Komunalno društvo Autotrolej predstavilo je na autobusnom terminalu Delta 10 autobusa javnog gradskog prijevoza koji prvi u Hrvatskoj kao pogonsko gorivo koriste smjesu ukapljenog naftnog plina (UNP) i dizela. Autobusi čiju je preinaku sufinancirao Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sa 40% ukupne procijenjene vrijednosti, troše do 10% manje goriva i smanjuju vrijednosti elemenata ispušnih plinova do 35 %.također predstavljeno je i 10 novih minibuseva koji kao pogonsko gorivo koriste stlačeni prirodni plin (SPP).

Predstavljanju autobusa koji prvi u Hrvatskoj kao pogonsko
gorivo koriste smjesu ukapljenog naftnog plina i dizela prisustvovali su
gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, ministar zaštite okoliša i prirode Mihael
Zmajlović, direktor Autotroleja Željko Smojver i direktor Fonda za zaštitu
okoliša i energetsku učinkovitost Sven Müller.

Ugradnjom uređaja koji omogućuju korištenje te smjese kao
pogonskog goriva očekuje se ušteda na trošku goriva i  smanjenje
vrijednosti elemenata ispušnih plinova do 35 % pa će se na godišnjoj razini
smanjiti emisija CO2 za  51,57 t/godišnje.

Radove je izvela zajednica ponuditelja, tvrtke B.I.L. d.o.o.
Fažana i Eko-dizela d.o.o. Kutina koji su Komunalnom društvu Autotrolej
donirali besplatnu preinaku jednog vozila pa je umjesto planiranih deset,
preinačeno jedanaest autobusa. Ukupna vrijednost projekta preinake autobusa je
oko 285.000,00 kuna. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
financirao je 40% od ukupne procijenjene vrijednosti projekti, odnosno
114.200,00 kuna, dok je ostatak sredstava osigurao Autotrolej.

Predstavljeno je i deset minibuseva. Naime, tijekom prošle
godine realizirana je nabavka 21 vozila koja kao pogonsko gorivo koriste
stlačeni prirodni plin (SPP). Riječ je o 11 solo vozila i 10 minibusa.

Podsjetimo, prva vozila na stlačeni prirodni plin uvedena su
u promet 11. svibnja 2013. godine kada je promet pušteno 10 solo vozila i 2
minubusa dok je naknadno stiglo još 8 minibusa. Riječ je o investiciji
vrijednoj 25 milijuna kuna, koje je KD Autotrolej osiguralo kreditnim
zaduženjem kod Erste bank, a u suradnji s HBOR-om obzirom da je ovaj projekt
uvršten u Programa kreditiranja projekata zaštite okoliša, energetske
učinkovitosti i obnovljivih izvora energije.

Komunalno društvo Autotrolej predstavilo je na autobusnom terminalu Delta 10 autobusa javnog gradskog prijevoza koji prvi u Hrvatskoj kao pogonsko gorivo koriste smjesu ukapljenog naftnog plina (UNP) i dizela. Autobusi čiju je preinaku sufinancirao Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sa 40% ukupne procijenjene vrijednosti, troše do 10% manje goriva i smanjuju vrijednosti elemenata ispušnih plinova do 35 %.također predstavljeno je i 10 novih minibuseva koji kao pogonsko gorivo koriste stlačeni prirodni plin (SPP).Kako je naglasio direktor Željko Smojver, Autotrolej je pri
apliciranju na natječaje Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost uspio
ostvariti čak tri projekta. Tako je Fond prihvatio i odobrio subvencioniranje
projekata pregradnje autobusa na plin, subvencioniranje kamate za nabavu novih
vozila na pogon stlačenim prirodnim plinom, te projekt izobrazbe vozača
autobusa za eko vožnju. Riječ je o projektima koji su ukupno vrijedni
914.240,00 kuna.

Edukaciju za eko vožnju pošlo je 12 vozača KD Autotroleja, a
eko vožnja jedna je  od najjeftinijih mjera za provedbu politike
energetske učinkovitosti u prometu. Učinak vožnje prati se ugrađenom opremom
naziva KDTS, a riječ je o tzv. Key Driving Training System. Taj je sistem
pokazao da se s posebnom stilom vožnje i tehnikom može utrošak goriva smanjiti
i do 15 posto, od uobičajene potrošnje goriva.

Gradonačelnik Vojko ObersneI je naglasio kako je potpisujući
2009. europsku inicijativu koja okuplja europske gradove te koordinira i
usmjerava napore na postizanju takozvanih „3×20“ ciljeva do 2020. godine, Grad
Rijeka prihvatio obavezu smanjenja stakleničkih plinova za 20%, smanjenja
potrošnje energije za 20% i povećanje potrošnje energije iz obnovljivih izvora
u ukupnoj potrošnji do 20%. Tako je i uvođenje ekološki i troškovno
učinkovitijih SPP autobusa logičan slijed u realizaciji ovih napora. Izgradnja
punionice vozila koja je na usluzi svima, isplatila se ne samo u ekološkom, već
i marketinškom smislu zahvaljujući iskazanom interesu stranaca koji su tamo
punili svoja vozila.

Obersnel je kazao kako Fond za zaštitu okoliša i energetsku
učinkovitost sufinancira i preinaku četiri kamiona KD Čistoća  te nabavu
eko guma, a i TD Energo će se priključiti tom projektu preinakom dijela svojih
vozila te nadodao kako se priprema natječaj za nabavu još 10 novih autobusa na
SPP.

Direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
Sven Müller je naglasio kako sufinanciranje ovakvih projekata  u Rijeci
nije slučajnost. Na području Primorsko –goranske županije realiziran je 51
projekt ukupne vrijednosti 40 mil. kuna, od čega se pola odnosi na Rijeku jer u
Rijeci znaju pripremiti i obrazložiti programe, kazao je Müller.

I ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović je
potvrdio kako Rijeka prednjači u projektima ekologije i energetske
učinkovitosti. „Rijeka ne ispunjava samo preuzete obaveze, već je uvijek jedan
korak ispred, pa je dobar primjer drugim gradovima. S obzirom na to da je
Rijeka pionir u svemu, volio bih da Rijeka bude i prvi grad u Hrvatskoj sa
izgrađenom mrežom punionica za električna vozila“, kazao je Zmajlović nadodavši
kako se na ovakvim projektima potvrđuje  ekologija nije samo trošak već
ima svoje ekonomsko opravdanje.