ispred fakulteta izvade iskaznicu i onda kad odlaze, maknu tu iskaznicu.

Ovaj problem s parkingom se mora riješiti kad tad. Nije samo ovaj kvart u pitanju.

Lp

LPRI / 01.03.2021.

Poštovani,
u tvrtki koja upravlja gradskim parkiralištima, Trgovačkom društvu Rijeka plusu d.o.o. svjesni su problema s kojima se susreću stanari ovoga gusto naseljenog područja, gdje se, osim stambenih, nalaze i ostali javni objekti poput škola i zdravstvenih ustanova, kojima gravitira veliki broj ljudi. S obzirom na konfiguraciju terena i limitiranost prostora njegovim dimenzijama, lokacije su maksimalno iskorištene na način da je iscrtan najveći mogući broj parkirnih mjesta. Upravo iz prethodno spomenutih razloga, a sukladno Općim uvjetima o isporuci usluge parkiranja u garažama i na parkiralištima u vlasništvu te pod ugovorom, odnosno koncesijom TD Rijeka plus, stanari imaju pravo na povlaštene karte u mjesečnom iznosu od 40 kn. Kao što i sami znate, povlaštena karta ne znači da su ta mjesta rezervirana za stanare, s obzirom da je riječ o javnoj površini koja mora biti dostupna svima. Parkirna mjesta za osobe s invaliditetom rezervirana su isključivo za vozila koja posjeduju važeću oznaku pristupačnosti te određeni broj parkirnih mjesta zakonski mora biti dostupan. Ukoliko se utvrdi da je na mjestu za osobe s invaliditetom vozilo bez oznake pristupačnosti, ono se, neposredno nakon dojave građane ili kada ga uoči nadležna služba, premješta specijalnim vozilom, odnosno „paukom“.
Vezano za prometne prekršaje, sve primjedbe i prijave možete uputiti Direkciji za prometno redarstvo putem besplatnog telefona 0800 5101 radnim danom u vremenu od 6.30 do 20 sati (osim nedjelje) i subotom od 7 do 14 sati.
Naime, kao što i sami znate, Direkcija za prometno redarstvo Grada Rijeke je, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, ovlaštena isključivo za obavljanje poslova nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, fizičkog upravljanja prometom i premještanja nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila. To znači da prometni redari postupaju protiv počinitelja prekršaja koji svoja vozila parkiraju na mjestima gdje to nije dozvoljeno navedenim Zakonom, poput pješačkih prijelaza, mjesta rezerviranih za vozila osoba sa invaliditetom, raskrižja, nogostupa, cesta i sl. Prilikom provođenja nadzora nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila redari postupaju prema načelu zakonitosti prema težini prekršaja i prioritetima rada te sankcioniraju vozače čija vozila zateknu u prekršaju i pritom nemaju uvid u podatke o vlasništvu vozila iz baze Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske. No, i kada bi imali uvid, obvezni su postupati identično, bez razlike prema svim vozačima koji su počinili prekršaj, neovisno o tome je li riječ o vozilima stanara ili o vozilima drugih građana. Tijekom protekle godine na ulicama tog dijela grada, a to su Ive Marinkovića, Omladinska, Ljudevita Matešića, Ivana Rendića, Josipa Račića, Moše Albaharia, izdana je ukupno 661 represivna mjera. Veliki broj postupanja se odnosi i na nadzor nad vozilima koja su parkirana na mjestima rezerviranim za vozila osoba s invaliditetom. No, prometni redari nemaju ovlasti utvrđivanja identiteta osoba u vozilu, pa tako nemaju ovlasti niti za utvrđivanje i sankcioniranje eventualne zlouporabe Znaka pristupačnosti. Te ovlasti imaju policijski službenici Ministarstva unutarnjih poslova.
Činjenica je da na tom dijelu grada postoji određeni broj parkirnih mjesta koji nije dostatan za potrebe stanara i drugih građana poput, kao što je prethodno već navedeno, korisnika vrtića, roditelja koji dovoze djecu u školu, korisnike sportskih objekata i zdravstvenih ustanova. Upravo pojedini građani, stanari tog dijela grada, sankcioniranje nesavjesnih vozača, kao i postavljanje fizičkih barijera, dok pojedini stanari smatraju da vozila u prekršaju treba tolerirati u određenoj mjeri. Ovo je samo primjer koliko građani različito vide stanje u prometu.
Ukoliko stanari imaju konkretne prijedloge u vezi navedenoga, mogu se obratiti nadležnom Mjesnom odboru koje će se potom obratiti i Rijeka plusu kao nadležnom Društvu po pitanju parkiranja.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Ista situacija je na području MO Potok. Odgovor od Grada je bio “Molimo za strpljenje”, “RijekaPlus radi na tome” i slični komentari ali od pomoći Grada ni “P”.

Na komentar ” Ukoliko stanari imaju konkretne prijedloge u vezi navedenoga, mogu se obratiti nadležnom Mjesnom odboru koje će se potom obratiti i Rijeka plusu kao nadležnom Društvu po pitanju parkiranja” stanari mjesnog odbora Potok nebrojeno puta su slali prijedloge ali isto toliko puta su bili jednostavno ignorirani od RijekaPlusa i Grada tako da je to “mazanje očiju”. Gubljenje vremena.

Ovdje napisao jedan prijedlog ali opet ništa, nebrojeno puta pisao pritužbe na parkirna mjesta i na istu temu da se na Potoku mjesta oduzimaju i brišu iako ih nema dovoljno i naravno opet ništa. Grad i RijekaPlus jednostavno ignoriraju potrebe građana po tom pitanju.

Na komentar “s obzirom da je riječ o javnoj površini koja mora biti dostupna svima” ako je nešto javno i mora biti dostupno svima od kuda pravo da se to “javno” naplaćuje ? Ako je riječ o nečijem vlasništvu tipa grad, RijekaPlus mi je jasno ali ako je površina JAVNA od kuda pravo da se to naplaćuje ?

U nadi da će se pomoći građanima te prestati sa ignoriranjem prijedloga na tu temu

Srdačan pozdrav

Odgovorite