Kao Riječanina sram me je što živim u gradu koji ima najružniji i najjadniji autobusni kolodvor u državi.
Problema bi trebali biti itekako svi svijesni no da ponovim za neupućene neke doživljaje drugih kako nas doživljavaju.
Dođe jedna gospođa u kafić na Žabicu i pita konobaricu : Oprostite , znate li gdje je autobusni kolodvor ?
Konobarica: goospođo , ovo vam je autobusni kolodvor.

Mislim da ovaj stvarni događaj sve dovoljno govori a izraz njezinog lica možete zamisliti kad je čula odgovor.

Zamislite turista koji dodje autobusom na Žabicu i kad izađe faca mu je sigurno zaprepaštena.Zar ćemo tako predstavljati Rijeku svijetu ? Čekaonica je užas, puna klošara ,kad tamo stojis bojis se da te netko ne opljačka.

U prilogu je slika svakodnevnog stanja na kolodvoru ako ga možemo tako uopće nazvati. Na ionako male, uske ,preopterećene perone neodgovorni vozači parkiraju svoja vozila i tako sprečavaju normalno odvijanje prometa.

Draga gospodo iz gradskog poglavarstva kad mislite više početi sa izgradnjom novog autobusnog kolodvora na Žabici da bude na ponos mnogim generacijama Riječana ?
Poručujem Obersnelu da se prestane igrati s građanima da odaberu prioritetne riječke projekte na svojoj web stranici , Prioriteti ovog grada se znaju i ne okrivuljte druge za svoje neuspjehe.Već ste 10 godina na vlasti , na vlasti su vam bili i SDP i HDZ tako da vam nitko ne može biti kriv za vaša neizvršena obečanja .

LPRI / 06.03.2011.

Poštovani,

projekt Autobusnog kolodvora je pri kraju pripreme potrebne dokumentacije, a sve pripreme planiramo završiti do kraja 2011. godine. To znači da će izgradnja novog Autobusnog kolodvora započeti krajem 2011. godine.

Dopustite da objasnimo da je početna faza pripreme trajala iznimno dugo zbog toga što je Grad Rijeka morao kupiti zemljište i nekretnine na lokaciji Zapadna Žabica (radi se o bivšim željezničkim skladištima). Ta su skladišta većim dijelom bila potpuno neiskorištena, a ovaj dio željezničke infrastrukture HŽ odavno ne koristi u prometnom smislu. No, HŽ je odlučio zaraditi na prodaji navedenih nekretnina koje je Grad Rijeka platio 5 milijuna eura. Kako je cijena koju je odredio HŽ iznimno visoka, Grad Rijeka je taj iznos platio tijekom dvije godine. Pritom se u HŽ-u izmijenilo više uprava, pa je sa svakom od uprava trebalo posebno pregovarati jer su mijenjali stav koji je ugovorom bio početno definiran. Naravno da je navedena kupoprodaja produžila sve rokove realizacije projekta novog Autobusnog kolodvora, te svi imamo pravo biti iznimno ljuti na ovakvu sporost nadležnih državnih tijela. S obzirom da znamo da je unutar HŽ-a bilo dosta nepravilnosti u radu, pa čak i korupcije, moramo ipak biti zadovoljni da smo i u takvoj situaciji došli do kraja pregovora.

Glavni projekt novog Autobusnog kolodvora u roku je razradio arhitektonski biro 3LHD iz Zagreba, a njihova ideja bila je da se stvori jedinstvena i višenamjenska građevina koja se sastoji od: autobusnog kolodvora sa 16 perona, javne garaže sa oko 940 parkirnih mjesta i garaže za autobuse (cca 15 mjesta za autobuse normalne dužine od 12 m) te 6600 m2 komercijalnog prostora i 4800 m2 poslovnog prostora.

Autobusni kolodvor izgradit će se modelom javno-privatnog partnerstva, a očekujemo da će Gradsko vijeće podržati taj model izgradnje, upravlja i održavanja (detaljan prijedlog Gradonačelnik planira iznijeti na sjednici Gradskog vijeća 24.3.2011. godine).

Vjerujemo da će novi Autobusni kolodvor, čija će izgradnja trajati oko dvije godine, biti na ponos građanima grada Rijeke, te na korist svim putnicima i turistima koji u sve većem broju stižu u Rijeku.

Na kraju moramo reći da se nitko ne igra s građanima Rijeke propitujući ih o prioritetima. U proteklih deset godina brojni objekti izgrađeni su upravo prema prioritetima koje su građani odabrali ili putem anketa ili putem odlučivanja na izborima prema ponuđenim programima koji su uključili popise i razrade prioriteta.

Dakle, dobro ste prosudili da je Autobusni kolodvor važan prioritet, ali su dosadašnje poteškoće u realizaciji morale biti prevladane. Činjenica da politika središnje državne vlasti ima utjecaj i na realizaciju lokalnih projekata ne može se zanemariti.

Na kraju Vas svakako pozivamo da i dalje pratite razvoj projekta novog Autobusnog terminala, te slobodno javljajte svoje komentare i sugestije.

Zahvaljujem na vašem odgovoru i očekujem što prije pokretanja izgradnje projekta novog autobusnog kolodvora. Želio bi da se što brže pokreću projekti i ostvaruju.
Npr.ovdje imate alibi ali projekt nove gradske knjižnice se od prosnica 2001.godine vuče u čemu je tu sad problem. Ne znam šta je, u cijeni nije problem je ukupno košta oko 90 milijuna kuna . Postoje već planovi gdje će biti i kako će izgledati. Stvorite od Rijeku grad koji će biti na ponos svim nama , mi koji volimo ovaj grad ćemo to itekako znati cijeniti.
Srdačan pozdrav!

LPRI, ako zelite, slobodno postavite novu Tuzibabu s upitom o gradskoj knjiznici.

Odgovorite

Kalendar događanja